Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Onregelmatig werk&kinderen

<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 11 Apr 2017 16:32

Onregelmatig werk&kinderen

Ik moet echt even van me afschrijven want ik word echt gillend gek.

Mijn man had een drie wekelijks rooster met avonddiensten en ik werk ook 's avonds. We hadden hiervoor een gastouder aan huis.
Deze gastouder was niet tevreden met het aantal uur dus stopte en we moesten een nieuwe.
Het rooster van mijn man wijzigde waardoor we geen avonden meer nodig hadden maar wel alle feestdagen. Gastouder ontslagen en een nieuwe gezocht die alle feestdagen kan, die hebben we gevonden, maar, ze werkt niet aan huis maar bij haar zelf.

Nu beginnen de kinderen vandaag daar en krijgt m'n man weer te horen dat hij toch weer een ander rooster krijgt. Hij moet weer de avonden gaan werken en de feestdagen en ik kan weer op zoek naar een nieuwe oplossing. Ze gaan ook al naar de opvang/bso en nu heb ik nog niet alle dagen gedekt.

Waarschijnlijk begint z'n nieuwe rooster al per mei dus het is gewoon amper mogelijk om iets te regelen.

Echt ik word er zo gestoord van. Dan is het weer begintijd 10 uur, dan weer 6 uur, dan weer voornamelijk avonden.. Z'n werktijden zijn in 9 maanden nu al vijf keer gewijzigd.

Zelf ander werk is geen optie. Ik heb echt fantastisch werk en ga dat niet opzeggen omdat zijn rooster zo'n ramp is.

:cry: :cry:
R. 2013
D. 2016
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5096

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 11 Apr 2017 16:38

Re: Onregelmatig werk&kinderen

Aan mijn antwoord heb je niks, maar ik had tegen mijn man gezegd dat wat zijn werk doet, niet kan want zo valt er niks te plannen. En dat ze het maar moeten laten staan naar hoe je het geregeld had. Wat waarschijnlijk totaal niet kan volgens de baas van je man. Maar komop hier kan niemand toch wat mee??
:heart: :heart: 2011
<<

Anoniem236

Bericht 11 Apr 2017 16:45

Re: Onregelmatig werk&kinderen

Eens met studiebol, ik zou als ik je man was aangeven dat de opvang al geregeld is en niet meer gewijzigd kan worden.
Wat balen zeg, ik vind het bij ons al vaak passen en meten, maar bij jullie is het helemaal ellende.

En ik wist niet dat er gastouders zijn die alle feestdagen werken, zal ook wel moeilijk te vinden zijn?
<<

Patsy

Bericht 11 Apr 2017 17:01

Re: Onregelmatig werk&kinderen

Ik sluit mij ook aan bij mijn voorgangers. Hier ging het ook zo, alles moest wijken voor het werk van mijn man, het kwam er eigenlijk op neer dat wanneer je een gezin had, de partner de hele dag thuis moest zijn. Helaas betaalden ze daar te weinig voor. Mijn vader en schoonouders hebben veel op het laatste moment opgepast. Uiteindelijk heeft mijn man ander werk gezocht, wat een verademing!
<<

Femm

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1554

Geregistreerd: 17 Jan 2016 11:10

Bericht 11 Apr 2017 17:04

Re: Onregelmatig werk&kinderen

Eens met bovenstaande... ik zou na zoveel veranderingen wel verwachten dat een rooster blijft hoe het nu is en zeggen dat ik de opvang niet aan kan blijven passen.
Januari 2012
Augustus 2014
Juli 2016
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 11 Apr 2017 17:08

Re: Onregelmatig werk&kinderen

Antwoord van z'n baas is sowieso 'jij wil in de horeca werken'.

Ik heb zelf ook geen vastigheid hoor. Ik kan zes dagen per week tussen 10 en 10 worden ingeroostert. Maar ik weet het een maand van te voren en hij krijgt z'n rooster ongeveer 1,5 week van te voren en dan is er echt amper wat te regelen.
R. 2013
D. 2016
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5876

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 11 Apr 2017 17:11

Re: Onregelmatig werk&kinderen

Ow vreselijk! Dat is toch gewoon niet te doen en ik vind dat je dat eigenlijk ook niet kan vragen van je medewerkers.

Mijn man werkte eerst ook onregelmatig maar had als enige voorwaarde gesteld aan zijn baas dat hij op mijn werkdagen nooit voor half 8 aanwezig zou hoeven zijn zodat hij S wel kon wegbrengen. Ik werkte regelmatige tijden dus dan kon mijn man naar de gastouder brengen ergens tussen 7:15uur en 12:00uur meestal en ik kon hem standaard om 18:00uur weer ophalen (ik ging dan al heel vroeg werken). Voor mijn man alsnog heel pittig als hij de avond er voor een keer om 2:00uur thuis was en S gewoon weer vroeg wakker en mijn man vervolgens weer tot laat moest werken en voor mij ook omdat ik na een lange werkdag in de meeste gevallen alleen voor stond, maar voor S zat er tenminste wel regelmaat in en het was zo ook goed te regelen met de gastouder.

Mijn man heeft bij dezelfde werkgever ook een andere baan gezocht, hij mistte tijd met zijn zoon, maar ook afspraken met vrienden ( nooit naar verjaardagen kunnen, onverwacht weekenden moeten werken e.d.) en voor onze relatie is deze nieuwe baan ook een stuk beter.

Voor jullie is het al lastig omdat jullie beide onregelmatige uren hebben en dan ook nog eens geen vast rooster en geen regelmaat, dat is bijna onmogelijk. Ik snap dat een andere baan zoeken niet zomaar een optie is uiteraard.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Patsy

Bericht 11 Apr 2017 17:18

Re: Onregelmatig werk&kinderen

Mijn man kreeg ook steeds te horen dat dat nou eenmaal bij het soort werk hoort (transport/loonwerk). Dat klinkt allemaal misschien wel logisch, maar voor een werkgever is dat ook wel heel gemakkelijk natuurlijk. Voor hem tien anderen waarschijnlijk. Hoe staat je man er zelf in?

Zijn er geen collega's van je man die ook een gezin hebben? Hoe lossen zij dit op?
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15967

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 11 Apr 2017 17:21

Re: Onregelmatig werk&kinderen

Oh man, geen tips maar wat een herkenning. Wij werken ook beide zo onregelmatig als het maar kan. Onze gastouder heeft ook niet meer voldoende plek voor D dus wij zijn ook op zoek naar een nieuw. Ik haat het! Ik haat het ook dat hier in de omgeving geen flexibele kdv's zijn. Vind dat zó niet meer van deze tijd!

Kan jullie familie iets betekenen voor de weekenden, nachten en feestdagen? Dat lukt hier gelukkig wel redelijk.

Maar het is hier echt by far stressfactor nummer 1!
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4381

Geregistreerd: 22 Feb 2015 15:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 11 Apr 2017 17:30

Re: Onregelmatig werk&kinderen

Leuk zulke uitspraken van werkgevers.. nou een leuk nieuwtje voor ze: roosters horen minimaal 28 dagen vantevoren bekend gemaakt te worden. Wettelijk geregeld. Ik word altijd een beetje agressief van zulke uitspraken want zonder werknemers zijn ze ook nergens hoor.
<<

Anoniem197

Bericht 11 Apr 2017 20:46

Re: Onregelmatig werk&kinderen

Scandic, waar kan ik dat vinden? Ga ik dat eens voorleggen bij mijn man.
Ik ben hierom wel gestopt met werken. Ik wilde de stress niet voor mij en mijn kinderen. En daarbij was het mijn ideaalbeeld om thuis te zijn bij de kids.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 11 Apr 2017 20:48

Re: Onregelmatig werk&kinderen

Ik wil niet stoppen met werken. Ik wil ook niet minder werken. Ik hou van werken haha.

We komen ook niet echt tot een oplossing want hij vindt dat hij het maar moet slikken en dat het erbij hoort.
R. 2013
D. 2016
<<

Pitty

Bericht 11 Apr 2017 20:51

Re: Onregelmatig werk&kinderen

Maar doet hij dan ook moeite om een oplossing te voor het opvangprobleem?
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 11 Apr 2017 20:54

Re: Onregelmatig werk&kinderen

Nee. Grr. Heel frustrerend.
R. 2013
D. 2016
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3403

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:35

Bericht 11 Apr 2017 20:57

Re: Onregelmatig werk&kinderen

En als je man er nu mee akkoord blijft gaan bij zijn nieuwe baas / de nieuwe eigenaar is het dan niet nog veel lastiger om er bv later toch tegen in te gaan?
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Anoniem336

Bericht 11 Apr 2017 21:08

Re: Onregelmatig werk&kinderen

Spencer schreef:Nee. Grr. Heel frustrerend.


Wat Pitty zegt idd. Het hoeft niet enkel jouw probleem te zijn.

het lijkt mij wel heel frustrerend, en ik dit ook zeker als stress ervaren. Je moet toch elke keer weer op zoek naar oplossingen. Maar zo te lezen gaat er niets veranderen aan de onregelmatigheden qua werkuren, dus wellicht een oppas in de omgeving die mogelijk kan inspringen? Familie, vrienden, etc.?
<<

P.eet

Noob

Berichten: 65

Geregistreerd: 08 Dec 2015 09:53

Bericht 11 Apr 2017 21:09

Re: Onregelmatig werk&kinderen

Lastig!

Hier werk ik onregelmatig en zit mijn man in dienst waar ze ook nogal ouderwets kunnen zijn in hun opvattingen rondom op tijd melden wat er gepland staat. Blijkbaar gaan ze er daar nog geregeld vanuit dat 'de thuisbkijver' het wel even regelt. Op mijn werk heb ik de roosters vaak drie maanden liggen waardoor ik niet ineens mijn diensten kan omgooien als mijn vent ineens toch drie weken weg moet waardoor we hier geregeld in de spagaat liggen.
Gelukkig is mijn werk enigzins flexibel en gaan we bij het horen van weer zo'n mededeling gelijk samen zitten voor oplossingen want ondanks dat zijn werk dit soort dingen 'ineens' lijken te bedenken is mijn man zich wel bewust van de stress die dat met zich meebrengt.

Kortom... de rottige roosters en dan vooral hoe regelen we het zo goed mogelijk voor de kinderen en onszelf is 1 ding maar is vaak ook een vorm van overmacht. Het beide verantwoordelijk maken voor de oplossingen zou voor mij wel een pre zijn.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43718

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 11 Apr 2017 21:18

Re: Onregelmatig werk&kinderen

Ik heb geen tips, maar ik vind het zo knap hoe jullie dit proberen te bolwerken. Hoop echt dat je er uit komt met zijn werk! Wat een gedoe!
Let's discover the world together.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers