Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Moeilijk zwanger worden topic #3

<<

Chipa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1443

Geregistreerd: 02 Sep 2013 19:14

Bericht 09 Apr 2017 10:54

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Spannend olijfje! Wel fijn gelijk in de ochtend morgen. Hopelijk valt de punctie mee en heb je een mooie opbrengst. Veel water drinken helpt tegen overstimulatie.

Er waren er 2 afgevallen bij mij. Beide 8 cellig maar al snel nam het aantal cellen af dus deze hebben het niet overleefd. De 3e was gisteren 7 cellig en vandaag 8 cellig. Dat gaat goed. Teruggeplaatst en over 10 dagen de bloedtest.
<<

Anoniem328

Bericht 09 Apr 2017 11:23

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Ooh de derde was dus goed ontdooid. Super! En al mooi door gedeeld dus. Dit moet hem worden!! :thumbup:
Nu ook starten met de utrogestan neem ik aan? Altijd feest die bolletjes :razz:

Ja ik heb al zo'n 1.5 liter water gehad en ga stug door!

Geniet van dat bijzondere moment vandaag dat jullie mooie embryootje nu veilig bij je zit!
<<

Chipa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1443

Geregistreerd: 02 Sep 2013 19:14

Bericht 09 Apr 2017 13:08

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Haha ja fijn die bollen. Sinds woensdag al.heb er niet echt last van. Drink veel dus plas ook veel dus de bollen verdwijnen na opgenomen te zijn in de wc ipv in mn onderbroek haha. Probeer wel altijd een uurtje te wachten met plassen. Dat ze wel opgenomen zijn.

Vreemd idee weer hoor. Hopelijk gaat dit hem of haar worden. Weer goed nadenken geen koffie, alcohol, rauw vlees enz
<<

Anoniem256

Bericht 09 Apr 2017 16:02

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Oh hier ook bollenfeest al een aantal weken haha. Vrees dat ik nieuw ondergoed moet halen binnenkort. Spannend Chipa! Ga voor je duimen!
En voor jou ook Olijfje, hopelijk morgen mooi resultaat!
<<

Anoniem328

Bericht 09 Apr 2017 17:34

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Ja echt vieze dingen. Ik gebruik wel inlegkruisjes maar er gaan echt pakken doorheen haha en dan is het nog niet fijn.
Punto je moet ze nog wel even gebruiken he nu je zwanger bent? Ik kan het me niet meer zo goed herinneren van mijn zwangerschap!
Nog 2 weken tot je eerste echo?
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3158

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:00

Bericht 09 Apr 2017 19:41

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Spannend Chipa en Olijfje!
Ik zou vandaag mijn NOD moeten hebben. Ik durf echter niet te testen. Bang voor een teleurstelling. Heb wel allemaal ongesteldheidsklachten, alhoewel deze minder zijn als anders. Heel apart deze fase.
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

Anoniem256

Bericht 09 Apr 2017 20:25

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Oh spannend Bloom! Ik kon zelf nooit wachten met testen haha dus ken het niet echt.

Olijfje, tot 12 weken moet ik Utrogestan en Progynova gebruiken. Kast vol medicatie dus. Nog 2,5 week inderdaad. Vandaag wel weer lastig, steeds wat hele lichte buikpijn en last van m'n rug. Aan de andere kant ook toename van kwaaltjes (vooral groeiende borsten) dus misschien gewoon groeien van m'n baarmoeder. Maar maakt me onzeker..
<<

Anoniem328

Bericht 09 Apr 2017 21:50

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Punto ik had dat bij mijn zwangerschap ook hoor. Zeker tot 12 weken had ik continu van die menstruatieklachten. Vreselijk onzeker en bang werd ik ervan. Maar er was niets aan de hand en de zwangerschap is prima verlopen. Hopelijk geeft dat je een beetje vertrouwen! Het is gewoon erg moeilijk om erin te geloven als je al zo lang zoveel teleurstellingen te verwerken hebt gehad. Hopelijk heb je over 2,5 week een prachtige echo en krijg je daarna ook wat meer vertrouwen!
<<

Fientje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1315

Geregistreerd: 27 Feb 2015 23:10

Bericht 10 Apr 2017 07:45

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Ik heb die menstruatiekrampen ook lang gehad. Ik geloof wel tot een week of 16. Komt goed! Ik blijf voor je duimen, Punto.
Mama van M ('17) en F ('22)
Pegdolls!
www.dollvanjoyce.nl
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11204

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 10 Apr 2017 11:25

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Ooh Punto, ik duim ook voor je! Ik gun het je zo (iedereen hier natuurlijk). We begonnen eind 2012 tegelijk mee te schrijven voor een kindje en ik kan me gewoon niet voorstellen hoe zwaar het moet zijn om zo lang geduld te moeten hebben. Hopelijk gaat nu alles goed! En die menstruatieachtige klachten had ik ook de eerste tijd bij beide zwangerschappen.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Chipa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1443

Geregistreerd: 02 Sep 2013 19:14

Bericht 10 Apr 2017 12:26

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Hoe is de punctie gegaan olijfje?

Logisch dat je onzeker bent punto. Na zo'n lange tijd hopen en mmm wil je dat het nu eindelijk eens beloond word met een gezonde baby. Ik duim voor een goede echo over een paar weken!
<<

Anoniem328

Bericht 10 Apr 2017 13:24

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Ik lig thuis op de bank. De punctie ging goed.
16 eitjes zijn er gevonden. Superblij mee. Ook het zaad van m'n man is goed. 8 miljoen bewegende cellen.
Ik moet nu een paar dagen goed rusten en veel drinken ivm verhoogd risico op overstimulatie en de nare gevolgen daarvan.
Maar super tevreden dus. Daar komen vast een paar mooie embryo's uit. Morgen worden we gebeld over het aantal bevruchtingen.
<<

Chipa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1443

Geregistreerd: 02 Sep 2013 19:14

Bericht 10 Apr 2017 13:51

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Dat is een mooie opbrengst olijfje! Daar moeten zeker een aantal embryo's uit voortkomen.

Doe lekker rustig aan. Water, kopjes thee, tijdschrift, netflix enz. Zo'n middag heb ik nu ook gehouden. Kreeg gisteravond knallende hoofdpijn en nekpijn. Hele nacht wakker en overgeven. Vanmorgen nog even thuis gewerkt maar het ging niet. Zit ook een beetje tegen een burn out/ overtraining aan denk ik :(
Zou wel heel erg meehelpen als we dit traject positief kunnen afsluiten binnenkort.
<<

Anoniem256

Bericht 10 Apr 2017 16:35

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Wauw mooie opbrengst Olijfje! Nu lekker op de bank de komende dagen! Ben benieuwd hoeveel embryo's er morgen zijn.

Chipa, ook jij rustig aan! Hopelijk snel positief nieuws om even weer een boost te krijgen. Denk goed om jezelf!
<<

Anoniem256

Bericht 10 Apr 2017 16:36

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Oh en iedereen nog bedankt voor het delen van eigen ervaringen. Vanochtend helemaal geen symptomen, lijkt een beetje om de dag te komen. Maar nog geen bloed, pijnlijke krampen oid dus gewoon moed houden!
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8602

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 10 Apr 2017 17:29

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Mooie score Olijfje, fijn uitgangspunt! Hopelijk morgen nog meer goed nieuws.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Moontje

Noob

Berichten: 141

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:37

Bericht 10 Apr 2017 22:10

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Chipa wat spannend voor je zeg... het afwachten lijkt me het meest spannende tot je bloedtest. Is een bloedtest altijd gebruikelijk? Ik dacht dat een zwangerschapstest afdoende was... Ik heb die bolletjes eens bekeken maar wat zijn die klein zeg! Ik ga jouw tip met plassen onthouden! Ik hoop van harte dat jij goed moet nadenken met koffie alcohol etc ;) Wel goed aan jezelf denken hoor met je mentale klachten!

Fientje/Olijfje, ik denk zelf dat ik 10.000 pregnyl moet gaan spuiten... Dus dan moet ik inderdaad 2 weken wachten!

Olijfje, wat super 16 eitjes! Heel fijn zeg!! Hoe heb je de punctie zelf ervaren? Vervelend dat je nog even met de overstimulatie gevolgen zit.. En weer door naar het volgende spannende.. de bevruchtingen! Even nog een gekke vraag.. maar moest jouw man zijn zaad ook in 2 potjes doen? (1e 2 shots in de 1e en de restpartij in de 2e)

De rest, ik zit hier nog niet zo lang in dit topic en vind het wat lastig ieders verhaal te volgen; maar ook jullie wens ik heel veel succes en het beste!!

Ik heb iets te hard geroepen dat ik geen bijwerkingen had, haha... Ik heb sinds vandaag best 'last' van mijn onderbuik. Ik voel heel goed dat er beweging in zit. Het is goed te doen maar echt lekker is het ook weer niet. Hadden meerdere hier last van nav. de Gonal? Woensdag de eerste echo... ik ben benieuwd!
Ons leven eindigt op de dag dat we zwijgen over dingen die ertoe doen.
<<

Fientje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1315

Geregistreerd: 27 Feb 2015 23:10

Bericht 10 Apr 2017 22:17

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Moontje, heb je de Pregnyl nog niet meegekregen? Zal inderdaad wel dat je 10.000 gaat spuiten.
Ik had dat gevoel ook wel een beetje in mijn onderbuik, wel pas wat later (na een dag of 8 stimuleren), maar is niet zo gek, hoor. Er gebeurt toch van alles in je lijf nu :) :ja:

Succes met je echo woensdag!
Mama van M ('17) en F ('22)
Pegdolls!
www.dollvanjoyce.nl
<<

Moontje

Noob

Berichten: 141

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:37

Bericht 11 Apr 2017 09:36

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Fientje, ik heb de pregnyl wel meegekregen hoor, maar misschien dat ze de dosering nog aanpassen? Is zomaar gissen van mij hoor. Ik heb 10.000 in huis. Er is in ieder geval wat aan het groeien :banaan: dat kan niet anders haha. Maar... vannacht toch wel een klein beetje onprettig geweest dat ik er een paar keer wakker van geworden ben/moeilijker in slaap kom.

Hoe voel jij je Fientje? Leuk dat je nog blijft hangen in dit topic! Ik heb wel veel aan jouw antwoorden.
Ons leven eindigt op de dag dat we zwijgen over dingen die ertoe doen.
<<

Anoniem328

Bericht 11 Apr 2017 10:05

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Moontje logisch dat je dingen begint te voelen. Dat moet ook! :razz: Er begint vanalles te groeien in je buik en dst voel je. Hopelijk morgen een mooie eerste echo.

Ik kijk met een goed gevoel terug op de punctie. Tuurlijk doet het pijn! Maar dat weet je van tevoren. Een goede en diepe ademhaling is echt heel belangrijk. Dan blijf je zelf rustig en gefocust en door die diepe ademhaling wordr het aanprikken door de arts ook makkelijker en is het sneller klaar. Natuurlijk verschilt het wel per persoon hoe het gaat. Als ik jou was zou ik me wel goed laten informeren voor je voor een narcose kiest. Dat is ook geen pretje en veel meer gedoe. Maar dat is natuurlijk iets waar jij zelf over beslist.

Mijn man kreeg trouwens maar 1 potje. Geen idee eigenlijk waarom jouw man in 2 potjes moet mikken :smile:

Chipa voel je je vandaag al wat beter? Wanneer mag/ga jij testen? Ik hoop zo dat je eindelijk klaar bent met dit traject. Jullie wachten al zo lang. Fingers crossed!
<<

Anousch

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2283

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:04

Woonplaats: Vuren

Bericht 11 Apr 2017 10:19

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Spannend Moontje, krijg je morgen eerste echo?

Hoe is het nu met jullie Olijfje & Chipa?

Ik heb gister wel een verhelderend gesprek gehad bij de gyn, hij wilt me sowieso nog een tijdje aan de clomid hebben omdat mijn cyclus goed is door de clomid (31 dagen gemiddeld dus netjes) Door de hormooninjecties istie bang voor overstimulatie, dus nog maar een maand of 5 aan de clomid.
En ik krijg dus toch de kijkoperatie, moet a.s donderdag al voor de pre-operatieve screening en daarna word ik ingepland.
Krijg een ruggenprik (daar zie ik dus zoooo tegenop!)

Maar goed we blijven nog even hoop houden, het kan nog!
Daan 27-06-2018
Yinthe 20-05-2022

Zo dol gelukkig en compleet ♡
<<

Anoniem328

Bericht 11 Apr 2017 11:27

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

14 van de 16 eitjes zijn bevrucht :smile:
Nu moeten ze nog goed doordelen de komende dagen. Donderdagmiddag de terugplaatsing!
<<

zonneschijn

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4886

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:28

Bericht 11 Apr 2017 13:43

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Spannend Anousch. Ik ga voor je duimen en hoop dat de ruggenprik een beetje meevalt.
Trots op mijn stoere ventje!
<<

Fientje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1315

Geregistreerd: 27 Feb 2015 23:10

Bericht 11 Apr 2017 16:41

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Olijfje schreef:14 van de 16 eitjes zijn bevrucht :smile:
Nu moeten ze nog goed doordelen de komende dagen. Donderdagmiddag de terugplaatsing!

Wat een goede score!!!
Mama van M ('17) en F ('22)
Pegdolls!
www.dollvanjoyce.nl
<<

Chipa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1443

Geregistreerd: 02 Sep 2013 19:14

Bericht 11 Apr 2017 18:49

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Wat een top score olijfje! Hopelijk delen ze allemaal goed door. Ik mag volgende week woensdag al voor de bloedtest.

Heb me vandaag nog ziekgemeld. Baal er zo van maar ik kan gewoon niet meer.Hopelijk snel weer meer energie.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Thunder