Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoe is het met...?

<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9453

Geregistreerd: 19 Jul 2014 16:27

Bericht 15 Apr 2017 12:16

Hoe is het met...?

Naar wie ben jij benieuwd?
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Anoniem257

Bericht 15 Apr 2017 13:04

Re: Hoe is het met...?

Naar jou! Hoe gaat het nu met je? Beetje een plekje kunnen geven?
<<

Anoniem316

Bericht 15 Apr 2017 13:13

Re: Hoe is het met...?

En ik ben benieuwd hoe het met jou gaat Betty?
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 15 Apr 2017 13:21

Re: Hoe is het met...?

Ik ben ook benieuwd naar jou Betty!
<<

Anoniem197

Bericht 17 Apr 2017 10:00

Re: Hoe is het met...?

Ik ben benieuwd naar sterremaan!
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9453

Geregistreerd: 19 Jul 2014 16:27

Bericht 19 Apr 2017 16:30

Re: Hoe is het met...?

Betty schreef:Naar jou! Hoe gaat het nu met je? Beetje een plekje kunnen geven?

Het gaat met ups en downs, lichamelijk weer helemaal in orde. Geestelijk wisselt het heel erg. Een plekje heeft het nog niet, en denk dat dat ook nog wel even duurt.
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 25 Apr 2017 15:32

Re: Hoe is het met...?

Ik ben benieuwd hoe het met Whatever en haar vriend is.
❤ 7 juni 2018
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 25 Apr 2017 16:11

Re: Hoe is het met...?

Ik ben benieuwd hoe het gaat met Jip en hoe het sporten gaat in combinatie met V.
30-04-2017
<<

Anoniem210

Bericht 25 Apr 2017 16:48

Re: Hoe is het met...?

Bliss schreef:Ik ben benieuwd hoe het met Whatever en haar vriend is.


Ik ook.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 25 Apr 2017 17:03

Re: Hoe is het met...?

Expressob?
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 25 Apr 2017 17:30

Re: Hoe is het met...?

Bliss schreef:Ik ben benieuwd hoe het met Whatever en haar vriend is.


Ok, ik las dit vanmiddag al en ik weet niet zo goed hoe ik hierop moet reageren zonder dat het er lulliger uit gaat komen dat het bedoeld is. Maar, dit is nu de derde keer dat het me bewust opvalt dat je een soort van update/extra vraag/verdiepend antwoord zoekt over iets best wel persoonlijks dat ik deel en de de vorige keren (de laatste keer over mijn jeugd die ik dan meermaals moeilijk genoemd had en of ik dat toe wilde lichten) nam je dan vervolgens helemaal niet meer de moeite om te reageren op een uitgebreid en persoonlijk antwoord van mij, waardoor het een beetje overkomt als niet echt oprechte interesse ofzo. Het is iets dat me wel vaker is opgevallen dat je dan heel uitgebreid extra informatie vraagt en dan niet echt meer reageert of heel kort en weer verder gaat over iets anders. Het gevoel wat ik er dan van krijg is meer nieuwsgierigheid dan oprecht meeleven en sorry, maar daarom heb ik nu even geen zin juist op jouw vraag in deze nu antwoord te geven. Ik hoop dat je snapt wat ik bedoel.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 25 Apr 2017 17:42

Re: Hoe is het met...?

Huh, ik ben me echt van geen kwaad bewust en kijk nogal op van je reactie! Ik vroeg idd een keer iets over je familie en toen gaf je aan dit niet op een openbaar forum te willen hebben, dus dat heb ik uiteraard gerespecteerd en ik heb er niet over doorgevraagd. Verder heb ik geen idee waar je op doelt, maar als jij niet wilt reageren, doe het dan vooral niet. Ik ben alleen erg verbaasd over deze reactie.
❤ 7 juni 2018
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 25 Apr 2017 17:58

Re: Hoe is het met...?

Ja,dat is het stukje dat ik uiteindelijk ruim een dag later heb laten staan nadat ik de uitgebreide reactie bewerkt en grotendeels verwijderd had. Mijn eerste stuk wat er ruim een dag heeft gestaan terwijl je meermaals online was en elders reageerde was een uitgebreide reactie waarin ik heel persoonlijk antwoord aan je gaf maar aangaf dat ik de concrete problematiek van mijn moeder en zus niet ging noemen en dat liever niet gequote wilde hebben. Daar kom je dan blijkbaar niet voor terug ondanks dat je een hele oerdomme vraag stelt en het topic heel actief is en je wel elders post of je leest het wel maar vindt het dan de reactie niet waard en ook de geedite reactie een dag later omdat ik al die persoonlijke info niet wilde laten staan naar een bondiger uitleg reageer je gewoon stoïcijns niet meer op. Naja, sorry, maar dat komt op mij echt niet oprecht empathisch over en maakt me terughoudender in het antwoorden op persoonlijke vragen naar jou
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 25 Apr 2017 18:12

Re: Hoe is het met...?

Ik wil jouw gevoel niet bagatelliseren WE, maar ik heb zelf ook best vaak gehad dat ik (echt oprecht) naar iemands situatie heb gevraagd en vervolgens om wat voor reden dan ook even met mijn hoofd ergens anders zit en dus vergeet nogmaals in dat topic te kijken. Oprechte interesse betekent natuurlijk niet dat je de hele dag nergens anders aan denkt. En dat een topic actief is hoeft niet direct te betekenen dat je het voorbij ziet komen natuurlijk. Ik forum nooit via actieve onderwerpen dus als ik even niet op de betreffende pijler zou klikken zie ik het niet.

♥♥
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 25 Apr 2017 18:15

Re: Hoe is het met...?

Daarom zeg ik het ook nu pas nadat het me meerdere keren is opgevallen en ik nu weer net van Bliss zo'n verdiepende vraag krijg. :) Ik vind het verder ook helemaal niet erg maar ik heb dan geen zin meer om juist op Bliss persoonlijke antwoorden te geven omdat ik dus meermaals heb meegemaakt dat er helemaal niet op teruggekomen wordt. Prima, ik snap ook wel dat je niet uitgebreid met forummers bezig bent, ik schat mezelf in als iemand die benedengemiddeld geinteresseerd en meelevend is naar forummers omdat ik er juist inderdaad vaak de draad weer van kwijt raak. Maar maar vraag het dan even niet op dat moment als je het topic weer wegklikt en er niet echt betrokken bij bent (no offense maar dat vind ik met bijvoorbeeld een vraag naar jeugdtraumas echt geen stijl) en zeker niet zo nadrukkelijk.
<<

Anoniem282

Bericht 25 Apr 2017 18:20

Re: Hoe is het met...?

Ik zou het wat breder willen trekken: het valt mij wel vaker op dat er bepaalde forummers zijn die veel vragen/ergens naar blijven informeren en ik vind het dat überhaupt wel bijzonder. Een algemeen voorbeeld: wat heeft forummer X eraan om te weten hoe forummer Y een man heeft leren kennen? Dan denk ik al snel: "waarom zou je dit willen weten? Boeit het?" Maar dat ik mij daarover verbaas, valt samen met dat ik zelf niet veel persoonlijks deel op het internet. Ik benoem zaken, maar niet de oorzaak en/of uitleg daarachter.
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 25 Apr 2017 18:25

Re: Hoe is het met...?

Naja op zich snap ik het dus wel als het normale sociale interesse is, een verhaal/gesprek en je daarna weer reageert. Of oprecht meeleven/empathie voor een forummer die je kent of wiens verhaal je wat doet. Of als het context is voor een situatie of advies van een topic (date advies, relatie advies, topics daarover).

Maar ik snap niet waarom je hele grote vragen stelt en daar dan niets meer mee doet. Zijn die hele grote vragen dan voor jou net "oh wat heb jij op je boterham" en snap je de lading niet of boeit het je gewoon niet of vraag je het puur om je eigen nieuwsgierigheid op dat moment te bevredigen (Maar dan lees je het antwoord ook wel lijkt me en dan is het helemaal triest om niet ook te reageren). Naja, dit is even meer hersenspinsels over de hele situatie en niet als beschuldiging aan Bliss bedoeld, maar ik vind het dus vrij vreemd.
<<

Anoniem282

Bericht 25 Apr 2017 18:33

Re: Hoe is het met...?

Whatever schreef:Naja op zich snap ik het dus wel als het normale sociale interesse is, een verhaal/gesprek en je daarna weer reageert. Of oprecht meeleven/empathie voor een forummer die je kent of wiens verhaal je wat doet. Of als het context is voor een situatie of advies van een topic (date advies, relatie advies, topics daarover).

Maar ik snap niet waarom je hele grote vragen stelt en daar dan niets meer mee doet. Zijn die hele grote vragen dan voor jou net "oh wat heb jij op je boterham" en snap je de lading niet of boeit her je gewoon niet of raat je het puur om je eigen nieuwsgierigheid op dat moment te bevredigen (Maar dan lees je het antwoord ook wel lijkt me en dan is het helemaal triest om niet ook te reageren). Naja, dit is even meer hersenspinsels over de hele situatie en niet als beschuldiging aan Bliss bedoeld, maar ik vind het dus vrij vreemd.


Ik denk dat je er sowieso wel van mag uitgaan dat veel mensen ergens naar vragen uit nieuwsgierigheid. Iemand kan mij althans niet verkopen oprecht geïnteresseerd te zijn in mijn leven, die mij verder niet kent. Dit forum heeft niet voor niets ook veel meelezers. Beetje meekijken in andermans leven en soms steek je er iets van op/herken je jezelf erin/voel je je verbonden doordat je een bepaalde situatie deelt. Er kan dus ook wel degelijk sprake zijn van interesse, maar ik vermoed dat dit voor lang niet iedereen geldt. :)

Maar goed, wat betreft je eerste alinea heb ik wel interesse in anderen, maar dan meer degenen die ik buiten het forum ook spreek. En dan nog vind ik het leuk als diegene een date heeft, maar hoe ze die heeft opgeduikeld vind ik totaal niet interessant. Daar ben ik wellicht te feitelijk voor.
Ik kan het wel heel rot vinden als een forummer die ik verder niet ken ergens mee zit, maar ik ben er niet sociaal genoeg voor om daar lang(er) bij stil te staan. Dat laatste is mijn gebrek en daar ben ik ok mee.
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 25 Apr 2017 18:37

Re: Hoe is het met...?

Ja dat snap ik dus oprecht niet, Maar goed mijn nieuwsgierigheid richt zich niet zo op het wel en wee van andere mensen (zou soms best wat meer mogen, zou in sociale context op van die feestjes met mensen die je maar heel soms ziet soms echr een win kunnen zijn), dat boeit me simpelweg niet echt als ik ze nauwelijks ken. Wellicht gewoon niet zo sociaal. Maar betrokken voelt het niet als er niet meegeleefd of gereageerd wordt. Maar goed, misschien ligt het dan meer aan mijn verwachtingspatroon dat je of niet echt geïnteresseerd bent en dan dus dat soort vragen niet stelt of wel en dan ook oprecht meeleeft (beetje zwart wit) dan aan de realiteit dat mensen meer grijzig nieuwsgierig maar matig betrokken zijn ofzo (maar dan in de General populatie wellicht een stuk socialer).
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 25 Apr 2017 18:57

Re: Hoe is het met...?

Nou ja, ik vind je reactie behoorlijk overtrokken, Whatever. Vorige week in het baaltopic waren er meerdere mensen die op jouw verhalen over je vriend ingingen, waaronder ik. Ik vond het oprecht erg kut voor je en leefde mee, vandaar dat ik me nu afvroeg hoe het nu is, hoe het avondje uit was gegaan etc. Dat vraag ik vanuit oprechte interesse.

Over je jeugd geef je regelmatig allerlei hints, maar kennelijk mag je dan niet vragen wat er nu dan eigenlijk gespeeld heeft. Uiteraard hoef je mijn vraag niet te beantwoorden en dat zei ik er ook bij toen. Ik heb geen uitgebreide reactie van je gelezen, waarschijnlijk om de reden die Elliot noemt. Jammer dat je dit zo opvat en ik kennelijk ineens "oerdomme" vragen stel.

Het schiet me ineens te binnen dat je jaren geleden ook al eens een probleem had met een reactie van mij en me vervolgens van FB af gooide. Ik heb nooit een probleem met jou gehad, jij kennelijk wel met mij. Ik kan er verder niks aan doen vrees ik.

@ Guat: ik vraag inderdaad ook vaak waar iemand een man van kent, dat vind ik gewoon leuk om te weten. Dan ben ik bijvoorbeeld benieuwd of ze diegene ook van Tinder kent, net als ik en m'n vriend elkaar daarvan kennen. Als er ergens een baby geboren is, wil ik ook graag de naam weten. Vind ik leuk. Wist niet dat het vreemd was om dat soort dingen te vragen. Je hoeft toch niet overal wat aan te hebben? Soms is het gewoon leuk bepaalde dingen te weten. Gewoon, zomaar.
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem282

Bericht 25 Apr 2017 18:57

Re: Hoe is het met...?

Ik probeer zelf geen verwachtingen te hebben van mensen die ik verder niet ken. Dan kan het alleen maar meevallen (hoe cliché dit misschien ook klinkt). Het is leuk als je hier wat connectie voelt met anderen, maar als ik diegene dan alleen hier spreek en verder nooit, kan ik mij moeilijk indenken dat de interesse diepgaand is (in elkaars leven). En dat is wat mij betreft ook prima dat dit niet zo is; in het echte leven ben ik ook niet in alles en iedereen geïnteresseerd. :)
<<

Anoniem304

Bericht 25 Apr 2017 18:59

Re: Hoe is het met...?

Bliss schreef:
@ Guat: ik vraag inderdaad ook vaak waar iemand een man van kent, dat vind ik gewoon leuk om te weten. Dan ben ik bijvoorbeeld benieuwd of ze diegene ook van Tinder kent, net als ik en m'n vriend elkaar daarvan kennen. Als er ergens een baby geboren is, wil ik ook graag de naam weten. Vind ik leuk. Wist niet dat het vreemd was om dat soort dingen te vragen. Je hoeft toch niet overal wat aan te hebben? Soms is het gewoon leuk bepaalde dingen te weten. Gewoon, zomaar.

Grootste drama met mijn vriend. Hij komt bij heel veel boeren thuis en ziet enorm veel pasgeboren baby's, maar hij kan soms niet eens onthouden of het nou een jongetje of een meisje was. Ik vind dat ZO leuk om te weten, de naam enzo. En dan weet hij het niet meer. Aarggh! :cry:
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 25 Apr 2017 19:01

Re: Hoe is het met...?

Cotton schreef:
Bliss schreef:
@ Guat: ik vraag inderdaad ook vaak waar iemand een man van kent, dat vind ik gewoon leuk om te weten. Dan ben ik bijvoorbeeld benieuwd of ze diegene ook van Tinder kent, net als ik en m'n vriend elkaar daarvan kennen. Als er ergens een baby geboren is, wil ik ook graag de naam weten. Vind ik leuk. Wist niet dat het vreemd was om dat soort dingen te vragen. Je hoeft toch niet overal wat aan te hebben? Soms is het gewoon leuk bepaalde dingen te weten. Gewoon, zomaar.

Grootste drama met mijn vriend. Hij komt bij heel veel boeren thuis en ziet enorm veel pasgeboren baby's, maar hij kan soms niet eens onthouden of het nou een jongetje of een meisje was. Ik vind dat ZO leuk om te weten, de naam enzo. En dan weet hij het niet meer. Aarggh! :cry:


Tsss, dat kan écht niet! :face:
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem282

Bericht 25 Apr 2017 19:05

Re: Hoe is het met...?

Bliss schreef:@ Guat: ik vraag inderdaad ook vaak waar iemand een man van kent, dat vind ik gewoon leuk om te weten. Dan ben ik bijvoorbeeld benieuwd of ze diegene ook van Tinder kent, net als ik en m'n vriend elkaar daarvan kennen. Als er ergens een baby geboren is, wil ik ook graag de naam weten. Vind ik leuk. Wist niet dat het vreemd was om dat soort dingen te vragen. Je hoeft toch niet overal wat aan te hebben? Soms is het gewoon leuk bepaalde dingen te weten. Gewoon, zomaar.


Als jij die vragen leuk vindt om te stellen, dan doe je dat. Ik snap de meerwaarde er niet van en dus stel ik ze niet. Allebei prima, lijkt me. :) Het is niet vreemd/gek/fout/slecht. Die gevoelswaarde geef je er nu zelf aan, maar doe gewoon wat jij wil. Het is al gebleken dat er genoeg forummers zijn die het leuk vinden om op dergelijke vragen te antwoorden. :)
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 25 Apr 2017 19:06

Re: Hoe is het met...?

Maar jouw reactie nu is weer precies de bijsmaak die ik vaak oppik bij je vragen (en de vorige keer ook al voelde toen het zo'n vraag was van "oh hoezo heb je een traumatische jeugd gehad dan dat zeg je wel vaker, vertel eens - toen liet gaan en dus nooit meer reactie op mijn reactie kreeg"): hoezo "drop ik hints"? Volgens mij ben ik altijd enorm open maar sommige dingen die niet over mezelf gaan zet ik niet op het forum nee. En juist dat "je dropt hints en geeft dan niet alle info die ik wil weten en nieuwsgierig naar ben door je hints" is het nare bijsmaakje dat ik bij vragen van jou krijg. Sommige andere forummers snappen prima dat je bepaalde dingen niet op een forum zet en andere forummers heb je weer via pm een persoonlijk dieper gesprek mee. Het zijn geen geheimen en het zijn geen hints maar jouw reacties zijn soms meer nieuwsgierig dan empathisch. En dat is prima en leuk en sociaal als het gaat over een Tinder date of een paar nieuwe schoenen maar m.i. nogal lullig als het gaat om persoonlijke problemen, relatieproblemen of andere serieuze onderwerpen. Dat heeft een andere lading die voor mij duidelijk is en voor jou blijkbaar niet. Maar goed, Prima verder, maar nu weet je waarom Ik liever niet meer op persoonlijke vragen van je reageer en ben je je bewust van het feit dat er voor anderen soms misschien en verschil zit in de lading van een vraag. Verder maakt het mij nu ook allemaal niet zoveel uit, Ik wilde alleen graag even uitleggen waarom ik je vraag niet ging beantwoorden voor er meerdere mensen die inderdaad lief meegeleefd hebben afgelopen dagen om een relatieupdate (we hebben gepraat, het gaat goed) kamen vragen.

Edit: en ik snapte oprecht niet waar oerdom vandaan kwam want dat had ik toch helemaal niet gezegd, Maar dat moest dus hele persoonlijke vraag zijn. Blijkbaar vindt Swype dat op elkaar lijken.
Volgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers