Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vragenlijstje (nieuwe) badkamer

<<

Frankie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 13 Jul 2016 17:13

Bericht 11 Apr 2017 10:00

Vragenlijstje (nieuwe) badkamer

Deze vraag is voor mensen die wel eens een nieuwe badkamer hebben laten plaatsen.

- Hoeveel m2 is je badkamer ongeveer?
- Heb je tegels of ander materiaal gebruikt op de muren/vloer?
- Wat zit er allemaal in je badkamer (douche/bad/toilet etc.)
- Heb je je badkamer zelf geplaatst of laten plaatsen?
- Wat waren de kosten van het plaatsen?
- Heb je leidingen moeten verleggen?
- Heb je het riool moeten verleggen?
- Wat heeft de totale verbouwing uiteindelijk gekost?

Welke werkzaamheden zou jij durven overlaten aan vrienden/familie/handige klussers?
<<

Anoniem249

Bericht 11 Apr 2017 10:34

Re: Vragenlijstje (nieuwe) badkamer

Frankie schreef:Deze vraag is voor mensen die wel eens een nieuwe badkamer hebben laten plaatsen.

- Hoeveel m2 is je badkamer ongeveer? 6m2 - 8m2 denk ik
- Heb je tegels of ander materiaal gebruikt op de muren/vloer? Ik heb op de muren grote witte tegels, op de vloer heb ik ook tegels die bedoelt zijn voor op de muur. Hierdoor lijkt het een soort grindpad wat heel fijn aanvoelt aan je voeten
- Wat zit er allemaal in je badkamer (douche/bad/toilet etc.)Toilet, douche, wastafel
- Heb je je badkamer zelf geplaatst of laten plaatsen? Laten plaatsen
- Wat waren de kosten van het plaatsen?Het was onderdeel van een grotere verbouwing, maar volgens mij kostte het plaatsen niet zoveel, ik schat 2/3000 euro
- Heb je leidingen moeten verleggen?Ja
- Heb je het riool moeten verleggen? Ja een klein stukje
- Wat heeft de totale verbouwing uiteindelijk gekost? Vind ik moeilijk inschatten omdat het onderdeel was van een grote verbouwing, maar ik denk incl materialen rond de 7000

Welke werkzaamheden zou jij durven overlaten aan vrienden/familie/handige klussers?

Ik heb m'n hele huis (laten) verbouwen en de badkamer was daarvan by far het meeste en moeilijkste werk. Dat zou ik dus nooit overlaten aan vrienden/familie.
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4024

Geregistreerd: 26 Okt 2013 19:21

Bericht 11 Apr 2017 10:49

Re: Vragenlijstje (nieuwe) badkamer

Mijn vader heeft mijn oude badkamer vernieuwd. Ik zou het dus alleen overlaten aan mensen die er daadwerkelijk verstand van hebben. Mijn vader doet dit soort dingen ook regelmatig voor zijn werk, dus moet het kunnen.

Wij hebben toen dus ook geen geld betaald voor het laten plaatsen. Hij hoefde gelukkig ook geen leidingen e.d. te verleggen.

Onze badkamer was ongeveer 2 bij 2 met een nis van een meter er nog bij denk ik.

We hadden donkere tegels op de vloer en lichte tegels op de muur. Daarnaast hadden we een aantal donkere stroken op de muur, bijv. waar de douchekop hing. De tegels hebben we toen gekocht bij vd Stad in jouw woonplaats.

Alleen een (inloop)douche, wastafel en wasmachine zaten erin. Voor meer was geen plek.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 11 Apr 2017 11:56

Re: Vragenlijstje (nieuwe) badkamer

- Hoeveel m2 is je badkamer ongeveer? 2 bij 2 denk ik ongeveer met een nisje voor de douche nog erbij .
- Heb je tegels of ander materiaal gebruikt op de muren/vloer? Overal zit tegel inderdaad. Op de wanden grote witte, op de vloer grijze. De strook bij de douche is ook in wildverband gelegd met dezelfde grijze tint als op de vloer ligt.
- Wat zit er allemaal in je badkamer (douche/bad/toilet etc.) Douche, toilet, meubel + legkast.
- Heb je je badkamer zelf geplaatst of laten plaatsen? Laten plaatsen. Destijds door mijn (toen nog niet vriend).
- Wat waren de kosten van het plaatsen? Het was zwart, maar uiteindelijk heb ik hem 1000 betaald. Hij is vier dagen bezig geweest.
- Heb je leidingen moeten verleggen? Nee
- Heb je het riool moeten verleggen? Nee
- Wat heeft de totale verbouwing uiteindelijk gekost? 3000 voor het materiaal en 1000 voor het plaatsen.

Ik heb hem aan hem overgelaten, hij heeft vroeger ook een eigen bedrijf hierin gehad en daarom durfde ik het wel aan. Wel vind ik het oprecht een hele specifieke klus en zou ik het het liefst echt uitbesteden. Vooral tegels plaatsen is toch echt wel een vak, en je blijft oneffenheden altijd zien.
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4381

Geregistreerd: 22 Feb 2015 15:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 11 Apr 2017 12:17

Re: Vragenlijstje (nieuwe) badkamer

Dit gaat over mijn oude badkamer, die van nu was gloednieuw toen we hier kwamen wonen.

- Hoeveel m2 is je badkamer ongeveer? 5m2
- Heb je tegels of ander materiaal gebruikt op de muren/vloer? Tegels
- Wat zit er allemaal in je badkamer (douche/bad/toilet etc.) Wastafel, douche
- Heb je je badkamer zelf geplaatst of laten plaatsen? Mijn vader heeft hem geplaatst
- Wat waren de kosten van het plaatsen? Gratis
- Heb je leidingen moeten verleggen? Nee
- Heb je het riool moeten verleggen? Nee
- Wat heeft de totale verbouwing uiteindelijk gekost? €1000. Voor dat geld had ik een nieuwe douche, tegels op de vloer, inloopdouchewand, douchedrain, tegels op de wand in de douchehoek, badmeubel + spiegel. Alles in de aanbieding gekocht bij bouwmarkten door de prijs goed in de gaten te houden.

Welke werkzaamheden zou jij durven overlaten aan vrienden/familie/handige klussers? Aan mijn vader laat ik alle werkzaamheden over, hij is tegelzetter geweest dus hij kan het heel goed.
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 23:54

Bericht 11 Apr 2017 16:26

Re: Vragenlijstje (nieuwe) badkamer

Frankie schreef:Deze vraag is voor mensen die wel eens een nieuwe badkamer hebben laten plaatsen.

- Hoeveel m2 is je badkamer ongeveer? 8m2
- Heb je tegels of ander materiaal gebruikt op de muren/vloer? Tegels
- Wat zit er allemaal in je badkamer (douche/bad/toilet etc.) Ligbad, toilet, inloopdouche, wastafel
- Heb je je badkamer zelf geplaatst of laten plaatsen? Ik heb het zelf gedaan/doe het zelf
- Wat waren de kosten van het plaatsen? Dat doe ik zelf, laat alleen de kranen proffesioneel plaatsen, 69,- per kraan.
- Heb je leidingen moeten verleggen? Nee, wel in de muur leggen.
- Heb je het riool moeten verleggen? Nee
- Wat heeft de totale verbouwing uiteindelijk gekost? Dit huis rond de 2000 aan materialen en de kranen plaatsen. Nieuwe huis rond de 2500 alleen aan materialen.

Welke werkzaamheden zou jij durven overlaten aan vrienden/familie/handige klussers?

Dat ligt eraan wat degene kan, mijn oom heeft zijn eigen bedrijf erin dus die durf ik alles te laten doen. Mijn vader muurtje plaatsen en tegelen maar dat kan ik allemaal ook zelf. Verder besteed ik liever niks uit omdat ik zelf pietje precies ben en liever niet op andermans werk zeik.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Anoniem192

Bericht 11 Apr 2017 16:30

Re: Vragenlijstje (nieuwe) badkamer

- Hoeveel m2 is je badkamer ongeveer? Ongeveer 10 m2
- Heb je tegels of ander materiaal gebruikt op de muren/vloer?Overal tegels
- Wat zit er allemaal in je badkamer (douche/bad/toilet etc.)wc, douche, bad, CV ketel, wastafel, wasmachine
- Heb je je badkamer zelf geplaatst of laten plaatsen?Alles laten doen
- Wat waren de kosten van het plaatsen? was inclusief alles plaatsen bij verbouwing
- Heb je leidingen moeten verleggen?Ja
- Heb je het riool moeten verleggen?Ja er kwam een bad bij
- Wat heeft de totale verbouwing uiteindelijk gekost?In totaal ongeveer €10.000

Welke werkzaamheden zou jij durven overlaten aan vrienden/familie/handige klussers? Niks.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12149

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 11 Apr 2017 19:39

Re: Vragenlijstje (nieuwe) badkamer

- Hoeveel m2 is je badkamer ongeveer? 10m2
- Heb je tegels of ander materiaal gebruikt op de muren/vloer? tegels 3 soorten
- Wat zit er allemaal in je badkamer (douche/bad/toilet etc.) bad douche wastafels
- Heb je je badkamer zelf geplaatst of laten plaatsen? zelf
- Wat waren de kosten van het plaatsen? nvt
- Heb je leidingen moeten verleggen? ja want was op een slaapkamer er zat geen enkele leiding
- Heb je het riool moeten verleggen? nee
- Wat heeft de totale verbouwing uiteindelijk gekost? €1500,-

Welke werkzaamheden zou jij durven overlaten aan vrienden/familie/handige klussers? geen man heeft alles zelf gedaan. Vriend heeft toen geholpen met vloer verhoging.
Afbeelding
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 11 Apr 2017 20:02

Re: Vragenlijstje (nieuwe) badkamer

- Hoeveel m2 is je badkamer ongeveer? Ongeveer 10 m2
- Heb je tegels of ander materiaal gebruikt op de muren/vloer? Vloer, bad en douche tegels, wat stucwerk vanaf 1.5m
- Wat zit er allemaal in je badkamer (douche/bad/toilet etc.) WC, douche, bad, dubbele wastafel
- Heb je je badkamer zelf geplaatst of laten plaatsen? We laten het met de oplevering erin zetten
- Wat waren de kosten van het plaatsen? nvt
- Heb je leidingen moeten verleggen? Nee, ivm nieuwbouw
- Heb je het riool moeten verleggen? Nee
- Wat heeft de totale verbouwing uiteindelijk gekost? €18.000

Welke werkzaamheden zou jij durven overlaten aan vrienden/familie/handige klussers? Op zich alles, maar mijn zwager zit in de bouw en dus dan zijn het toch beroeps.

En omdat ik het leuk vind, dit gaat het worden:
Afbeelding
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3230

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 11 Apr 2017 20:08

Re: Vragenlijstje (nieuwe) badkamer

- Hoeveel m2 is je badkamer ongeveer? 7
- Heb je tegels of ander materiaal gebruikt op de muren/vloer? beide tegels, vloer grijs en muur wit
- Wat zit er allemaal in je badkamer (douche/bad/toilet etc.) wastafel, douchecabine en toilet
- Heb je je badkamer zelf geplaatst of laten plaatsen? alles behalve het tegelen zelf gedaan
- Wat waren de kosten van het plaatsen? €850 voor het tegelen
- Heb je leidingen moeten verleggen? Ja, diverse waterleidingen verlegd, C.V. aangelegd
- Heb je het riool moeten verleggen? Afvoer van douche en wasbak verlegd (badkamer gespiegeld tov vorige badkamer
- Wat heeft de totale verbouwing uiteindelijk gekost? ongeveer €4000,-

Welke werkzaamheden zou jij durven overlaten aan vrienden/familie/handige klussers?
- Breken van bestaande badkamer
- plaatsen van plafond
- Ophangen van badmeubel/wc/spiegel etc.
- Omleggen van leidingwerk (mits ervaring)


Ik zou zeker het tegelen en egaliseren door een professional laten doen, dit is zelf erg lastig om te doen.
08/2018
05/2021
<<

Anoniem316

Bericht 11 Apr 2017 20:13

Re: Vragenlijstje (nieuwe) badkamer

Frankie schreef:Deze vraag is voor mensen die wel eens een nieuwe badkamer hebben laten plaatsen.

- Hoeveel m2 is je badkamer ongeveer? 5m2 volgens mij.
- Heb je tegels of ander materiaal gebruikt op de muren/vloer? Ja, tegels op de vloeren en de muur. Kiezelstenen tegen de rand van het bad.
- Wat zit er allemaal in je badkamer (douche/bad/toilet etc.) Grote inloopdouche, wc en een bad.
- Heb je je badkamer zelf geplaatst of laten plaatsen? Laten plaatsen.
- Wat waren de kosten van het plaatsen? Geen idee eigenlijk. Werd een deel zwart gedaan en door 2 verschillende mensen. Ook werd een deel van de dakkapel afgetimmerd.
- Heb je leidingen moeten verleggen? Nee, wel nieuwe aanleggen voor het bad.
- Heb je het riool moeten verleggen? Nee, wel nieuwe voor het bad.
- Wat heeft de totale verbouwing uiteindelijk gekost? € 15.000 ben ik bang.. Niet meer naar gekeken haha.

Welke werkzaamheden zou jij durven overlaten aan vrienden/familie/handige klussers? De badkamer is gedaan door mijn zwager en een vriend van hem. Beiden zijn wel werkzaam in dit vak. Ik zou het niet door familie laten doen tenzij zij dit eerder hebben gedaan en het er goed uitzag. Maar dan alleen om timmer en tegelwerk en niet de leidingen etc.
<<

Believe

Yipyapper

Berichten: 1608

Geregistreerd: 29 Okt 2016 07:13

Bericht 11 Apr 2017 21:00

Re: Vragenlijstje (nieuwe) badkamer

.
Laatst gewijzigd door Believe op 21 Jul 2017 14:10, in totaal 1 keer gewijzigd.
♥ 2015
♥ 2017
♥ 2021
<<

Elle123

Bericht 12 Apr 2017 15:09

Re: Vragenlijstje (nieuwe) badkamer

Frankie schreef:Deze vraag is voor mensen die wel eens een nieuwe badkamer hebben laten plaatsen.

- Hoeveel m2 is je badkamer ongeveer? niet zo groot, ik gok 3 bij 2 meter.
- Heb je tegels of ander materiaal gebruikt op de muren/vloer? tegels, tot boven aan. Op 3 muren glanzende witte (grote tegels die in de breedte liggen) en op de vloer en bad en 1 muur grijze (zelfde formaat en dan mat).
- Wat zit er allemaal in je badkamer (douche/bad/toilet etc.) douche, wc, bad en wastafel.
- Heb je je badkamer zelf geplaatst of laten plaatsen? mijn vader heeft alles gedaan
- Wat waren de kosten van het plaatsen? nvt
- Heb je leidingen moeten verleggen? ja
- Heb je het riool moeten verleggen? ik geloof het wel
- Wat heeft de totale verbouwing uiteindelijk gekost? aan materialen 5000 euro (sanitair via een outlet, ik heb een extra kort toilet (zie je niks van), een bijzondere vorm bad (bij de voeten smaller ivm ruimtegebruik) en een smallere douchedrain (douche is 70x70). Op de tegels kreeg ik korting via een vriendin en de wastafel met meubel en spiegelkast is van Karwei.

Welke werkzaamheden zou jij durven overlaten aan vrienden/familie/handige klussers? een vriend heeft geholpen met slopen en mijn vader en oom hebben verder de rest gedaan


Edit: ik zou als ik het nog eens moest doen geen bad meer nemen. Ik zit er nooit in (doe er alleen handwasjes in) en ik heb nu wel erg weinig riumte. Ik zou dan eerder een ruime (inloop)douche nemen en een dubbele wasbak en een wc.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 12 Apr 2017 15:49

Re: Vragenlijstje (nieuwe) badkamer

Hier is de badkamer bijna net zo groot als de 2 grootste slaapkamers. Dubbele wastafel, inloopdouche en groot bad waar je makkelijk met 2 in kunt. Vorige eigenaars hebben dit zo gebouwd.

Ik zou niet zonder bad kunnen. Hier wordt het wekelijks gebruikt en dat zonder kinderen. Indien je kinderen hebt is het nog fijner. In mijn ouderlijk huis vond ik het als kind zijnde altijd erg leuk in bad te gaan. Huis met bad is zelfs must voor mij als ik jonge kinderen zou hebben.
<<

Frankie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 13 Jul 2016 17:13

Bericht 12 Apr 2017 20:19

Re: Vragenlijstje (nieuwe) badkamer

Bedankt voor alle reacties. Ik heb ik echt heel veel aan.

Ik heb toch een wat beter beeld gekregen van de kosten e.d. Ook qua hulp inschakelen is het duidelijk geworden dat je wel echt vertrouwen moet hebben in iemand of zijn werk ergens gezien moet hebben.
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 23:54

Bericht 12 Apr 2017 20:54

Re: Vragenlijstje (nieuwe) badkamer

Ik zag hier iemand zeggen dat tegelen echt een vak is, maar ik vond juist dat dit super makkelijk is, zeker als je een beetje pietje precies bent. Ik zou dit dus weer niet uit besteden, ik had het nog nooit gedaan en het zat er gewoon direct perfect op. Met een beetje youtuben kom je een heel eind.

Overweeg je om zelf een badkamer te verbouwen?
Afbeelding

I & N juni 2010

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers