Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wanneer weer echt op de been na bevalling?

<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 07 Apr 2017 19:50

Wanneer weer echt op de been na bevalling?

Hoe ging dat bij jou? Wanneer voelde jij je weer fitter en werd je weer wat mobieler?

Ik merkte gisteren dat ik me eindelijk weer beetje mezelf ga voelen. Niet zo wappie meer, de hele indruk van de bevalling en eerste dagen zijn beetje geland, heb beetje ritme en voel me mentaal iig wel weer als mezelf. Ik doe weer langzaamaan wat klusjes in huis (lees: m'n bordje naar het aanrecht brengen en afspoelen, m'n man ruimt nog steeds afwas in enzo). Ik ben nu met elke lunch en diner beneden en met de afgelopen kraambezoeken ook. Dat gaat goed en voelt wel fijn. Ik ben weer beetje op de been.

Maar m'n hechtingen van de knip zijn ook beetje (niet erg, beetje) ontstoken en dat doet toch wel pijn. Daar maak ik me wel beetje zorgen over hoe dat moet volgende week. Morgen is kraamzorg voor 't laatst en m'n man gaat waarschijnlijk dinsdag of woensdag weer werken. We wilden eigenlijk misschien kort naar buiten zondag als 't zo mooi is maar weet nog niet of ik 't aandurf met die hechtingen.
Mentaal ben ik er wel weer aan toe maar merk dat ik toch beetje tegengehouden wordt doordat het down under gewoon nog niet lekker voelt. Naar buiten slaan we evt dan wel over, gewoon lekker even in de tuin kan ook maar zal toch ook wel langzaamaan wat moeten gaan aanrommelen in huis.

Nou is er natuurlijk geen graadmeter voor en als ik nog niet aandurf, doe ik het niet, maar ben wel benieuwd naar wat anderen ervaren hebben. Na hoe lang had jij weer beetje het gevoel mobiel te zijn, dingen in huis te kunnen doen en naar buiten te gaan?
Let's discover the world together.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 07 Apr 2017 19:56

Re: Wanneer weer echt op de been na bevalling?

Heb je al in een badedas bad gezeten?
En gebruik je al arnica druppels?

Ik was meteen weer op de been. Maar had dan ook geen hechtingen. Bij P alleen inwendig. Maakt ook veel uit.
Kan je man evt niet wat langer thuis werken?
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 07 Apr 2017 19:56

Re: Wanneer weer echt op de been na bevalling?

Ik ben de eerste week echt in bed gehouden door de kraam en mijn man. Ik wilde dezelfde middag op de dag van bevalling zelf wel even naar de supermarkt wandelen om beschuiten en muisjes te halen...
Ik had 12 hechtingen zowel in- als uitwendig, maar gelukkig geen last van. Na twee weken heb ik een klein rondje gefietst.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem281

Bericht 07 Apr 2017 19:59

Re: Wanneer weer echt op de been na bevalling?

Ik scharrelde op dag 3 gewoon weer rond in huis, heb toen ook weer zelf gekookt enz. Wij kwamen dag 2 thuis en heb die dag wel rustig aan gedaan, maar daarna alles gewoon weer opgepakt eigenlijk. Ik vond rechtop op de eetkamerstoelen zitten wel eng, dat deed pijn, maar dan deed ik er een kussen onder. Ik was wel heel streng voor mezelf en moest al snel gewoon zitten van mezelf en de alledaagse dingetjes weer oppakken en heb dat ook gedaan.

Ik liep wel rustig, natuurlijk en tilde nog niet teveel en niet te hoog enz. Maar toen Tobias op dag 6 werd opgenomen in 't ziekenhuis, kon ik opeens weer heel snel lopen en liep ik zelf met de maxicosi naar de auto enz. Nood breekt wetten en daarna was ik helemaal weer de oude, alsof er een knop om is gegaan.
<<

Anoniem253

Bericht 07 Apr 2017 19:59

Re: Wanneer weer echt op de been na bevalling?

Na een week, had enorme spierpijn en last van hechtingen/knip.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 07 Apr 2017 20:09

Re: Wanneer weer echt op de been na bevalling?

Oh ja dat kan ik me voorstellen Bazinga. Niet de leukste omstandigheden maar dan gaat die knop wel op.

Sam, ik moet nu kamillethee badjes nemen van de verloskundige en kraamhulp. Dus vuilniszak in de wc pot met kamillethee er in en daar m'n billen in 'sudderen'. Echt, de schaamte voorbij na de bevalling hoor, het is echt zo! M'n man wilde het al live bloggen :laughcry:
(grapje).

Oh en m'n man kan niet echt handig thuis werken maar kan prima als het moet langer vrij nemen of halve daagjes ofzo. We gaan het gewoon even lekker aankijken volgende week.

Champagne, vervelend he, die hechtingen en knip. Merkte je dat het na een week echt beter ging qua pijn en trekken daar? Dat ging 't bij mij eerst wel maar nu zit ik met die ontsteking, baal er van!
Let's discover the world together.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 07 Apr 2017 20:11

Re: Wanneer weer echt op de been na bevalling?

Als het werkt. Vooral doen!
Zelf nog nooit van gehoord. Verlicht het?
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 07 Apr 2017 20:13

Re: Wanneer weer echt op de been na bevalling?

Geen idee nog, too soon to tell!
Let's discover the world together.
<<

Rayna

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 995

Geregistreerd: 23 Feb 2016 21:09

Bericht 07 Apr 2017 20:15

Re: Wanneer weer echt op de been na bevalling?

Ik voelde me eigenlijk meteen weer fit, alleen de hechtingen waren pijnlijk in het begin en ik heb wel bewust een paar dagen rustig aan gedaan. Van de hechtingen heb ik denk ik een week last gehad, daarna begonnen ze alleen soms te trekken als ik echt een lang stuk ging wandelen. Het herstellen is mij echt heel erg meegevallen, ik voelde me heel snel weer net zo fit als voor de zwangerschap. Maar dat is per persoon natuurlijk anders. Wat vervelend dat je hechtingen ontstoken zijn, hopelijk is dat snel over. Dan voel je je waarschijnlijk al een stuk beter.
<<

Rayna

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 995

Geregistreerd: 23 Feb 2016 21:09

Bericht 07 Apr 2017 20:16

Re: Wanneer weer echt op de been na bevalling?

Ik depte de wond trouwens met badedas op een washandje onder de douche, tip van de kraamhulp. En ik heb arnica druppels gebruikt, tip van Sam!
<<

Anoniem253

Bericht 07 Apr 2017 20:18

Re: Wanneer weer echt op de been na bevalling?

Marin schreef:Oh ja dat kan ik me voorstellen Bazinga. Niet de leukste omstandigheden maar dan gaat die knop wel op.

Sam, ik moet nu kamillethee badjes nemen van de verloskundige en kraamhulp. Dus vuilniszak in de wc pot met kamillethee er in en daar m'n billen in 'sudderen'. Echt, de schaamte voorbij na de bevalling hoor, het is echt zo! M'n man wilde het al live bloggen :laughcry:
(grapje).

Oh en m'n man kan niet echt handig thuis werken maar kan prima als het moet langer vrij nemen of halve daagjes ofzo. We gaan het gewoon even lekker aankijken volgende week.

Champagne, vervelend he, die hechtingen en knip. Merkte je dat het na een week echt beter ging qua pijn en trekken daar? Dat ging 't bij mij eerst wel maar nu zit ik met die ontsteking, baal er van!



Ja heel vervelend! Na een week ging het echt beter maar ik had geen ontsteking. Het duurt wel even voordat je er helemaal niks meer van voelt maar pijn is snel weg.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 07 Apr 2017 20:20

Re: Wanneer weer echt op de been na bevalling?

Rayna schreef:Ik depte de wond trouwens met badedas op een washandje onder de douche, tip van de kraamhulp. En ik heb arnica druppels gebruikt, tip van Sam!


Badedas is toch douchegel? Van zo in m'n sas met...
Waarom werkt dat zo goed?
En wat zijn arnica druppels en hoe gebruik je dat?
Let's discover the world together.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 07 Apr 2017 20:22

Re: Wanneer weer echt op de been na bevalling?

Badedas merk je nl wel snel. Op dezelfde manier gebruiken. Badedas classic.
Arnica druppels neem je in. Geneest van binnenuit. Heel veel positieve ervaringen onder de winter mama's.
Edit: en onder patiënten en vrienden. Werkt top. Ook na vallen en operaties enzo
Laatst gewijzigd door Sam op 07 Apr 2017 20:23, in totaal 1 keer gewijzigd.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 07 Apr 2017 20:23

Re: Wanneer weer echt op de been na bevalling?

Ah super, dank je wel!
Let's discover the world together.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 07 Apr 2017 20:24

Re: Wanneer weer echt op de been na bevalling?

Hoop dat het je helpt. Hechtingen kunnen je zo belemmeren.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Siep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3506

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:43

Bericht 07 Apr 2017 20:28

Re: Wanneer weer echt op de been na bevalling?

Ik was wel weer in de kraamweek op de been en thuis aan rommelen en met dag 6 al stuk aan wandelen. Achteraf veel te snel, heb tot 10 weken heel beel last gehad van hechtingen van de knip. Te zware belasting door veel wandelen. Ik zou bij een volgend kindje wel wat terug houdender zijn door mijn eigen ervaring.
Oktober 2016 Juni 2018
Maart 2021⭐
<<

Anoniem298

Bericht 07 Apr 2017 20:29

Re: Wanneer weer echt op de been na bevalling?

Bij de eerste duurde het zeker 2-3 weken ivm keizersnede, dus dat is niet echt een maatstaf. Bij de tweede ben ik op woensdag bevallen, vrijdag ging ik in m'n uppie, lopend, naar de IC waar mijn dochter lag (ik lag op 4, zij op BG, er was wel een lift hoor). De twee dagen ervoor werd ik er door mijn man in de rolstoel heen gereden, maar die vrijdag was hij er niet en was ik vreselijk verdrietig en had ik enorme behoefte bij m'n baby te zijn. En daarna ben ik dat blijven doen, per dag ging het beter. Ik moest de eerste twee weken alleen wel voorzichtig gaan zitten, niet per ongeluk neer laten ploffen :laughcry:
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 07 Apr 2017 20:34

Re: Wanneer weer echt op de been na bevalling?

Ik liep vrijwel gelijk weer rond in huis. De eerste week niet echt de deur uit geweest, maar na de kraamweek wel weer.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 07 Apr 2017 20:34

Re: Wanneer weer echt op de been na bevalling?

Bij mij deden die hechtingen zo gruwelijk veel pijn dat ze eruit zijn gehaald, op dag 4 of 5. Meteen diezelfde dag voelde het al 1000x beter. Er zaten allemaal dubbele knopen IN de knip. Tja, dat doet pijn als je zit/beweegt. Het eruit halen was ook niet heel gezellig... Maar wie weet kan de kraam of vk even kijken of ze eruit kunnen? De VK kwam hier sowieso langs toen en die heeft ze meteen verwijderd.

Ik kon toen ook de dag erna ofzo meteen een voorzichtig rondje buiten lopen.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

GeKKiE

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4984

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:30

Bericht 07 Apr 2017 20:35

Re: Wanneer weer echt op de been na bevalling?

Ik ben wel een week echt binnen gebleven.
Last van de hechtingen (de Arnica druppels waren echt super), maar ook last van flinke aambeien en paar dagen flink misselijk. Voelde mij raar en futlooshad geen energie die 1 dagen en dat voelde zo raar.
Daarna korte stukjes gewandeld buiten, echt heel kort en steeds wat verder.
Na 2 weken ging mijn vriend weer werken en ik steeds wat meer en verder de deur uit.
Deed wel al snel dingen in huis. Vooral op de momenten dat de kraamzorg naar huis was.
Ff lekker weer mijn eigen huishouden runnen...

Vervelend dat het ontstoken is. Ik had eigenlijk meer last van de aambeien dan de hechtingen.
<<

Anoniem315

Bericht 07 Apr 2017 20:35

Re: Wanneer weer echt op de been na bevalling?

Wat vervelend van je hechtingen. Een ontsteking lijkt me heel naar.

Bij de eerste voelde ik me de eerste dagen wankel, maar ik wilde wel mobiel zijn. Dus ik liep direct wel de trap op en af en zat overdag, tegen het advies van de kraamhulp in, gewoon beneden op de bank. Ik had niet veel hechtingen. Dat scheelt natuurlijk flink. Zitten deed me geen pijn.

Bij de tweede voelde ik me een stuk beter, ondanks wederom een ruim bloedverlies en een HB op het randje. Ik had alleen één klein inwendig hechtinkje. Heerlijk! Niks van gevoeld. Ook toen direct al weer veel op de been.

Echt op de been, als in: naar buiten om te wandelen en de huishoudelijke taken weer wat oppakken... Ik denk na een ruime week.

Neem je tijd Marin! Per dag ga je je sterker en fitter voelen, is mijn ervaring.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 07 Apr 2017 20:36

Re: Wanneer weer echt op de been na bevalling?

Na een week liep ik weer in de stad, ondanks ks. Was na negen maanden weer m'n eigen blije zelf.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem281

Bericht 07 Apr 2017 20:37

Re: Wanneer weer echt op de been na bevalling?

Haha dat 'Niet meteen neerploffen', is zo eng herkenbaar :') Ik wilde gewoon lekker gaan zitten, maar dat ging allemaal in slowmotion, steeds inhouden, trillende benen, overal spierpijn... Ik voelde me zo'n oud wijf!
<<

GeKKiE

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4984

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:30

Bericht 07 Apr 2017 20:41

Re: Wanneer weer echt op de been na bevalling?

Bazinga schreef:Haha dat 'Niet meteen neerploffen', is zo eng herkenbaar :') Ik wilde gewoon lekker gaan zitten, maar dat ging allemaal in slowmotion, steeds inhouden, trillende benen, overal spierpijn... Ik voelde me zo'n oud wijf!


Sommige dingen ben ik gewoon alweer vergeten, zoals dit...
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 07 Apr 2017 20:41

Re: Wanneer weer echt op de been na bevalling?

Ja aambeien last had ik afgelopen dagen ook, Gekkie. Nu is 't beiden.

Ai Zora dat klinkt zo pijnlijk. Goed dat ze er toen uit zijn gehaald. Vk heeft vandaag nog gekeken en nu deze badjes geadviseerd. Hopelijk helpt het gauw. Voor de rest wil ik best wel weer lekker dingen gaan doen maar idd, wil ik niets overhaasten. Goed dus ook te lezen wat Siep zegt dat ze eigenlijk te snel dingen is gaan doen (niet fijn voor jou Siep, maar wle goed om in mijn achterhoofd te houden). En voor jou voor volgende keer inderdaad. Wat naar dat je er echt zo lang last van hebt gehad!
Let's discover the world together.
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Ster