Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zwanger en éénjarig contract

<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 22:40

Bericht 12 Apr 2017 20:27

Zwanger en éénjarig contract

Stel je hebt een nieuwe baan met een jaarcontract en bij goed functioneren krijg je een vast dienstverband.
Is het dan niet heel tricky om tijdens dat eerste jaar zwanger te worden?
Ben bang dat ze dan het contract niet verlengen met een vast contract en ze dingetjes gaan zoeken waarom je niet functioneert zodat ze een iemand anders kunnen aannemen die niet met verlof gaat enz.
Hier is de wens voor een derde kindje best aanwezig bij allebei, maar ik wil ook graag solliciteren aangezien ik het erg zat ben op mijn werkplek. Ik geef er zelfs mijn vaste dienstverband en alles voor op als ik daar wegga.
Wat zijn nou goede keuzes?
Dit is echt zo'n verstand vs. gevoel kwestie.
04-2014
10-2015
<<

Isa

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 269

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:42

Bericht 12 Apr 2017 20:36

Re: Zwanger en éénjarig contract

Hier zal je verschillende verhalen over haren. Ik werd zwanger toen ik pas 4 maanden in dienst was, mijn contract is toen gewoon verlengd en ik werk er nog steeds. Je weet van te voren niet hoe je werkgever erop gaat reageren, zekerheid heb je nooit ook met een vaste aanstelling kan je je baan ook kwijt raken. Als je echt op korte termijn een 3e kindje wil is het misschien een idee om toch nog even vol te houden bij je huidige werkgever. Mocht je zwanger raken dan heb je wel uitzicht op verlof, dat maakt het werken wellicht wat "makkelijker"met dat vooruitzicht?, in je verlof kan je dan zoeken naar een andere baan. Ik heb dat zelf ook gedaan ik werk nog wel bij dezelfde werkgever maar ik heb in mijn verlof gesolliciteerd op een andere functie.
Afbeelding
Afbeelding[/url]
<<

Anoniem282

Bericht 12 Apr 2017 20:40

Re: Zwanger en éénjarig contract

Een vast contract hoeft pas na 2 jaar en dus zou ik me niet te veel richten op na 1 jaar. Heb je dat op papier? Wat het ook is, je gaat er niet per definitie achterkomen wat de reden is dat je contract eventueel niet wordt verlengd. Je contract loopt na een jaar af van rechtswege. Opgaaf van reden niet nodig. Sommige werkgevers verlengen wel en er zijn er ook die dit niet doen, maar dan gaat de vierde zin weer op. :)
<<

Anoniem249

Bericht 12 Apr 2017 20:56

Re: Zwanger en éénjarig contract

Als ze blij met je zijn, zullen ze er niet moeilijk over doen.Ik zou m'n beslissing er in elk geval niet vanaf laten hangen.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5876

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 13 Apr 2017 15:15

Re: Zwanger en éénjarig contract

Wat Guattari zegt, ze hoeven geen reden op te geven als je contract gewoon van rechtswege afloopt.

Je weet gewoon niet of je werkgever met je verder wil na dat jaar contract, de ene werkgever vind het geen probleem, de ander kiest er wel voor om je contract niet te verlengen en dat kan dan ook nog andere redenen hebben dan de zwangerschap.

Ik heb wel bewust gewacht met het zoeken naar een andere baan, ik hoef niet weg maar heb het na 6 jaar wel een beetje gezien. We wisten dat de wens voor een tweede kindje er was en bij de eerste ben ik heel veel afwezig geweest tijdens mijn zwangerschap en we willen ook binnen niet te lange tijd nog een keer verhuizen, wat ook allemaal net wat makkelijker gaat met beide een vast contract. Ik ben inmiddels 30 weken zwanger en als de baby er is gaan we actief zoeken naar een huis, daarna ga ik pas zoeken naar een andere baan. Wat dat betreft hebben we toch voor een beetje zekerheid gekozen, we hadden eerst gedacht iets meer leeftijdsverschil tussen de kinderen te willen, maar dat hebben we nu dus wel wat versneld zodat ik niet teveel on hold hoef te blijven staan.
25-11-2014 & 09-06-2017

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers