Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Thuisbevalling

<<

sanskie

Kletskop

Berichten: 833

Geregistreerd: 29 Okt 2013 13:48

Bericht 13 Apr 2017 15:47

Thuisbevalling

Ik wil graag thuis bevallen maar wat een gedoe tenminste zo ervaar ik het. Ik wil graag in mijn eigen bed bevallen maar ja die staat als gewoonlijk in de slaapkamer. De slaapkamer is niet op de begane grond dus mag ik eigenlijk niet in mijn eigen bed bevallen van de verloskundigen. Dus dan maar bed regelen dacht ik via een hulpmiddelen organisatie maar omdat vergoed te krijgen moet ik een verwijsbrief hebben van mijn huisarts. Na tich telefoontjes denk je het is eindelijk geregeld maar nee hoor. Ik mag geen bed lenen omdat ik al bedverhogers heb.
Ik word langzaam gek ! Ik wil gewoon thuis bevallen in een bed is dat zo raar ofzo ?! Echt wie loopt er nog meer tegen deze onzin aan ?. Ik ga maar gauw eens marktplaats afspeuren.
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 13 Apr 2017 15:52

Re: Thuisbevalling

Waarom mag je niet boven bevallen? Is het op de tweede verdieping, krappe trap of heb je geen stromend water?
Ik ben gewoon in onze slaapkamer bevallen en dat zou ik de volgende keer weer willen.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Snirp

Major Yipyapper

Berichten: 4823

Geregistreerd: 22 Nov 2013 08:57

Bericht 13 Apr 2017 15:54

Re: Thuisbevalling

Inderdaad, waarom mag je niet boven bevallen?
Als het teveel verdiepingen is of een krappe trap, kan ik het me voorstellen.
Dit zou lastig kunnen zijn met een evt. brancard als die plots nodig blijkt te zijn.

Ik ben thuis bevallen in mijn eigen bed, op de 1e verdieping.
Zo hoop ik het over ong. 3 maanden weer te kunnen doen :)
<<

Blue Phone

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2390

Geregistreerd: 08 Sep 2016 16:43

Bericht 13 Apr 2017 16:05

Re: Thuisbevalling

Ik heb een bed gehuurd en zelf betaald, vond ik het makkelijkst
23-11-2014 16-03-2017 01-07-2020
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8165

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 13 Apr 2017 16:10

Re: Thuisbevalling

Normaliter moet bevallen op de 1e etage geen probleem zijn. Wat is de reden dat de vk zegt dat het niet mag?
Ik wil ook thuis bevallen en mn slaapkamer is ook op de 1e etage. Klossen kunnen niet onder het bed maar zowel de kraam als de vk vinden het voldoende als we tijdens de bevalling een extra matras op het bed joppen zodat het (bijna) hoog genoeg is.
30-04-2017
<<

sanskie

Kletskop

Berichten: 833

Geregistreerd: 29 Okt 2013 13:48

Bericht 13 Apr 2017 16:15

Re: Thuisbevalling

Ja ze doen erg moeilijk van straks dit of dat en dan heb je spijt dat je niet beneden bent bevallen. Want dan moet je de trap af en je voelt je echt niet prettig dan enz enz. Ik heb een hele ruime trap/hal dus zie zelf het probleem niet echt. En optie zelf betalen wordt hem ook niet. Kosten zijn 8 euro per dag. Je mag tussen week 37 en 42 thuis bevallen dat zijn dus 5 weke . Geen idee wanneer de baby hallo hier ben ik speelt. Dus ik ga van het extreme uit 5 weken keer 7 dagen is 35 dagen en dat dan maal 8 euro is 280 euro of 3 weken wordt dus 21 maal 8 168 euro en dan nog het matras. Volgens is marktplaats dan toch echt een goedkopere optie.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8165

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 13 Apr 2017 16:20

Re: Thuisbevalling

Nou, ik zie het probleem dan niet hoor. Als je niet hoger ligt dan de eerste etage en er is stromend water boven en je hebt een gewone normale trap.
Dat traplopen lijkt me niet echt een probleem. Sterker nog een vriendin van mij moest tijdens de bevalling een aantal keer de trap op en af van de vk omdat de ontsluiting niet echt op gang kwam.
30-04-2017
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11403

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 13 Apr 2017 16:22

Re: Thuisbevalling

Ik zou er spijt van hebben gehad als ik in een onpersoonlijk bed in de open ruimte in de woonkamer bevallen was.
Wat gek zeg!
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

sanskie

Kletskop

Berichten: 833

Geregistreerd: 29 Okt 2013 13:48

Bericht 13 Apr 2017 16:33

Re: Thuisbevalling

Ja ik wordt er ook moedeloos van wat moet ik nou ?! Het liefst gewoon lekker in mijn eigen bed. Maar ze hebben nu al 3 keer gezegd van eigenlijk moet u beneden bevallen.

Nu nog wisselen ? Ik ben al bijna 35 weken zwanger

Hoe maak je bed eigenlijk op ? Er zit zo'n beschermhoes in je Kraampakket maar is dat echt genoeg om je matras te beschermen ?
Laatst gewijzigd door sanskie op 13 Apr 2017 16:38, in totaal 2 keer gewijzigd.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 13 Apr 2017 16:36

Re: Thuisbevalling

Ik zou nog van vk (praktijk) wisselen. Het belangrijkst is dat jíj je prettig voelt.

Even aangevuld: ik ben ook bijna 35 weken. Ik vind het belangrijker om te weten dat de praktijk achter mijn wensen staat en welwillend is dit te facilliteren (waar mogelijk/veilig) dan wíe er aan mijn bed staat. Ik vertrouw op mijn lijf, mijn baby en de kundigheid van de vk ter plaatse - wie dat ook moge zijn. Dus als ik geen lekker gevoel krijg bij de praktijk die de eigen denkwijze opdringt zonder goede reden, dan wissel ik.

Ps. Mocht je onverhoopt naar het ziekenhuis moeten, weet je ook niet welke zorgverlener er aan je bed staat. Dus dat is voor mij geen voorwaarde.
Laatst gewijzigd door Fiederilsje op 13 Apr 2017 16:46, in totaal 2 keer gewijzigd.
L2014 & H2017
<<

Snirp

Major Yipyapper

Berichten: 4823

Geregistreerd: 22 Nov 2013 08:57

Bericht 13 Apr 2017 16:40

Re: Thuisbevalling

Wij hadden bij de HEMA een waterdicht molton besteld en deze erom gedaan (en daar overheen dan wel nog een hoeslaken) --> http://www.hema.nl/winkel/wonen-slapen/ ... m-(5190192)?color=wit

Ik vond het heel erg meevallen met de benauwdheid die sommige mensen ermee ervaren (omdat het natuurlijk amper lucht doorlaat), maar dat kan ook komen door het feit dat het er in februari/maart op zat, haha.
<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2503

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:39

Bericht 13 Apr 2017 16:41

Re: Thuisbevalling

Wat raar spelen er andere dingen mee zoals overgewicht?
Ik wil je niet kwetsen met deze vraag het is echt een oprechte vraag. Ik weet namelijk van een vriendin met overgewicht dat die ook niet boven mocht bevallen want als de ambulance je moet komen halen krijgen ze je de trap niet af is toen tegen haar gezegd.

En je kan een waterdicht molton hoeslaken kopen bij verschillende winkels (hema, kwantum, jisk, etc) dat ligt wat fijner dan zo'n krakend plastic ding.
Ik vond het ook niet een zweterig ding en ik ben met een hittegolf bevallen.(in het ziekenhuis, maar daarna wel gelijk naar huis gemogen.)
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018
<<

sanskie

Kletskop

Berichten: 833

Geregistreerd: 29 Okt 2013 13:48

Bericht 13 Apr 2017 16:57

Re: Thuisbevalling

Thans voor al jullie reacties. @mzcharlotte ik weet nu ook niet welke van de 5 verloskundigen ik aan het bed krijg en welke kraamverzorgster. Lief dat je meedenkt.
Zo'n waterdicht molton heb ik nog in de kast liggen (handig)
@raven ik heb geen overgewicht weeg nu 74 kilo
<<

Henque

Kletskop

Berichten: 607

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:20

Bericht 13 Apr 2017 17:15

Re: Thuisbevalling

Elke verloskundigenpraktijk houdt hierin hun eigen eisen aan en dit doen ze niet om je te pesten he. Dit doen ze om de beste zorg aan je te leveren. Maar alsnog ben jij natuurlijk de baas, als jij boven wil bevallen en de risico's neemt dan kunnen ze je dit niet weigeren (vind ik). Eigenlijk de enige reden waarom jij zelf niet meer de trap af zou kunnen lopen is als je teveel bloedverlies hebt na de bevalling, en in dat geval is het juist wel héél belangrijk om super snel in het ziekenhuis te zijn. Dan kan het dus zijn dat je door de brandweer het raam uitgetakeld wordt. Als je dat niet ziet zitten, dan zou ik gewoon een eenpersoonsbed van iemand lenen.

Hebben jullie een stevige keukentafel? Daar kan je ook een matras op leggen, is zo gepiept en ook meteen op de juiste hoogte.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11403

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 13 Apr 2017 17:32

Re: Thuisbevalling

Ik had niks op mijn bed. Wilden we nog doen en toen kwam ze al. Er heeft alleen een onderlegger ondergelegen.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem258

Bericht 13 Apr 2017 19:04

Re: Thuisbevalling

Kees schreef:Nou, ik zie het probleem dan niet hoor. Als je niet hoger ligt dan de eerste etage en er is stromend water boven en je hebt een gewone normale trap.
Dat traplopen lijkt me niet echt een probleem. Sterker nog een vriendin van mij moest tijdens de bevalling een aantal keer de trap op en af van de vk omdat de ontsluiting niet echt op gang kwam.


Ik moest zelfs de trap aflopen met persweeën en volledige ontsluiting en nadat ik een uur geperst had en terwijl het hoofdje al elke keer te zien was.
Beneden stond de brancard klaar maar die kon dus niet naar boven. Het was niet leuk maar ze hebben mij ook nooit gezegd dat ik niet boven mocht bevallen.
<<

Anoniem281

Bericht 13 Apr 2017 19:13

Re: Thuisbevalling

Ze hebben, zoals ik het nu lees, tegen TO ook niet gezegd dat het pertinent niet mag, maar dat ze 'eigenlijk beneden moet bevallen'.

Als je dat niet wil, dan doe je dat niet, heel simpel toch? Je krijgt geen boete, hoor.
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9419

Geregistreerd: 25 Nov 2015 16:30

Bericht 13 Apr 2017 19:27

Re: Thuisbevalling

Ik vind het ook een beetje raar, misschien willen ze een keer thuis komen kijken bij je voor de bevalling ofzo?

Ik moet er inderdaad niet aan denken om in mijn woonkamer te moeten bevallen in een bed dat niet van ons is!
⁠♡♡♡
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 13 Apr 2017 20:18

Re: Thuisbevalling

Ik zou " gewoon" boven willen bevallen als ik jou was. Ze raden je het af maar ze zeggen niet dat het niet mag.

Ik wou niet in eigen bed bevallen. Omdat ik bang ben/was dat het vies zou worden en niet meer schoon zou worden. Ik heb een bed gehuurd via het hulpmiddelen centrum. Achteraf goed dat ik beneden bevallen ben stond in het kamertje waar het het koelst was op de dag dat ik bevallen ben was het erg warm.
2014 2016
<<

Linnie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1945

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:52

Woonplaats: Goeree Overflakkee

Bericht 13 Apr 2017 21:02

Re: Thuisbevalling

Ik ben ook gewoon thuis in mn eigen bed bevallen. We hebben geen stromend water buiten. Maar snap een bed in de kamer ook wel.

Ik was veel bloed verloren (2,5 liter) en moest zelf met hulp van ambulance broeders naar beneden lopen (trap was te stijl voor brancard en een stukje moet je bukken met je hoofd), en ik voelde me echt niet goed duizelig en viel af en toe weg.

Dus ja ergens begrijp ik het wel. Hoeft jou natuurlijk niet te overkomen, maar het kan wel.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers