Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Gewenste gezinssamenstelling

<<

Anoniem336

Bericht 11 Apr 2017 20:13

Gewenste gezinssamenstelling

Nav het topic over de huidige gezinssamenstelling. Ik doe geen poll, maar:
Wat zie jij (los van wat wel/niet mogelijk is) als meest gewenste gezinssamenstelling?
Hoop je op überhaupt nog een kindje, of stiekem juist op een kindje van het andere geslacht? Of...?

Hier is de derde op komst, en hoogstwaarschijnlijk blijft het daarbij. Een achterbank vol.

EDIT: ik heb de titel een beetje aangepast. Kan niet echt de juiste titel vinden, maar 'ideale' vond ik ook niet helemaal gepast.
Laatst gewijzigd door Anoniem336 op 11 Apr 2017 20:16, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem316

Bericht 11 Apr 2017 20:14

Re: Ideale gezinssamenstelling

Heel gek maar op het moment zie ik dat met ons drieën. Ik kan me geen tweede kindje voorstellen en in dromen over de toekomst komt ook alleen L. voor.
Maar ik denk dat hier nog wel een tweede komt als het ons gegeven is.
<<

Anoniem281

Bericht 11 Apr 2017 20:15

Re: Ideale gezinssamenstelling

Ons gezin voelt heel compleet, met alleen onze zoon! Ik weet niet wat ideaal zou zijn, mocht er nog een wens ontstaan voor een tweede, dan lijkt een meisje me leuk, om dat ook mee te maken.
<<

Anoniem331

Bericht 11 Apr 2017 20:16

Re: Ideale gezinssamenstelling

Een man, dat zou het voor mij compleet maken. Uiteindelijk, voor nu is het prima dat ik alleen ben met mijn kinderen.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 11 Apr 2017 20:16

Re: Ideale gezinssamenstelling

Een zoon en een dochter, dat zouden wij het mooist vinden. Maar twee zoons zouden we ook erg blij mee zijn. Dat we graag twee kinderen zouden willen zijn we iig over uit. De rest heb je natuurlijk geen invloed op (een tweede krijgen trouwens ook niet zo vanzelfsprekend natuurlijk).

Voor dit eerste kindje hadden we eigenlijk allebei wel een voorkeur voor een jongen. Wel lastig om toe te geven want als het een meisje was geweest, weet ik niet hoe dat gevoel was geweest. Ongetwijfeld ontzettend welkom maar toch misschien even wennen. Maar dit voelt gewoon helemaal kloppend. Ik durf dat best toe te geven dat we een voorkeur hadden.
Laatst gewijzigd door Marin op 11 Apr 2017 20:20, in totaal 1 keer gewijzigd.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem336

Bericht 11 Apr 2017 20:17

Re: Gewenste gezinssamenstelling

Dat is natuurlijk ook een mogelijkheid Popcorn :)
Zou op den duur wel weer fijn zijn kan ik mij indenken.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 11 Apr 2017 20:19

Re: Gewenste gezinssamenstelling

Ik had het liefst drie kinderen gehad. Dat gaat niet meer gebeuren, het is goed zo.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Anoniem331

Bericht 11 Apr 2017 20:19

Re: Gewenste gezinssamenstelling

Ja een ander antwoord dan een aantal kinderen, maar de kinderen voelen voor mij compleet genoeg. Wat niet is kan nog komen uiteraard. Maar zo niet ben ik heel tevreden met mijn 2 kinderen.
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9453

Geregistreerd: 19 Jul 2014 16:27

Bericht 11 Apr 2017 20:20

Re: Gewenste gezinssamenstelling

Ik hoop ooit moeder te zijn van 2 of 3 kinderen.
Ik zie mezelf meer als een jongensmama. Mijn man heeft als ideaal plaatje een zoon en een dochter. En dan ook in die volgorde. Mijn man ziet het liefst een gezin met 2 kinderen voor zich.
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 11 Apr 2017 20:25

Re: Gewenste gezinssamenstelling

Ik heb drie mannen en daar ben ik blij mee.
R. 2013
D. 2016
<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6162

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:08

Bericht 11 Apr 2017 20:30

Re: Gewenste gezinssamenstelling

Nog één kindje erbij, nu zeg ik dat er zeker niet meer dan 2 zullen komen hier, als het mag lukken, maar zeg nooit nooit. Welk geslacht maakt me echt helemaal niks uit. Een meidengezin lijkt me super tof, maar weten hoe het is om een jongen te hebben, lijkt me ook heel mooi. Doe dus eerst maar een zwangerschap en daarna een gezond kindje.
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
<<

Anoniem315

Bericht 11 Apr 2017 20:31

Re: Gewenste gezinssamenstelling

Mij had een jongen en een meisje heel leuk geleken. Maar ik heb nu twee meiden en dat blijkt ook erg leuk te zijn :)

Wij willen er niet meer dan twee. Ik draag nu al genoeg bij aan de overbevolking ;)
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 11 Apr 2017 20:33

Re: Gewenste gezinssamenstelling

Ik ben compleet, heb nu twee zoons en dat leek me vooraf ook wel het leukste. Heb nog eentjes getwijfeld of ik niet nog een derde wilde maar m'n man wilde dat liever niet en ik uiteindelijk ook helemaal niet.
#teammaple🍁
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 11 Apr 2017 20:34

Re: Gewenste gezinssamenstelling

Exogenesis schreef:
Wij willen er niet meer dan twee. Ik draag nu al genoeg bij aan de overbevolking ;)


Is dat laatste een grapje of een serieuze reden? Heb ik zelf namelijk niet maar ik hoor het wel eens als reden en vind dat altijd fascinerend onzelfzuchtig. Heb jij dat ook?
Let's discover the world together.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 11 Apr 2017 20:40

Re: Gewenste gezinssamenstelling

Ik hoop dat wij in de toekomst nog een kindje mogen krijgen. Ik had vroeger altijd een ideaalplaatje van een meidengezin, maar ik kreeg een zoon. Nu ik weet hoe leuk dat is maakt het geslacht van een tweede kindje me niet veel uit. Een meisje zou leuk zijn want dan heb ik van alles wat en het lijkt me heel leuk om een dochter te hebben, maar voor mijn zoon lijkt een broertje me ook geweldig en het lijkt me ook leuk om een echte jongensmoeder te zijn. Ik denk dat ik wel een lichte voorkeur heb voor een meisje, maar zie ook veel voordelen in twee jongens.
Mijn man heeft precies hetzelfde gevoel (ik vroeg het hem en kreeg zo ongeveer hetzelfde antwoord).

♥♥
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:50

Bericht 11 Apr 2017 20:54

Re: Gewenste gezinssamenstelling

Vroeger had ik nooit echt een idee hoeveel kinderen ik wilde. Ja, ik wilde kinderen en ja, meer dan 1, maar verder dacht ik daar niet over na. Na de 1e en 2e was de wens voor nog een kindje er meteen. Tijdens de zwangerschap van de 3e (daarvoor hadden we het ook wel eens over 4 kinderen) groeide het gevoel dat het zo goed was. Naarmate de zwangerschap vorderde versterkte dit gevoel alleen maar en na de bevalling hebben wij beiden nooit meer de wens voor een 4e gehad. Dus 3 is de ideale grootte voor ons.

Waar ik wel heel blij mee ben is dat we kinderen van beide geslachten hebben. Ik zou liegen als ik zou zeggen dat ik dat niet leuk vind. 2 jongens en een meisje of 2 meisjes en een jongen maakte mij niet uit, maar zo de verschillen ervaren vind ik echt heel erg leuk.
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

Boerenkool

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1299

Geregistreerd: 17 Dec 2014 20:51

Bericht 11 Apr 2017 20:56

Re: Gewenste gezinssamenstelling

Ik heb nu een meisje en een jongen. En we hopen een derde te mogen krijgen. Ik heb wat dit betreft geen voorkeur. Vroeger wilde ik graag meisjes en had dit mijn voorkeur, maar jongetjes zijn net zo leuk.
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:06

Bericht 11 Apr 2017 20:58

Re: Gewenste gezinssamenstelling

Marin schreef:
Exogenesis schreef:
Wij willen er niet meer dan twee. Ik draag nu al genoeg bij aan de overbevolking ;)


Is dat laatste een grapje of een serieuze reden? Heb ik zelf namelijk niet maar ik hoor het wel eens als reden en vind dat altijd fascinerend onzelfzuchtig. Heb jij dat ook?

Voor mij een redelijk serieuze reden. Als stel van twee, twee kindjes, dat voelt goed.
Wij hebben het vroeger altijd wel over drie of vier kindjes gehad, maar twee kindjes voelt nu gewoon compleet en goed.

Ik denk dat ik wel geluk heb gehad met een jongen en een meisje. Ik zeg altijd dat het mij niets uit had gemaakt om twee jongens te hebben( is ook echt zo!), maar ik vind het wel echt heel leuk om een meisje erbij te hebben en beide geslachten te hebben.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:34

Bericht 11 Apr 2017 21:06

Re: Gewenste gezinssamenstelling

Het liefst zou ik nog een jongen toe willen voegen aan ons gezin. Heb altijd 3 kinderen gewild. Geslacht maakte me nooit zoveel uit, maar na 2 meiden zou een jongen wel extra leuk zijn.
Mijn man twijfelt nog over een 3e. Die vindt 2 genoeg, zeker omdat we nu 2 gezonde kinderen hebben.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Anoniem250

Bericht 11 Apr 2017 21:18

Re: Gewenste gezinssamenstelling

Ik denk dat ik wel ooit een plaatje in mijn hoofd heb gehad van een groot gezin met vanalles wat, maar toen lukte het allemaal niet en toen hoopte ik alleen nog maar op alsjeblieft een kindje geslacht maakt niet uit als het maar gezond is. En nu vind ik mijn zoon en twee dochters perfect maar als de samenstelling anders was geweest dan had ik dat waarschijnlijk perfect gevonden.
<<

Sneeuwwitje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1342

Geregistreerd: 05 Sep 2013 18:33

Bericht 11 Apr 2017 21:18

Re: Gewenste gezinssamenstelling

Als ik met 'de beren op de weg' geen rekening hoeft te houden zouden we graag nog een kindje willen krijgen.
Na 2 jongens vond ik een meisje een hele leuke verrassing.
Zoon 08.2010 Zoon 02.2013
Dochter 03.2016 Zoon 06.2018
<<

Anoniem286

Bericht 11 Apr 2017 21:19

Re: Gewenste gezinssamenstelling

Ik hoop op een tweede, geslacht maakt niet uit :)
<<

Lilou

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1498

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:29

Bericht 11 Apr 2017 21:20

Re: Gewenste gezinssamenstelling

Wij hebben het altijd over 3 kinderen gehad en ik denk dat ik het ergens, heel stilletjes, wel leuk zou vinden als er in de toekomst nog één kindje bij komt maar er zijn diverse redenen waarom we het mogelijk toch bij 2 zouden houden. Ik had altijd 2 meisjes en 1 jongen in mijn hoofd, de 2 meiden hebben we al :-) of er ooit nog een klein jongetje (of meisje, net zo welkom) bij komt moeten we nog zien.
♥️ N. juli 2014
♥️ L. maart 2016
<<

Mickey

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1533

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 11 Apr 2017 21:24

Re: Gewenste gezinssamenstelling

Toen de jongste er nog niet was, en ook de eerste maanden, was bij mij de wens voor een 3e nog aanwezig, maar inmiddels kan ik zeggen dat het goed is zo. Ik vind het jammer dat ik nooit een dochter zal hebben, maar ben dolgelukkig met m'n mannengezin. Mocht het ooit zo zijn, dat ik onverwacht zwanger blijk te zijn, dan komt dat kindje er wel. Maar zo lang ik met mijn huidige partner samen blijf (en das wel de bedoeling :wink: ) zal ik nooit meer zwanger zijn, want hij is gesteriliseerd.
07.12.2011
11.12.2014
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:09

Bericht 11 Apr 2017 21:34

Re: Gewenste gezinssamenstelling

Spencer schreef:Ik heb drie mannen en daar ben ik blij mee.



+1
M:21072011
J :08012014
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: High Heels, Marsy31, Sublimo