Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Waren jouw bevallingen vergelijkbaar?

<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3297

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:20

Bericht 20 Apr 2017 19:36

Waren jouw bevallingen vergelijkbaar?

Zoals de topictitel al zegt: leken jouw bevallingen op elkaar of waren ze (heel) verschillend?
<<

Ayla

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1830

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:06

Bericht 20 Apr 2017 19:39

Re: Waren jouw bevallingen vergelijkbaar?

Ze verliepen totaal anders. Alleen de weeën al. Tijdsduur verschilde ook enorm. Ook de pijnstilling (ruggenprik) was beide keren verschillend. Alleen mijn dochters leken direct na de geboorte enorm op elkaar :-D
<<

Patsy

Bericht 20 Apr 2017 19:42

Re: Waren jouw bevallingen vergelijkbaar?

Totaal niet! De enige overeenkomsten zijn dat ze allebei begonnen met gebroken vliezen en dat ik voornamelijk rugweeen had.

De bevalling van de oudste was bij 36 weken, duurde 13 uur en werd een vacuumverlossing omdat ik geen persweeen had.

De bevalling van de jongste was met 40 weken en 5 dagen, duurde 3 uur en na 20 minuten persen is hij geboren.
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 20 Apr 2017 19:48

Re: Waren jouw bevallingen vergelijkbaar?

Ja het kwam aardig overeen.
Voor mijn gevoel duurde het bij de jongste wel heel lang. Maar uiteindelijk duurde de bevallingen even lang. Alleen bij de oudste werd in 's ochtends wakker met weeën en zat ik al op 6 cm toen de vk kwam.
En bij de jongste begonnen de weeën 's avonds laat een zat ik op 2 cm toen de vk kwam, maar zijn er wel naar het ziekenhuis gegaan omdat hij niet ingedaald was en ik daar sowieso wilde bevallen. En 's ochtends is hij geboren.
Maar hoe de bevalling verliep ging wel ongeveer het zelfde. Persen was bij de ook oudste een half uur en bij de jongste 10 minuten.

Er zat wel een week verschil tussen de bevallingstermijn. Oudste met 40+5 en jongste 39+5. Ik had ook nog helemaal niet verwacht dat ik al zou bevallen toen. Misschien dat het daarom ook langer duurde voor mijn gevoel. Ik was echt een beetje overrompeld dat ik ineens weeën had.
Laatst gewijzigd door Jezzie op 20 Apr 2017 19:51, in totaal 1 keer gewijzigd.
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

Pitty

Bericht 20 Apr 2017 19:49

Re: Waren jouw bevallingen vergelijkbaar?

De laatste twee bevallingen leken wel behoorlijk op elkaar. Toen ik eenmaal echt weeen had, was het een kwestie van puffen, puffen, puffen, wachten tot ik persdrang kreeg (en dat kreeg ik bij beide onder de douche) naar de baarkruk lopen (ook bij beide) en 1 keer persen en ze waren er.

De eerste drie verliepen wat dramatischer, bij de oudste had ik totaal geen persdrang, heb zelf 2 uur geperst en daarna 2 liter bloedverlies, de tweede vielen de weeen weer weg en kreeg en infuus met weeenopwekkers maar weer geen persdrang en hij was een sterrenkijker. De derde was wel echt een kunststukje, mevrouw woog 4700 gram en had een aangezichtsligging. Een keizersnee werd geopperd, maar toen opeens kreeg ik toch wel wat persdrang en hop, ze kwam toch nog spontaan!
<<

Femm

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1554

Geregistreerd: 17 Jan 2016 11:10

Bericht 20 Apr 2017 19:53

Re: Waren jouw bevallingen vergelijkbaar?

Nee wel verschillend.

Bij de eerste was ik 39+3, duurde het vanaf de eerste wee 6uur tot ze er was. Na een tijd voelde ik geen weeën meer, kwam ze in nood. Werd ik met spoed met de ambulance van huis naar het ziekenhuis gebracht. Uiteindelijk een vacuumverlossing en flinke knip.

Tweede braken met 38wkn mijn vliezen. Toen gebeurde er een dag niets. Vanaf de eerste wee duurde het 5uur tot ze er was, 2x persen en ze lag op mijn buik.

Derde keer werd ik met 38wkn ingeleid. Vanaf de eerste wee duurde het 3uur en 1x persen en toen was ze er al.
Januari 2012
Augustus 2014
Juli 2016
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2860

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:15

Bericht 20 Apr 2017 19:57

Re: Waren jouw bevallingen vergelijkbaar?

Ja. Beide keren ingeleid(bij 38+2 en 39+3). Rugweeën. Beide keren bleef de ontsluiting hangen en kwam pas goed op gang nadat ik een pompje had met pijnstilling. De tweede ging wel iets sneller, minder lang geperst(eerste 1u20m, tweede 17m). De 'schade' was na de tweede ook minder. Maar ook hoe goed ik me voelde na de bevalling was beide keren nagenoeg hetzelfde.
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 13:38

Bericht 20 Apr 2017 19:59

Re: Waren jouw bevallingen vergelijkbaar?

Ja zeker vergelijkbaar.
Beiden ingeleid, tot 3 cm ging het 'traag' qua ontsluiting maar vanaf 3 cm een weeenstorm en vanaf dat moment ook zeer snelle ontsluiting en beiden keren kort geperst (bij de eerste 30 min, bij de jongste nog geen 10 min.)

Sowieso twee zeer vlotte bevallingen gehad van 5 uur en 2,5 uur.
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

Anoniem315

Bericht 20 Apr 2017 20:01

Re: Waren jouw bevallingen vergelijkbaar?

Ik kijk op beide bevallingen goed terug, maar ze waren qua tijdsduur en verloop wel wat verschillend:

Start: spontaan (40+6) versus opgewekt (40+4).
Totale duur: 10 uur versus 2,5 uur.
Uitdrijving: 59 minuten versus 9 minuten.
Pijnstilling: epidurale versus niks.
Weeën: buik + niks versus buik + pers.
Chirurgie: 1 knip versus 1 inwendig scheurtje.

Overeenkomsten:
Nageboorte: bij beide binnen een kwartier.
Fluxus: beide keren helaas.
Hb: na beide bevallingen 5.0

Het herstel ging ongeveer gelijk op. Al was het bij de tweede alsof er niks was gebeurd t.a.v. mijn lichaam.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 20 Apr 2017 20:05

Re: Waren jouw bevallingen vergelijkbaar?

Redelijk. Heb de tweede alleen wel als heftiger ervaren.

Beide begonnen ze nadat ik gestript was (39+5 en 39+3/39+5), ze duurden 7 en 8 uur inclusief 40 en 30 minuten persen.
Bij beide geen pijnstilling gehad maar wel heftige weeën. Bij de oudste had ik een hechting die eigenlijk niet nodig was en bij de jongste geen kleerscheuren. En bij beide veel bloed verloren. Bij de 2e zo erg dat er allerlei infusen aan me hingen en de placenta op het nippertje er uit kwam, anders had er er op de ok verwijderd moeten worden. Mede door het eind van de 2e bevalling, én omdat de weeën die keer veel scherper waren, vond ik die bevalling heftiger.

Toch kijk ik op beide terug als goede bevallingen.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3297

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:20

Bericht 20 Apr 2017 20:17

Re: Waren jouw bevallingen vergelijkbaar?

Oke. Jee... op de een of andere manier denk ik steeds op een heel rustige manier na over de bevalling omdat de eerste heel goed ging maar zo te lezen zegt dat eigenlijk niks. Wel leuk om jullie verhalen te lezen. Dank jullie voor je antwoorden.
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2887

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:44

Bericht 20 Apr 2017 20:24

Re: Waren jouw bevallingen vergelijkbaar?

Behoorlijk verschillend. De eerste begon heel plotseling, duurde maar 3,5 uur en ging gewoon vlot. Was behoorlijk zen.

De tweede begon heel geleidelijk met weeën en duurde een stuk langer. Ik was veel meer 'bij' en kon de pijn veel minder goed hebben. Toen ook nog ruim een uur persweeën weg moeten puffen. En een uur na de bevalling alsnog naar het ziekenhuis omdat de placenta er niet uit wilde.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 20 Apr 2017 20:26

Re: Waren jouw bevallingen vergelijkbaar?

Helaas niet. De eerste was er vrij vlug (4,5 uur) dus had de tweede keer toch wel rekening gehouden met iets vergelijkbaars. M'n tweede deed er maar liefst 5x langer over (ruim 27 uur). Enige gelijke is is dat ze beide thuis, op zondag, zijn geboren.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2184

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:58

Bericht 20 Apr 2017 20:26

Re: Waren jouw bevallingen vergelijkbaar?

De eerste was heel anders dan de andere 2, die leken wel op elkaar.
GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1691

Geregistreerd: 13 Jul 2015 09:12

Bericht 20 Apr 2017 20:30

Re: Waren jouw bevallingen vergelijkbaar?

Nee totaal niet. De eerste was een maand te vroeg, sterrenkijker, hartslag die niet meer goed op gang kwam, knip, vacuümpomp, totaal zo'n 18 uur en nog een week ziekenhuis.

Tweede was een makkie, 1 uur naar het ziekenhuis en 5 uur weer thuis en verder geen gekke dingen.
2010 2012
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 20 Apr 2017 20:31

Re: Waren jouw bevallingen vergelijkbaar?

Bij de meeste lijkt t bij de 2e wel sneller te gaan dan bij de 1e (op de laatste 2 berichten na)
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 20 Apr 2017 20:40

Re: Waren jouw bevallingen vergelijkbaar?

Qua tijdsduur waren ze vergelijkbaar. De eerste duurde 4 uur en de tweede 3,5 uur. Verder waren ze wel verschillend.
Bij de oudste braken mijn vliezen eerst en kreeg ik daarna hele pijnlijke weeën. Persen duurde ongeveer een half uur en ik kreeg 1 hechting.
Bij de jongste had ik niet heel pijnlijke krampen tot mijn vliezen gebroken werden bij 10 cm ontsluiting. Daarna mocht ik gaan persen en dat duurde 35 minuten, ik kreeg een flinke knip en had behoorlijk wat hechtingen.
Bij de eerste bevalling had ik dus veel pijn en bij de tweede heel weinig. De eerste bevalling zou ik zo over doen, de tweede niet.
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:09

Bericht 20 Apr 2017 20:43

Re: Waren jouw bevallingen vergelijkbaar?

Eerste bevalling 29 uur, werd een keizersnee. Tweede bevalling 6 uur, werd ook een keizersnee.
Beide bevallingen begonnen met spontane weeën en bij allebei bleef de ontsluiting steken.
M:21072011
J :08012014
<<

Marie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2587

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:32

Bericht 20 Apr 2017 20:43

Re: Waren jouw bevallingen vergelijkbaar?

Totaal niet.

Bij de oudste is de bevalling na 26 uur weeën zonder resultaat qua ontsluiting verder ingeleid. 10 uur later is ze met flink wat hulp geboren.

De jongste is met een geplande keizersnede geboren, omdat ik na verschillende pogingen niet inleidbaar bleef. Wel veel harde buiken, maar niets zette door. Uiteindelijk dus een keizersnede

De enige overeenkomst hier is dus dat ik bij beide hulp nodig heb gehad, omdat mijn lijf het kennelijk niet volledig zelf kon.
2010: Jij hebt ons papa en mama gemaakt!
* * *
2013: Compleet gelukkig en gelukkig compleet!
<<

Anoniem236

Bericht 20 Apr 2017 20:45

Re: Waren jouw bevallingen vergelijkbaar?

Nee, de enige overeenkomst is dat ik bij beide rond 22.00 doorhad dat het begonnen was en dat er beide keren een jongen uitkwam :smile:

Eerste: medisch geworden door niet vorderende ontsluiting, duurde 16 uur, 1,5 uur persen. Kindje woog 3260
Tweede: niet medisch, duurde 4 uur, kwartier persen. Kindje woog 4285
<<

Leipe Loetje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:18

Bericht 20 Apr 2017 20:52

Re: Waren jouw bevallingen vergelijkbaar?

Nee, totaal niet!
Bij de oudste werd ik ingeleid, dipte de hartslag, knip + vacuüm, navelstreng 2x om de nek en een schouderdystocie bij een gewicht van "maar" 2870 gram.... Dat wilde ik niet nog eens, dus bij de jongste heb ik vooraf mogen kiezen voor een keizersnede die prima verliep. De enige overeenkomst is dat bij de ks ook een vacuüm gebruikt is, ik wist niet eens dat zoiets ook dan gebruikt kon worden.
2010 & 2012

Afbeelding
<<

Boerenkool

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1303

Geregistreerd: 17 Dec 2014 21:51

Bericht 20 Apr 2017 21:10

Re: Waren jouw bevallingen vergelijkbaar?

Nee. Eerste is alles natuurlijk gegaan. Tweede is ingeleid ivm poep in vruchtwater.
Bij de eerate bouwden de weeën netjes op bij de tweede werd in ingeleid en was het patsboem een bevalling.
Wel heb ik de pijn en het persen bij beiden als hetzelfde ervaren. Eerste wist ik niet wat te doen en was ik in paniek van de pijn, bij de tweede was ik zelf kalmer.

Bij beiden 1 heftige perswee gehad en daarna op eigen kracht geperst. Wel beiden even snel naar buiten geperst. In 11 minuten.

De placenta kwam bij beiden even snel al was dat bij de tweede veeeel pijnlijker. Evenals de naweeën. Die waren echt zo heftig bij de tweede. Maar dat schijnt normaal te zijn.
Herstel ging bij beiden hetzelfde. Al liep ik bij de tweede direct na de bevalling zelf naar mn kamer door het ziekenhuis. Was daar bewuster van wat ik wilde ipv me te laten leiden.
<<

Indigo

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1947

Geregistreerd: 23 Apr 2015 10:55

Bericht 20 Apr 2017 21:38

Re: Waren jouw bevallingen vergelijkbaar?

Bij mij leken beide bevallingen wel op elkaar. Bij beide bevallingen ben ik ingeleid en is uiteindelijk de baby gehaald met de vacuümpomp. Het grote verschil was dat mijn eerste bevalling 12 uren duurde en de tweede bevalling 5 uren.
2011 2012 2017
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 22:40

Bericht 20 Apr 2017 21:49

Re: Waren jouw bevallingen vergelijkbaar?

Het duurde allebei vet lang. Ook met die ontsluiting.
De eerste had een te groot hoofd om door het bekken te kunnen indalen en dat werd een keizersnee.
De tweede kreeg ik pas 10 cm ontsluiting na een ruggenprik. Wel binnen een uur van 5 naar 10 cm. Ik zei nog dat ik haar hoofdje voelde zakken maar ze geloofden me niet.
5 minuten later was ze er.
04-2014
10-2015
<<

kippie

Lady-post-a-lot

Berichten: 1276

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:34

Bericht 20 Apr 2017 22:00

Re: Waren jouw bevallingen vergelijkbaar?

Nee..
De eerste was lang en eigenlijk weinig pijn. Maar wel heel wat hechtings rijker.. auw!

De tweede wist ik pas wat weeën waren. Ik hoefde ook veel minder lang te persen. En maar 1 hechting..
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers