Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wanneer verteld over zwangerschap?

<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3493

Geregistreerd: 11 Apr 2017 11:46

Bericht 21 Apr 2017 13:20

Wanneer verteld over zwangerschap?

Wanneer heb jij het verteld over jouw zwangerschap aan familie, vrienden, kennissen en je werk?
Laatst gewijzigd door Pippa op 21 Apr 2017 14:40, in totaal 1 keer gewijzigd.
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Annie24

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1405

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:22

Bericht 21 Apr 2017 13:25

Re: Wanneer vertelt over zwangerschap?

Werk: leidinggevende en beste collega de dag van het testen. Overige met 7 weken. Ik liep in het ziekenhuis, dus ze waren al op de hoogte. Die collega bleek ook zwanger te zijn: 4 weken verder.

Mijn ouders na 3 dagen. Mijn schoonmoeder en vriend + schoonvader met een week of 11. Daarna op fb gezet zodat iedereen het wist.
Afbeelding
<<

Snirp

Major Yipyapper

Berichten: 4823

Geregistreerd: 22 Nov 2013 08:57

Bericht 21 Apr 2017 13:25

Re: Wanneer vertelt over zwangerschap?

Aan 2 goede vriendinnen een half uur na de positieve test.
Aan onze beide ouders 3 weken na de test.
Overige familie en vrienden met 13 weken.
Op het werk denk ik met een week of 10.
<<

Anoniem313

Bericht 21 Apr 2017 13:25

Re: Wanneer vertelt over zwangerschap?

Na de termijnecho, die was geloof ik met 11-12 weken. Alleen mijn zus wist het eerder. En ik heb het eerst aan de oiders verteld, en daarna aan vrienden. Ik deed het wanneer ik mensen zag, wilde het niet via social media doen, dat is niet mijn ding. Dus sommige mensen wisten het met 12 weken, anderen pas bij 16 ofzo.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 21 Apr 2017 13:26

Re: Wanneer vertelt over zwangerschap?

Ouders binnen een week na de test. De rest met een week of 10.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Snirp

Major Yipyapper

Berichten: 4823

Geregistreerd: 22 Nov 2013 08:57

Bericht 21 Apr 2017 13:28

Re: Wanneer vertelt over zwangerschap?

Caulfield schreef:Ik deed het wanneer ik mensen zag, wilde het niet via social media doen, dat is niet mijn ding. Dus sommige mensen wisten het met 12 weken, anderen pas bij 16 ofzo.


Dit hadden wij ook wel ja.
Weet nog wel dat ik bij de zwangerschap van T. niet kon wachten tot ik het op facebook 'mocht' zetten.
Dit toen met 11,5 week gedaan.
Bij deze zwangerschap absoluut geen behoefte gehad om iets aan te kondigen via social media. Dus ook niet gedaan.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8165

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 21 Apr 2017 13:29

Re: Wanneer vertelt over zwangerschap?

Aan Burn ongeveer 10min na de test. Ouders, broers en zussen na de 7wk echo. Naaste vrienden vanaf week 10 geloof ik. Vrij snel iig want we hadden een barbecue en het viel nogal op als ik niet zou drinken en roken.
Op social media heeft het niet gestaan.

Edit; op m'n werk heb ik het de dag na onze ouders enzo vertelt ivm contractbespreking.
Laatst gewijzigd door Kees op 21 Apr 2017 14:02, in totaal 1 keer gewijzigd.
30-04-2017
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5876

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 21 Apr 2017 13:33

Re: Wanneer vertelt over zwangerschap?

De eerste keer mijn ouders na een week omdat we het persoonlijk wilde vertellen en ze toen langs kwamen en mijn schoonouders een dag later. De tweede keer mijn ouders na 2 dagen omdat ze dat weekend op onze zoon paste en wij het samen weer persoonlijk wilde vertellen, mijn schoonouders heeft mijn man een week later gebeld.

Op mijn werk mijn leidinggevende de eerste keer met 6 weken omdat ik heel ziek was en de tweede keer ook omdat ik graag wilde dat ze wist wat er speelde als ik uit zou vallen.

Mijn broer, schoonzus en zwager de eerste keer met 8 wkn omdat we een weekend weg gingen met mijn schoonfamilie en ik me heel slecht voelde en ik wilde dat mijn broer het op hetzelfde moment zou weten. De tweede keer met 7 wkn aan mijn broer en schoonzus omdat we uit eten gingen met zijn allen en het een goed moment was, mijn man heeft zijn broertje en zusje gebeld, denk rond de 8 wkn.

De eerste keer wisten mijn beste vriendinnen het met 8 wkn, de tweede keer dezelfde dag omdat we een weekend weg waren met de vriendengroep waar de alcohol rijkelijk vloeit altijd, beide vriendinnen waren ook zwanger en hebben elke keer 0,0 bier voor me ingeschonken zonder dat het op viel.

En verder beide keren iedereen na de termijnecho.

Op social media staat niks de zwangerschappen en ook geen foto's van ons zoon.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Anoniem243

Bericht 21 Apr 2017 14:08

Re: Wanneer vertelt over zwangerschap?

De eerste keer heb ik het mijn (schoon)ouders iets eerder verteld dan we van plan waren omdat het zo uitkwam; vlak voor de eerste echo waarop ik 8 weken bleek te zijn. De rest van de familie en hechte vrienden vertelden we het na de goede termijnecho rond de twaalf weken. Daarna iedereen zoals het uitkwam. Op social media nog wat later.

De tweede keer vertelden we het rond 6 weken al aan ouders en schoonouders omdat ik bloedverlies had en de kans erin zat dat het mis zou gaan. Dat gebeurde helaas ook. Meteen na de slechte echo mijn beste vriendin en broers/zussen ingelicht en ook vrij snel daarna andere vrienden en familie.

Een volgende zwangerschap weet ik niet wanneer we het zouden vertellen. Mensen dichtbij misschien wel al heel snel, het was heel fijn om het direct kwijt te kunnen toen het misging. Maar wellicht wachten we dan toch weer tot na de eerte echo (met 8 weken).
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2887

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:44

Bericht 21 Apr 2017 14:11

Re: Wanneer vertelt over zwangerschap?

Mijn zus en ouders de dag van de test of één dag erna, goede vrienden ook vrij vlot, nog vóór de eerste echo. Collega's/kennissen e.d. pas na 12 weken echo.

Iedereen die we het vroeg verteld hebben, zouden we ook van een miskraam vertellen, vandaar deze keuze.

Gefeliciteerd trouwens!

Edit: het is verteld met een d, wil je dat voor mijn gemoedsrust misschien even verbeteren? :angel:
<<

Geel

Bericht 21 Apr 2017 14:40

Re: Wanneer vertelt over zwangerschap?

Met zes weken al aan mijn familie en beste vrienden. Ik was te misselijk om het nog verborgen te kunnen houden. Bovendien vind ik die 12-wekentermijn niet echt een goede reden ofzo. Je moet het gewoon zo lang mogelijk verborgen als je zelf maar wilt.
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3493

Geregistreerd: 11 Apr 2017 11:46

Bericht 21 Apr 2017 14:40

Re: Wanneer vertelt over zwangerschap?

Lonely Goatherd schreef:Edit: het is verteld met een d, wil je dat voor mijn gemoedsrust misschien even verbeteren? :angel:


:good:
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3493

Geregistreerd: 11 Apr 2017 11:46

Bericht 21 Apr 2017 14:42

Re: Wanneer verteld over zwangerschap?

Ik heb het mijn ouders, zussen, schoonouders en schoonzusje gelijk dezelfde dag laten weten. Week erna 1 vriendin en mijn vriend 1 vriend. Verder wil ik over 2,5 week eerst een goede echo hebben, dan vind ik wat familie en vrienden geen probleem. Werk wil ik het na goede termijnecho vertellen, want er moet een vervanger geregeld gaan worden voor me dan.
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2887

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:44

Bericht 21 Apr 2017 15:04

Re: Wanneer verteld over zwangerschap?

Mijn dank is groot. :hulde:
<<

Anoniem280

Bericht 21 Apr 2017 15:17

Re: Wanneer verteld over zwangerschap?

Ik heb mijn zus en een vriendin meteen verteld van de positieve test.
Daarna hebben wij het een week of 3 nog geheim gehouden voor familie.
Zijn toen met vakantie gegaan en na de vakantie hebben we het onze ouders verteld.
Was toen 8 weken zwanger toen familie ervan af wist.
Week later kwam de grote schok voor ons allen dat wij 2 kindjes verwachten.
Met 11,5 weken hebben we het iedereen verteld.
<<

Fientje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1315

Geregistreerd: 28 Feb 2015 00:10

Bericht 21 Apr 2017 15:33

Re: Wanneer verteld over zwangerschap?

Moeder, zussen en schoonouders direct de ochtend de van de test, omdat ze wisten dat we mochten testen vanwege ons traject.

Na 2 goede echo's hebben we het met 9+2 wereldkundig gemaakt bij werkgevers en op FB.
Mama van M ('17) en F ('22)
Pegdolls!
www.dollvanjoyce.nl
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 21 Apr 2017 15:37

Re: Wanneer verteld over zwangerschap?

Een week nadat wij het wisten hebben we het mijn ouders en schoonouders verteld. Was niet de bedoeling, maar mijn ouders waren er per ongeluk al zo goed als achtergekomen. Anders hadden ze het 1,5 tot 2 week later wel geweten, toen ik wegens uitdroging in het ziekenhuis werd opgenomen..
Rest van de familie hebben we het met kerst verteld, dat was een week of 3 later.

De rest hebben we het pas rond de 12 weken verteld, na de termijnecho. Was nog best lastig om het zolang voor me te houden, omdat ik zo ziek was.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43709

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 21 Apr 2017 15:38

Re: Wanneer verteld over zwangerschap?

Familie met zeven weken na de eerste goede echo. Op werk met negen weken door ongelukkige omstandigheden, had het liever pas later verteld. Vrienden rond die termijn ook. We hadden al met 7, 9 en 11 weken echo's dus na zoveel goede echo's durfden we het wel aan. Bovendien was het hartje zomer en dronk ik ineens niet meer. Veel te opvallend. Ik had ook echt geen zin in geheimen of smoesjes gaan verzinnen.
Let's discover the world together.
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4569

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:35

Bericht 21 Apr 2017 15:45

Re: Wanneer verteld over zwangerschap?

Familie (ouders, broer, zus) al rond 6 weken, ook omdat ze niet allemaal in de buurt wonen en ik het graag persoonlijk wilde vertellen.
Werk vond ik nog wel lastig, omdat ik een nieuwe baan heb geaccepteerd waar ik nog niet gestart ben, maar die weten het nu ook. Dus met 10 weken.
Werk waar ik nu zit vertel ik het komende week en dan wordt ook de rest van de familie op de hoogte gesteld.
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11210

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 21 Apr 2017 17:20

Re: Wanneer verteld over zwangerschap?

Ouders, broers en zussen rond de 6 weken, de rest na de termijnecho als we mensen zagen. We hebben niks op social media gezet.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 21 Apr 2017 17:27

Re: Wanneer verteld over zwangerschap?

Bij de oudste hebben we het ouders en broers 4 weken na de test verteld. We wilden er eerst zelf even aan wennen én we wilden het persoonlijk vertellen.
Werk had ik destijds niet, mijn man vertelde het na de termijnecho.
Vrienden hebben we met 9 weken verteld, toen hadden we onze housewarming en waren alle vrienden bij elkaar.

Bij de jongste hebben we direct na de test onze ouders en broers gebeld. We wilden niet wachten.
Op Mn werk heb ik het met 9 weken verteld (die week had ik ook de termijnecho). Mijn buik was al zó aanwezig dat ik het niet meer kon verbergen.
Vrienden hebben we het tussen door verteld als we elkaar zagen.

Aankondigingen op sociaal media hebben we niet gedaan.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4410

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:16

Bericht 21 Apr 2017 18:45

Re: Wanneer verteld over zwangerschap?

Mijn beste vriendin wist het een paar uur na de positieve test (we waren allebei aan het 'proberen'). Onze ouders hebben we het na de eerste echo verteld, ik was toen 7-8 weken. Kort daarna ook onze broers en zussen en vanaf 11 weken zijn we het mensen gaan vertellen als we ze tegen kwamen. Met 17 weken ofzo hebben we ook iets op Facebook gezet.
december 2016
juli 2019
<<

Anoniem315

Bericht 21 Apr 2017 19:33

Re: Wanneer verteld over zwangerschap?

1e: mijn zus met een week of 8, ouders met een week of 10, broer, zwager en schoonzus met 12 weken. Vrienden na 12 weken. Social media na 20 weken.

2e: ouders met een week of 9. Rest met 10 weken geloof ik. Vrienden wederom na 12 weken. Sociale media rond een week of 14, maar alleen op Instagram (had ik toen nog niet veel volgers op).
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9419

Geregistreerd: 25 Nov 2015 16:30

Bericht 21 Apr 2017 20:50

Re: Wanneer verteld over zwangerschap?

Bij F. hebben we het tot de eerste echo voor ons gehouden. Was wel met kerst en oud en nieuw dus wel lastig en ze hadden het natuurlijk ook gewoon door omdat ik geen wijntje nam en geen carpaccio at. Na de eerste echo ook een goede vriendin, die was 4 weken verder! Na de 12 weken echo hebben we de rest op de hoogte gebracht. Op facebook was de aankondiging pas met 26 weken en dat was meer omdat mijn man een foto van de kinderwagen erop had gezet. Mijn werk wist het met 9 weken omdat ik zo ziek was dat ik wel eens een ochtendje moest "spijbelen"

Bij deze miskraam wisten mijn ouders/schoonouders en onze broers/zussen en diezelfde goede vriendin het. Daarna wel wat meer mensen ingelicht omdat het een hele nare nasleep was waarin we veel steun gehad hebben aan onze vrienden/familie.
⁠♡♡♡
<<

Jena

Noob

Berichten: 84

Geregistreerd: 23 Apr 2014 15:41

Bericht 21 Apr 2017 21:16

Re: Wanneer verteld over zwangerschap?

Aan ouders /schoonouders na 14 weken.
Op mijn werk pas na 20 weken: dit wilde ik wel iets eerder doen, maar leidinggevende heeft onze afspraak een keer of drie verplaatst :12:

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers