Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Bevalling filmen

<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 10 Apr 2017 21:43

Bevalling filmen

Wie heeft dit gedaan? Waarom wel of niet? En hoe heb je dit gedaan?

Mij lijkt t ergens wel mooi om dit op film te hebben. Ergens schuin achter, zodat je wel alles kan zien (en iedereen zoals mij, vriend, vk), maar er niet in vol ornaat van onderen gefilmd wordt haha.
In mijn optiek kan de camera gewoon lopen en moet je er soms aan denken om t ff aan en uit te zetten. Maar met een foto moet je er vaker aan denken, en wil je ook dat de partner t zelf ook meemaakt ipv achter de camera
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Geel

Bericht 10 Apr 2017 21:52

Re: Bevalling filmen

Ik niet, maar ik heb een paar heel korte filmpjes die me heel dierbaar zijn en zou er wel meer willen, want ik weet zo veel dingen niet meer en heb ze geregeld ook anders beleefd dan hoe het werkelijk was. Dus een volgende keer zou ik dat wel willen, maar dan weer niet met een officiële videograaf ofzo. Dus geen idee hoe we dat gaan regelen, maar dat zie ik dan wel weer.
<<

Viva

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2520

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:42

Bericht 10 Apr 2017 21:59

Re: Bevalling filmen

Ik heb dat niet gedaan. Niet over nagedacht ook, het is niets voor mij om dat te filmen, ik zou het misschien 1 keer terug kijken maar dat was het dan wel.
<<

Anoniem249

Bericht 10 Apr 2017 21:59

Re: Bevalling filmen

Kun je niet gewoon een go pro (of 2) aan de muur plakken? Vervolgens kun je in de edit de camerahoeken dan afwisselen, muzakje eronder.
<<

Anoniem315

Bericht 10 Apr 2017 22:00

Re: Bevalling filmen

Ik had er bij beide geen behoefte aan. Ook geen foto's. Ik heb niet het idee dat ik iets gemist heb, heb beide bevallingen heel bewust mee mogen maken en bij de tweede heb ik haar er zelf uit zien komen (ik zat voorovergebogen). De beelden op mijn netvlies raak ik nooit weer kwijt en ik ben de enige die daar toegang toe heeft :)
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 10 Apr 2017 22:12

Re: Bevalling filmen

Geel, mss zou dat ook wel genoeg zijn hoor, korte stukjes. Iig geen 5 uur lang haha.

Claire, ik zal dat eens uitzoeken wat dat is;)

Exogenisis, ik ervaar dat iets anders. Hoewel ik t redelijk bewust mee heb gemaakt, mis ik toch ook nog wel iets. Ook ik heb haar zelf aangenomen, maar eigenlijk gaat dat zo snel dat ik t half vergeten ben. Wel herinner ik me dat toen ze er bijna was de vk zei kijk eens wie er aan komt? En dat ik toen naar de deur wilde kijken... En na de bevalling dat ze nog ff omhoog werd gehouden zodat we t geslacht konden zien. Maar dat zijn 'korte beelden' die ik voor me zie, niet in z'n geheel, wat me ook wel mooi lijkt
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Blue Phone

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2391

Geregistreerd: 08 Sep 2016 16:43

Bericht 11 Apr 2017 06:33

Re: Bevalling filmen

Van de bevallingen heb ik foto's, geen film. Van M heb ik een filmpje van vlak nadat ze geboren is, vind ik erg mooi! ♡
23-11-2014 16-03-2017 01-07-2020
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 11 Apr 2017 08:45

Re: Bevalling filmen

Geel schreef:Ik niet, maar ik heb een paar heel korte filmpjes die me heel dierbaar zijn en zou er wel meer willen, want ik weet zo veel dingen niet meer en heb ze geregeld ook anders beleefd dan hoe het werkelijk was. Dus een volgende keer zou ik dat wel willen, maar dan weer niet met een officiële videograaf ofzo. Dus geen idee hoe we dat gaan regelen, maar dat zie ik dan wel weer.

Hoe weet je dit? Ik heb zelf het idee dat ik alles nog vrij helder op een rijtje heb van die dag, maar misschien heb ik ook wel een heel verkeerd beeld.

♥♥
<<

Geel

Bericht 11 Apr 2017 11:22

Re: Bevalling filmen

Elliot schreef:
Geel schreef:want ik weet zo veel dingen niet meer en heb ze geregeld ook anders beleefd dan hoe het werkelijk was.
Hoe weet je dit? Ik heb zelf het idee dat ik alles nog vrij helder op een rijtje heb van die dag, maar misschien heb ik ook wel een heel verkeerd beeld.
Omdat als ik het met mijn man of zus erover heb, ik soms dingen noem waarvan zij zeggen dat het niet klopt. Bijvoorbeeld wie op een bepaald moment aan welke kant stond, hoe ik ook alweer lag tijdens bepaalde fases, hoe lang iets duurde, wie wat zei etc. Ik was op een gegeven moment ook zo groggy en helemaal in trance ofzo, had al vijf dagen bijna niet geslapen, dus denk dat het daardoor komt.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 11 Apr 2017 11:25

Re: Bevalling filmen

Claire**** schreef:Kun je niet gewoon een go pro (of 2) aan de muur plakken? Vervolgens kun je in de edit de camerahoeken dan afwisselen, muzakje eronder.

Of de Go-Pro op je voorhoofd/op je hoofdkussen, zodat je het echt vanuit je eigen perspectief filmt. Dat lijkt mij dan wel weer leuk. Dan is het ook niet zo in vol ornaat en zie je het echt terug zoals je het zelf zag.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 11 Apr 2017 11:26

Re: Bevalling filmen

Geel schreef:
Elliot schreef:
Geel schreef:want ik weet zo veel dingen niet meer en heb ze geregeld ook anders beleefd dan hoe het werkelijk was.
Hoe weet je dit? Ik heb zelf het idee dat ik alles nog vrij helder op een rijtje heb van die dag, maar misschien heb ik ook wel een heel verkeerd beeld.
Omdat als ik het met mijn man of zus erover heb, ik soms dingen noem waarvan zij zeggen dat het niet klopt. Bijvoorbeeld wie op een bepaald moment aan welke kant stond, hoe ik ook alweer lag tijdens bepaalde fases, hoe lang iets duurde, wie wat zei etc. Ik was op een gegeven moment ook zo groggy en helemaal in trance ofzo, had al vijf dagen bijna niet geslapen, dus denk dat het daardoor komt.


Dat heb ik ook, in mijn herinnering stond het bed op het moment dat E geboren werd 180 graden gedraaid ten opzichte van hoe het de rest van de dag had gestaan, dus dat ik opeens naar de andere muur keek. Dat is ook onzin want er is helemaal nooit een moment geweest waarop ze het bed hebben gedraaid, maar toch herinner ik het me zo, dat ik in tegenovergestelde richting lag.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Geel

Bericht 11 Apr 2017 11:34

Re: Bevalling filmen

Ja idioot is dat hè?
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 11 Apr 2017 11:35

Re: Bevalling filmen

Oh dat soort dingen heb ik helemaal niet. Maar ik had natuurlijk een hele snelle bevalling, ik heb het groggy gevoel niet echt ervaren. Lijkt me zo raar! Dat je het je ook echt zo herinnert, ook al weet je dat 't echt anders was.

♥♥
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 11 Apr 2017 11:38

Re: Bevalling filmen

Inderdaad raar. Maar ik was toen ook wel aardig van de wereld, was al vierentwintig uur bezig en een pethidineprik, weeënopwekkers (wel weeën maar te onregelmatig voor ontsluiting) en uiteindelijk een ruggenprik verder en toen kwam de pomp er nog bij.

We hebben achteraf wel heel veel over die bevalling gepraat, dan liep ik D na werktijd tegemoet met de kinderwagen en dan gingen we wandelen en herinneringen ophalen aan de dag van de geboorte. Bij Y was daar veel minder tijd voor en dat heb ik toen wel gemist.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Geel

Bericht 11 Apr 2017 11:48

Re: Bevalling filmen

Elliot schreef:Oh dat soort dingen heb ik helemaal niet. Maar ik had natuurlijk een hele snelle bevalling, ik heb het groggy gevoel niet echt ervaren. Lijkt me zo raar! Dat je het je ook echt zo herinnert, ook al weet je dat 't echt anders was.
Ja, is echt stom. En jammer dus ook, want ik zou 't nog wel eens terug willen zien en dan 'OOOO JAAAA, ZÓ ging het' denken. Lijkt me fijner om gewoon nuchter en bij te zijn, zoals jij.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5876

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 11 Apr 2017 12:30

Re: Bevalling filmen

Dat zou voor mij persoonlijk niet hoeven, de herinnering die alleen mijn man en ik hebben vind ik genoeg, het is zo intiem en zo privé. Ik was zelf ook heel helder en de boel nog aan het regisseren, zo heb ik nog gezegd dat ik wel foto's wilde op het moment dat ik hem uit me pakte e.d. en dat groggy gevoel herken ik ook niet.

Ik kan me wel voorstellen dat als je je bevalling heel anders beleefd hebt en je er stukken van kwijt bent dat je er dan heel anders naar kijkt en er misschien wel behoefte aan hebt. Het lijkt me ook niet zo moeilijk uitvoerbaar op de manier die jij omschrijft dus ik zou het in jou geval gewoon zeker doen, je kan altijd nog besluiten om de beelden toch niet te bekijken als je er geen behoefte aan hebt.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Anoniem336

Bericht 11 Apr 2017 21:49

Re: Bevalling filmen

Yup, alleen heb ik de film nog nooit terug durven kijken.
Stond in de hoek van de ziekenhuiskamer (op statief), gyn heeft destijds toestemming gegeven.
Deze bevalling filmen we niet.
<<

Anoniem316

Bericht 11 Apr 2017 21:59

Re: Bevalling filmen

Ergens was het voor mijn verwerking heel goed geweest omdat ik heel veel momenten mis of niet meer weet. Bijvoorbeeld hoelang L bij mij is geweest, wie waar was, waar L heen ging nadat ze bij me weg werd gehaald. Ondanks dat ik alleen een ruggenprik heb gehad, heb ik het idee dat ik half onder narcose ben geweest.

Edit: heb trouwens een keizersnede gehad.
Als ik weer een keizersnede zou krijgen , zou ik het overwegen maar meer in de zin van korte filmpjes.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers