Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Reisplannen 2017

<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43579

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 25 Mrt 2017 20:10

Re: Reisplannen 2017

Sayhtia schreef:Wat een gave en prachtige reis rapa nui!

Marin, waar in Bulgarije ben je geweest? Staat ook nog hoog op m'n lijstje.


Ik heb een half jaar in Sofia stage gelopen. Werkelijk prachtige stad. Hele mooie mix tussen oud Russisch, communistisch, Byzantijns, maar toch ook Grieks Mediterraans en nieuw westers. Heel tof.

En vanuit daar tripjes gemaakt naar de bergen (Vratsa en Mezdra onder andere) maar niet naar Rila of de Rodopi mountains iig, ook niet naar Plovdiv helaas) en veel aan de kust geweest bij Varna, Burgas en Sozopol. Nesebar is ook heel mooi maar nooit geweest.

Prachtig land! Waar zou jij naar toe willen?
Let's discover the world together.
<<

Vanya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3729

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:43

Bericht 26 Mrt 2017 17:54

Re: Reisplannen 2017

Marin schreef:
Sayhtia schreef:Wat een gave en prachtige reis rapa nui!

Marin, waar in Bulgarije ben je geweest? Staat ook nog hoog op m'n lijstje.


Ik heb een half jaar in Sofia stage gelopen. Werkelijk prachtige stad. Hele mooie mix tussen oud Russisch, communistisch, Byzantijns, maar toch ook Grieks Mediterraans en nieuw westers. Heel tof.

En vanuit daar tripjes gemaakt naar de bergen (Vratsa en Mezdra onder andere) maar niet naar Rila of de Rodopi mountains iig, ook niet naar Plovdiv helaas) en veel aan de kust geweest bij Varna, Burgas en Sozopol. Nesebar is ook heel mooi maar nooit geweest.

Prachtig land! Waar zou jij naar toe willen?


Wat leuk dat je er stage hebt gelopen! Ik wil heel graag naar Sofia en de stad verkennen. Van daaruit tripjes maken lijkt me ook tof om te doen. Ik ga de plaatsen/namen die je genoemd hebt eens opzoeken en als we willen gaan me er meer in verdiepen. Voor dit jaar gaat het zeker niet meer zijn maar misschien volgend jaar (ons lijstje is nog lang haha).
Voelde je er thuis? De taal lijkt me wel moeilijk om te leren maar de tip met de briefjes is wel een goede. Kan je je er als toerist ook prima behelpen in het Engels? Ik vind het altijd wel tof om me te verdiepen in de taal en wat woordjes te kennen.
If you cannot do great things, do small things in a great way.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43579

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 26 Mrt 2017 19:14

Re: Reisplannen 2017

Ja het was één van de tofste periodes uit m'n leven. Ik vond het echt geweldig daar! Zulke warme mensen en prachtig land. Was wel onwijs enthousiast over alles dus dan is alles beter natuurlijk haha..
Mocht je gaan moet je maar even laten weten, ik heb nog wel een paar Sofia tips al is het al wel 8 jaar geleden (whaaat ik word oud).
Als toerist is het denk ik niet noodzakelijk maar wel handig om het schrift een beetje te (her) kennen. Maar Engels kan prima!
Let's discover the world together.
<<

Vanya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3729

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:43

Bericht 26 Mrt 2017 20:58

Re: Reisplannen 2017

Klinkt echt zo tof! Het lijkt me ook zo'n prachtig land. Dank je wel voor de tips, als we er heen gaan laat ik je dat zeker weten. Ik denk ook wel dat het handig is om het schrift een beetje te (her)kennen. En naar de bevolking toe is het ook wel fijn als toeristen wat moeite doen voor de taal, al is het maar een beetje.
If you cannot do great things, do small things in a great way.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43579

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 26 Mrt 2017 21:10

Re: Reisplannen 2017

Één tip alvast, ja knikken betekent nee en nee schudden betekent ja!
En leuk laat maar weten!
Let's discover the world together.
<<

Vanya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3729

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:43

Bericht 27 Mrt 2017 19:57

Re: Reisplannen 2017

Marin schreef:Één tip alvast, ja knikken betekent nee en nee schudden betekent ja!
En leuk laat maar weten!


Handige en leuke tip, ga ik proberen te onthouden!
If you cannot do great things, do small things in a great way.
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5349

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:12

Bericht 31 Mrt 2017 17:38

Re: Reisplannen 2017

Saga schreef:Ik hoop tegelijk met vriend vakantie te hebben deze zomer. Hij zit aan de bouwvak vast en dat is net een hele drukke periode bij ons.
Dan zouden we graag naar Frankrijk gaan. Alleen als gezinnetje, of samen met mijn ouders en oom en tante, dat weten we nog niet.


Jihaa, ik heb die periode ook vakantie gekregen!
Wij gaan als alles soepel verloopt met de kleine, een week langs bij mijn ouders en oom en tante in Normandië! Lekker kamperen, ben benieuwd hoe dat met een baby verloopt :)
10.04.17
<<

Anoniem221

Bericht 31 Mrt 2017 17:59

Re: Reisplannen 2017

Ik weet niet eens of ik hier op heb gereageerd, ik vermoed van wel, maar het plan is nu om een vijf daagse huwelijksreis in september in te plannen. Ik denk dat we gewoon weer naar Duitsland gaan. Maar misschien ook wel naar Italië. Ligt eraan wat er over is van het geld. :P
<<

Libelle'

Kwebbel

Berichten: 404

Geregistreerd: 04 Nov 2016 12:06

Bericht 31 Mrt 2017 19:34

Re: Reisplannen 2017

Volgende week ga ik naar Honduras, voornamelijk voor strand en duiken.
Daarna Frankrijk, Marokko, Spanje (Madrid en Tenerife) en dan Portugal.
Dan is het alweer juni, ligt er even aan of ik dan al een baan heb gevonden, anders wordt Portugal beperkt tot Faro en Lissabon.
<<

caribbeanlover

Bericht 08 Apr 2017 13:05

Re: Reisplannen 2017

We wilde naar Bali, maar omdat de ticketprijzen vrij hoog liggen gaat dat denk ik niet door. Mochten ze goedkoper worden wellicht wel. Anders wil mijn man naar Mexico dus dat zal wel doorgaan denk ik aangezien ik Bali geen grote kans geef.
Mij maakt het niet uit waar we heen gaan als we niet naar Bali gaan. De Dom. Republiek vind ik ook prima en weer Jamaica zoals vorig jaar ook, maar daar wil mijn man niet meer heen.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 11 Apr 2017 08:35

Re: Reisplannen 2017

Wij hebben dit weekend geboekt voor de meivakantie, 5 dagen Estland :love: Ik heb er nu al ontzettend veel zin.
Voor de zomervakantie nog steeds geen flauw idee wat het gaat worden.
<<

Bisq

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2260

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 11 Apr 2017 08:41

Re: Reisplannen 2017

Wij gaan over 2 weken 4 dagen naar Berlijn en in de zomervakantie 14 dagen Tanzania en Zanzibar. Mega veel zin in.
Insta: je_ei_kwijt
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 11 Apr 2017 10:21

Re: Reisplannen 2017

Leuk om al jullie plannen te lezen.
Ik ga ver 2 weken een midweek met een vriendin naar de Ardenne. Madeira werd toch de duur in combinatie met verhuizen :D.
Voor de zomer al wel ideetjes, maar nog geen concrete plannen. Eerst even kijken wat de spaarrekening wil de komende maanden.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

decire

Noob

Berichten: 3

Geregistreerd: 08 Apr 2017 08:09

Bericht 17 Apr 2017 08:48

Re: Reisplannen 2017

Ik, mijn dochter en een groep vrienden gaan over 12 dagen in eigen land op vakantie naar Laag Soeren. Met de paarden en karren. Hopelijk mooi weer!
<<

Daarom

Noob

Berichten: 195

Geregistreerd: 17 Apr 2017 21:58

Bericht 18 Apr 2017 12:36

Re: Reisplannen 2017

In juni gaan we met alle zes de kinderen naar Centerparcs en in augustus ga ik met mijn vriend naar Italië, we hebben een week bij een agriturismo geboekt in Toscane, maar vanuit daar gaan we rondreizen en terug via Frankrijk, we hebben ongeveer 2,5 week de tijd, heerlijk vooruitzicht dus.
<<

Stanley

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1313

Geregistreerd: 25 Jan 2014 17:24

Bericht 20 Apr 2017 17:46

Re: Reisplannen 2017

Van jullie plannen krijg ik ook reiskriebels!
Maar ben pas net 3 weken terug uit Thailand.
Het was zo ontzettend gaaf! Zoveel gezien en gedaan. T was onze eerste groepsronreis, ik vond t heel erg leuk!
<<

Anoniem321

Bericht 24 Apr 2017 10:08

Re: Reisplannen 2017

Wat heerlijk om alle reisplannen te lezen. Krijg spontaan zin om er tussenuit te gaan.
Ik ben net een weekend naar Palma de Mallorca geweest met mijn jongste broer. Was hartstikke leuk en ik zou er zo weer naartoe willen.

Eind mei gaan we met z'n drietjes 10 dagen naar Griekenland (vaste land bij Thessaloniki in de buurt) en in de zomer willen we gaan kamperen in Frankrijk.
En ik hoop dat er ook nog een stedentripje voor mij alleen in zit dit jaar in september of oktober.
<<

Libelle'

Kwebbel

Berichten: 404

Geregistreerd: 04 Nov 2016 12:06

Bericht 28 Apr 2017 10:49

Re: Reisplannen 2017

Ik heb een baan gevonden dus Tenerife en Portugal moeten skippen.
Wil graag in september weg, ik twijfel nog tussen Maleisie, Madagaskar of Colombia.
<<

Anoniem328

Bericht 28 Apr 2017 12:35

Re: Reisplannen 2017

Bisq je zit nu in Berlijn. Heel veel plezier daar! En wat gaaf dat je naar Tanzania/Zanzibar gaat. Weet je al wat je daar allemaal gaat doen? Wij hebben daar in 2014 (+Kenia) de beste vakantie ooit gehad.

Wij hebben afgelopen week geboekt. Een week naar Normandië en een week naar Bretagne. Beide weken op leuke, gezellige en rustige campings pal aan zee. Super veel zin in!
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3718

Geregistreerd: 01 Jan 2015 12:05

Bericht 28 Apr 2017 17:22

Re: Reisplannen 2017

Ik ben net een weekend in Ierland, Dublin geweest. Echt een aanrader! In de zomer willen we naar Sicilie.
<<

Stanley

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1313

Geregistreerd: 25 Jan 2014 17:24

Bericht 29 Apr 2017 17:22

Re: Reisplannen 2017

Ik heb in juli nog 1,5 week vrij kunnen regelen. Dat wordt waarschijnlijk een tripje naar frankrijk/luxemburg/ardennen.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43579

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 30 Apr 2017 17:33

Re: Reisplannen 2017

Whohoo wij zijn twee weken Spanje aan 't plannen voor de nazomer!
En komende week gaan we naar de Ardennen. Maar dat had ik al eens gezegd in dit topic helemaal in het begin.
Let's discover the world together.
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4567

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:35

Bericht 04 Mei 2017 13:00

Re: Reisplannen 2017

Zoooo'n zin in; Wij gaan binnenkort twee weken naar Frankrijk en hebben een huisje gehuurd met privé zwembad!
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25048

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 12 Jul 2017 10:15

Re: Reisplannen 2017

Woohoo wij hebben van de week tickets naar Valencia geboekt, we gaan met oud & nieuw! 30 december heen en 3 januari terug. Ben nog nooit in het buitenland geweest met oud & nieuw en dat leek me altijd al eens leuk. Nu al zin in!
❤ 7 juni 2018
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43579

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 12 Jul 2017 10:16

Re: Reisplannen 2017

Leuk Bliss! Ik ben benieuwd hoe die stad is met O&N. Wij gaan er in oktober nog een keertje naar toe.
Let's discover the world together.
VorigeVolgende

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers