Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Handjes sabbelen

<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 07 Apr 2017 12:44

Handjes sabbelen

Onze V is aangekomen bij het sabbelen op haar handjes. Deze handjes houden haar in de nacht ook wakker. Strak instoppen doen we en dan slaapt ze binnen een mum van tijd. Maar na een uur of twee begint het. Onze kleine houdini wurmt haar armpjes eronderuit en begint 'obsessief' op haar handjes te sabbelen. Als ik een speentje in haar mondje stopt dan ontspant haar lijfje meteen en slaapt ze meteen weer. Na een kwartier a half uur begint het opnieuw. Erg vermoeiend dus voor mij. Inbakeren in de mini werkt niet, want dan zuigt ze op handjes met de zak eromheen. Plus dat ik overdag zie dat ze soms op haar zij draait. Strakker inbakeren mag niet ivm haar heupen.

Nu is het sabbelen geen probleem. Maar sabbel en val er mee in slaap, denk ik dan. Ze houdt zichzelf er echt mee wakker. En mij ook, want ze maakt er ook geluid bij. Ze gaat niet huilen, heeft dus ook geen honger. Als het wel eens lukt die armpjes onder de dekens te houden, dan slaapt ze van 20-5:00.

Ze slaapt overigens zonder speen in. Overdag heeft ze hem ook niet nodig. Af en toe.
Overdag sliep ze in de mini (in ledikant), in de nacht in en gewone slaapzak (in co sleeper).

Jullie tips wat we hier aan kunnen doen?
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Pleun

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 746

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:18

Bericht 07 Apr 2017 14:18

Re: Handjes sabbelen

Kun je niet alleen haar armpjes inbakeren met een hydrofiel? Dat strak ondergestopt is toch weer lastiger loswurmen. Met de pacco inbakerdoek kun je ook de armpjes strakker inbakeren en de heupjes vrijlaten.
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4395

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:16

Bericht 07 Apr 2017 14:24

Re: Handjes sabbelen

Het probleem is dus eigenlijk dat ze jullie wakker houdt omdat ze op haar handjes ligt te sabbelen? Want ze gaat niet huilen ofzo als ze gaat sabbelen?

M doet het ook, ze valt er juist mee in slaap en dan ontspannen haar armen en liggen ze gewoon naast haar. Ze sabbelde inderdaad ook door de puckababy heen op haar handen :palm: maar dit was een van de redenen om haar op haar eigen kamer te laten slapen 's nachts, al die geluidjes. Ik weet niet of je dat al ziet zitten? Misschien gebruikt ze het sabbelen juist om weer in slaap te komen als ze wakker wordt?
december 2016
juli 2019
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 07 Apr 2017 14:28

Re: Handjes sabbelen

Ze maakt al een begin met rollen, dus dan kan inbakeren ook niet meer. En voorheen was het in de nacht ook niet nodig. Dat wil ik zo wel houden eigenijk.
En om nu weer wat anders te kopen...

We zijn juist naar de puckababy overgestapt omdat ze de hydrofiel ook steeds los kreeg ingestopt.

Ik overweeg zelfs om haar naar haar eigen kamer te doen, maar van het idee word ik verdrietig. Dus dat is ook de oplossing niet.

Ik 'leer' haar inmiddels te duimen ( :palm: ) in de hoop dat ze die dan pakt in de nacht.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 07 Apr 2017 14:37

Re: Handjes sabbelen

Ze valt met haar handjes onder de dekens en zonder speen in slaap. Als ze dan wakker wordt dan begint ze er mee. Honger is het niet. Aantal keren fles geprobeerd, maar dan drinkt ze 30 Cc of weigert.

Heb het nu ook een aantal keer laten gaan. Maar na een uur ligt ze nog te sabbelen. Dus het is niet om mee in slaap te komen. Speen tuft ze uit zodra ze slaapt.

Ik had al de neiging veiligheidsspelden te gebruiken om haar armpjes vast te spelden aan haar slaapzak. Doe ik uiteraard niet hoor!
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15894

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 07 Apr 2017 14:39

Re: Handjes sabbelen

Ik herken het als een periode waarin je dit nog heel regelmatig zult moeten doen, totdat ze zelf haar speentje kan pakken. O
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 07 Apr 2017 14:45

Re: Handjes sabbelen

Ze kijkt ook vies bij de speen overdag en voor het slapen in de avond. Dus ik hoop eigenijk dat ze m gewoon niet meer wil.
Bij huilen wil ze ook geen speen.

Opvallende is dus dat ze hem in nacht wel accepteert. Ben ook bang als ik het wel laat gaan ze in de nacht korter gaat slapen/steeds wakker is en overdag langer en ritme gaat omdraaien.

Ze slaapt verder enorm goed en makkelijk.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4395

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:16

Bericht 07 Apr 2017 14:47

Re: Handjes sabbelen

Sorry dan heb ik geen tips voor je... Iets met 'het is een fase' :laughcry:
december 2016
juli 2019
<<

Anoniem316

Bericht 07 Apr 2017 14:48

Re: Handjes sabbelen

Geen tips Jip. Gelukkig huilt ze niet.

Over dat naar het eigen kamertje doen, daar werd ik ook heel verdrietig van en dat blijft, hoelang je ook wacht. Hier spontaan gedaan en was voor beiden een goede keuze. De eerste avond heb ik echt wel gehuild hoor! Ik zou het gewoon eens proberen..
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 07 Apr 2017 14:50

Re: Handjes sabbelen

Fase die mama niet gaat trekken omdat ze maar drie uur slaapt en de rest van de nacht hazeslaapjes heeft.

Ik kan nog een grotere speen proberen misschien...
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 07 Apr 2017 15:03

Re: Handjes sabbelen

Tja Jip als je het echt niet trekt is de enige oplossing denk ik toch echt dat jullie V. op haar eigen kamertje laten slapen. Ik vond dat de eerste nachten ook heel ongezellig maar het heeft veel rust gebracht.

♥♥
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 07 Apr 2017 15:07

Re: Handjes sabbelen

Straks slaapt ze de hele nacht niet... dat kan ik dan niet zien natuurlijk.

Reden is ook dat ik rooming in tot zes maanden wil doen ivm verminderde kans op de wiegendood (in familie meegemaakt). Ik wil daar nu niet een hele discussie over overigens. Maar wilde het wel even genoemd hebben.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 21:40

Bericht 07 Apr 2017 15:23

Re: Handjes sabbelen

Heeft ze niet gewoon honger?
04-2014
10-2015
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 07 Apr 2017 15:27

Re: Handjes sabbelen

Ook al geprobeerd...dan drinkt ze 20/30 en gaat daarna vrolijk door met sabbelen. Bij honger gaat de sirene binnen één seconde van 0 naar 100 ;-)
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2503

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:39

Bericht 07 Apr 2017 15:57

Re: Handjes sabbelen

Ik had een hele reactie getypt is hij weg.

Wij hebben E ook op zijn eigen kamer gelegd vanwege de geluiden en omdat hij wakker werd van ons.
Dat was rond de 10 weken. Eigenlijk wilde ik hem langer bij ons hebben ook tot de 6 maanden.
Wel heb ik dr babyfoon naast ons bed gezet, omdat ik bang was dat ik hem niet zou horen.

Misschien kunnen jullie een babyfoon met camera kopen, zodat je haar ook kan zien. En als je het dan vertrouwd dan kun je het bv het geluid uitzetten, maar het beeld aanlaten.

Ik snap dat je haar liever bij jullie op de kamer hebt. Dat is gewoon heel fijn.

Ik moet wel zeggen dat waneer E ziek is dat ik bij hem ga liggen of ik hem bij ons op de kamer leg in het campingbed.
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018
<<

Anoniem316

Bericht 07 Apr 2017 16:25

Re: Handjes sabbelen

Hier hetzelfde als Raven inderdaad. Maar goed, je moet het uiteraard zelf weten :)
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 07 Apr 2017 17:01

Re: Handjes sabbelen

Ik heb een babyfoon met camera.
Punt is...als ze zichzelf de hele nacht wakker houdt met die handjes dan schiet ik er niks mee op om haar op haar eigen kamer te leggen. Behalve dat ik een oververmoeid kind over hou?

Zou zo'n speen met een knuffeltje wat kunnen zijn? Kan ze sabbelen op de speen en toch iets vasthouden?
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 07 Apr 2017 20:03

Re: Handjes sabbelen

Over zo'n speen met knuffeltje..
Ollie heeft die en ik merk dat hij die wel langer in houdt dan een 'gewoon' speentje, ook eentje die vast zit aan een doekje.

Hij maait ook enorm met z'n armpjes en probeert op z'n handjes te zuigen, maar natuurlijk nog veel ongecontroleerder dan V, omdat ie natuurlijk nog veel jonger is. Ik stond een paar nachten geleden ook z'n armpjes tegen te houden zodat ie ging slapen, en dan lag ik net, ging ie alweer... Inbakeren werkte ook niet, idd binnen een minuut armpje 1 en daarna armpje 2.

Ik begreep uit je berichtje alleen niet heel goed wát je er nou precies vervelend aan vindt, dat je zelf er wakker van wordt of zij. Ik weet ook niet echt een oplossing voor je behalve dat je idd zou kunnen kijken naar een speentje wat misschien goed blijft zitten, hoewel je dat gesabbel blijft horen dan natuurlijk.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem281

Bericht 07 Apr 2017 20:07

Re: Handjes sabbelen

Mijn Tobias deed 't ook, maar dat bleek uiteindelijk gewoon een duimer te zijn :) Hij vond spenen in 't begin maar zozo en spuugde ze ook steeds uit, behalve deze;

https://www.kruidvat.nl/difrax-natural- ... /p/3328312

Die was echt perfect! Mss een idee voor de speenspugers hier?
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 07 Apr 2017 20:08

Re: Handjes sabbelen

Ik vind het vervelend dat ze zoveel wakker is en wild doet. Daardoor ben ik wakker. En zo krijgen we allebei onze slaap niet.

Het sabbelen zelf vind ik niet erg. Dat hoort er bij. Als ze in haar slaap zou sabbelen is het ook prima.

Toen Vera een week oud was had ze idd die reflexmatige armbewegingen nog waar ze dan weer wakker van schrok. Nu heeft ze dat niet meer.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 07 Apr 2017 20:09

Re: Handjes sabbelen

Die speen hebben we!
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 07 Apr 2017 20:11

Re: Handjes sabbelen

Ja dan zou je misschien kunnen kijken naar een speen die ze wel goed in houdt, zodat ze haar handjes met rust laat. Maar anders weet ik 't ook niet echt, behalve idd op haar eigen kamertje maar ja snap ook als je dat niet wilt!
Let's discover the world together.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 07 Apr 2017 20:14

Re: Handjes sabbelen

Haar eigen kamer is voor mij een oplossing. Maar voor V niet als zij zichzelf wakker houdt.

Ik heb voor vannacht nu vier soorten spenen. Kijken welke het langste in blijft.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 07 Apr 2017 20:36

Re: Handjes sabbelen

Lady schreef:Ik herken het als een periode waarin je dit nog heel regelmatig zult moeten doen, totdat ze zelf haar speentje kan pakken. O


Totdat ze zo lui worden dat ze gewoon net zo lang blijven janken (liggend op hun speen nota bene) tot jij 'm weer voor ze in hun mond komt doen :face:
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15894

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 07 Apr 2017 20:51

Re: Handjes sabbelen

Zora schreef:
Lady schreef:Ik herken het als een periode waarin je dit nog heel regelmatig zult moeten doen, totdat ze zelf haar speentje kan pakken. O


Totdat ze zo lui worden dat ze gewoon net zo lang blijven janken (liggend op hun speen nota bene) tot jij 'm weer voor ze in hun mond komt doen :face:


Om vervolgens in de fase te komen waarin ze hun speen steeds uit bed mikken, als protest omdat ze moeten slapen :smile: .
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers