Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Ervaring prijzen vliegtickets

<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2075

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:04

Bericht 18 Apr 2017 13:25

Ervaring prijzen vliegtickets

Deze zomer wil ik richting de VS voor vakantie. Ik had vrij aardig in mijn hoofd wanneer ik wil gaan, maar ben best een paar dagen flexibel om zo goedkoper te kunnen reizen. Nu was het ticket steeds bijna €700, werd gisteren bijna €800 en is nu ineens ongeveer €950. Best een heel groot verschil in korte tijd dus. Alle tickets in die weken zijn zo erg in prijs gestegen. En nu twijfel ik dus heel erg, want €950 vind ik wel echt heel veel geld.
Wie heeft ervaring met zulke plotselinge prijsstijgingen en hoe groot is de kans dat de prijzen ook weer wat gaan dalen? Onder de €700 zal wel niet meer gaan lukken, maar is het nog reeel om te wachten of is dat echt kansloos? Het gaat trouwens om de KLM en die maatschappij heeft ook wel mijn sterke voorkeur (want bijna geen directe vluchten en met klm wel).
<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2144

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 19 Apr 2017 05:43

Re: Ervaring prijzen vliegtickets

Wellicht komt er nog een 5 dagen voordeel actie van KLM, dat scheelt altijd wel op de prijzen. Daarnaast zou ik sowieso mijn cookies verwijderen voordat je definitief gaat boeken.
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2524

Geregistreerd: 02 Jan 2016 15:21

Bericht 19 Apr 2017 08:46

Re: Ervaring prijzen vliegtickets

Klm is sowieso altijd wat duurder met tickets.
Je kan altijd even via skyscanner.nl zoeken en dan op directe vluchten. Soms kan je via een andere site goedkoper boeken dan via de maatschappij zelf. Skyscanner doorzoekt al die websites.
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4395

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:16

Bericht 19 Apr 2017 15:23

Re: Ervaring prijzen vliegtickets

Ik ben vorig jaar naar de VS geweest. Mooie aanbieding gevonden voor tickets, maar bij het boeken haperde de website bij de laatste stap. Ik had mijn creditcard nummer al ingevoerd en omdat het avond was, kon ik de bank niet bellen om te checken of er iets afgeschreven was. Volgende ochtend gecheckt, niks afgeschreven, dus opnieuw boeken. Waren die tickets 300 euro per stuk duurder! Na wat zoekwerk toch maar elders geboekt (150 euro duurder) en later die dag nog eens gekeken naar de tickets die we eigenlijk wilden, waren ze inmiddels 400 euro duurder. Alsof ergens bijgehouden werd dat er vaker naar die reis gezocht werd en daarom de tickets steeds duurder werden... Wij wilden niet afwachten of het nog goedkoper zou worden, dus hebben we die 150 euro voor lief genomen.
december 2016
juli 2019
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4395

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:16

Bericht 19 Apr 2017 15:25

Re: Ervaring prijzen vliegtickets

Wij hadden in januari al geboekt voor de zomer trouwens, dus ik zou eigenlijk niet afwachten... denk niet dat het zin heeft.
december 2016
juli 2019
<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2075

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:04

Bericht 19 Apr 2017 21:32

Re: Ervaring prijzen vliegtickets

Ik wacht hooguit deze week nog af heb ik nu besloten. Baal gewoon ontzettend van mijzelf, dat ik zo lang gewacht heb. Maarja, niks aan te doen. Ga inderdaad nog wel even via andere sites zoeken ook, maar tot nu toe heeft dat nog weinig geholpen helaas....
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 20 Apr 2017 08:38

Re: Ervaring prijzen vliegtickets

Toen wij vorig jaar naar Canada en de VS gingen hebben we heel laat pas geboekt, ik denk een maand van te voren of zo. Het was een vrij spontane actie, we hadden ooit wel eens gekeken wat tickets zo'n beetje moesten kosten maar dat was het. We kwamen deze tickets tegen en meteen geboekt, ik geloof dat we net onder de 600 pp zaten voor retour Toronto. En dat was dus een maand van te voren voor vertrek in het hoogseizoen. Het was trouwens niet met KLM, ons kon dat namelijk niets schelen. Maar laat boeken hoeft dus niet negatief te zijn. Maar dat is het lastige, je weet het gewoon niet.
<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2075

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:04

Bericht 20 Apr 2017 17:55

Re: Ervaring prijzen vliegtickets

600pp is wel heel voordelig ja, mooie deal! Ik heb de prijzen deze dagen nog goed in de gaten gehouden en denk dat ik vanavond maar ga boeken. Dalen doen de prijzen nu niet meer en het aantal dagen waarop ik nog voor een redelijke prijs kan vliegen wordt steeds kleiner...
<<

Anoniem249

Bericht 20 Apr 2017 19:42

Re: Ervaring prijzen vliegtickets

6 weken van tevoren zijn de vluchten (gemiddeld) het goedkoopst. Je moet altijd vluchten bekijken op icognito modus, anders inderdaad altijd je cookies legen.
Ik zou op skyscanner kijken, daar kun je ook goed flexibel op data kijken. Wellicht een prijs alarm instellen.
<<

Anoniem249

Bericht 20 Apr 2017 19:43

Re: Ervaring prijzen vliegtickets

Waarom wil je per se een directe vlucht? Het is vaak een stuk goedkoper om over te stappen in bijvoorbeeld Londen.
<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2075

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:04

Bericht 20 Apr 2017 21:31

Re: Ervaring prijzen vliegtickets

Skyscanner levert helaas niet veel handige goedkopere opties op.
Ik wil perse een directe vlucht omdat ik alles bij elkaar sowieso al meer dan 12 uur onderweg ben en dan wil ik niet óók nog extra tijd kwijt zijn met een overstap. Bovendien reis ik alleen en dat vind ik saai, dus ik wil de reistijd zo kort mogelijk hebben. Dat is mij wel wat geld waard.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 21 Apr 2017 15:17

Re: Ervaring prijzen vliegtickets

KLM Wereld Deal Weken zullen waarschijnlijk niet meer komen vóór je op vakantie gaat. Wel heb je nog kans op andere aanbiedingen.

Ik zou gewoon gaan boeken op een gegeven moment want de prijzen worden toch alleen maar duurder naarmate de datum nadert. Directe vlucht snap ik wel. Ik heb zelf het omgekeerde, vind het juist lekker om even de benen te strekken tussendoor, maar snap jouw argument ook wel.
Let's discover the world together.
<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2075

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:04

Bericht 21 Apr 2017 15:49

Re: Ervaring prijzen vliegtickets

Gisteren niet meer aan toegekomen, maar vanavond ga ik echt boeken. Wereld deal weken ga ik ook niet meer vanuit en bovendien zag ik gisteren dat ik vorig jaar mét werelddealweken eigenlijk hetzelfde bedrag kwijt was.

Maar bedankt voor jullie tips en ervaringen!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 22 Apr 2017 22:16

Re: Ervaring prijzen vliegtickets

Is het gelukt Char?
Let's discover the world together.
<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2075

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:04

Bericht 23 Apr 2017 12:08

Re: Ervaring prijzen vliegtickets

Ja het is gelukt! En de dag erna was het weer een beetje duurder, dus ik denk dat het goed is dat ik niet langer gewacht heb.
Vind het wel jammer dat je bij klm nu vooraf nog geen stoel kunt uitkiezen of je moet daarvoor betalen. Ik wil graag aan het gangpad zitten, maar daarvoor moet ik nu dus afwachten totdat ik kan inchecken. Maargoed, dat gaat vast nog wel lukken.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 23 Apr 2017 12:26

Re: Ervaring prijzen vliegtickets

Fijn dat het gelukt is! En stoel kan idd ook nog (gratis) tijdens inchecken.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem313

Bericht 23 Apr 2017 15:23

Re: Ervaring prijzen vliegtickets

Mijn ervaring is ook dat je altijd nog wel een aisle seat kan regelen tijdens het inchecken, ik neem die ook altijd in verband met mijn lange stelten.
Hoe gaat dat eigenlijk als je met kinderen reist, weten jullie dat? Ik vlieg dinsdag voor het eerst met m'n kleuter, met BA in dit geval. Heb voor de zekerheid maar geld neergelegd voor seat selection, want hij moet natuurlijk bij een raampje :nerd: en ik er dan naast. Maar als je dat nou niet zou doen, heb je enige garantie dat je minderjarige kind naast je mag zitten, of kun je op verschillende plekken terecht komen?
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 23 Apr 2017 16:08

Re: Ervaring prijzen vliegtickets

Daar doen ze iig wel echt hun uiterste best voor. Kan natuurlijk eigenlijk niet dat je kind niet naast je zit.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem249

Bericht 23 Apr 2017 16:25

Re: Ervaring prijzen vliegtickets

Anders kun je in het vliegtuig altijd nog even vragen of iemand van plaats wil wisselen. Ik vind dat nooit een probleem als iemand dat vraagt.

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers