Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Bij elkaar op de kamer of nog even wachten?

<<

Laurie_

Noob

Berichten: 22

Geregistreerd: 26 Mrt 2017 17:57

Bericht 19 Apr 2017 14:29

Bij elkaar op de kamer of nog even wachten?

Ik ben nu 24 weken zwanger van onze 3e.
De bedoeling is eigenlijk dat onze baby straks eerst bij ons op de kamer komt en dat hij of zij na een paar maanden naar een eigen kamer gaat en dat dan de meiden bij elkaar op de kamer gaan. In een stapelbed.
Nu zat ik te denken, kunnen we dat nu al niet gaan doen? Zodat de meiden vast kunnen wennen?
Of zal onze jongste (over 3 maanden 2) daar echt nog te jong voor zijn? Ze slaapt nu nog in een ledikant.
Wie heeft er ervaring mee? Met een stapelbed, maar ook met meerdere kinderen op een kamer?
2012 & 2015
Afbeelding
<<

Anoniem255

Bericht 19 Apr 2017 17:35

Re: Bij elkaar op de kamer of nog even wachten?

Hier slapen ze al maanden bij elkaar. Zodra ik me omdraaide kropen ze bij elkaar. Als ik ze 's avonds terug legde werd er 's nachts altijd wel 1 wakker en liep dan weer terug. Onze zoon sliep in een hoogslaper en dochter heeft zo'n meegroeibed. Dat hebben we iets ingekort en onder de hoogslaper geschoven. Als het over een paar maanden nog steeds goed gaat (en mijn man klaar is met de tuin) dan maakt hij een bed aan de hoogslaper zodat het weer helemaal van steigerhout is.

Hier gaat het vooralsnog heel goed maar mijn kinderen zijn wel ruim 5 en 7.
<<

Femm

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1554

Geregistreerd: 17 Jan 2016 10:10

Bericht 19 Apr 2017 17:44

Re: Bij elkaar op de kamer of nog even wachten?

Hier slapen de meiden nu een jaar bij elkaar op de kamer. De jongste was toen ook nog geen 2 en dat ging meteen prima. Ze slapen ook in een stapelbed. Heel af en toe houden ze elkaar even wakker maar meestal valt dat wel mee. En met grote regelmaat kruipen ze bij elkaar in bed.
Januari 2012
Augustus 2014
Juli 2016
<<

Dash

Noob

Berichten: 39

Geregistreerd: 10 Apr 2017 18:11

Bericht 19 Apr 2017 19:12

Re: Bij elkaar op de kamer of nog even wachten?

Hier precies het zelfde verhaal.
Ik kan elk moment bevallen van ons 3e kindje. Binnen 5 jaar hebben we pas extra kamers bijgebouwd.

Dus nu hebben we sinds een kleine maand onze zoon , die een weekje nu 2 jaar is, bij onze dochter op de kamer gelegd. Het ging gelijk goed. Hij ging zelfs van een ledikant naar een eenpersoonsbed.

Onze dochter is 4 jaar. Soms wordt onze zoon snachts nog wel eens wakker, maar onze dochter wordt dan niet wakker. En als wij naar bed gaan laten we onze dochter nog plassen en onze zoon wordt daar ook niet wakker van.
Na een boekje lezen en slaapliedje zingen wordt er niet gekeet, maar zijn ze gelijk stil.

Ochtends is onze zoon vaak eerder wakker en roept ons. We halen hem dan en onze dochter slaapt dan nog. En soms zijn ze samen wakker en komen ze samen naar boven. Wij slapen daar op zolder.
Dan hoor ik: kom S. We gaan papa mama wakker maken. Loop maar voor op de trap dan val je niet. Zo lief!
Mijn mooie dochter ♡2013
Mijn knappe zoon ♡ 2015
Mijn 2e knappe zoon ♡2017
<<

Laurie_

Noob

Berichten: 22

Geregistreerd: 26 Mrt 2017 17:57

Bericht 19 Apr 2017 19:17

Re: Bij elkaar op de kamer of nog even wachten?

Mien, wat fijn dat je man zo handig is. Die steigerhouten bedden zijn zo mooi!

Femm, wat schattig dat ze regelmatig bij elkaar in bed kruipen.
Welk bed hebben jullie? En heeft de kleinste dan niet de neiging om het trapje op te klimmen?

Dash, wat lief van je dochter!!! Slapen ze beiden in een apart bed?
2012 & 2015
Afbeelding
<<

Femm

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1554

Geregistreerd: 17 Jan 2016 10:10

Bericht 19 Apr 2017 19:23

Re: Bij elkaar op de kamer of nog even wachten?

Volgens mij heet het stapelbed Leo. Ik vind het niet zo mooi maar het was het enige bed dat de oudste wilde.
N. is vanaf het eerst moment in slaapzak naar boven geklommen en nu klimt ze ook. Ze mag alleen nooit bovenin slapen.
Januari 2012
Augustus 2014
Juli 2016
<<

Pitty

Bericht 19 Apr 2017 20:22

Re: Bij elkaar op de kamer of nog even wachten?

Hier verschillende kindercombinaties gehad bij elkaar op de kamer en dat ging prima. Soms ook niet, maar dan legden we er eentje bij ons in bed die we dan later op de avond weer in hun eigen bed tilden. De jongste van 9 maanden ligt nu bij kind 2 van bijna 6 jaar op de kamer en dat gaat prima. Overigens geen stapelbedden hier, maar de dames zullen later wel in een tweepersoonsbed gaan slapen voor een tijd. (Gezellig, net als LHOTP, Marin :smile: )
<<

Nosa

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 885

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:47

Bericht 19 Apr 2017 20:45

Re: Bij elkaar op de kamer of nog even wachten?

Bij ons slapen de jongens ook samen op 1 kamer, op zolder, sinds 2 maanden ongeveer. De jongste was toen 22 maanden. Mijn man heeft zelf een heel mooi stapelbed gemaakt. De jongste heeft nog wel een plank ervoor zodat hij er niet uit kan vallen. Gaat best goed. Soms hebben ze het wel erg gezellig voor ze gaan slapen en maken elkaar ook wel eens wakker 's ochtends maar dat hoort er wel een beetje bij vind ik.
2010 2012 2015 2017
<<

Twellie

Noob

Berichten: 101

Geregistreerd: 23 Dec 2016 23:37

Bericht 20 Apr 2017 18:17

Re: Bij elkaar op de kamer of nog even wachten?

Waarschijnlijk zal dat wel goed gaan, is maar net waar ze aan gewend zijn denk ik. Zelf zou ik het alleen niet zo'n fijn idee vinden dat een kindje van die leeftijd 's nachts op een stapelbed zou kunnen klimmen. Om die reden zou ik het niet doen, denk ik.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron