Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wanneer weer echt op de been na bevalling?

<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6815

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 08 Apr 2017 10:25

Re: Wanneer weer echt op de been na bevalling?

Ja het is lastig. Maar het zijn eigenlijk lichamelijke klachten. Mentaal voel ik mij prima en ben ik gelukkig. Ik heb heerlijk dagen met T. Hij is zó vrolijk.
Ik ben alleen oververmoeid geweest en langzaam komt dit weer goed.
2016
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43706

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 08 Apr 2017 10:26

Re: Wanneer weer echt op de been na bevalling?

Fijn dat het mentale deel in elk geval goed zit! Dat scheelt enorm denk ik. Maar het blijft pittig. Hoop dat je toch nog wat meer herstelt beetje bij beetje!
Let's discover the world together.
<<

Blue Phone

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2385

Geregistreerd: 08 Sep 2016 16:43

Bericht 08 Apr 2017 10:26

Re: Wanneer weer echt op de been na bevalling?

Ik was beide keren meteen weer op de been. Vlotte bevallingen, geen schade, laat staan hechtingen en ook bijna geen bloedverlies.
In de kraamweek heb ik 's middags wel een paar keer geslapen bij de tweede, maar verder was ik gewoon beneden.
M slaapt 's nachts ook zo'n 6 uur achterelkaar, dat scheelt ook enorm!
23-11-2014 16-03-2017 01-07-2020
<<

Blue Phone

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2385

Geregistreerd: 08 Sep 2016 16:43

Bericht 08 Apr 2017 10:30

Re: Wanneer weer echt op de been na bevalling?

Ik vind je helemaal niet lui hoor Marin! Ik denk dat je best een pittige zwangerschap en bevalling hebt gehad, gewoon goed naar je lichaam luisteren. Anders heb je alleen maar langer last
23-11-2014 16-03-2017 01-07-2020
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43706

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 08 Apr 2017 10:32

Re: Wanneer weer echt op de been na bevalling?

Haha nou ja intussen misschien een beeeetje, want ik zit nu zo prinsheerlijk op bed met baby naast me en ik zou natuurlijk de was op kunnen vouwen terwijl man in de sportschool staat.
Of ik doe 't gewoon lekker niet. :smile:

Maar dat mag nog wel even zo, nu kan dat nog.
Let's discover the world together.
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 13:38

Bericht 08 Apr 2017 10:38

Re: Wanneer weer echt op de been na bevalling?

Zijn de hechtingen er al uit Marin? Anders de vk bellen en zeggen dat je er zo'n last van hebt en vragen of ze ze eruit kan halen. Scheelt heel veel omdat dan de spanning eraf is.

Ik was trouwens bij S ook wel weer heel snel op de been maar ik denk dat het bij een 2e sowieso anders is omdat je er nog een hebt rondlopen die ook je aandacht wil. En J zat natuurlijk al op school dus kraamweek of niet de wekker ging gewoon om 7 uur.
Ik ben op donderdag bevallen en maandagochtend stond ik de was al weer te doen omdat J 's nachts een ongelukje had gehad en de kraamverzorgster die dag pas later zou komen.
S was precies een week oud toen we 's avonds een belangrijke informatiebijeenkomst op school hadden waar ik perse naartoe wilde.
En toen ze 10 dagen oud was zijn we naar mijn ouders aan zee geweest.
Bij J had ik daar echt niet aan moeten denken overigens, toen kwam ik de eerste 2 weken niet verder dan een keer heen en weer wandelen over de galerij :wink:
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43706

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 08 Apr 2017 10:42

Re: Wanneer weer echt op de been na bevalling?

Nee in principe laten ze die hechtingen gewoon zitten (oplosbaar), is gisteren nog gecontroleerd. Maar ik kan altijd bellen voor extra controle volgende week, ga ik misschien wel doen.

Klinkt idd al snel weer actief Fiwen. Maar wel lekker, naar zee enzo.
We zouden met Pasen misschien naar m'n moeder toe maar dat zie ik niet zitten, das me te ver. Schoonouders wel, denk ik. Da's dichtbij. Idd gewoon kleine stapjes en op gevoel. Kijk er wel echt enoorm naar uit om lekker buiten te wandelen. En mn man en kraamzorg gaan vandaag de loungeset buiten zetten zodat ik volgende week daar kan zitten. Da's ook wel fijn!
Let's discover the world together.
<<

Anoniem201

Bericht 08 Apr 2017 10:57

Re: Wanneer weer echt op de been na bevalling?

Bij mij heeft het heel lang geduurd voordat ik weer echt op de been was na de bevalling.
Ik was dan lichamelijk ook compleet in de kreukels. Helaas met enige complicaties die erna nog volgden.
Pas dik 20 weken later was ik lichamelijk weer een beetje normaal. Maar ik ben pas dik 7 jaar later echt helemaal hersteld.
Op nog wat bekkenklachten na, gaat het nu eindelijk goed.
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2826

Geregistreerd: 19 Okt 2013 11:39

Bericht 08 Apr 2017 10:59

Re: Wanneer weer echt op de been na bevalling?

Toen ik na 3 dgn ziekenhuis thuis kwam deed ik ook weer alles. Ik heb ook nooit middagdutjes gedaan ofzo. Ik mocht alleen van de kraamzorg niet naar buiten. Op dag 5 deed ik dat toch maar voor het eerst.
Ik had het geluk snel hersteld te zijn. Maar Marin gewoon rustig aan doen, je voelt wel aan wat je wanneer kan doen.
<<

Pitty

Bericht 08 Apr 2017 11:13

Re: Wanneer weer echt op de been na bevalling?

Het wordt volgende week schijtweer, lieve Marin.
<<

Anoniem249

Bericht 08 Apr 2017 11:39

Re: Wanneer weer echt op de been na bevalling?

Pitty schreef:Het wordt volgende week schijtweer, lieve Marin.
Dat ligt denk ik aan waar je woont. Maandag, dinsdag en vrijdag wordt het gewoon zoals vandaag rondom Amsterdam en dan is het hartstikke fijn om even buiten te zitten.
<<

Wasmand

Kletskop

Berichten: 528

Geregistreerd: 09 Okt 2013 21:19

Bericht 08 Apr 2017 12:35

Re: Wanneer weer echt op de been na bevalling?

Ik had een knip en totaal ruptuur.
Na een week ging ik in de tuin zitten, kind in de kinderwagen echt heerlijk.
Na 10 dagen zijn we gaan uit-eten, ik moest eruit maar kon nog niet veel meer dan zitten en eten.
Ik heb nog wel enkele weken 's middags geslapen of op bed gelegen. Dat had ik ook echt nodig.

Arnica druppels hoor ik ook goede verhalen over.
<<

Anoniem257

Bericht 08 Apr 2017 13:32

Re: Wanneer weer echt op de been na bevalling?

Na 2 dagen reed ik weer auto. Ook deels omdat het wel moest maar ging allemaal prima. Ik liep dag erna over de afdeling alsof er niks gebeurd was haha.
<<

Ilovethe90s

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3154

Geregistreerd: 03 Sep 2013 22:14

Bericht 08 Apr 2017 14:48

Re: Wanneer weer echt op de been na bevalling?

Aan mijn voorspoedige herstel zou ik me niet teveel spiegelen. Er zijn er maar weinig die het op die manier doen. Ik was meteen na de bevalling weer fris en fruitig. Die laatste weken voor de bevalling was ik zo moe en had ik zo weinig fut dat ik me meteen na de bevalling alweer kiplekker voelde. Het ligt natuurlijk ook aan (de duur van) je bevalling. In mijn geval binnen 4 uur en binnen 1,5 uur dus dan is het ook net of je gedroomd hebt. Je krijgt amper de tijd om te beseffen wat er allemaal gaande is.

Bij mijn eerste bevalling had ik trouwens een subtotaal ruptuur dus daar had ik wat problemen met zitten.
<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2503

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:39

Bericht 08 Apr 2017 16:38

Re: Wanneer weer echt op de been na bevalling?

Ik kon een week niet zitten. Ook door een behoorlijke knip. Bij mij was het ook een heel klein beetje ontstoken. Maar de hechting zat te strak dus daarvan heeft de verloskundige op dag 10 de knoop los gehaald.
Vanaf toen kon ik zitten. Op dag 12 zijn we echt een stukje gaan wandelen. Dat was denk ik totaal 700 meter ofzo. Tussendoor heb ik nog gezeten en een ijsje gegeten. Ik was blij om weer thuis te zijn.

Telkens lukte het om iets meer te doen.

Wel heb ik in de kraamweek af en toe buiten gezeten het was toen een hittegolf dus op zich was dat ook wel prettig. Ook al verging ik van de pijn van onder.

Als je buiten gaat zitten ook met dit mooie weer dek dan wel je borsten goed af ivm de kans op een borstonsteking. In het begin heb je daar meer kans op als je op de tocht gaat zitten. (dat zei mijn kraamzorg dan)
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4409

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:16

Bericht 08 Apr 2017 19:06

Re: Wanneer weer echt op de been na bevalling?

De eerste week heb ik alleen in bed gelegen, ik kon amper lopen en was enorm wankel en labiel :laughcry: aan het eind van de kraamweek onverwacht terug naar het ziekenhuis omdat de vk vermoedde dat er iets achter gebleven was in mijn baarmoeder. Dat hakte er lichamelijk en emotioneel enorm in. De tweede week ook nog veel in bed gelegen en af en toe beneden. Daarna ging mijn vriend weer werken en ben ik langzaam steeds meer gaan doen. Nu ik weer aan het werk ben, voel ik wel dat ik nog absoluut niet de oude ben, maar het gaat steeds beter.

Ik lees het nu terug en het klinkt wel erg dramatisch misschien :laughcry: dat is het echt niet, maar bij veel staan/lopen en als ik moe ben, voel ik mijn onderkant nog steeds en mijn conditie is nog lang niet terug. Maar ik voel me verder gewoon goed!
december 2016
juli 2019
<<

.namasté.

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1895

Geregistreerd: 14 Apr 2014 12:58

Bericht 08 Apr 2017 23:19

Re: Wanneer weer echt op de been na bevalling?

Na zowel de eerste als tweede bevalling moest ik een nacht in 't ziekenhuis verblijven, heb toen ook voornamelijk in bed gelegen. Naar de wc gaan vond ik toen wel een uitdaging, het was allemaal zo enorm gevoelig.

Ook bij beide lopend het ziekenhuis uit gegaan en thuis langzaam elke dag weer proberen op te bouwen en steeds meer zelf doen. Ik merkte wel dat je snel te veel doet en dat dan vooral aan het eind van de dag moet bekopen. Na een drukkere dag verloor ik bijvoorbeeld ook ineens veel meer bloed.

Het duurde wel lang voordat mijn conditie weer wat op peil was, ook omdat ik soms de energie niet had om echt even sportief te doen.
"Life happens when you're busy making other plans"

♡ Boy january 2014
♡ Girl january 2016
♡ Girl march 2019
♡ Girl september 2020
<<

Anoniem205

Bericht 08 Apr 2017 23:40

Re: Wanneer weer echt op de been na bevalling?

Iedereen ervaart het anders Marin! Dat maakt jou niet lui hoor.

Ik heb de gehele kraamweek in bed gelegen. Ik was ook echt verzwakt door het bloedverlies. S. verschonen deed ik zittend aan de eettafel, ik kon zolang niet staan. Na 8 dagen gingen we voor het eerst samen naar buiten,het heeft 3 weken geduurd voordat ik zelf van de trap af durfde met S en dus zelf naar buiten ging.

Die hechtingen zijn wel naar. Na 2 weken ofzo ging ik op nacontrole. Ik had erg veel last van de hechtingen, ze hadden iets te strak gehecht (was 1 lange hechting). Dat is toen losgeknipt, maar dat heeft wel geresulteerd in dat alles erg is gaan wijken. Dus laat de hechtingen maar zo lang mogelijk zitten ;-)
<<

Meg

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1753

Geregistreerd: 20 Sep 2013 11:14

Bericht 09 Apr 2017 02:13

Re: Wanneer weer echt op de been na bevalling?

Ik was eigenlijk direct weer op de been. Had best veel bloed verloren, dus voelde me wel een beetje dizzy, maar verder ging het prima. De artsassistent had ook een beste knip gezet met de nodige hechtingen, maar daar heb ik echt heel weinig last van gehad.
De eerste dag dat de kraamhulp kwam (ze kwam een dag later ivm ziekenhuisbevalling) was ik al gedoucht en wel beneden.

Eigenlijk was ik een beetje te enthousiast met op de been zijn en werd ik ook steeds door de kraamhulp, mijn man en familie teruggefloten om rustiger aan te doen. Ik zag alleen niet in waarom,
ik voelde me toch prima?
Ook visite was meteen welkom. Ik zat er echt op te wachten, wilde mijn meisje meteen aan goede vrienden/bekenden laten zien. De meeste kraambezoek ik dus ook al in de eerste drie weken geweest.

Achteraf denk ik dat ik idd wel heel veel wilde. Ik plaats van lekker genieten en/van vertroeteld worden wilde ik vooral veel zelf doen, maar ik had toen ook zoveel adrenaline (oid) in me.

Echt naar buiten met de kleine om te wandelen ging ik ook na een week. Iedere dag een stukje verder wandelen (dat heb ik dan weer wel aardig rustig opgebouwd). Maar naar buiten gaan voelde zo al een bevrijding. In die eerste week binnen zitten kwamen de muren echt op me af.
🩷 jan '16
💙 nov '18

instagram.com/draag_handgemaakt
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3297

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:20

Bericht 09 Apr 2017 08:01

Re: Wanneer weer echt op de been na bevalling?

Ik denk dat je ook al het werk dat je hebt gehad vóór je bevalling mee moet rekenen. Je hebt zoveel voorweeën gehad maar stond ook steeds in een actieve stand omdat je bevalling eraan zat te komen. Daar moet je lichaam denk ik ook wel even goed van herstellen.
<<

Anoniem236

Bericht 09 Apr 2017 08:12

Re: Wanneer weer echt op de been na bevalling?

Als ik jou was, zou ik zo de verloskundige bellen en vragen of ze de hechtingen eruit haalt. Echt, dat scheelt zoveel!

Beide keren heb ik de tijd gewoon beneden doorgebracht maar bij de oudste zoveel last gehad van de hechtingen, dat ik met 2 wkn alleen uit de voeten kon.

Jongste veel minder last gehad, kookte na een dag zelf weer.
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 12:19

Bericht 11 Apr 2017 13:01

Re: Wanneer weer echt op de been na bevalling?

Ik was bij beide bevallingen eigenlijk gelijk weer op de been. Voelde me heel goed en best fit ook. GIng ook op dag 4 al buiten wandelen met mijn gezin, heerlijk! Ik vond het echt fijn dat ik me gelijk zo goed voelde.
2012 & 2016
<<

sophiee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1224

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:24

Bericht 11 Apr 2017 13:26

Re: Wanneer weer echt op de been na bevalling?

Bij de eerste twee duurde het langer voor ik weer fit was. Bij de oudste slikte is nog veel medicatie voor de bloeddruk en had last van de knip. Na n maandje voelde ik me pas weer fitter. Bij de tweede was ik sneller fit, na twee weken was ik weer mezelf, ondanks de knip. Bij de derde voelde ik me eigenlijk de dag erna alweer fit. Geen knip gehad en geen hechtingen. Bevalling was ook veel minder heftig. Na n weekje stond ik met alle drie de kids alweer op het schoolplein. Dat had ik na de bevalling van de eerste echt nooit gekund! Bijzonder eigenlijk dat het zo kan verschillen!
3 dochters van 11, 9 en 7 jaar 🖤
<<

Tiara

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 367

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:05

Bericht 12 Apr 2017 11:54

Re: Wanneer weer echt op de been na bevalling?

Ik zou niet zomaar een badedas badje doen bij acute ontstekingen. Net als biotex is dat tegenwoordig achterhaald en vertraagd juist het genezingsproces, t is maar een tip.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43706

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 12 Apr 2017 12:19

Re: Wanneer weer echt op de been na bevalling?

Tiara schreef:Ik zou niet zomaar een badedas badje doen bij acute ontstekingen. Net als biotex is dat tegenwoordig achterhaald en vertraagd juist het genezingsproces, t is maar een tip.


Badedas heb ik intussen in huis maar nog niet gebruikt. Eergisteren is de verloskundige nog even langs geweest en de ontsteking is wel aan de beterende hand dus dat is mooi nieuws. Moet van haar toch een biotex badje doen nu.

En in goed nieuws: ik ben net heerlijk naar buiten geweest met 'm, even naar de markt op en neer. Toch 1600 m gelopen en het ging goed! Ben wel moe nu, maar voel me wel heel voldaan en ik liep als een trotse pauw met de wagen over de markt :)
Let's discover the world together.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers