Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zieke kat?

<<

Anoniem316

Bericht 18 Apr 2017 19:32

Zieke kat?

Aangezien we voor mijn gevoel met de dierenarts niet echt verder komen, hoop ik dat jullie iets herkennen of ideeën hebben over wat het kan zijn.

Onze kat was altijd een flinke rode kater maar sinds een paar maanden valt hij heel erg af en wordt zijn vacht minder mooi. Overmatig likken deed hij altijd al.
De laatste weken eet hij ook continue steentjes uit de kattenbak (ik heb Tigerino korrels) en geeft hij bijna elke nacht over.
Hij kijkt soms wat verdwaasd uit z'n ogen (sinds 1 dag) maar soms is hij ook gewoon weer de oude. Heel bijzonder.


Na meedere malen bij de dierenarts te zijn geweest, gaat die alleen maar in op het huidprobleem wat hij had/heeft (hij had een wond na een tocht van 3 dagen). Na 4 afspraken was ik daar wel klaar mee. Diverse malen aangegeven maar gebeurde niks anders. Daar is de dierenarts toch wat te duur voor.

Voordat ik overstap naar een andere dierenarts, was ik even benieuwd of jullie iets herkennen.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 18 Apr 2017 19:33

Re: Zieke kat?

Hoe oud is de kat?
30-04-2017
<<

Anoniem316

Bericht 18 Apr 2017 19:35

Re: Zieke kat?

Hij komt uit het asiel en werd destijds geschat op 1,5 jaar. Hij zal nu 5 jaar zijn in dat geval.
<<

Jada

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1739

Geregistreerd: 19 Apr 2015 15:48

Bericht 18 Apr 2017 19:58

Re: Zieke kat?

Ik herken wel wat van een kat van een vriendin. Die vermagerde ook heel snel en die at ook de korrels uit de kattenbak. Uiteindelijk was het niet echt goed nieuws want het bleek FIP te zijn. Ze hebben hem toen na een tijdje in laten slapen.

Maar haar dierenarts vertelde dat het eten van kattenbakkorrels kan wijzen op een bloedarmoede of een tekort aan bepaalde mineralen.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 18 Apr 2017 20:05

Re: Zieke kat?

Ik zou inderdaad overstappen naar een andere DA of tenminste om een second opinion vragen. Dit is geen normaal plaatje van een 5-6 jarige kat.
L2014 & H2017
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 18 Apr 2017 20:19

Re: Zieke kat?

Ik zou idd naar een andere dierenarts gaan. De kat is nog hartstikke jong!
Mijn kat heeft deels dezelfde rare dingen maar die is 17 en dement.
30-04-2017
<<

Anoniem316

Bericht 18 Apr 2017 21:03

Re: Zieke kat?

Die klachten van FIP herken ik gelukkig niet maar weet ook niet wat het wel is..
Toch maar even naar een andere dierenarts dan :).

Gek is dat trouwens. Met de ene kat hoeven we nooit naar de dierenarts en deze heeft ons al klauwen met geld gekost.
<<

Peinture

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1297

Geregistreerd: 09 Sep 2013 17:27

Bericht 19 Apr 2017 12:13

Re: Zieke kat?

Is er al bloed geprikt? Het klinkt alsof er iets met zijn niertjes is. Als er geen bloed is geprikt, dat zsm laten doen, daar word je zoveel wijzer van!
<<

Elska

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1489

Geregistreerd: 11 Okt 2015 19:55

Bericht 19 Apr 2017 12:39

Re: Zieke kat?

Jada schreef:Ik herken wel wat van een kat van een vriendin. Die vermagerde ook heel snel en die at ook de korrels uit de kattenbak. Uiteindelijk was het niet echt goed nieuws want het bleek FIP te zijn. Ze hebben hem toen na een tijdje in laten slapen.

Maar haar dierenarts vertelde dat het eten van kattenbakkorrels kan wijzen op een bloedarmoede of een tekort aan bepaalde mineralen.

Herken ik ook. De was kattenbak gevuld met houtkorrels dus mijn kat ging aan de muur likken. Vooral de kale stukken waar nog een plint voor moest.

Kwam ook door bepaalde tekorten die terug te vinden waren in het bloed. Kwam bij mijn kat helaas door droge/chronische FIP maar daar kunnen veel meer oorzaken voor zijn dan alleen FIP. Lijkt me wel belangrijk dat er verder gekeken gaat worden, helemaal omdat je zelf duidelijk het gevoel hebt dat er iets niet klopt. Jij kent je eigen kat het beste.
Ik ben destijds ook overgestapt van dierenarts omdat de eerste dierenarts niets deed.
Afbeelding
<<

loura

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 658

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:00

Bericht 19 Apr 2017 12:43

Re: Zieke kat?

Het kan Kalium te kort zijn, dit kan verklaren waarom hij kattenbakgrid eet.

Het vermageren en slechte vacht kan zijn schildklier of nieren zijn. Ik zou echt naar een andere dierenarts gaan of naar een medisch centrum voor dieren gaan.

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers