Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat te doen met de paaschocolade?

<<

Elska

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1489

Geregistreerd: 11 Okt 2015 19:55

Bericht 18 Apr 2017 10:35

Re: Wat te doen met de paaschocolade?

Ik snap eigenlijk het nut niet zo van het omsmelten.
De chocolade wordt door het smelten niet ineens minder, als het in paaseitjes vorm teveel van het goede is dan is dat in een andere vorm toch nog steeds teveel?
Afbeelding
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 18 Apr 2017 10:43

Re: Wat te doen met de paaschocolade?

Elska schreef:Ik snap eigenlijk het nut niet zo van het omsmelten.
De chocolade wordt door het smelten niet ineens minder, als het in paaseitjes vorm teveel van het goede is dan is dat in een andere vorm toch nog steeds teveel?


Ja precies ik snap dat ook niet, je voegt er vaak alleen maar meer ingrediënten aan toe. Je gaat dat dan vervolgens uitdelen, ok, maar dan kun je dit ook zelf opeten of uitdelen als je het toch weggeeft.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 18 Apr 2017 15:26

Re: Wat te doen met de paaschocolade?

Mijn zoon mocht met de paasdagen elke dag een kindersurprise ei, maar ik was blij dat hij van mijn ouders een mandje kreeg met gekleurde gekookte eieren ( vond hij fantastisch), gedroogde abrikozen en om echt te snoepen een klein marsepeinen haasje en dus geen zakken vol met chocola. Ik zou mijn ouders vragen om volgend jaar daar iets terughoudender te zijn als mijn zoon een tas vol met chocolade eieren gekregen had.

Persoonlijk zou ik dat nog niet aan hem geven, ik vind een kind van nog geen 2.5jaar (zoals mijn zoon) te jong om elke dag chocola te eten, een keer als uitzondering prima maar niet de komende maanden dagelijks om het op te krijgen.

Wij hebben de chocolade letters die wij zelf met Sinterklaas gekregen hadden ook gesmolten en over de brownies gedaan die mijn man trakteerde met zijn verjaardag, ik heb er geen hap van op, dus voor mij werkte dat perfect, qua niet eten van al die calorieën.
Persoonlijk zou ik mijn kinderen niet dwingen om hun snoep uit te moeten delen, vind ik ook een beetje vreemd aangezien zij het gekregen hebben. Ik denk dat ik het in dit geval in de kast zou leggen en afspreken dat ze in het weekend een paar eitjes mogen totdat ze op zijn, chocola is toch heel lang goed.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5672

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 19 Apr 2017 09:43

Re: Wat te doen met de paaschocolade?

Een keer chocoladefondue doen op een middag?
Lekker fruit erbij, wat spekjes/marshmallows etc en smullen maar. Doordat er dan ook fruit bij zit hou je het wat in de perken. Je kunt dan ook makkelijk steeds kleine stukjes smelten
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
Vorige

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers