Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


gezonde magnetron gerechten

<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 05 Apr 2017 17:42

gezonde magnetron gerechten

Het duurt nog twee weken voordat ik mijn gasfornuis/oven ga bestellen. Tot dan heb ik voor 2dagen in de week gezonde magnetron gerechten nodig. Wie heeft een tip? Qua ingrediënten ben ik geen lastige eter.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Libelle'

Kwebbel

Berichten: 404

Geregistreerd: 04 Nov 2016 12:06

Bericht 05 Apr 2017 18:04

Re: gezonde magnetron gerechten

Ik denk dat veel van die kant en klaar gerechten niet erg gezond zijn, zit toch al gauw vol met veel zout etc. Of doelde je daar niet op?
Gepofte aardappel maken? Groente kan je stomen toch in de magnetron?(zelf nooit geprobeerd overigens).
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2524

Geregistreerd: 02 Jan 2016 15:21

Bericht 05 Apr 2017 18:06

Re: gezonde magnetron gerechten

Kant en klare soep opwarmen in een soepkom, met gewoon brood en salade er bij.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11501

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 05 Apr 2017 18:44

Re: gezonde magnetron gerechten

Oh wat lijkt me dat lastig zeg. Aardappels poffen inderdaad, groente wellicht uit de diepvries. Vlees wordt wat lastiger. Maar bv diepvriesspinazie wil heel goed uit de vriezer. Ik zou er denk ik toch een soort van stamppotjes van maken dan. En wellicht zijn er nog mensen die nog wat in de vriezer hebben liggen wat je mag hebben.
2015 💙
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 05 Apr 2017 18:51

Re: gezonde magnetron gerechten

Als ik weinig tijd heb of ga sporten, wil ik nog weleens een stoommaaltijd van AH eten. Ik vind ze lekker!
❤ 7 juni 2018
<<

anoniem203

Bericht 05 Apr 2017 19:09

Re: gezonde magnetron gerechten

Ik heb er een die ik heel lekker vind maar die hebben ze niet bij iedere Plus.

Afbeelding
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 05 Apr 2017 19:23

Re: gezonde magnetron gerechten

Ik doelde er idd op dat de kant en klaar maaltijden geen optie zijn. Die vind ik echt veels te zout.

Gepofte aardappel kan ik wel probeer met een zure room sausje. Daar had ik nog niet aan gedacht.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Libelle'

Kwebbel

Berichten: 404

Geregistreerd: 04 Nov 2016 12:06

Bericht 05 Apr 2017 19:31

Re: gezonde magnetron gerechten

Diepvriesgroente inderdaad! Is even gezond, omdat het gelijk na oogsten wordt ingevroren.
Misschien wraps/tortillas maken? Bruine bonen heb je in blik, zijn erg voedzaam.
Vlees en vis gaat lastig worden denk ik, denk dat voornamelijk vegetarisch eten wordt. Van rijst weet ik dat je ook van die pakjes hebt die je dan moet opwarmen in de magnetron.
<<

Rayna

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 995

Geregistreerd: 23 Feb 2016 21:09

Bericht 05 Apr 2017 21:39

Re: gezonde magnetron gerechten

Ik heb een magnetron kookboek. Heeft mijn vriend ooit gekregen als grap, ik heb er nog nooit in gekeken. Als je wil kan ik morgen wel even kijken of er iets fatsoenlijks in staat.
<<

Anoniem192

Bericht 05 Apr 2017 22:00

Re: gezonde magnetron gerechten

Nou zon stoom maaltijd valt wel mee qua slechtheid hoor!
<<

Anoniem252

Bericht 06 Apr 2017 02:51

Re: gezonde magnetron gerechten

Noodles en couscous. Hoef je alleen maar water voor de koken.
<<

Anoniem313

Bericht 06 Apr 2017 06:51

Re: gezonde magnetron gerechten

Atelier Madame schreef:Noodles en couscous. Hoef je alleen maar water voor de koken.


Ja, precies. En verder een paar keer salade, eventueel met brood, misschien een paar keer wat afhalen, daarin heb je tegenwoordig ook vrij gezonde opties, dan zijn die twee weken zo om.
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 06 Apr 2017 07:30

Re: gezonde magnetron gerechten

Je schijnt ook kip te kunnen pocheren in de magnetron. Ik zou gewoon even googlen en Rayna haar tips afwachten.
Laatst gewijzigd door Whatever op 06 Apr 2017 07:42, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Bisq

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2260

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 06 Apr 2017 07:38

Re: gezonde magnetron gerechten

Hier in de buurt zit een Plus die dagelijks verse maaltijden maakt van alles wat bijna aan de datum is en nog in de winkel ligt. Deze maaltijden zijn veel lekkerder dan voorverpakt en waarschijnlijk ook een stuk gezonder. Misschien is er bij jou in de buurt ook een Plus of andere supermarkt die dit doet?
Insta: je_ei_kwijt
<<

Anoniem193

Bericht 06 Apr 2017 08:05

Re: gezonde magnetron gerechten

Een wrap met sla, tomaten, komkommer, houmous, bonen, willekeurige groenten. Veel groenten kun je ook rauw eten.

Je kunt de wrap opwarmen in de magnetron, maar dat hoeft niet.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 06 Apr 2017 08:13

Re: gezonde magnetron gerechten

Vis gaat best goed in de magnetron. Met name gebakken (lekkerbekjes) vis van de visboer.

Jammer dat het geen combimagnetron is, want dan had je ovenschotels kunnen maken en daar heb wel een aantal gezonde opties voor.
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 22:54

Bericht 06 Apr 2017 09:04

Re: gezonde magnetron gerechten

Heeft er niet iemand in je omgeving een elektrisch kookplaatje met 1 of 2 pitjes of een pizza pan of gourmetstel waar je even gebruik van mag maken? Ik heb met name de pizzapan vaak gebruikt toen en die gebruiken we nu in de zomer nog steeds vaak buiten ipv een bbq voor vlees en stukjes groenten om een kipspies mee te maken.

Rijst kun je trouwens goed koken in de magnetron en ik vind de diepvries maiskolven van Bonduelle ook echt lekker uit de magnetron.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Anoniem184

Bericht 06 Apr 2017 09:09

Re: gezonde magnetron gerechten

Ik zou inderdaad voor koude wraps gaan, gewoon een broodje gezond oid, couscous, noodles, soep, salade, dat soort dingen. En heb je een tosti-ijzer? Dan maak je gewoon even tosti. En volgens mij zitten er in stoommaaltijden al een heel stuk minder toevoegingen dan in de standaard magnetronmaaltijden, dus die zou ik zelf ook als optie houden.
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 22:54

Bericht 06 Apr 2017 09:14

Re: gezonde magnetron gerechten

Oh ja, en ik doe kip en lam ook graag tussen een grill waar wij ook de tosti's in maken. Als je die nog niet hebt is het misschien ook nog een idee om die aan te schaffen? Of van iemand te lenen. Kun je ook afbakbroodjes tussen "afbakken" en gegrilde groentes in maken.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 07 Apr 2017 22:26

Re: gezonde magnetron gerechten

Mijn moeder had vandaag van die voorgegaarde spareribs, die kon je ook opwarmen in de magnetron. En dan met bijvoorbeeld een salade en wat brood erbij of zo. Misschien zijn er nog wel meer soortgelijke vleesdingen die in de magnetron kunnen?
Verder zou ik inderdaad ook kijken of je van iemand een tostigrill of grillplaatje oid kunt lenen.
Verder zou ik denken aan bv couscoussalade, soep opwarmen in de magnetron, maaltijdsalade. En dan gewoon een of twee keer een magnetronmaaltijd eten of zo, mocht je toch door de opties heen zijn. Volgens mij kom je de tijd dan wel door.
En je woont in N. toch? Misschien kun je ook nog een keer in de refter van de uni gaan eten? Vroeger kon je daar altijd voor een paar euro een prima maaltijd eten. Mocht dat tegenwoordig nog zo zijn dan is dat misschien nog een optie?
<<

Jada

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1739

Geregistreerd: 19 Apr 2015 15:48

Bericht 08 Apr 2017 14:54

Re: gezonde magnetron gerechten

En misschien is https://www.thuisafgehaald.nl/ een optie. Vers gekookte maaltijden, kun je opwarmen in de magnetron.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 08 Apr 2017 15:48

Re: gezonde magnetron gerechten

Dit is ook heel erg lekker, zelf verse loempia's maken: https://chickslovefood.com/recept/snell ... ing-rolls/
#teammaple🍁

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers