Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Abces

<<

Anoniem201

Bericht 21 Apr 2017 07:00

Abces

Daar was nr 5!
Ik voelde dinsdag al een druk die ik meteen herkende maar heb er niet aan toe gegeven.
Gezien mijn verleden hierin hoopte ik op iets anders onschuldigs. Gisteren ging het meer pijn doen. Naar de wc gaan lukte niet meer en lopen ging steeds moeilijker.
Ik had mijn voorgenomen vandaag maar te gaan bellen met de gynaecoloog.
Gelukkig is hij gisteren avond plotseling gesprongen. Dat was fijn de druk was er meteen weer vanaf.
Nog binnen het uur kreeg ik flinke koorts. Ben naar bed gegaan met pcm en ibuprofen. Dat heeft me wel goed gedaan.
Toch heb ik nu flinke pijn, jeuk en ongemak ervan.

Hoe kan dit nou? Ze dachten eerst aanvankelijk dat het door de nuvaring kwam. Daar ben ik vorig jaar ook mee gestopt. Ik ben dan ook een jaar abces vrij geweest dus was er heel blij mee. Maar nu dus weer 1 gehad. Op dezelfde plek als al die andere keren.
De afgelopen keer tijdens mijn colposcopie zag ik wel op die plek iets roods zitten en als de eendenbek ertegen aan kwam deed dat pijn. Op de mri van 2 jaar geleden zagen dat er nog een hechting in zat van ooit na de bevalling. Maar daar is niks mee gedaan.

Wat moet ik hier nou mee? Gekke is dat het ook nu al het 4e jaar op rij is dat het in april/mei gebeurt. Noem het toeval? Ik weet het niet meer.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 21 Apr 2017 07:25

Re: Abces

Wat ontzettend vervelend zeg! Het zit dus echt helemaal van binnen, je kunt aan de buitenkant niets zien? Bah, echt zo vervelend. Ik herken het wel een beetje, dat gevoel. Althans, ik heb een paar keer ook iets dergelijks gehad, maar dat was meer een fistel. Een haarzakje dat ontsteekt door terug te groeien en zo een soort abces veroorzaakt. Steeds aan de bovenkant van mijn bil, heel laag op m'n rug. Ik heb dat 3x gehad, de laatste keer ben ik er echt voor geopereerd. Ze hebben toen alle 'gangetjes' in de hele omgeving daar helemaal uitgeplozen en weggehaald. Zodat de kans heel klein is dat het nogmaals gebeurt. Inderdaad, fingers crossed, maar dit was 5 jaar geleden... Maar het klinkt niet alsof zoiets bij jou mogelijk is... Wat vervelend joh!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Blue

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 251

Geregistreerd: 18 Apr 2014 09:04

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 21 Apr 2017 07:44

Re: Abces

Heb je geen Hydradenitis? Wel echt super vervelend! Ik zou het wel even laten checken door je ha. Zeker omdat je koorts hebt/gehad.
<<

Anoniem201

Bericht 21 Apr 2017 07:56

Re: Abces

Ik ben momenteel al in het ziekenhuis bij de gynaecoloog. Daar sta ik toch hiermee onder behandeling dus kan ik beter meteen hierheen komen. Ben benieuwd want heb het idee dat het nog niet helemaal leeg is.
<<

Anoniem201

Bericht 21 Apr 2017 07:57

Re: Abces

Blue schreef:Heb je geen Hydradenitis? Wel echt super vervelend! Ik zou het wel even laten checken door je ha. Zeker omdat je koorts hebt/gehad.


Ik denk niet dat het dat is want het zit heel diep binnen in. Daar zitten geen haarzakjes voor zo ver ik weet.
<<

Blue

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 251

Geregistreerd: 18 Apr 2014 09:04

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 21 Apr 2017 07:57

Re: Abces

Je hebt gelijk! Ik hoop dat ze wat voor je kunnen doen! Sterkte.
<<

Blue

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 251

Geregistreerd: 18 Apr 2014 09:04

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 21 Apr 2017 07:58

Re: Abces

Stuiterbal schreef:
Blue schreef:Heb je geen Hydradenitis? Wel echt super vervelend! Ik zou het wel even laten checken door je ha. Zeker omdat je koorts hebt/gehad.


Ik denk niet dat het dat is want het zit heel diep binnen in. Daar zitten geen haarzakjes voor zo ver ik weet.


Hydradenitis zijn je zweetklieren die elke keer ontsteken.
<<

Anoniem201

Bericht 21 Apr 2017 09:18

Re: Abces

Ja klopt idd ik dacht dat het vooral met ontstoken haarzakjes te maken had.

Ik ben geweest. Er zit idd een holte nu weer dus idd weer een abces. Mijn eigen Gynaecoloog was er niet die is er maandag weer.
Deze casus, ze weten gewoon niet wat ze ermee moeten. Ik moet maandag dus terug naar mijn eigen gynaecoloog. Dan wordt gekeken voor een second opinion maar alleen de vraag is waar? Zou het dan toch die hechting zijn wat dit steeds veroorzaakt?

Ik wordt er moedeloos van!
<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3185

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:39

Bericht 21 Apr 2017 15:38

Re: Abces

Een hechting is wel iets onnatuurlijks. Het kan zijn dat je lichaam telkens ontstekingen krijgt daardoor om de hechting uit je lichaam te krijgen. En dat kan zich dus uitten in abcessen. Zeker omdat deze telkens op dezelfde plek komt lijkt het mij toch dat je lichaam probeert de hechting eruit te krijgen. Zou er toch op staan nu de hechting te verwijderen.
D. 💙14-01-2019💙
<<

Anoniem201

Bericht 25 Apr 2017 06:50

Re: Abces

Ik ben gisteren geweest en ik krijg binnen 2 dagen een nieuwe mri scan. Er was duidelijk iets actiefs te zien wat niet goed oogde en dus ook nog veel pijn doet en irriteert.
De Gyn hoopt nu op de mri meer te zien dan de vorige keer. Die is toen gemaakt toen het abces al weer genezen was.
Nu maar hopen dat het ziekenhuis 2 dagen ook als urgent ziet en ook plaatst maakt daarvoor.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 25 Apr 2017 07:05

Re: Abces

Pff wat een ellende hee. Kun je wel een beetje lopen/zitten/de dag doorkomen?
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem201

Bericht 25 Apr 2017 07:44

Re: Abces

Ja nu gaat het beter. Gisteren heb ik nog een hele vervelende dag gehad. Het jeukt vooral ook enorm maar dat is ergens wel een goed teken. Dan geneest het gelukkig.

Ben vooral een beetje bang voor wat komen gaat. Want stel er komt toch uit de mri dat er iets zit, zal opereren toch een optie zijn. En dat zal dus operatie nr 4 worden daar. Ik weet niet of ik daar heel gelukkig mee ben.
<<

Anoniem201

Bericht 11 Mei 2017 12:51

Re: Abces * uitslag mri

Mijn mri scan is inmiddels achter de rug en vandaag volgde de uitslag daarvan.
Dit keer was het overduidelijk te zien dat er lichaamsvreemd materiaal in mijn lichaam zit en dat is hoogst waarschijnlijk dus ook de oorzaak van dit probleem.
Inmiddels is het dus danig geïrriteerd dat het al met het blote oog te zien is.
Toch ligt het materiaal dieper gelegen. Wat het is, is onduidelijk. Ik vermoed zelf dat het toch een hechting is waar ze eerder eens over gesproken hebben.

Nu had ik 2 opties. Of weer naar de chirurg die geen kennis op dit gebied heeft en mij wellicht als optie voor te opereren ziet. Of second opinion in Amsterdam of Utrecht bij een Professor.
Gezien ik de vorige keer niet heel fijn uit de operatie ben gekomen en er dus ook uiteindelijk niks gedaan is, heb ik voor optie 2 gekozen. Ik loop nu al 5 jaar met deze problemen en ik heb al de nodige operaties gehad daar. Zo lang als niet duidelijk is welke behandeling er moet plaats vinden, ga ik niet zomaar in mij laten snijden.

Enerzijds ben ik opgelucht anderzijds ook wel geschrokken. Er is dus wel degelijk iets aan de hand. Alleen nu de oplossing nog.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 12 Mei 2017 21:07

Re: Abces

Poeh wat een ontwikkeling weer. Op zich wel fijn denk ik, dat er iig iets is gevonden waar je wat mee kan...
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem245

Bericht 13 Mei 2017 08:11

Re: Abces

Pfoeh jeetje, kan me voorstellen dat je je zowel opgelucht als angstig voelt. Sterkte!

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers