Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hond

<<

Fientje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1315

Geregistreerd: 27 Feb 2015 23:10

Bericht 18 Mrt 2017 18:51

Re: Hond

MrsMath schreef:Ja, dat moet ze. Honden kunnen dat. Als ze bij het uitlaten poept mag ze los, doet ze dat niet moet ze in het hok.

Oké...Gelukkig gaat iedereen anders om met zijn/haar hond...
Mama van M ('17) en F ('22)
Pegdolls!
www.dollvanjoyce.nl
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10380

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 18 Mrt 2017 18:54

Re: Hond

Maar als je hond niet poept en 9 uur alleen moet zijn, loop je dan niet nog een rondje extra?
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2655

Geregistreerd: 02 Sep 2013 13:28

Bericht 18 Mrt 2017 19:48

Re: Hond

Fientje schreef:
MrsMath schreef:Ja, dat moet ze. Honden kunnen dat. Als ze bij het uitlaten poept mag ze los, doet ze dat niet moet ze in het hok.

Oké...Gelukkig gaat iedereen anders om met zijn/haar hond...


Ik heb het niet over een bench, maar over een overdekte buitenren. En bij thuiskomst wordt ze meteen uitgelaten. Maar we gaan s morgens om half 7 geen extra blokje met haar om, daar is dan geen tijd voor.
Ze komt zeker weten niks tekort.
En ik denk dat veel honden overdag alleen zijn als beide baasjes werken.
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10380

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 18 Mrt 2017 19:51

Re: Hond

Onze hond is ook 2 dagen alleen ja. Maar als zij in de ochtend niet poept lopen we wel een rondje extra. Nu lopen we sowieso al een half uur los met haar, dus ze poept dan altijd.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2655

Geregistreerd: 02 Sep 2013 13:28

Bericht 18 Mrt 2017 19:55

Re: Hond

Helaas kunnen shiba's meestal niet los en die van ons is daarin geen uitzondering. Maar als ze weer in het ritme komt van haar behoefte doen tijdens het uitlaten mag ze wel weer los.
Als pup zorgden we wel dat er tussendoor iemand was om haar uit te laten.
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10380

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 18 Mrt 2017 19:59

Re: Hond

Honden kunnen het ook best hoor. Een dag alleen zijn.
En inderdaad als er als pup iemand is. Je moet ze er gewoon in trainen.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Chocolate Cookie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1219

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:12

Bericht 18 Mrt 2017 20:38

Re: Hond

- wat voor soort hond heb je?
Een maltezer
- Hoe oud is de hond?
Ruim 7 jaar.
- Is de hond overdag alleen ivm werk?
Sinds kort wel. Nu werk ik momenteel 16 uur per week. Maar op bepaalde dagen gaat ie naar mijn ouders toe (is hij ook opgegroeid) en is hij dus niet alleen.
- Zo ja, hoe lang en wordt de hond dan tussendoor uitgelaten?
Ik ben ongeveer 5 uur van huis. Tussendoor wordt hij verder niet uitgelaten. Dat is niet nodig, want laat hem voor ik ga uit en als ik terug kom ook weer.
<-- Met mijn avatar hoop ik stiekem dat iedereen trek krijgt :razz:

Blog.
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:06

Bericht 19 Mrt 2017 20:38

Re: Hond

- wat voor soort hond heb je? Middelgroot vuilnisbakkenras uit het asiel- uit het buitenland.
- Hoe oud is de hond? Nu 7 jaar
- Is de hond overdag alleen ivm werk? Nee, maar toen ik nog werkte wel af en toe. Meestal terwijl hij vrij rondliep.
- Zo ja, hoe lang en wordt de hond dan tussendoor uitgelaten? Onze hond loopt los op het erf, dus bij ons niet van toepassing.

Meeste dingen zijn wel te trainen, maar ik vind het altijd wel goed als mensen voor een passende oplossing zoeken.
<<

Anoniem273

Bericht 19 Mrt 2017 20:48

Re: Hond

- wat voor soort hond heb je?
Een Zwitserse Witte Herder.

- Hoe oud is de hond?
Bijna 2 jaar.

- Is de hond overdag alleen ivm werk?
Zelden, alleen op woensdag van 07:45-14:45 uur. Op dinsdag, donderdag en vrijdag brengen wij hem naar een kennelvrije hondenopvang. Hier kan hij samen met andere honden lekker los in de speciale hondenwoonkamer en -tuin. Ook gaat hij vanuit daar 2x per dag naar het bos voor een wandeling. Op woensdag blijft hij dan alleen thuis, hij is dan heel moe van de hele dinsdag spelen met zijn vriendjes. Op maandag is mijn man thuis en in het weekend zijn we allebei thuis.

- Zo ja, hoe lang en wordt de hond dan tussendoor uitgelaten?
Op woensdag wordt hij tussendoor niet uitgelaten. Onze buurman heeft nu een pupje en wil onze hond dan in de toekomst op woensdag samen uitlaten, wanneer de pup groter is. Nu mag de pup nog maar hele korte stukjes lopen.
Maar onze hond redt het prima op woensdag. Zodra ik thuis kom laat ik hem direct uit en gaan we lekker lang wandelen samen. Ik heb de camera er in het begin opgezet om te checken of hij niet jankt o.i.d. wanneer hij alleen thuis is, maar hij slaapt alleen maar :smile:
Onze hond is in het weekend en of 's avonds wel eens een paar uurtjes alleen, wanneer wij ergens naartoe gaan zonder hem. Maximaal 4 uurtjes meestal.
Laatst gewijzigd door Anoniem273 op 19 Mrt 2017 21:42, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem273

Bericht 19 Mrt 2017 20:51

Re: Hond

Sam schreef:Onze hond is ook 2 dagen alleen ja. Maar als zij in de ochtend niet poept lopen we wel een rondje extra. Nu lopen we sowieso al een half uur los met haar, dus ze poept dan altijd.


Wij ook. Ik ga de deur niet uit voor hij gepoept heeft, als hij een aantal uur alleen thuis moet blijven.
<<

Anoniem222

Bericht 19 Mrt 2017 21:13

Re: Hond

Ik weet niet waarom maar de titel van dit topic doet me denken aan dat filmpje waarin Maxim Hartman een meneer steeds korter iets laat vertellen over een mandje. Vet sneu, op het einde roept de meneer alleen nog "mand!"

Haha, rare associatie!
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 19 Mrt 2017 21:43

Re: Hond

- wat voor soort hond heb je? Jack russel
- Hoe oud is de hond? 4 jaar (wij hebben haar al sinds pup)
- Is de hond overdag alleen ivm werk? Ze is op een werk dag nooit langer dan 2 a 2.5 uur alleen. Anders gaat ze naar mijn schoonouders. Ook als wij een dag weg zijn of met vakantie gaan. Dan gaat de hond naar mijn schoonouders.
- Zo ja, hoe lang en wordt de hond dan tussendoor uitgelaten? Nvt

Mijn man wou graag een hond. Maar ik vind het sneu als een hond lang alleen is. Toen boden mijn schoonouders aan om op te passen als wij weg zijn.
2014 2016
<<

Anoniem239

Bericht 08 Apr 2017 20:45

Re: Hond

Bedankt voor jullie reacties!

Wij gaan morgen kijken bij een potentiële fokker die binnenkort twee nestjes verwacht (beide honden zijn nu loops). We zijn erg benieuwd hoe de kinderen op de honden reageren want het is een groot ras (newfoundlander).
Vorige

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers