Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Waar baal jij op dit moment van? #2

<<

Josephine

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 575

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:28

Bericht 15 Apr 2017 21:34

Re: Waar baal jij op dit moment van? #2

Bah baal weer eens van mijn ouders.

Vorige week al gevraagd hoe laat wij morgen verwacht werden. Daarna gevraagd of het ook eerder kon i.v.m. dochter, slaapje etc.
Heb ik totaal geen antwoord op gekregen dus net maar weer eens een app gestuurd wat nou de bedoeling was en krijg ik gewoon dezelfde tijd als antwoord, zucht.
Geef ik het aan dat de tijd niet helemaal handig is en dan reageren ze eerst al niet om er vervolgens niks mee te doen.

Dat houdt dus in dat we morgen met een kind aan tafel zitten die moe is en dus gaat jammeren etc. en dat wij na het eten snel weggaan.
Trotse moeder van 2 prachtige meiden, 17-12-2015 & 10-05-2017
<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2503

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:39

Bericht 15 Apr 2017 21:53

Re: Waar baal jij op dit moment van? #2

Ik zou dan gewoon eerder of later gaan en thuis eten.
Zij negeren jullie vraag, dan zou ik mijn eigen plan trekken.
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018
<<

Anoniem197

Bericht 15 Apr 2017 22:13

Re: Waar baal jij op dit moment van? #2

Dat was hier ook het geval en daarom besloten om dan maar niet te gaan. Eerder kon echt niet (tuurlijk wel maar dan moest iemand eerder opstaan en dat is teveel gevraagd) dus eigen schuld dat wij er niet bij zijn. Vind slaap belangrijker dan een lunch.
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 15 Apr 2017 22:18

Re: Waar baal jij op dit moment van? #2

Ach Josephine dat is balen. Ik zou inderdaad of niet gaan of eerder of later. Zodat dochter thuis kan slapen.

Al zou ik mijn kind bij mijn ouders op bed doen. (Maar daar moet dan ook maar net plaats voor zijn)
2014 2016
<<

Anoniem316

Bericht 15 Apr 2017 22:19

Re: Waar baal jij op dit moment van? #2

O dan was ik gewoon eerder gegaan Josephine. Wie zwijgt stemt toe :wink:

Ik baal dat ik echt kotsmisselijk ben.. geen idee waardoor. Maar ik kan niet overgeven. Zo kut!
<<

Anoniem221

Bericht 15 Apr 2017 22:23

Re: Waar baal jij op dit moment van? #2

Ik dacht altijd dat mijn vader de enige was die doofstom was voor vragen van anderen die hem niet aanstaan, maar meer ouders hebben er dus last van. Vrij frustrerend zeg. Nog frustrerender is dat ik gewoon kom opdraven als mijn vader wil dat ik er op een bepaald moment ben.

Ik heb vanmiddag een spiertje verrekt in mijn lies. Een jaar geleden ook en toen kon ik aan het eind van de avond niet meer lopen van de pijn. Nu maar kijken hoe het gaat. Geen idee wat ik gedaan heb trouwens.
<<

Josephine

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 575

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:28

Bericht 15 Apr 2017 22:45

Re: Waar baal jij op dit moment van? #2

Mijn vriend en ik hebben nu onderling afgesproken dat we gewoon gaan en naar huis gaan zodra dochter echt moe of wat vervelend wordt.
Als dat tijdens de 'brunch', om half 12 zucht, is dan is dat jammer. Waarschijnlijk zullen ze het niet zo leuk vinden dat we er maar kort zijn maar ik heb het aangegeven en hun doen er niks mee dus niet mijn probleem.
(En nu met mijn zwangerschaps hormonen ben ik er sowieso wat harder in)

@Dee, het liefste had ik dat ook gedaan maar dan zitten we alsnog daar te wachten tot mijn broer op komt dagen dus helaas schiet ik daar ook niks mee op haha.
Trotse moeder van 2 prachtige meiden, 17-12-2015 & 10-05-2017
<<

Anoniem316

Bericht 15 Apr 2017 22:50

Re: Waar baal jij op dit moment van? #2

Haha nee dat is lastig. Kan je het niet op een 1-2tje gooien met je broer?
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6682

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 15 Apr 2017 23:51

Re: Waar baal jij op dit moment van? #2

Jullie maken een tijdsafspraak om bij je ouders langs te gaan? Het zijn toch je ouders, niet de tandarts, je gaat toch gewoon wanneer jij wilt? Als mijn vader jarig is en lunch organiseert ga ik gewoon wanneer ik tijd en zin heb, soms dagje eerder, soms 5 min vantevoren. Ik heb echt nog nooit toestemming gevraagd hoe laat ik mag komen. Trouwens, hetzelfde andersom. Edit: had je laatste post gemist. Wel irritant dat ze op onmogelijke tijd ivm dochter plannen maar ook dan had ik mijn eigen plan getrokken, dochter gaat voor. Dus of daar op bed of eerder/later aanschuiven.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2503

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:39

Bericht 16 Apr 2017 08:20

Re: Waar baal jij op dit moment van? #2

Als je een heel stuk moet rijden is het wel fijn dat je weet dat ze thuis zijn.
En ook dat zij niet hele de dag zitten te wachten op jou.
Dus ik zeg wel dat ik tussen een bepaalde tijd daar ben.
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018
<<

Anoniem245

Bericht 16 Apr 2017 09:06

Re: Waar baal jij op dit moment van? #2

Marsy31 schreef:Jullie maken een tijdsafspraak om bij je ouders langs te gaan? Het zijn toch je ouders, niet de tandarts, je gaat toch gewoon wanneer jij wilt? Als mijn vader jarig is en lunch organiseert ga ik gewoon wanneer ik tijd en zin heb, soms dagje eerder, soms 5 min vantevoren. Ik heb echt nog nooit toestemming gevraagd hoe laat ik mag komen. Trouwens, hetzelfde andersom. Edit: had je laatste post gemist. Wel irritant dat ze op onmogelijke tijd ivm dochter plannen maar ook dan had ik mijn eigen plan getrokken, dochter gaat voor. Dus of daar op bed of eerder/later aanschuiven.


Precies dit!
Kan me ook echt niet voorstellen dat het bij ons zo zou gaan.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7544

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 16 Apr 2017 10:15

Re: Waar baal jij op dit moment van? #2

Raven schreef:Als je een heel stuk moet rijden is het wel fijn dat je weet dat ze thuis zijn.
En ook dat zij niet hele de dag zitten te wachten op jou.
Dus ik zeg wel dat ik tussen een bepaalde tijd daar ben.


Inderdaad. Wij moeten een uur rijden, nou dan wil ik wel zeker weten dat we niet voor een dichte deur staan. En als we mee eten of lunchen spreken we dat ook altijd vooraf af. Ik snap niet wat daar nou weer vreemd aan is.

Maar goed, ik snap eerlijk gezegd in deze situatie wel dat de ouders van Josephine en de tijd niet wilden aanpassen. Half 12 lijkt mij een hele normale tijd voor een brunch, en blijkbaar komen er nog meer mensen. Het is niet omdat jullie een kind hebben dat iedereen zich daar dan maar aan moet aanpassen lijkt me, al heb ik hier op het forum wel eens het idee dat veel moeders daar anders over denken. Maar ze hadden dat wel even duidelijk kunnen zeggen. Anderzijds hadden ik in deze situatie allang even gebeld om te vragen hoe het nou precies zat.
<<

Anoniem301

Bericht 16 Apr 2017 10:19

Re: Waar baal jij op dit moment van? #2

Eens met Mizz_s. Niet alles draait om mij en m'n kind toch? Snap wel dat het niet handig en zijn met slaapjes enzo maar snap ook wel dat niet alles wordt aangepast om het kind heen.
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6123

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 16 Apr 2017 10:32

Re: Waar baal jij op dit moment van? #2

Lastig altijd die slaapjes. Kan je dochter anders niet daar een slaapje doen?
<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2503

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:39

Bericht 16 Apr 2017 11:51

Re: Waar baal jij op dit moment van? #2

Ik vind trouwens ook dat niet alles om jullie heen gepland moet worden vanwege de slaapjes.

Maar ik vind wel dat je ouders gewoon even mogen reageren met nee sorry dat lukt niet. Gewoon negeren vind ik gewoon asociaal en dat zou voor mij al een reden zijn om.dan gewoon niet te gaan.

Ik leg mijn zoon gewoon op bed als ik bij mijn moeder ben. Daar staat ene campingbedje.
En ik geef hem ook gewoon eerder of later te eten als hij wilt eten.


En laatst hadden we iets bij mijn zusje en toen zijn wij blijven slapen. Omdat onze zoon er niet heel goed tegen kan om halverwege de avond uit bed gehaald te worden dan is hij de halve nacht wakker als we thuis komen.
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5876

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 16 Apr 2017 12:51

Re: Waar baal jij op dit moment van? #2

Ik vind het van je ouders asociaal dat ze niet gewoon op de app reageren, begrijp van jou niet dat je je ouders niet gewoon even belt en rustig overlegt en zou er verder niet te zwaar aan tillen, de rest van de familie heeft ook weekend en wil ook uitslapen dus ik begrijp de tijd heel goed, ik zou inderdaad gewoon het campingbedje mee nemen en je kindje daar in bed leggen, kunnen jullie ook even rustig eten en bijkletsen zonder op te hoeven letten. Wat mij betreft zou het een ideaal tijdstip en plan zijn omdat het gewoon bij je ouders thuis is en niet in een restaurant bijvoorbeeld.

Overigens zijn wij bij mijn ouders op elk tijdstip welkom en we hebben de sleutel dus als ze er niet zijn kunnen we er gewoon in, maar een brunch samen met mijn broer en zijn gezin, voor Pasen waar mijn ouders dan ook zouden uitpakken met warme en koude gerechten en een mooi gedekte tafel zou bij ons ook op tijd afgesproken worden, wel zo handig met het eten en zo gezellig om iedereen tegelijk bij elkaar te hebben.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Anoniem282

Bericht 16 Apr 2017 14:28

Re: Waar baal jij op dit moment van? #2

Nee, mijn ouders zijn idd niet de tandarts of wat dan ook. Uit sociale overwegingen vraag ik van tevoren wanneer het voor mijn moeder fijn is als ik er ben, aangezien zij veel pijn heeft en niet lang kan staan. Dan help ik haar waar mogelijk en stem ik mijn bezoek af op de overige visite. Omdat ik 3 uur onderweg ben, is het wel handig om te weten of de visite al deels 's ochtends komt, zodat ik weet of ik de avond ervoor al naar m'n ouders ga. Ik vraag dus geen toestemming, ik stem af.

En het lijkt me rot als je ouders je vraag negeren, maar ik zou in zo'n geval hebben gebeld. Dat was in dit geval duidelijker geweest voor je. :)
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 16 Apr 2017 16:11

Re: Waar baal jij op dit moment van? #2

minoessepoes schreef:Overigens zijn wij bij mijn ouders op elk tijdstip welkom en we hebben de sleutel dus als ze er niet zijn kunnen we er gewoon in, maar een brunch samen met mijn broer en zijn gezin, voor Pasen waar mijn ouders dan ook zouden uitpakken met warme en koude gerechten en een mooi gedekte tafel zou bij ons ook op tijd afgesproken worden, wel zo handig met het eten en zo gezellig om iedereen tegelijk bij elkaar te hebben.

Wij hadden inderdaad ook een begintijd voor de brunch afgesproken, dat doen we met verjaardagen en kerst ook altijd. Wanneer iedereen precies aanschuift is wisselend, de één doet al koffie vooraf, de ander blijft hangen voor een spelletje of is er alleen met het eten. We stemmen altijd wel met elkaar af hoe laat handig is met ieders planning qua slaaptijden voor kinderen.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Anoniem221

Bericht 16 Apr 2017 16:25

Re: Waar baal jij op dit moment van? #2

Ik baal ervan dat ik last heb van iets in mijn lies. Lopen, liggen, zitten, alles doet pijn. Mijn moeder heeft onlangs een nieuwe heup gekregen en waggelde als een pinguïn. Mijn vriend barstte in lachen uit, want ik liep net als mijn moeder. Maar het doet zo'n verdomde pijn. Ik werd vanochtend wakker en wilde me op mijn zij keren, maar die pijn... Ik was gelijk wakker. Hoop dat het snel weer over is.

Qua ouders ben ik bij mijn vader alleen welkom op afspraak en mijn moeder ziet ons altijd wel vanzelf verschijnen of niet. Mijn vader wordt er iets makkelijker in, vooral nu hij opa is geworden en op de één of andere manier meer geniet van familie, maar voorkeur is echt op afspraak. Hij is altijd de man geweest die zei niet te schikken als het op slaapjes e.d. van zijn kleinkind(eren), maar echt wel. Het is een hele vernieuwde man door zijn kleindochter. :D
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11405

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 16 Apr 2017 16:37

Re: Waar baal jij op dit moment van? #2

Wij spreken ook wel een tijd af, omdat iedereen vaak onderweg is.

Ik baal eigenlijk nergens van :)
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15970

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 16 Apr 2017 17:08

Re: Waar baal jij op dit moment van? #2

Hoe is het gegaan Josephine?

Fedora, heb je misschien een sportblessure?

Ik baal ervan dat mijn vriend zich de hele dag al misselijk voelt. We zouden lekker gaan borrelen in de stad maar dat wordt dus niks. Net zoals de flammkuchen die voor vanavond op het menu stonden. Hij baalt zelf trouwens ook als een stekker. Morgen herkansing!
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem221

Bericht 16 Apr 2017 17:39

Re: Waar baal jij op dit moment van? #2

Dat is niet fijn, Lady. Hier ook een man die ongelofelijk misselijk is. Al een aantal dagen en ik vermoed een virus. Want hij heeft diarree en moet continu overgeven. Niet fijn.

En nee, dit is geen sportblessure. We zijn al een aantal dagen niet gegaan, omdat ik ontzettend geschrokken ben van het feit dat mijn lichaam weerstand bood toen ik over mijn grenzen ging. Mijn moeders eerste reactie was: Jij moet toch geen nieuwe heup? Nou nee hoor, ik ben 20 jaar jonger, dus daar wachten we nog maar even mee. :P Het is gewoon even een ongelukkige verrekking, denk ik.
<<

Anoniem316

Bericht 16 Apr 2017 19:31

Re: Waar baal jij op dit moment van? #2

Hier inderdaad ook buikgriep. Gaat vast wat rond! Hopelijk kunnen jullie morgen wat doen Lady :)
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 16 Apr 2017 20:54

Re: Waar baal jij op dit moment van? #2

Ik baal dat mijn vriend ziek is. Hij zelf ook overigens. Maar dat betekent dus dat ik heel de dag gewerkt heb, thuis kom in een enorme troep, zelf voor eten moet zorgen, N. moet douchen en zo naar bed brengen, de afwas moet doen, etc. Hij is verkouden en heeft keelpijn. Heeft heel de dag op de bank gelegen, voor N. wat patatjes gebakken, staat as we speak op van de bank om in bed verder tv te kijken. Pff. Sorry, vind het voor hem vervelend dat -ie zich zo voelt, maar dit is weer typisch als hij 'ziek' is.
<<

Josephine

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 575

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:28

Bericht 16 Apr 2017 23:05

Re: Waar baal jij op dit moment van? #2

Uiteindelijk zijn we op tijd weer naar huis gegaan, vlak na de brunch.

Blijkbaar kon de tijd niet veranderd worden omdat mijn broer een feestje de avond ervoor had... euhm ja juist ja.

Mijn ouders vonden het niet zo leuk dat zowel dochter als ik erg weinig aten maar ja als we vroeg uit bed zijn dan hebben we zeker al iets gegeten voordat we komen. En ook vonden ze het minder leuk dat we snel weer weg gingen.
Heb aangegeven dat ik niet voor niks had gevraagd of het iets eerder kon.

We spreken met de feestdagen altijd een tijd af zodat iedereen er dan ook is. En normaal gesproken passen wij ons gewoon aan ondanks dat we een kind hebben, dit was de eerste keer dat ik gevraagd heb of er met haar rekening gehouden kon worden. Nou ja achteraf was het blijkbaar belangrijker dat mijn broer, 32 jaar, goed kon slapen na een feestje dan dat er iets aangepast kon worden voor onze dochter.
Trotse moeder van 2 prachtige meiden, 17-12-2015 & 10-05-2017
VorigeVolgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Google Adsense [Bot], Taeda, Tom