Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


(Mid)dagje uit met een 1 jarige

<<

Anoniem281

Bericht 14 Apr 2017 08:29

(Mid)dagje uit met een 1 jarige

Waar ga je dan naar toe? De kinderboerderij is leuk, maar gaan we al zo vaak naar toe. Zwemmen houdt-ie niet lang vol, want dan is-ie binnen no time uitgeput...

Wat doen jullie met jullie dreumes?
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8841

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:17

Bericht 14 Apr 2017 08:44

Re: (Mid)dagje uit met een 1 jarige

Naar het bos of strand en daar wandelen, eindje fietsen. Onderweg ergens stoppen en wat drinken/eten.
2012
2016
2020

Instagram
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 14 Apr 2017 09:03

Re: (Mid)dagje uit met een 1 jarige

Op die leeftijd keek ik wat ik leuk vond en mijn zoon aardig vol kon houden. Ik kwam ook uit op wat Jezzie zei. Soms deed ik een paar winkels aan en at tussendoor wat met hem. Of gewoon op visite bij iemand. Ontbijten bij Ikea was ook altijd wel een succes.
L2014 & H2017
<<

Anoniem239

Bericht 14 Apr 2017 09:06

Re: (Mid)dagje uit met een 1 jarige

Ik ging dan vaak wandelen en naar een speeltuin (met gras) en liet ze dan lekker rond kruipen/lopen. Of met de bus naar de stad. Vonden ze ook altijd leuk.
<<

Anoniem315

Bericht 14 Apr 2017 09:10

Re: (Mid)dagje uit met een 1 jarige

Naar de dierentuin, naar een pretpark/speeltuin met veel draaimolens en schommels en dergelijke, wandelen naar de stad en in de stad rondslenteren (heeft het kind weinig aan, maar is wel stil en jij kunt ongestoord shoppen, in het gunstige geval).
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 14 Apr 2017 09:15

Re: (Mid)dagje uit met een 1 jarige

Oh met mijn zoon was het trouwens ook echt een succes om een fietsviaduct over een snelweg op de fietsen en dan even te kijken; vrachtwagen galore!
L2014 & H2017
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 14 Apr 2017 09:19

Re: (Mid)dagje uit met een 1 jarige

Misschien stom maar ik vind een tuincentrum als activiteit altijd heel erg leuk voor haar. Ook zijn we fan van de Ikea (niet in het weekend; veel te druk) want daar is veel te zien en er zijn een hoop andere kinderen. Maar ik maak mijn kind al blij met de appie, die 1-jarigen zijn niet zo lastig te entertainen joh. :smile:
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 14 Apr 2017 09:22

Re: (Mid)dagje uit met een 1 jarige

mzcharlotte schreef:Oh met mijn zoon was het trouwens ook echt een succes om een fietsviaduct over een snelweg op de fietsen en dan even te kijken; vrachtwagen galore!


Haha goed idee!
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11206

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 14 Apr 2017 09:54

Re: (Mid)dagje uit met een 1 jarige

Mijn 1-jarige vindt ook alles wel leuk, als hij maar uitgerust is en aandacht krijgt :smile:
Wij gaan vanmiddag even met de auto naar het winkelcentrum hier in de buurt, de oudste vermaakt zich daar altijd prima (mini-speeltuintje) en dat vindt de jongste ook al echt leuk. Daarna wat drinken bij de Hema met wat lekkers, dat is altijd gezellig samen. En tussendoor doe ik mijn boodschappen :wink:
Heel simpel, maar wel leuk!
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 14 Apr 2017 10:07

Re: (Mid)dagje uit met een 1 jarige

Wij hadden een abbo op de dierentuin, liepen geregeld naar de kinderboerderij, gingen dagjes winkelen en lekker lunchen en dan knabbelde hij wat op een tosti bijvoorbeeld, we gingen hier ook wel naar de speeltuintjes in de buurt met een babyschommel, ochtendje zwemmen inderdaad ed. Maar eigenlijk duurde alles maar kort ivm de slaapjes, alleen het winkelen duurde langer want dan sliep hij nog prima in de wagen.
Vroeger ging mijn moeder gewoon met ons fietsen en dan gingen we kijken naar de lammetjes in de wei en appels halen bij de boer bijvoorbeeld

Een half jaartje later was het Nijntje museum/ huis in Utrecht een groot succes, de hele ochtend gespeeld en daarna uitgeput in de kinderwagen waardoor wij uitgebreid konden lunchen en shoppen. En vliegtuigen kijken op Schiphol, naar het strand en gewoon even voelen aan het zand, naar de zee kijken en even bij een strandtent zitten, dat soort dingen. Laatst hebben we dat gecombineerd met het circuit in Zandvoort ( als daar niks bijzonders is kan je gratis de tribune op) toen waren mensen gewoon met hun eigen auto aan het racen, dat vond hij echt fantastisch.

Ik vind wel dat heel snel nu meer dingen leuk worden. Wij gaan vaak met het openbaar vervoer en dat vond hij nooit boeiend maar nu vind hij het fantastisch om met de trein of tram te gaan, een rondvaart boot in Amsterdam was van de zomer ook goed voor een half uur vermaak ( de hele toch duurde hem wel wat lang) maar even met het pontje naar Noord ( is gratis) is ook al leuk, toen hij net liep waren we met hem in het spoorwegmuseum, snapte hij natuurlijk nog niks van maar hij stapte reuze trots door de treinen heen en vond dat fantastisch en afgelopen winter (net 2 ) was de Efteling ook echt een mega hit,
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 21:40

Bericht 14 Apr 2017 10:22

Re: (Mid)dagje uit met een 1 jarige

Sprookjeswonderland Enkhuizen is leuk! Weet niet of ie al kan lopen? Anders in de buggy.
04-2014
10-2015
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 09:40

Bericht 14 Apr 2017 13:00

Re: (Mid)dagje uit met een 1 jarige

Wij hebben een Efteling abonnement en dat is voor mijn jongste van 1 jaar ook echt al wel leuk. Ze gaat mee in droomvlucht, carnavalfestival, draaimolen en het land van laaf. Verder vindt ze het sprookjesbos leuk en de speeltuin achter het restaurant bij het carnavalfestival is voor dreumesjes ook een leuke speeltuin. De sprookjesshow in het sprookjesbos hebben we een paar weken geleden voor het eerst met haar gezien en dat vond ze ook heel interessant.

Verder inderdaad het tuincentrum (zeker als de kerstverlichting er weer staat en in het voorjaar visjes kijken), bos, kinderboerderij, indoor speeltuin (glijbaan en ballenbak zijn hier favoriet), strand, stuk fietsen en een ijsje eten op een leuk terras, pluktuin, gewoon boodschappen doen, etc.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15901

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 14 Apr 2017 13:06

Re: (Mid)dagje uit met een 1 jarige

D vond een indoor speeltuin toen al fantastisch. Maar goed, die liep natuurlijk ook al heel goed toen en kon zich daardoor prima vermaken in bijvoorbeeld Monkey Town.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 14 Apr 2017 13:11

Re: (Mid)dagje uit met een 1 jarige

Wij komen toevallig net terug van Monkeytown. Die wil ik bij deze ook aan het lijstje toevoegen. Super leuk! Jammer dat ze alleen maar zooi verkopen, een gezonde lunch zat er niet in.
<<

GeKKiE

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4984

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:30

Bericht 14 Apr 2017 13:15

Re: (Mid)dagje uit met een 1 jarige

Ik was net lunchen met een vriendin met onze dochters van beide rond 1 jaar.
Ze hadden daar een speelhoek en dat vonden de dames prachtig.
Vooral kijken naar de andere kindjes en een beetje rondlopen aan de treinbaantafel en spulletjes pakken.
<<

Anoniem281

Bericht 14 Apr 2017 13:22

Re: (Mid)dagje uit met een 1 jarige

Oh leuke tips!

Ja, fietsen en wandelen doen we al heel veel, hij gaat ook in principe gewoon overal mee naar toe, alleen de kapper heb ik nog niet geprobeerd. Monkeytown gaan we eens proberen, dan! Hoewel hij nog niet loopt. Hij trekt zich wel fanatiek op en kan aan de hand of langs.. Nouja whatever, waaraan hij zich maar kan vastpakken, wel echt goed en vooral snel lopen haha.

Ik ga 's kijken naar een leuk tuincentrum in de buurt en een indoorspeeltuin!

Efteling lijkt me trouwens geweldig, maar is dan weer een behoorlijk stuk rijden.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 14 Apr 2017 13:59

Re: (Mid)dagje uit met een 1 jarige

Wij hebben vrij veel grote speeltuinen in de stad, die hebben allemaal een speciale peuterhoek, dus daar ging ik veel heen toen ze die leeftijd hadden. Indoorspeeltuin vonden ze toen ook al wel leuk. Of gewoon een stuk fietsen en ergens iets eten en drinken.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anansi

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 352

Geregistreerd: 02 Okt 2016 14:34

Bericht 14 Apr 2017 20:06

Re: (Mid)dagje uit met een 1 jarige

Sprookjeswonderland is leuk voor een dagje weg, de Artis klas in Haarlem.
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 14 Apr 2017 20:28

Re: (Mid)dagje uit met een 1 jarige

Naar het hertenkamp of de eendjes. Intratuin visjes kijken :wink: . Kinderboerderij hier zit er een overdekte kleine speeltuin bij.
2014 2016
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11206

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 14 Apr 2017 20:53

Re: (Mid)dagje uit met een 1 jarige

Oja, Monkeytown vond mijn zoon ook echt al wel leuk toen hij nog niet kon lopen (haha, hij loopt al een hele week :smile: ), klimmen, glijden en met ballen spelen lukt natuurlijk al veel eerder.

Edit: wat hebben jullie uiteindelijk gedaan vanmiddag?
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Anoniem281

Bericht 14 Apr 2017 20:58

Re: (Mid)dagje uit met een 1 jarige

Euh ik heb gewerkt :smile: ik vroeg het voor een volgende keer! Maar we gaan maandagmiddag naar de Praxis, die heeft een groot tuingedeelte en vissen enzo!
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11206

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 14 Apr 2017 21:02

Re: (Mid)dagje uit met een 1 jarige

Haha, lekker gewerkt? :smile:

Genoeg ideeën voor de komende tijd in elk geval!
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43580

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 16 Apr 2017 16:07

Re: (Mid)dagje uit met een 1 jarige

Misschien is de Artisklas leuk voor een keertje! Kleinste dierentuin van Nederland in Haarlem.. http://haerlemsbodem.nl/dieren-kijken-v ... artisklas/
Let's discover the world together.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 16 Apr 2017 16:18

Re: (Mid)dagje uit met een 1 jarige

SoGood schreef:
mzcharlotte schreef:Oh met mijn zoon was het trouwens ook echt een succes om een fietsviaduct over een snelweg op de fietsen en dan even te kijken; vrachtwagen galore!


Haha goed idee!


Haha ja wij staan ook wel eens in de berm. Hij vrachtwagens kijken, mama op 'r telefoon kijken :angel:
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

GeKKiE

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4984

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:30

Bericht 16 Apr 2017 17:38

Re: (Mid)dagje uit met een 1 jarige

Marin schreef:Misschien is de Artisklas leuk voor een keertje! Kleinste dierentuin van Nederland in Haarlem.. http://haerlemsbodem.nl/dieren-kijken-v ... artisklas/

Wat leuk!
Had er wel van gehoord, maar had het idee dat het iets was voor basisscholen. Soort educatie.
Even opgezocht op internet.
Ga er zeker een keer kijken.
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Minx