Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wanneer weer echt op de been na bevalling?

<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8841

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:17

Bericht 07 Apr 2017 20:51

Re: Wanneer weer echt op de been na bevalling?

Ik was meteen weer op de been. Ging 's ochtends naar beneden, tussen de middag even naar bed en daarna weer op de bank.
Maar ik had geen hechtingen, alleen bij de oudste inwendig.
Bij beide kinderen gingen we na een week voor het eerst naar buiten. Klein stukje heen en weer lopen. Was wel blij dat ik daarna weer op de bank zat.
Bij de oudste gingen we na twee weken even naar de stad om wat te halen bij de hema. Maar dat was te veel eigenlijk. Op de terugweg ging alles duizelen. Kleine stukje naar de auto was bijna te ver.

Goed luisteren naar je lichaam. En steeds een beetje meer opbouwen. In huis was rommelen en als het niet gaat, dan gaat het niet.
2012
2016
2020

Instagram
<<

Siep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3506

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:43

Bericht 07 Apr 2017 21:10

Re: Wanneer weer echt op de been na bevalling?

Ik ben nu weer helemaal fit hoor dus het is goed gekomen ;) maar goed luisteren naar je lichaam wat Jezzie zegt is wel belangrijk. Ik wilde maar weer volledig up and running zijn.. gewoon niet haalbaar achteraf. Alles op zijn tijd!
Oktober 2016 Juni 2018
Maart 2021⭐
<<

Femm

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1554

Geregistreerd: 17 Jan 2016 10:10

Bericht 07 Apr 2017 21:14

Re: Wanneer weer echt op de been na bevalling?

Wat die hechtingen betreft. Hier werkte biogaze heel fijn. Deed ik er op.

Verder voelde ik me zo'n beetje nadat de baby's eruit waren al wel goed genoeg om van alles binnenshuis te doen. Na een week zijn we naar buiten gegaan (laatste kindje was ik op dag 8 alweer bezig met haar lopend naar school te brengen, dat was niet zo'n geweldig idee).
Januari 2012
Augustus 2014
Juli 2016
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2848

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:15

Bericht 07 Apr 2017 21:15

Re: Wanneer weer echt op de been na bevalling?

Ik had bij de eerste een flinke knip en dus behoorlijk wat hechtingen. Vanaf dat we thuis waren(dag 2) ben ik op het middagdutje na gewoon beneden geweest steeds. Eten koken deed ik ook in de kraamweek al weer zelf.
Mijn hechtingen zijn ook nog wat ontstoken geweest en mij werd toen soda badjes geadviseerd. Hielp ook goed.

Bij J. had ik wat scheurtjes en maar een paar hechtingen. Ook toen weer vanaf dag 2 beneden geweest op het middagdutje na.
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 21:40

Bericht 07 Apr 2017 21:17

Re: Wanneer weer echt op de been na bevalling?

Ik had bij de eerste een keizersnee en dan moet je dus 2-3 nachtjes blijven. Ik stond na een paar uur al onder de douche.
Verder heel weinig last van die keizersnee gehad. Het voelde wel raar dat ik alsnog down under kraamverbanden in moest haha. Wel blij dat ik naar huis mocht want de verpleging had de borstvoeding bijna om zeep geholpen. Thuis had ik een goede kraamzorg die me meteen hielp. In het ziekenhuis hadden ze er totaal geen verstand van helaas.
Bij de tweede liep ik 6 uur na de bevalling zelf naar de auto toe. Mijn man droeg wel de maxi cosi hoor. Maar ik was nog verdoofd van de ruggeprik en had nergens last van. Ik zat ook eens vol adrenaline en voelde me totaal niet onzeker. Ze dronk direct als een malle dus ik had enorm zelfvertrouwen. Ik had 1 hechting trouwens, had een heel klein scheurtje.
De dagen daarna had ik heel erg pijn in mijn kont. De kraamzorg keek maar kon niks zien. Ik kon niet zitten en bleef maar paracetamol slikken. Misschien een soort spierpijn omdat ik haar na 1 perswee lanceerde.
Op dag 6 ben ik buiten een rondje wezen lopen. Ging goed.
Na de keizersnee was dat veel zwaarder. Alsof ik echt 0.0 conditie meer had. Mijn benen voelden aan als lood.
Ik hoop stiekem dat ik die bijzondere tijd nog 1x mee mag maken.
04-2014
10-2015
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43580

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 07 Apr 2017 21:19

Re: Wanneer weer echt op de been na bevalling?

Pfoe ik voel me toch wel lui hoor als ik sommige antwoorden van jullie lees. Wat waren sommigen alweer snel ter been! Knap hoor!
Nou scheelt het ook enorm dat m'n man de hele week thuis is geweest en een enorme hulp is geweest. Kraamzorg zei al dat ze zelden een man zo efficiënt in het huishouden heeft gezien haha. Maar idd, ik doe gewoon wat goed voelt en beetje bij beetje merk ik dat het beter gaat!
Let's discover the world together.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 07 Apr 2017 21:25

Re: Wanneer weer echt op de been na bevalling?

De eerste keer kon ik een hele week amper zitten of lopen, de tweede keer was ik vrijwel meteen alweer aardig op de been.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Femm

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1554

Geregistreerd: 17 Jan 2016 10:10

Bericht 07 Apr 2017 21:26

Re: Wanneer weer echt op de been na bevalling?

Wat niet gaat gaat niet toch Marin.

Ik kon aan het eind van mijn eerste 2 zwangerschappen haast niet meer lopen en toen mijn dochters geboren waren en ik het wel weer kon ben ik veel te snel weer alles gaan doen waardoor mijn bekkenklachten bleven. Na mijn derde bevalling moest de oudste weer naar school, omdat ik vond dat het wel moest kunnen heb ik nog best wat problemen (o.a. verzakking die gelukkig met veel oefeningen is goed gekomen) gehad.
Achteraf gezien had ik alles veel rustiger aan willen doen ipv me meteen met van alles bezig houden.
Januari 2012
Augustus 2014
Juli 2016
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8841

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:17

Bericht 07 Apr 2017 21:26

Re: Wanneer weer echt op de been na bevalling?

Haha Marin, lekker toch dat het zo kan!

Hier in het dorp was laatst een moeder bevallen en 3 dagen later bracht ze haar oudste al weer zelf naar school... Op de fiets :omg: nou daar moest ik na 3 dagen echt nog niet aan denken hoor.
Laatst gewijzigd door Jezzie op 07 Apr 2017 21:28, in totaal 1 keer gewijzigd.
2012
2016
2020

Instagram
<<

Pleun

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 746

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:18

Bericht 07 Apr 2017 21:27

Re: Wanneer weer echt op de been na bevalling?

Bij mijn eerste was ik dag 2 alweer met vanalles en nog meer in de weer. Daar kreeg ik uiteindelijk spijt van, toen iedereen weer weg en aan het werk was viel het alleen zijn mij toch heel zwaar. Bij M. ben ik daarom tot dag 6 hele dagen in bed gebleven en ging ik alleen voor het avondeten naar beneden. Daarna vamaf een uur of 4 en toen steeds iets langer. Ik heb heerlijk in mijn babybubbel gezeten wat ik bij de eerste een beetje heb gemist. Naar buiten ging ik op dag 6, naar de brievenbus om de hoek. Dat was echt al te ver maar het was heerlijk. Geen hechtingen, dat maakte alles alweer zoveel makkelijker. Je bent niet lui, je bent net bevallen. Straks komt echt weer de tijd dat je alles weer moet, nu nog even niet.
<<

Indigo

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1935

Geregistreerd: 23 Apr 2015 09:55

Bericht 07 Apr 2017 21:32

Re: Wanneer weer echt op de been na bevalling?

Susan schreef:De eerste keer kon ik een hele week amper zitten of lopen, de tweede keer was ik vrijwel meteen alweer aardig op de been.

Precies dit!
2011 2012 2017
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 07 Apr 2017 21:35

Re: Wanneer weer echt op de been na bevalling?

Marin schreef:Pfoe ik voel me toch wel lui hoor als ik sommige antwoorden van jullie lees. Wat waren sommigen alweer snel ter been! Knap hoor!
Nou scheelt het ook enorm dat m'n man de hele week thuis is geweest en een enorme hulp is geweest. Kraamzorg zei al dat ze zelden een man zo efficiënt in het huishouden heeft gezien haha. Maar idd, ik doe gewoon wat goed voelt en beetje bij beetje merk ik dat het beter gaat!


Die week dat ik wel alweer snel op de been was deed ik evengoed niet veel hoor, je moet niet denken dat ik toen het huis stond te stofzuigen. Ik was ook wel moe, maar ik kon wel gewoon op de bank zitten, door het huis lopen, normaal naar de wc of even naar buiten, terwijl de eerste keer omdraaien in bed al pijn deed. Maar ik ging echt geen wassen staan draaien of staan koken. Heb toen juist heerlijk genoten van het even bijna niks hoeven.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Pitty

Bericht 07 Apr 2017 21:37

Re: Wanneer weer echt op de been na bevalling?

Bij de eerste deed ik ook rustig aan en wist ik niet goed wat te verwachten. Na een week idd een klein rondje gewandeld. Bij nummer 5 stond ik 4 uur na de bevalling al een was in wasmachine te doen (kz was er nog niet) en bracht ik 4 dagen later de kinderen met baby weer naar school. Bizar eigenlijk, maar ja, het leven gaat door. En het huishouden ook.

Het zal vast wel goed komen hoor!
<<

Jelin

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 916

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:05

Bericht 07 Apr 2017 21:37

Re: Wanneer weer echt op de been na bevalling?

Bij de oudste ben ik via een spoedks bevallen, omdat dochter vast zat. Ik ben na 2 weken pas naar buiten gegaan. Dat was echt een aanslag op mijn lichaam. Voelde me erg slap. Na 6 weken voelde ik me weer beter.

Bij de jongste een geplande ks en ben na 48 uur op eigen verzoek naar huis gegaan. In de kraamweek voelde ik me goed en deed ik al weer huishoudelijke klusje. Na 2 weken liep ik 20 minuten enkele reis naar school.
J: 2 maart 2008
A: 5 maart 2013
<<

Anoniem291

Bericht 07 Apr 2017 23:02

Re: Wanneer weer echt op de been na bevalling?

Ik voelde me al snel weer goed en kon dingen doen, het was dat het niet mocht van de kraamzorg :smile: helaas nu 15 maanden lichamelijk nog steeds niet de oude, want ik blijf last van m'n bekken houden.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 08 Apr 2017 06:56

Re: Wanneer weer echt op de been na bevalling?

Ik denk niet dat het een kwestie van lui zijn is hoor maar eerder hoe grote aanslag de bevalling op je lichaam is geweest, hoeveel " schade" je hebt opgelopen, bloed hebt verloren, hoe lang de bevalling geduurd heeft en de aanloop ed. Gewoon aan toe geven en goed aansterken!

Wij waren de eerste dag in het ziekenhuis, toen heb ik wel zelfstandig gedoucht maar kon ik verder geen kant op dus lag ik lekker in bed met bezoek over de vloer. Op dag twee gingen we naar huis en heb ik niet meer echt in bed gelegen, lekker aangekleed op de bank, gedoucht voordat de kraamverzorgster kwam ed, op dag 3 vertrok de kraamverzorgster opeens om 12 uur omdat ze nog naar een ander gezin moest, mijn man moest die dag net als enige dag ( niet thuis) werken en ik redde me prima. Op dag 6 hebben mijn man en ik de kratten om het bed omhoog te zetten zelf weg gebracht en hebben we de hebben we de kraamverzorgster de deur gewezen en dag 8 gingen we met ons gezinnetje uit eten.

Maar ik was 9 maanden misselijk geweest en zo blij dat ik me weer goed voelde ik had juist de maanden er voor voornamelijk voor pampus gelegen, had weinig schade en daar geen last van en ben in 2.5uur bevallen met een gewone hoeveelheid bloedverlies. Dus ik voelde me ook oprecht goed en was daar zo enorm blij mee na die rot maanden.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Anoniem313

Bericht 08 Apr 2017 08:01

Re: Wanneer weer echt op de been na bevalling?

Ik heb bij beide bevallingen helemaal niet in bed gelegen overdag in de kraamweek. Had ik achteraf natuurlijk wel moeten doen, me een beetje laten vertroetelen, maar daar ben ik niet zo goed in. Bij de eerste had ik een knip met hechtingen, dat was wel pijnlijk met zitten en lopen. Dat naspoelen op het toilet vond ik echt horror! Het verwijderen van de hechtingen zou volgens de vlos weinig uitmaken, maar ik vond het een enorme verlichting. Bij de tweede had ik een scheur met hechtingen, die deden veel minder pijn. Toen wilde ik meteen de dag na de balling buiten gaan wandelen, dat hield de kraamzorg tegen, maar op dag 2 heb ik in m'n eentje even een rondje door de wijk gelopen, heerlijk vond ik dat, ff uit dat kraamgebeuren. Dat heb ik toen iedere dag opgeëist :) mijn vriend was ook twee weken thuis, fijn was dat. Ik vond het ook best ff spannend toen hij weer ging werken hoor. Fijn dat het eventueel halve dagen kan.
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2848

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:15

Bericht 08 Apr 2017 08:08

Re: Wanneer weer echt op de been na bevalling?

Ik voelde me ook de weken voor de bevalling heel slecht. Had een trombosebeen en daardoor was ik weinig mobiel. Toen M. dus eenmaal geboren was voelde ik mezelf ook als een soort herboren. Mijn been slonk echt met de dag en de pijn die ik er van had was meteen weg. Ik denk dat ik daardoor wel weer vrij snel op de been was. Je moet gewoon lekker doen wat goed voelt voor jezelf. Als iets niet gaat dan gaat het niet.
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8453

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 08 Apr 2017 08:21

Re: Wanneer weer echt op de been na bevalling?

Ik was de eerste week nog erg moe en wiebelig en bij vlagen heel emotioneel. Ik was wel al vrij snel uit bed en sliep alleen tussen de middag een uurtje extra. Verder deed ik wel rustig aan hoor, als we mijn dochter in bad hadden gedaan moest ik daarna weer een tijdje zitten om bij te komen. Na een week maakten we het eerste korte wandelingetje buiten. Dat ging qua pijn best goed, qua energie was 15 min echt genoeg. Vanuit daar heb ik dat langzaam opgebouwd en merkte ik snel dat het beter ging.

De dag dat mijn man weer zou gaan werken vloog me eerst ook best wel aan. Maar bedenk je maar dat je alleen maar voor O hoeft te zorgen op zo'n dag, al het andere heeft geen prioriteit. Of/op welk moment je aan zelf douchen toe komt bijvoorbeeld. Oh en ik moest echt veel eten de eerste weken, borstvoeding geven kostte echt veel energie. Probeer dus regelmatig voedzame tussendoortjes te eten als je dat ook merkt. Zo sterk je ook sneller aan.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5350

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:12

Bericht 08 Apr 2017 08:57

Re: Wanneer weer echt op de been na bevalling?

Marin schreef:Pfoe ik voel me toch wel lui hoor als ik sommige antwoorden van jullie lees. Wat waren sommigen alweer snel ter been! Knap hoor!
Nou scheelt het ook enorm dat m'n man de hele week thuis is geweest en een enorme hulp is geweest. Kraamzorg zei al dat ze zelden een man zo efficiënt in het huishouden heeft gezien haha. Maar idd, ik doe gewoon wat goed voelt en beetje bij beetje merk ik dat het beter gaat!

He hallo, bedenk eens even hoeveel voorwerk jij wel niet gehad hebt, dat heeft ook een hoop energie gekost! :ja:
Lekker op je eigen tempo doen hoor, daar hebben jij en Ollie het meeste aan.
Verder zou ik je ook zeker Arnica aanraden, ik slik dat nu al ruim een week onder dwang van T. haha, maar ik weet dat het echt goed helpt!
Ik drink nu 3x daagjes een bodempje water met 10 druppeltjes er in, zal eens vragen of dat na de bevalling ook moet of de dosis dan anders kan.
10.04.17
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43580

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 08 Apr 2017 09:00

Re: Wanneer weer echt op de been na bevalling?

Grappig dat je dat zegt over dat vertroetelen Caulfield. Ik heb me daar deze week compleet aan overgegeven, helemaal me laten verzorgen, zorg uit handen laten nemen. Dat is me echt alles meegevallen. En we hebben echt weinig kraambezoek gehad nog, dat scheelt ook!

Teun, dat is inderdaad ook zo, zoveel meer dan zorgen voor de baby hoef je niet.
Ik heb 's ochtends en 's middags wel grote eetlust maar 's avonds echt totaal niet. Eet wel maar niks smaakt me. Ook wel gek. Maar idd overdag lekker wat eten.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem245

Bericht 08 Apr 2017 09:07

Re: Wanneer weer echt op de been na bevalling?

Ik was snel op de been, dag na de bevalling zat ik al beneden voor dat de kraamzorg kwam. Ik ben ook niet in bed gebleven, vond daar echt niks aan, alleen op een kamer. Dus ik heb eigenlijk meteen al rondgescharreld. Ik had wel pijn en was snel moe. Maar daar gaf ik wel aan toe.
Ik had ook na twee dagen weer gewone kleren aan, maar denk dat het ook ermee te maken heeft met dat ik totaal geen last heb gehad voor de veballing, en mijn bevalling eentje uit het boekje was. Ik was wel ingescheurd en had hechtingen die erg pijn deden.
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2524

Geregistreerd: 02 Jan 2016 15:21

Bericht 08 Apr 2017 09:13

Re: Wanneer weer echt op de been na bevalling?

Marin schreef:
Rayna schreef:Ik depte de wond trouwens met badedas op een washandje onder de douche, tip van de kraamhulp. En ik heb arnica druppels gebruikt, tip van Sam!


Badedas is toch douchegel? Van zo in m'n sas met...
Waarom werkt dat zo goed?
En wat zijn arnica druppels en hoe gebruik je dat?


Even inhakend op de badedas, dat werkt inderdaad perfect bij ontstekingen!
Je moet inderdaad wel de classic hebben, die naar dennen ruikt en gifgroen is: https://www.kruidvat.nl/badedas-classic ... im/p/22397

Ik gebruik het ook standaard als ik weer eens ontstoken vingers heb of ingegroeide nagel, en bij mijn kat werkte het ook perfect toen hij een ontstoken pootje had (met pus en alles).
2x per dag even badderen er mee.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 08 Apr 2017 09:14

Re: Wanneer weer echt op de been na bevalling?

Na 2 weken kon ik wel weer heel veel. Klein stukje wandelen bijvoorbeeld.
We kwamen thuis uit het ziekenhuis toen T 5 dagen oud was. Ik heb thuis vrij weinig op bed gelegen en de visite ook allemaal beneden ontvangen.
Overigens kwam bij mij de echte vermoeidheid later pas. Mijn man is ook 3 weken vrij geweest Marin en daarna stond ik er alleen voor. T sliep heel weinig en ik kon weinig rusten. Toen mijn man thuis was deden we veel samen/ om en om.
Dit viel mij dus erg tegen.

Doordat ik zo moe was at ik ook erg slecht en onregelmatig. Ik had vooral zin in snelle suikers en vette dingen. Heel dom natuurlijk want hierdoor ging ik mij echt niet beter voelen. Ik was na mijn verlof dus ook echt zwaarder dan direct na de bevalling.

Ik kan nu na bijna 11 maanden zeggen dat ik nog steeds niet helemaal ben. Emotioneler zal ik vast wel blijven maar doordat T niet zo goed slaapt ben ik vaak moe. Hierdoor pak ik het sporten niet meer op, plan ik minder dingen 's avonds en eten we vaak gemakkelijk. Ik baal hier van. Nu het voorjaar is en de dagen langer worden gaat het met stapjes beter. Overigens heb ik er geen moeite mee dat ik echt een huismus ben geworden.
2016
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43580

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 08 Apr 2017 09:19

Re: Wanneer weer echt op de been na bevalling?

Wat lastig Salome, dat klinkt behoorlijk pittig. Wel snel op de been weer maar écht helemaal weer jezelf dus nog steeds niet echt. Fijn dat het nu wel beter gaat en dat je bewust met je rust en tijd om gaat..

Wat grappig van die badedas, ik ga 't op de boodschappenlijst zetten!
Let's discover the world together.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: MissBitchy