Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Tips Boedapest

<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3230

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 15 Apr 2017 12:24

Tips Boedapest

Wij gaan in de meivakantie naar Boedapest (met vliegtuig), van vrijdag t/m woensdag. Op dit moment ben ik aan het kijken wat we daar allemaal kunnen ondernemen. Er is genoeg te vinden op het internet, maar ik ben zeer benieuwd wat jullie aanraden om zeker te bezoeken!

Graag tips!
08/2018
05/2021
<<

Jeanette

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 955

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:31

Bericht 15 Apr 2017 12:35

Re: Tips Boedapest

Boedapest is geweldig! :love:

- Vissermans bastion
Deze verdedegingswerken zijn genoemd naar de vissers die deze kant van de muur bewaakten. Een wandeling over de vesting met haar mooie torentjes levert een zee mooi uitzicht op over de Donau en het Parlementsgebouw. Heb je een heel mooi overzicht van de stad

- Matthiaskerk (ligt bij dat Vissermans Bastion) Hele mooie kerk!

- Synagoge. Als je dat interessant vindt natuurlijk. Ik vond hem erg mooi en indrukwekkend.

- Badhuis. Wij zijn naar Gellert geweest. Is leuk om een paar uurtjes te ontspannen.

Verder hadden wij heerlijk rond geslenterd en leuke eet en koffie tentjes opgezocht. Maar wij waren er maar 3 dagen. Hoelang ga je?
<<

Jeanette

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 955

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:31

Bericht 15 Apr 2017 12:37

Re: Tips Boedapest

Oh, dat staat al in je post haha *stupid me* Er is hier een topic over, heb je waarschijnlijk ook veel aan; reisrubriek-11-boedapest-t11198.html

We hebben nog meer gedaan, maar kan er even niet op komen haha
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3230

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 15 Apr 2017 12:43

Re: Tips Boedapest

Dankjewel voor je reactie, ik had al even gezocht op het forum maar kon weinig recents vinden.

Op het lijstje staat oa:
- een bezoek aan de synagoge inclusief rondleiding & joods museum.
- walking tour langs oa vissermans bastion & kerk
08/2018
05/2021
<<

Vanya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3729

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:43

Bericht 15 Apr 2017 17:20

Re: Tips Boedapest

Ik sluit me aan bij Jeanette, Boedapest is geweldig! :love:
Ik heb er een reisrubriek over geschreven: reisrubriek-11-boedapest-t11198.html
Ik zie dat Jeanette hem ook heeft gepost, thanks! Daar staat eigenlijk alles wel in wat ik zou aanraden.

Nadat mijn reisrubriek geplaatst is ben ik nog een keer naar Boedapest geweest. Toen hebben we oa. het Parlementsgebouw bezocht (de eerste keer niet helaas) en dat vonden we echt indrukwekkend, prachtig vanbinnen!
Beide keren hebben we ons prima vermaakt in deze bruisende, mooie stad!
If you cannot do great things, do small things in a great way.
<<

Anoniem249

Bericht 15 Apr 2017 17:37

Re: Tips Boedapest

Ik ben ook DOL op Boedapest. Wat ik het aller aller aller leukst vond is de ruine barretjes. Ik heb echt een enorm leuke avond/nacht gehad in Szimpla. Te leuke muziek, te leuke mensen en een aparte wijn bar (love!). Echt de hele nacht gedanst.

Die berg oplopen waar het kasteel op staat, wij hebben fietsen gehuurd lekker rondgereden, basilicum opgelopen, badhuis meegepakt (vond ik minder spectaculair, maar is wel een must do), naar de markthal geweest, ontzettend veel leuke restaurantjes gezocht, de kroon bekeken in het parlement. Alle fantastische bruggen overlopen. Heerlijk!

EDIT: Wij sliepen aan de Buda kant van de stad. Vonden we erg leuk omdat we dan steeds de brug over mochten de stad in. Ze hebben onwijze hippe hotels, moet je natuurlijk van houden. Aan de Buda kant hebben ze een aantal hippe chique restaurants (bijv Zona vonden wij erg leuk). Goedkoop en gezellig vonden we Spillers (aan de Pest kant, om de hoek bij Szimpla). Ontbijten vonden we leuk bij A La Maison (in Pest).
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:20

Bericht 16 Apr 2017 12:52

Re: Tips Boedapest

Sluit me aan bij alle tips hierboven en daarnaast nog als tip dat het soms goedkoper is om een kaartje voor een operavoorstelling te kopen ipv een rondleidingskaartje door het operagebouw. Zo heb ik voor rond de 6 euro Madame Butterfly gezien daar en toen was een rondleiding dacht ik rond de 15 euro.
<<

Vanya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3729

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:43

Bericht 16 Apr 2017 17:17

Re: Tips Boedapest

Het operagebouw is prachtig! Wij zijn toen ook voor 3 of 4 euro pp naar een voorstelling geweest.
If you cannot do great things, do small things in a great way.
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3230

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 16 Apr 2017 17:52

Re: Tips Boedapest

Sayhtia schreef:Het operagebouw is prachtig! Wij zijn toen ook voor 3 of 4 euro pp naar een voorstelling geweest.


Zo goedkoop :wtf:

Een vriendin van mij was er ook geweest en beweerde dat de Karl-kerk enorm mooi was, haar eens gevraagd of ze niet de Mattheus-kerk bedoelde want Karl kwam ik niet tegen op internet. Neeee echt Karl.
Paar uur later zocht ze op haar telefoon naar die kerk en kwam op het reisverslag hier op het forum.... uhhhm jij hebt toch gelijk! Blijkbaar komt het topic over Boedapest zeer snel naar boven in Google. Ze kwam niet in dit topic terecht overigens :smile:
08/2018
05/2021
<<

Vanya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3729

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:43

Bericht 16 Apr 2017 18:12

Re: Tips Boedapest

MissEnergy schreef:
Sayhtia schreef:Het operagebouw is prachtig! Wij zijn toen ook voor 3 of 4 euro pp naar een voorstelling geweest.


Zo goedkoop :wtf:

Een vriendin van mij was er ook geweest en beweerde dat de Karl-kerk enorm mooi was, haar eens gevraagd of ze niet de Mattheus-kerk bedoelde want Karl kwam ik niet tegen op internet. Neeee echt Karl.
Paar uur later zocht ze op haar telefoon naar die kerk en kwam op het reisverslag hier op het forum.... uhhhm jij hebt toch gelijk! Blijkbaar komt het topic over Boedapest zeer snel naar boven in Google. Ze kwam niet in dit topic terecht overigens :smile:


Ja dacht wel dat het zo goedkoop was maar is alweer een aantal jaar geleden haha, was in 2014.
Grappig dat je vriendin dacht dat de kerk Karl-kerk heette en dat jij het dan toch juist had! De Mattheus-kerk zijn we zelf niet aan toe gekomen helaas. Hopelijk de volgende keer!
De Sint-Stefanusbasiliek hebben we wel bezocht, deze is ook prachtig! Vanaf de koepeltoren heb je ook een prachtig uitzicht over Boedapest.

Tof trouwens dat het reisverslag zeer snel naar boven komt op Google! :D
If you cannot do great things, do small things in a great way.

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron