Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Biechttopic

<<

Anoniem44

Bericht 25 Okt 2013 12:40

Re: Biechttopic

1. Wat heb jij te maken met de geldzaken van je vader?
2. Weet je zeker dat die kinderen niet van hem zijn?
<<

Anoniem315

Bericht 25 Okt 2013 12:52

Re: Biechttopic

Klinkt frustrerend, dat gedrag van je vader. Maar je kunt er weinig aan doen, want het is zijn zaak.

Als hij zich altijd al weinig in je heeft geïnteresseerd, zou ik afstand proberen te nemen. Klinkt hard, maar dan moet hij zelf maar inzien dat hij stom bezig is en flink onderuit gaan. En dan ben jij er op dat moment niet voor hem, of in elk geval net zo weinig als hij er voor jou is.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 25 Okt 2013 12:55

Re: Biechttopic

ED: ik heb niets te maken met de geldzaken van mijn vader. Het gaat me ook niet om het geld, maar om de stommigheid van m'n vader.
En nee, het kunnen zijn kinderen niet zijn.

Exo, dank je voor je reactie. Het is inderdaad frustrerend dat hij zelf niet inziet dat hij zo gebruikt wordt!
<<

Anoniem44

Bericht 25 Okt 2013 13:25

Re: Biechttopic

Hoezo, hij wordt gebruikt? Het is een volwassen man en hij kiest er zelf voor om geld te besteden aan die vrouwen, wie weet wat hij er allemaal voor terugkrijgt.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 25 Okt 2013 15:19

Re: Biechttopic

Nja, ik denk dat hij in elk geval van die ene vrouw niet zoveel terugkrijgt hoor, als hij niet eens met haar kan afspreken :wink:

Daarbij vind ik dat Biechtje zich best zorgen mag maken over haar vader en de mate waarin hij wel of niet wordt gebruikt, waarom niet? Ik kan me best voorstellen dat het frustrerend is en zo normaal vind ik het niet dat hij de rekeningen betaalt voor andermans kinderen, telefoonrekeningen en weet ik het wat. Kan Biechtjes vader best een volwassen vent zijn, maar dat betekent nog niet dat hij niet naïef is of kan zijn met dat soort dingen.
L2014 & H2017
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9737

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 25 Okt 2013 15:59

Re: Biechttopic

Ondanks dat je er natuurlijk niets over te zeggen heb, zou ik die vrouw wel opbellen en even goed zeggen hoe ik vind dat het zit. Het is wel je vader en je maakt je zorgen, dat mag je prima uiten. Als hij dan niet wil luisteren ... dan even via een harde weg. En ik vind zulke vrouwen sowieso niet netjes, dus ik zou daar ook wat tegen zeggen als het mijn vriendin was ofzo.
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3397

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:35

Bericht 25 Okt 2013 16:15

Re: Biechttopic

Tabbie schreef:Ondanks dat je er natuurlijk niets over te zeggen heb, zou ik die vrouw wel opbellen en even goed zeggen hoe ik vind dat het zit. Het is wel je vader en je maakt je zorgen, dat mag je prima uiten. Als hij dan niet wil luisteren ... dan even via een harde weg. En ik vind zulke vrouwen sowieso niet netjes, dus ik zou daar ook wat tegen zeggen als het mijn vriendin was ofzo.


Ik vind dus echt niet dat je het kunt maken om zo'n vrouw op te bellen als dochter zijnde. Dat zou ik echt nooit doen. Ik zou me er als vrouw zijnde in zo'n situatie denk ik ook niet al te veel van aantrekken. Natuurlijk is het niet netjes maar die vader kiest er toch zelf voor dat hij zich laat gebruiken en vind het zo prima en kan het financieel ook doen. Of hij moet echt labiel zijn en geestelijk niet in orde dan is het een andere zaak. Nu krijgt hij er bij gelegenheid wel voor terug wat hij wil en zo niet dan moet hij daar zelf maar van leren. Ik zou me dan denk ik als vrouw zijnde ook niet aangesproken voelen door een boze dochter zo lang de man zelf gewoon door wil gaan met de situatie en ik er niet slechter van wordt.

Dan moet je de confrontatie met je vader aan gaan, en als die niet wil luisteren dan houdt het op. Zolang hij niet in de financiële problemen komt is het toch vooral zijn eigen zaak.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9737

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 25 Okt 2013 17:16

Re: Biechttopic

Ik denk uit echt niet dat die meid dan opeens tot inkeer kom. Dan is dat gewoon meer om je eigen boosheid of wat dan ook er uit te krijgen.
<<

Anoniem44

Bericht 26 Okt 2013 06:43

Re: Biechttopic

Wauw, echt Tabbie? Die vrouw opbellen? Waar bemoei je je mee, je vader is een volwassen man, hij heeft zijn eigen leven (en wanneer ouders gescheiden zijn is dat vaak nog wat sterker, dan wanneer ze keurig getrouwd blijven), maar je zo bemoeien met zijn leven, dat je zelfs die vrouwen gaat opbellen, dat is echt zwaar ongepast.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 26 Okt 2013 07:32

Re: Biechttopic

Ik kan me goed voorstellen dat je je zorgen maakt over je vader hoor. Ik zou als ik jou was hem ook willen 'behoeden' voor verdriet, of fouten in de zin van geld en moeite en liefde steken in een onbegonnen zaak, ook al is het een volwassen man... lijkt me niet meer dan normaal dat je graag iets zou willen doen. Heeft hij je dit zelf allemaal verteld of kwam je er op een andere manier achter? Op welke manier heb je hem gezegd of duidelijk gemaakt hoe je erover denkt? Hoe reageert hij dan? Heb je nog broers en/of zussen? Ik zou in ieder geval nog een keertje met hem gaan praten (eventueel dus met broers/zussen) en voorzichtig proberen duidelijk te maken dat hij natuurlijk vrij is om te doen en laten wat hij wil, maar dat je je zorgen maakt en dat je het heel erg zou vinden als hij keer op keer teleurgesteld blijft raken in die vrouwen. Dat je hem graag gelukkig ziet, en je daarom zorgen maakt. Als hij het dan nog niet wil horen, dan zou ik het er helaas bij laten. Misschien wil hij het op een later tijdstip wel horen, of erover praten, en dan zou het fijn zijn dat jij daar nog voor open staat ipv dat je het al 'verpest' door je er echt tegenaan te gaan bemoeien en die vrouw belt. Dat laatste zou ik dus echt niet doen.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Tiara

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 367

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:05

Bericht 26 Okt 2013 07:45

Re: Biechttopic

Je kan niet meer doen dan bij je vader je zorgen aangeven in een gesprek. Hij is verder volwassen, hoe moeilijk het ook is.
Die vrouw opbellen zou ik ook nooit doen, dat is niet jou zaak.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9737

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 26 Okt 2013 15:00

Re: Biechttopic

-ED- schreef:je vader is een volwassen man, hij heeft zijn eigen leven (en wanneer ouders gescheiden zijn is dat vaak nog wat sterker, dan wanneer ze keurig getrouwd blijven),


? oja?
<<

Anoniem44

Bericht 26 Okt 2013 15:06

Re: Biechttopic

Tabbie schreef:
-ED- schreef:je vader is een volwassen man, hij heeft zijn eigen leven (en wanneer ouders gescheiden zijn is dat vaak nog wat sterker, dan wanneer ze keurig getrouwd blijven),


? oja?

Ja
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9737

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 26 Okt 2013 15:10

Re: Biechttopic

Ik volg die gedachtegang niet helemaal.
<<

Anoniem44

Bericht 26 Okt 2013 15:16

Re: Biechttopic

Als je ouders gescheiden zijn, dan gaan ze vaak meer hun eigen weg, los van jou en de rest van het gezin. Ze zijn dan niet alleen 'man van je moeder' en 'vader van ...', maar bouwen als het ware daarnaast nog een heel nieuw leven op, vaak inclusief een nieuwe partner en vaak zelfs een heel nieuw gezin. Ook is de kans groter dat ze allerlei dingen voor zichzelf gaan ondernemen, die mensen die jarenlang getrouwd zijn minder snel doen. Ik zie dat bij onze ouders wel heel sterk, in elk geval.
<<

Anoniem38

Bericht 26 Okt 2013 16:18

Re: Biechttopic

Ik biecht op dat ik tegen iedereen heel vrolijk doe, maar me eigenlijk vreselijk voel en eenzaam :-( en ik voel me een zeur als ik het ga uiten, omdat iedereen zo zijn problemen heeft en mijn gedoe daar vast niet bij wil hebben.

Oja...ik biecht ook op dat ik het zo vreselijk jammer v nd dat ik nooit eens een kaartje krijg van iemand uit zichzelf gewoon voor de zomaar.

Sorry dat ik even klaag/biecht
Laatst gewijzigd door Anoniem38 op 26 Okt 2013 16:23, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem 48

Bericht 26 Okt 2013 16:22

Re: Biechttopic

Gooi het er uit :) is echt beter. Door het voor jezelf te houden plaats je jezelf in die eenzame positie.
<<

Anoniem321

Bericht 26 Okt 2013 18:35

Re: Biechttopic

Jip, je vult het eigenlijk al in voor andere mensen.. Je gaat er vanuit dat ze geen zin zullen hebben om jou aan te horen. Dat is niet echt eerlijk, zo geef je mensen niet de kans naar je te luisteren, terwijl ze daar vaak best wel toe bereid zijn..
Als mensen jou vragen hoe het gaat, wees dan een keer eerlijk en zeg dat je je vreselijk voelt. Wie weet lucht dat al enorm op en zorg je ook voor meer begrip voor hoe je je nu voelt..
Misschien dat een lieve vriend of vriendin dan eens 'gewoon' een kaartje stuurt.
Heel veel sterkte :hug:
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9737

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 26 Okt 2013 19:25

Re: Biechttopic

-ED- schreef:Als je ouders gescheiden zijn, dan gaan ze vaak meer hun eigen weg, los van jou en de rest van het gezin. Ze zijn dan niet alleen 'man van je moeder' en 'vader van ...', maar bouwen als het ware daarnaast nog een heel nieuw leven op, vaak inclusief een nieuwe partner en vaak zelfs een heel nieuw gezin. Ook is de kans groter dat ze allerlei dingen voor zichzelf gaan ondernemen, die mensen die jarenlang getrouwd zijn minder snel doen. Ik zie dat bij onze ouders wel heel sterk, in elk geval.


Dan heb ik gewoon hele andere ouders en die ook vrienden die heel anders zijn en al jarenlang getrouwd.


Jip :hug:
<<

Anoniem44

Bericht 27 Okt 2013 12:27

Re: Biechttopic

Je ziet het gewoon vaak zo gebeuren Tabbie. Mijn vader heeft een jonge vrouw aan de haak geslagen en inmiddels hebben zij samen twee kinderen. Mijn vader heeft nu dus een tweede gezin. Dit bedoel ik met dat het eigen leven van een gescheiden man soms nóg meer een eigen leven is, dan van ouders die gewoon nog bij elkaar zijn.
<<

Anoniem66

Bericht 27 Okt 2013 12:53

Re: Biechttopic

Jip, als je het in je hoofd af laat spelen maak je het alleen maar erger. Praat er dus juist over, dat relativeert weer.

Enneh, ik krijg ook zelden tot nooit een kaartje hoor. Als je op dat soort dingen gaat wachten kun je heel depri worden. Niet doen. Iedereen is druk, niet iedereen denkt daar aan. Wellicht dat jij wel zo'n persoon bent maar dan hoor je bij de uitzonderingen. Alleen maar een pre voor jou, maar omdat andere mensen het niet doen betekent het niet dat ze minder om je geven.

Je kunt het klote vinden of gewoon jammer en het accepteren.
<<

Anoniem44

Bericht 27 Okt 2013 12:56

Re: Biechttopic

Ik krijg ook nooit kaartjes hoor, ja wel eens geboortekaartjes enzo, maar zomaar een kaartje? Nee, dat is echt héél zelden gebeurd. Wel rot dat je je zo rot voelt... Als ik jou was, zou ik toch open zijn tegen mijn vrienden/familie, want anders gun je hen ook niet de kans om je te steunen in deze tijd. Hoe moeilijk het ook kan zijn om hulp te vragen, je zal zien, de meeste mensen vinden het juist fijn als je eerlijk bent over je gevoel en je ook kwetsbaar durft op te stellen.
<<

Anoniem38

Bericht 27 Okt 2013 17:12

Re: Biechttopic

Luce schreef:Jip, als je het in je hoofd af laat spelen maak je het alleen maar erger. Praat er dus juist over, dat relativeert weer.

Enneh, ik krijg ook zelden tot nooit een kaartje hoor. Als je op dat soort dingen gaat wachten kun je heel depri worden. Niet doen. Iedereen is druk, niet iedereen denkt daar aan. Wellicht dat jij wel zo'n persoon bent maar dan hoor je bij de uitzonderingen. Alleen maar een pre voor jou, maar omdat andere mensen het niet doen betekent het niet dat ze minder om je geven.

Je kunt het klote vinden of gewoon jammer en het accepteren.


Ik heb het heel lang kunnen accepteren omdat ik het zelf gewoon leuk vond om te doen. Maar het is fijn, als de mensen die er wel van weten, je er ook een keer steun voor terug krijgt. Begrijp me niet verkeerd: ik ben helemaal niet zo van 'voor wat, hoort wat', maar...nu zou het gewoon zo fijn zijn. Een apje, smsje zou ik al blij mee zijn, gewoon het gevoel dat iemand om je geeft en aan je denkt.

Maar goed, heb een flink stuk kunnen uitwaaien vanmiddag en dat lucht ook alweer op. Net als dat ik hier even mag klagen. Bedankt meiden!
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 29 Okt 2013 22:27

Re: Biechttopic

Ik heb een genant probleempje. Sinds een paar dagen heb ik jeuk aan mijn vagina. Het is niet rood, maar het jeukt wel heel erg. In het weekend heb ik 2 keer seks gehad met mijn vriend en we hebben beide keren een condoom gebruikt. Dat doen we vrijwel nooit, dus ik denk nu dat het misschien een overgevoeligheid voor latex kan zijn. Ik heb al eerder zo'n jeuk gehad, maar ik heb toen niet bijgehouden of we het met condoom gedaan hebben. Een andere optie zou een schimmelinfectie kunnen zijn, maar ik heb geen idee of het dan rood hoort te zijn. Op internet lees ik alleen dat het bij latexallergie rood zou moeten zijn en blaasjes kan hebben enzo. Nu vraag ik me dus af of iemand daar meer vanaf weet. Of kan het een schimmelinfectie zijn als het alleen jeukt en verder niks?

En ik weet dat ik naar de dokter moet als ik het zeker wil weten, ik vraag me gewoon af of jullie een idee hebben. Ik wil eigenlijk afwachten of het uit zichzelf over gaat.
<<

Surya

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 996

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:27

Bericht 29 Okt 2013 22:51

Re: Biechttopic

Een schimmelinfectie veroorzaakt niet perse roodheid.
VorigeVolgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers