Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Moeilijk zwanger worden topic #3

<<

Vesper

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 166

Geregistreerd: 24 Jun 2016 13:41

Bericht 03 Apr 2017 09:37

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Cotton schreef:Vesper ben jij eigenlijk een oude bekende?


Nee, ik heb eens gegoogeld op ervaringen met ICSI/PGD en kwam toen oa dit forum tegen. Tijdje meegelezen maar nu het voor ons ook zover is dat we gaan starten met het traject vind ik het wel fijn om mee te schrijven.

Olijfje: Klopt. Er wordt eerst voorbereidend genetisch onderzoek gedaan waarvoor oa eerst bloed geprikt worden bij mij, mijn vriend en onze ouders. Er wordt ook nog onderzocht of we überhaupt wel in aanmerking komen voor het traject (of onze gezondheid het toelaat etc.) Volgens de arts in het MUMC kan het wel 9 maanden duren voor we daadwerkelijk met de ICSI kunnen starten. Ons geduld wordt flink op de proef gesteld.

Spannend voor jullie nu, hopen dat alles goed is voor een punctie en dan weer duimen voor een mooie score!
<<

Anoniem304

Bericht 03 Apr 2017 09:44

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Ah, je voelt zo bekend aan haha. Heel veel succes en sterkte iig.
<<

Anoniem328

Bericht 03 Apr 2017 10:03

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Lastig lijkt me dat Vesper. Als je eenmaal de beslissing hebt gemaakt om ervoor te gaan, dan wil je het liefst ook meteen beginnen en is elke dag wachten er een teveel. En jullie moeten maar liefst 9 maanden geduld opbrengen. Maar goed, het is niet anders. Nu heel hard hopen dat alle uitslagen goed zullen zijn en jullie er ook echt voor mogen gaan.
<<

Chipa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1443

Geregistreerd: 02 Sep 2013 19:14

Bericht 03 Apr 2017 16:52

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Gefeliciteerd punto! Het begin is er. Nu op naar de echo!

Ik mag vanavond de ovitrelle zetten. Dan is woensdag de eisprong. Zaterdag embryo ontdooien en dezelfde dag of zondag terugplaatsing. Dat ligt aan de planning van het ziekenhuis. Spannend! Mijn bms van nu 5mm maar groeit hopelijk nog net een beetje door. Vanaf woensdag ook aan de utrogestan bollen. Joepie
<<

Fientje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1315

Geregistreerd: 27 Feb 2015 23:10

Bericht 03 Apr 2017 17:58

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Punto, echt goed, zeg! Ik duim voor een plakkertje ;)

Chipa, spannend, de Ovitrelle! Hopelijk groeit je bms nog een beetje door, door het eitje wat het laatste zetje krijgt van de Ovitrelle. Ik duim ook voor jou!
Mama van M ('17) en F ('22)
Pegdolls!
www.dollvanjoyce.nl
<<

Anousch

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2283

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:04

Woonplaats: Vuren

Bericht 03 Apr 2017 18:35

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Punto, wat fijnnn!!! Gefeliciteerd!

Spannend Olijfje en Chipa! Duim duim!
Daan 27-06-2018
Yinthe 20-05-2022

Zo dol gelukkig en compleet ♡
<<

Moontje

Noob

Berichten: 141

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:37

Bericht 03 Apr 2017 20:32

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Punto: Jaaa! Van harte gefeliciteerd!! Wat super zeg!!!

Vesper: Begrijp ik dat jullie er nu voor gekozen hebben het daadwerkelijk ook te gaan doen? Spannend hoor! Wij wisten al eerder dat we deze manier wilde proberen om gezonde kinderen te krijgen al vorens we de behoefte hadden om het nu te willen. We wisten dat het lang zou duren en hebben daarom vooraf alle voorbereidingen al getroffen zodat we als we wilde starten redelijk snel ingepland konden worden. En nu is de tijd daar ;) Het ontwerpen van de test nav bloedmonsters van ons en onze familie was veel sneller klaar dan vooraf verteld! (Zo'n 4 maanden). Zijn jullie al op consult in Maastricht geweest?
De decapeptyl bevalt tot nu toe goed! Mijn menstruatie (die ik nu heb) viel me wel een beetje tegen wat betreft lichamelijke klachten. Maar dat was alleen met de start van mijn menstruatie.

Olijfje: Wat een super goede score heb je tot nu toe al zeg!! Ik duim mee! Even een vraag.. Jij hebt verschillende mm... maar ik neem aan dat beide eierstokken op hetzelfde moment aangeprikt gaan worden. Hoe zit dit dan precies? Ik mag donderdag beginnen met de gonal! En met mij en de deca nog steeds goed!!

Chipa: Spannend zeg!! Duim duim duim! Ben je erg zenuwachtig?

Anousch: het zit jou ook niet mee zeg jeetje wat een nieuws weer! Sterkte!

Meiden ik heb even een vraag... Ik heb woensdag mijn AFC echo... en dan gaan ze de follikels tellen begreep ik. Kan je dan ook al zien hoeveel eitjes er in de follikels groeien? Zo nee, zegt een aantal follikels ook al iets over de eventuele eitjes...?

En die AFC echo dat is uiteraard inwendig lijkt me? En wat doen ze verder nog? Is dit onprettig?
Ons leven eindigt op de dag dat we zwijgen over dingen die ertoe doen.
<<

Fientje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1315

Geregistreerd: 27 Feb 2015 23:10

Bericht 04 Apr 2017 15:52

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Moontje, waarom heb je woensdag een follikelmeting als je donderdag pas gaat beginnen met de Gonal? Of lees ik het verkeerd?

Even om je vraag te beantwoorden, hoe zo'n echo verloopt: de echo gebeurt inwendig en is nagenoeg niet vervelend. Soms is het wat gevoelig omdat ze met de echo-kop een goed beeld willen krijgen en dan nog wel eens gaan zitten 'roeren', als je snapt wat ik bedoel ;)
Verder wordt er, als je al wat langer aan het stimuleren bent gekeken naar de opbouw en dikte van het baarmoederslijmvlies. Dit doen ze allemaal tegelijk en daar is geen aparte handeling voor nodig.
Bij het maken van de echo kijken ze naar het aantal zwarte vlekken die in je eierstokken zitten. Dat zijn de follikels. Ze kunnen dan niet zien of en hoeveel eitjes er in de follikels zitten. Even ter illustratie: bij mij werden er 14 follikels gezien, die van voldoende grootte waren om aan te prikken, bij de punctie hebben ze er 9 aangeprikt en uiteindelijk bleken daar 6 eitjes in te zitten.
Het aantal follikels zegt dus niks over het aantal eitjes. Soms kan het zijn dat er geen eitje in de follikel zit, maar het kan ook zijn dat er 2 inzitten. Ze zuigen de follikel leeg en pas in het lab zien ze hoeveel eitjes eruit gezogen zijn. Dit krijg je ongeveer een uurtje na de punctie te horen.

Heb ik je vraag zo voldoende beantwoord?
Mama van M ('17) en F ('22)
Pegdolls!
www.dollvanjoyce.nl
<<

Anoniem328

Bericht 04 Apr 2017 19:26

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Ik denk dat moontje donderdag een uitgangsecho heeft. Dus dat er wordt gekeken of alles rustig is na het gebruik van de deca. Klopt dat moontje? Ik had dat namelijk wel de dag voordat ik met de puregon (gonal in jouw geval) mocht beginnen.
Om antwoord te geven op je vraag. De punctie gebeurt op het moment dat de meeste follikels rond de 20/22 mm zijn. Op dat moment zijn er natuurlijk ook nog kleinere follikels van bv 17 mm of 14 mm. Ook die prikken ze aan want ook daar kan een goed eitje in zitten al is de kans wel wat groter dat die eitjes kwalitatief niet goed genoeg zijn omdat ze nog niet genoeg ontwikkeld waren. Maar ze prikken alles dus aan vanaf ongeveer 14 mm. Bij mij was dat in ieder geval zo.
<<

Fientje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1315

Geregistreerd: 27 Feb 2015 23:10

Bericht 04 Apr 2017 19:45

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Dat zou ook kunnen, Olijfje. Geen idee eigenlijk. Heb dat nooit hoeven doen.
Mama van M ('17) en F ('22)
Pegdolls!
www.dollvanjoyce.nl
<<

Moontje

Noob

Berichten: 141

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:37

Bericht 04 Apr 2017 23:44

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Fientje en Olijfje bedankt voor jullie antwoorden!!

Ik heb morgen (woe) de follikel meting omdat deze afspraak al stond. Ik wil graag onder narcose maar mijn ziekenhuis heeft maar een aantal dagen per week de OK tot hun beschikking (afdeling gyn). Bij het inplannen van mogelijke ok's bleek mijn punctie als het volgens het boekje loopt op 1e paasdag uit te komen. Nu moet ik 1 dag later starten met de gonal om op de '3e' paasdag te gaan gokken... Wat niet wegneemt dat de punctie eventueel toch op de 2e paasdag zou kunnen vallen..

Fientje jij gaf in je antwoord aan.. als je al wat langer aan het stimuleren bent dan.. Wat is 'lang' stimuleren? Ik ben nu op de kop af 2 weken bezig met deca.
Ik ben nu ook net nog aan het menstrueren dus ik gok dat mijn baarmoederslijmvlies opbouw niet zo veel is ;)
Fientje waarom hebben ze minder follikels aangeprikt dan dat ze bij jou zagen? Van 14 naar 9?

Olijfje, helder! Hoe voel je je? Spannend hoor allemaal!!

Bedankt hoor meiden.. ik vind het soms een halve studie :palm:
Ons leven eindigt op de dag dat we zwijgen over dingen die ertoe doen.
<<

Anoniem328

Bericht 05 Apr 2017 07:32

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Maar moontje als je nu alleen nog decapeptyl gebruikt dan ben je nog niet aan het stimuleren he. Decapeptyl legt alleen de hele hormoonhuishouding plat. Daarom vroeg fientje zich ook af waarom je een follikelmeting hebt want je bent nog niet aan het stimuleren dus valt er nu ook nog weinig te meten. Ik denk dat je een echo hebt om te kijken of alles rustig is en je kunt starten met de gonal. Die echo heb ik namelijk ook altijd.
Donderdag begin je met gonal en dan begint het stimuleren dus. Misschien dat ze het je vandaag nog even kunnen uitleggen!
Het is trouwens heel lastig om te voorspellen hoe jij reageert op de gonal dus het is nu ook nog moeilijk te voorspellen wanneer je de punctie zult hebben.
Ik denk dat vrouwen gemiddeld zo'n kleine 2 weken stimuleren (de gonal) en dan de punctie. Maar kan dus ook korter of langer.

Ik heb morgen de volgende follikelmeting. Hopelijk zaterdag of maandag punctie. Voel me goed!
Laatst gewijzigd door Anoniem328 op 05 Apr 2017 07:38, in totaal 2 keer gewijzigd.
<<

Anoniem328

Bericht 05 Apr 2017 07:33

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Dubbel
<<

Fientje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1315

Geregistreerd: 27 Feb 2015 23:10

Bericht 05 Apr 2017 16:16

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Moontje, nou, wat Olijfje uitlegd, dus ;)
Je stimuleert nog niks met Decapeptyl. Je legt alleen alles plat, zodat je eigen lijf niet van alles gaat doen, maar moet luisteren naar de Gonal F. Meestal kreeg ik op dag 7 of 8 na het starten net Gonal pas een follikelmeting.

Ze prikten bij mij minder follikels aan omdat ze dan toch niet groot genoeg bleken bij de punctie (de follikels moeten toch wel van bepaalde grootte zijn willen er überhaupt rijpe eicellen in zitten) en bij mij konden ze heel moeilijk bij mijn rechter eierstok. Ik had zoveel pijn en bloedverlies op een gegeven moment dat ze gestopt zijn.
Waarom wil je de punctie onder narcose? In welk ziekenhuis zit je?

Geen dank! Ik snap dat het allemaal veel is en dat er veel op je afkomt. Het is ook allemaal niet niks. Maarrrrr: eyes on the price!
Mama van M ('17) en F ('22)
Pegdolls!
www.dollvanjoyce.nl
<<

Moontje

Noob

Berichten: 141

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:37

Bericht 05 Apr 2017 20:58

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Haha ohh ik weet het niet maar het volgende was vandaag:
Ik heb vandaag een zoals ze dat noemde; AFC echo laten maken.
Op de echo waren de zwarte vlekjes/bolletjes te zien ... en dat noemde de echoscopiste follikels... Deze heeft ze van beide eierstokken geteld (2 maten, de grootste en de kleinere) en heeft me daarbij verteld hoeveel gonal ik moet gaan spuiten.

Ik heb aanstaande woensdag de volgende echo om te kijken wat de gonal heeft gedaan (na 6 dagen gespoten te hebben).

Olijfje: Fijn dat je je goed voelt, en bijna de punctie!! Aftellen voor je!

Fientje:Ik wil de punctie graag onder narcose omdat ik bang ben dat het erg pijn gaat doen omdat mijn eierstokken wat dieper liggen. Daarbij is het ook wel zonde als je moet stoppen als je zoveel pijn hebt... maar het is maar de vraag of het gaat lukken en anders doe ik het (uiteraard) zonder narcose. Wat jij zegt is zeker waar, we weten (bijna ;)) waar we het voor doen haha! Ik heb het er zeker echt voor over; tot nu toe vind ik de behandeling an sich echt meevallen. En ik houd steeds voor ogen... als je kindjes er zijn zeggen alle moeders ik zou de pijn van mijn kind wel willen overnemen... dmv het PGD traject doe ik dit ook (bijna) letterlijk.
Maar wat betreft woorden (termen), medicatie, en andere dingen is het nog wel een nieuwe wereld voor ons. Door middel van het forum word ik nu ook weer wijzer! :thumbup:
Ons leven eindigt op de dag dat we zwijgen over dingen die ertoe doen.
<<

Anoniem256

Bericht 06 Apr 2017 08:46

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Spannend olijfje, bijna de punctie!
En chipa voor jou ook, hopelijk een goede ontdooiing dit weekend en mooi bms.

Moortje, ik heb ook ongeveer 2 weken gestimuleerd. Uiteindelijk 5 eicellen en 3 bevruchtingen. Aantal aangeprikte follikels weet ik niet precies meer. Krijg je bij jullie ook standaard pijnmedicatie? Narcose geen ervaring mee, ik kreeg Fentanyl via infuus. Kreeg er een dronken gevoel van en haalde de scherpste pijn goed weg. Vond het wel te doen. Links aanprikken was bij mij altijd wat pijnlijker, die ligt dieper verstopt.

Hier gaat het goed, voelt ook goed. Wel wat misselijk soms. Nu de lange weken tot de echo afwachten. Nog 2 weken en 5 dagen haha.
<<

Fientje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1315

Geregistreerd: 27 Feb 2015 23:10

Bericht 06 Apr 2017 17:47

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Moontje, aha! Ik snap het van de punctie.
Spannend dat je nu de Gonal erbij mag gaan spuiten. Hoeveel eenheden?

Punto, laaaaange weken wachten, meis. Super spannend! Ik blijf voor je duimen.
Mama van M ('17) en F ('22)
Pegdolls!
www.dollvanjoyce.nl
<<

Moontje

Noob

Berichten: 141

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:37

Bericht 07 Apr 2017 15:35

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Fietje, ik moet 150 eenheden spuiten. Ik vind Gonal prettiger om te spuiten dan de Deca! Maar nu dus nog even alle twee!

Punto, ach.. jeetje wat lang zeg... dat wachten... bah! Ik duim mee voor een mooie echo! In ons ziekenhuis krijg je wel standaard pijnmedicatie tijdens de punctie hoor; een soort morfine.

Hoelang moet je ECHT wachten na je terugplaatsing? Kan je echt niet iets eerder testen dan de aangegeven 2 weken?
Ons leven eindigt op de dag dat we zwijgen over dingen die ertoe doen.
<<

Anoniem256

Bericht 07 Apr 2017 16:44

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Ik testte deze keer al positief op 8 dagen na terugplaatsing. Maar als je Pregnyl of Ovitrelle gebruikt, moet je er rekening mee houden dat dit ook een positieve test kan geven. Dan zou ik wel 2 weken wachten.
<<

Fientje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1315

Geregistreerd: 27 Feb 2015 23:10

Bericht 07 Apr 2017 17:57

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Moontje, 150 eh, aha! Ja, makkelijk met het draaien aan de pen hè? De naalden doen ook veel minder zeer dan die van de Decapeptyl vind ik.

Je kan na een een terugplaatsing inderdaad al vroeg testen, zoals Punto zegt. Het ligt er alleen aan of je Pregnyl of Ovitrelle hebt gespoten en hoeveel.
Bij de verse tp (na de punctie) heb ik 10000 eh Pregnyl gespoten en dan moet je toch echt wel een dag of 14 wachten, maar bij mijn cryo tp had ik geen Pregnyl gespoten en dan zou je in theorie al na een week kunnen testen (ligt er ook wel weer aan hoe oud de cryo was bij terugplaatsen, maar bij de meesten is dit 5 dagen oud).
Mama van M ('17) en F ('22)
Pegdolls!
www.dollvanjoyce.nl
<<

Moontje

Noob

Berichten: 141

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:37

Bericht 07 Apr 2017 21:13

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Dat is fijn Punto dat het na 8 dagen bij jou al kon!

Ik moet Pregnyl gaan spuiten, helaas haha! Het zou vervelend zijn als je vals positief test... Dan moet ik straks mijn geduld maar even bewaren!

Fientje, Je zegt ... 150 eh aha, vind je dat veel/weinig? Of bedoel je er verder niets mee? Het is zeker makkelijk met de Gonal ja!
Ons leven eindigt op de dag dat we zwijgen over dingen die ertoe doen.
<<

Chipa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1443

Geregistreerd: 02 Sep 2013 19:14

Bericht 08 Apr 2017 10:07

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Ik ben net gebeld door het ziekenhuis. Ze hebben 3 embryo's moeten ontdooien voor 1 goede. Morgenochtend de terugplaatsing. Nog 4 embryo's in de vriezer. Hopelijk hebben we die niet meer nodig.

Ik heb waarschijnlijk dan de bloedtest op de datum waarop ik oorspronkelijk was uitgerekend maar dus uitliep op een missed abortion vorig jaar. Zou wel bijzonder zijn als het raak is en goed blijft gaan
<<

Fientje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1315

Geregistreerd: 27 Feb 2015 23:10

Bericht 08 Apr 2017 13:01

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Moontje schreef:Fientje, Je zegt ... 150 eh aha, vind je dat veel/weinig? Of bedoel je er verder niets mee? Het is zeker makkelijk met de Gonal ja!

Nee hoor, niks bijzonders. Ik heb dit de eerste ronde gespoten, daarna is het opgehoogd naar 225 in de tweede ronde.

Ja, wachten met testen tot wanneer de Pregnyl eruit is, hoor. Sommige meiden beginnen al met testen op de 3e dag na tp, om te kijken. Of de Pregnyl eruit gaat en wanneer je eigen hcg het gaat overnemen (als dat het gaat doen natuurlijk), maar dat heb ik nooit gedaan.
Mama van M ('17) en F ('22)
Pegdolls!
www.dollvanjoyce.nl
<<

Fientje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1315

Geregistreerd: 27 Feb 2015 23:10

Bericht 08 Apr 2017 13:06

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Chipa, poeh...dat is dus even een flinke countdown geweest voor jullie embryo's. Hopelijk is dit dan gewoon de topper! Dat moet haast wel. Jeempie, wel een bijzondere dag voor de test. Poeh!
Ik wens je alle sterkte en geluk toe, lieve Chipa.
Mama van M ('17) en F ('22)
Pegdolls!
www.dollvanjoyce.nl
<<

Anoniem328

Bericht 09 Apr 2017 09:59

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Chipa wat jammer dat er 3 embryo's verloren zijn gegaan.
Maar als het goed is is er inmiddels een mooie topper bij je terug geplaatst! Volle focus daarop! Ik duim enorm voor je.
En mocht het toch niet raak zijn (waar we niet vanuit gaan!) dan heb je fijn nog 4 mooie cryo''s in de vriezer! Nu de spannende wachtweken in. Succes!

Moontjuh ik heb destijds 14 dagen na de punctie getest. Dus 11 dagen na de terugplaatsing. Het ligt er ook aan hoeveel pregnyl je moet spuiten. Ik moet 'slechts ' 5000 eh spuiten dus dat is wel eerder je lichaam uit. Ik heb de vorige keer op dag 11 na terugplaatsing heel duidelijk positief getest!
Hoe gaat het nu met je? Gonal is prettig prikken he!

Ik gebruik nu puregon ipv gonal. Dat is weer ietsje meer gedoe. Ik heb gisteren de laatste echo gehad en gisteravond de pregnyl gespoten. Morgen om 8.45 uur de punctie.
Ik heb enorm last van m'n buik. Buik zit ook vol met follikels en vocht bleek uit de echo dus ik moet echt m'n rust nemen nu en veel water drinken ivm kans op overstimulatie. Dus languit in de tuin vandaag. Niet heel vervelend op een dag als deze.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers