Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Frankie's liefdesnest [Mini update 9 april]

<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 15 Apr 2017 09:28

Re: Frankie's liefdesnest

Wat leuk, gefeliciteerd! Veel succes met klussen!
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Anoniem315

Bericht 15 Apr 2017 09:29

Re: Frankie's liefdesnest

Veel werk! Maar klinkt alsof jullie er iets gaafs van kunnen maken.

Ons huis is ook van die tijd (gebouwd tussen 1908/1912) en is al eens verbouwd geweest, maar ook wij komen nog van alles tegen. Oud behang, stukken krant, een oud diploma..

Voor isolatiemateriaal kun je een vergoeding van de gemeente aanvragen he? Moet je sowieso proberen, want het is de moeite waard!
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 23:54

Bericht 15 Apr 2017 09:32

Re: Frankie's liefdesnest

Veel gereedschap kun je ook bij de bouwmarkt huren dus als je het maar een korte tijd nodig hebt voor een bepaald project zou je dat ook kunnen doen als je het verder niet meer echt zult gebruiken (een frees bijv.)

Welke kleur wil je de tegels verven? Persoonlijk zou ik geen wit nemen, mijn ervaring is dat dat erg snel vergeelt en je regelmatig overnieuw moet verven. Wil je wel wit dan zou ik er overheen tegelen.

Ik ben ook erg benieuwd naar de foto's, het klinkt zo als een behoorlijke klus maar het is zo tof als je er dan echt iets eigens van kunt maken. Vind ik persoonlijk leuker dan een kant en klaar huis waar je zo je meubels in zet.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8165

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 15 Apr 2017 09:32

Re: Frankie's liefdesnest

Klinkt goed!! Gefeliciteerd!
30-04-2017
<<

Anoniem304

Bericht 15 Apr 2017 09:41

Re: Frankie's liefdesnest

Als je zelf gereedschap en materiaal wil aanschaffen zou ik wel even de prijzen tussen de bouwmarkt en 'echte' materialen winkels (waar bedrijven ook naar toe gaan) vergelijken. Als wij alles bij de bouwmarkt gehaald hadden waren we zeker 25% duurder uit geweest. Wat je daar betaald voor een doosje schroefjes is al niet normaal.

Gefeliciteerd met jullie droomhuis. Klinkt echt super tof!
<<

Frankie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 13 Jul 2016 17:13

Bericht 15 Apr 2017 10:09

Re: Frankie's liefdesnest

SoGood schreef:Omg Frankie, geweldig! Gefeliciteerd! Zijn jullie een beetje handig? Wat spannend, veel plezier vandaag!


Haha we hebben dus geen idee! We hebben zelf nog nooit verbouwd. Vrienden van ons hebbe afgelopen jaar hun nieuwe huis volledig gestript en alles zelf gedaan. Ze hebben al aangeboden om ons te helpen. Zij hebben leidingen verlegd, keuken zelf geplaatst en muren weggehaald en weer opgebouwd. Ook weet haar vriend meer van elektra dan wij.

We hebben er in iedergeval wel heel veel zin in. Mochten we tegen dingen aanlopen die echt te lastig zijn of waar niemand in ons kennissenkring ons mee kan helpen dan schakelen we iemand in (of laten het moeilijke deel uitvoeren).

Na de keuring dinsdag willen we een plan gaan opstellen met hoe of wat (en wanneer) en de beoogde kosten. Even een realiteitscheck na deze roze wolk weken.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9772

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 15 Apr 2017 11:04

Re: Frankie's liefdesnest

Hoi Frankie,

Ik heb eigenlijk één tip: doe niet alles zelf! Dan ben je echt straks jaren bezig en nou ja, je moet het niet onderschatten. Wij kwamen trouwens ook vanalles tegen, waaronder ook houtrot en ik heb maanden in een zandbak/bouwval gewoond. Nu nog steeds trouwens :laughcry:

Ergens overheen tegelen zou ik trouwens ook niet doen, gewoon lekker oude tegels eruit en nieuwe erin.

Wel heel erg leuk dat je jullie droomhuis hebben gevonden! En dat je een oud huisje hebt. Ik ben echt dol op oude huisjes :ja:
<<

Jeanette

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 955

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:31

Bericht 15 Apr 2017 11:12

Re: Frankie's liefdesnest

Gefeliciteerd! Wat leuk!!
<<

Frankie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 13 Jul 2016 17:13

Bericht 15 Apr 2017 11:15

Re: Frankie's liefdesnest

Dankje voor de tip haha! We kunnen ook echt niet alles zelf. De cv moeten we echt iemand voor inhuren. Tuimelraam laten plaatsen ook. Elektra vernieuwen (als dat nodig is) ook. Gelukkig hebben we de luxe dat we het appartement waar we nu wonen huren van mijn ouders. We betalen mijn ouders huur zodat zij quitte spelen. Hierdoor zijn onze woonlasten heel laag en kunnen we wel een maand of 3 dubbele lasten betalen. We hoeven dus niet gelijk in een bouwval te gaan wonen.

Mijn man vind het ook belangrijk dat de woonkamer als eerste een fijne plek wordt en daar ben ik het wel mee eens (ondanks dat op Internet staat dat je van boven naar beneden moet werken). Maar zoveel geld hebben we op het moment ook weer niet. De zolder heeft echt de minste prioriteit.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9772

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 15 Apr 2017 11:29

Re: Frankie's liefdesnest

Nou ja... ik ben al anderhalf jaar verder en het is nog steeds niet af. Juist omdat we alles zelf doen. Dus drie maanden. Dat is even lang als de levertijd van een keuken. Niet echt lang dus :p

Maar ik wil je ook niet ontmoedigen hoor, gewoon dat je weet waar je aan begint :wink:
<<

Frankie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 13 Jul 2016 17:13

Bericht 15 Apr 2017 11:32

Re: Frankie's liefdesnest

Haha nee joh. We staan nog aan het begin, dus nog vol op de roze wolk. Zal best wel tegen gaan vallen. We gaan het zien. De hele moeilijke dingen begin ik echt niet aan. Ik wil wel een eerlijke grens voor mezelf trekken tot wat ik zelf kan. Alles wat daarbuiten ligt moet iemand komen doen.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9772

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 15 Apr 2017 14:46

Re: Frankie's liefdesnest

Toppie!
<<

Huismus

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 612

Geregistreerd: 11 Jan 2016 16:06

Bericht 15 Apr 2017 15:07

Re: Frankie's liefdesnest

Wat super leuk om te lezen! Ik hou van oude huizen en details . Super veel klusplezier toegewenst, en zullen vast wel dagen bij komen dat je het niet meer ziet zitten maar dan moet je dit topic maar lezen dat je zo enthousiast was.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17371

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 15 Apr 2017 17:11

Re: Frankie's liefdesnest

Gaaaaaaaf! Oh en warmte van gaskachels is heerlijk! Okee die dingen zijn soms wat onhandig maar ik mis ons huurhuis met die heerlijke kachels nog wel eens. Zo lekkere warmte!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4379

Geregistreerd: 22 Feb 2015 15:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 15 Apr 2017 18:16

Re: Frankie's liefdesnest

Spannend Frankie! Is het het huis aan de M.weg? Dan moet er wel veel gebeuren, ik hoop dat het jullie gaat lukken!
<<

Anoniem273

Bericht 15 Apr 2017 18:25

Re: Frankie's liefdesnest

Super leuk, Frankie! Zoals je weet wonen wij ook in een klushuis. Dus als je nog eens tips ofzo wil :)
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 16 Apr 2017 10:00

Re: Frankie's liefdesnest

Oh wat gaaf Frankie! Gefeliciteerd! Ben heel benieuwd naar foto's :)

♥♥
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7544

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 16 Apr 2017 10:27

Re: Frankie's liefdesnest

Haha, het klinkt echt verschrikkelijk en als helemaal niets voor mij al dat klussen! Maar wat fijn voor jou dat je je droomhuis hebt gevonden. Ik ben heel benieuwd naar foto's en ik ben stiekem ook wel benieuwd in welke wijk jullie gaan wonen.
<<

Pandora

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3183

Geregistreerd: 02 Sep 2013 15:45

Bericht 16 Apr 2017 12:14

Re: Frankie's liefdesnest

Wat leuk, gefeliciteerd! Ik ben ook heel benieuwd naar het huis en de verbouwing die plaats gaat vinden!
Remind yourself that it's okay not to be perfect....
<<

Chava

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3609

Geregistreerd: 23 Jun 2016 21:23

Bericht 16 Apr 2017 12:21

Re: Frankie's liefdesnest

Wat gaaf, Frankie! Gefeliciteerd.
To travel is to live
Mijn instagram
<<

Frankie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 13 Jul 2016 17:13

Bericht 17 Apr 2017 22:16

Re: Frankie's liefdesnest

@ Scandic, Nee het is niet aan de M.weg haha

Morgen om 12 uur gaan we er weer heen. Zo'n zin in, lekker foto's maken en wat dingen opmeten (ben bezig met plattegronden maken enzo. Ik heb echt nog zoveel tekenspul van mijn oude opleiding. Zo handig!) Ook benieuwd naar het verslag van de bouwkundige.

En we hebben vandaag een boor/schroefmachine gekocht van Makita. Ons eerste gereedschap. Leek ons wel handig om dat in ieder geval aan te schaffen en niet te hoeven lenen van iemand. Verder zijn we ook een breekijzer, rolmaat en stucloper rijker :laughcry: .
Laatst gewijzigd door Frankie op 20 Apr 2017 21:40, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem221

Bericht 17 Apr 2017 23:05

Re: Frankie's liefdesnest

Oeh spannend, Frankie. Ik kan me het gevoel helemaal voorstellen. Lekker bezig met een nieuw begin, nieuw huis, nieuw leven.

En die Makita komt zeker van pas. Ik heb hier thuis alle soorten gereedschap liggen. Gekocht onder het mom van, lekker volwassen. Geen idee wat we ermee kunnen, maar ooit komt het van pas.

Geniet ervan!!!
<<

Lavendel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1465

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:58

Bericht 18 Apr 2017 11:33

Re: Frankie's liefdesnest

Supertof Frankie! Ik ben rete benieuwd maar kan em niet vinden op Funda ;) Snel foto's plaatsen als alles rond is!
Smile, it's free!
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 18 Apr 2017 12:05

Re: Frankie's liefdesnest

Lavendel schreef:Supertof Frankie! Ik ben rete benieuwd maar kan em niet vinden op Funda ;) Snel foto's plaatsen als alles rond is!

Haha ja ik heb ook al gezocht maar zou niet weten welk huis het kan zijn. Kom maar door met die foto's! :D

♥♥
<<

Blue Phone

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 08 Sep 2016 16:43

Bericht 18 Apr 2017 14:12

Re: Frankie's liefdesnest

Haha, ik ben niet de enige die nieuwsgierig is dus!
Is het de D.weg?
23-11-2014 16-03-2017 01-07-2020
VorigeVolgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers