Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Baby weigert fles

<<

Anoniem253

Bericht 06 Apr 2017 08:41

Baby weigert fles

Sinds een week of 4 drinkt mijn baby slechter uit de fles. Ze begint en na 40cc stopt ze, soms krijssen, soms hevig schudden met haar hoofdje. Ze klakt ook tijdens het drinken en drinkt onrustig. Ze heeft geen spruw en de arts kan ook niks anders vinden waardoor het zou komen. Medisch is dus alles uitgesloten. Ik heb dr brown,avent en difrax geprobeerd. Vandaag wordt de difrax dental speen bezorgd in de hoop dat ze hier wel goed door drinkt. Ze heeft reflux, hier krijgt ze nexium voor n haar voeding wordt ingedikt. Uit elke speen die ik heb geprobeerd komt voeding dus de speen zit niet verstopt.

Iemand dit ook meegemaakt en of tips heeft? Het is zo frustrerend :-(.
<<

Snirp

Major Yipyapper

Berichten: 4822

Geregistreerd: 22 Nov 2013 07:57

Bericht 06 Apr 2017 08:51

Re: Baby weigert fles

Een pre-logopedist inschakelen?
Deze komen aan huis (ik in elk geval wel) en kunnen meekijken naar de reden waarom ze niet goed drinkt.

Verder heb ik het zelf niet meegemaakt, maar spreek nu even vanuit mijn beroep :)
<<

Anoniem253

Bericht 06 Apr 2017 08:54

Re: Baby weigert fles

Ja hier zit ik ook aan te denken, misschien gewoon doen.
<<

Snirp

Major Yipyapper

Berichten: 4822

Geregistreerd: 22 Nov 2013 07:57

Bericht 06 Apr 2017 08:56

Re: Baby weigert fles

Zeker!
Baadt het niet, dan schaadt het niet :)
Wordt gewoon vergoed door je zorgverzekeraar.
<<

Geel

Bericht 06 Apr 2017 09:02

Re: Baby weigert fles

Ik herken 't zo erg, 't is om gek van te worden. Bij ons belandde ze uiteindelijk in het ziekenhuis en moest ze aan de sondevoeding, omdat ze gewoon stopte met drinken. Bij mij gaat er dus meteen een alarmbel rinkelen als jij dit schrijft. Die logopedist inschakelen: doen! Zij kunnen naar haar drinktechniek kijken. Verder zou je een babyfysio kunnen laten komen.

Andere dingen die bij ons hielpen:

- geen Nexium, maar Ranitidine (Zantac). Weet alleen niet wat het verschil is, maar ik weet wel dat het daarna over was. Misschien zou je eens kunnen uitzoeken wat het verschil is en of die Ranitidine beter zou zijn?

- Difrax of Dr. Brown-fles, smalle speen, laagste standje.

- zorgen dat ze met haar kin op haar borst drinkt. Maar dat gaat een logopedist je ook vertellen.

- kleinere voedingen, 6 x 120. Daar moest ze in het ziekenhuis naar terug.

- niet indikken die voeding. Het CB raadt indikken altijd aan, maar dat levert vaak alleen maar onrust op. Mijn ervaring is dat het CB bij complexere reflux niet genoeg in huis heeft om te helpen, helaas. Mijn dochter ging ook meer krijsen als we indikten (bijv. bij de laatste fles). Het helpt bovendien weinig tegen reflux, omdat het in de maag weer vloeibaar wordt en dus net zo hard terugstroomt.

Het klinkt als dat haar slokdarmpje geirriteerd is door het zuur. Ze drinkt dan wat ze wil en als ze die eerste reflex niet meer heeft, stopt ze gewoon. Heel naar Champagne. Heb je een kinderarts die je kan helpen? Kijk ook eens naar het boek over reflux van Stephanie Lampe. Zij heeft drie refluxkinderen gehad (die ook nog eens KMA hadden, omg).
<<

Anoniem253

Bericht 06 Apr 2017 09:11

Re: Baby weigert fles

Wat een ellende he Geel.. volgende week vrijdag weer een afspraak bij de kinderarts maar omdat ze goed groeit gaan er bij haar geen alarmbellen af. Sommige dagen drinkt ze 700ml en sommige dagen 500ml, het is dus niet zo dat ze niks drinkt gelukkig. Nexium heeft ze echt baat bij, is het sterkste medicijn tegen reflux. De voeding dik ik in ivm spugen en onrustig drinken. Met de kin op de borst is een goede tip, dat doen we vaak niet. In de avond en nacht drinkt ze vaak wel heel goed, dat is ook gek toch?
<<

Anoniem253

Bericht 06 Apr 2017 09:15

Re: Baby weigert fles

Snirp schreef:Zeker!
Baadt het niet, dan schaadt het niet :)
Wordt gewoon vergoed door je zorgverzekeraar.



Waar ergens woon jij? :)
<<

Geel

Bericht 06 Apr 2017 09:16

Re: Baby weigert fles

Ja, ik weet ook niet waardoor dat komt, had ik ook. En mijn nichtje (3 mnd) spuugt heel veel, maar die doet dat 's avonds en 's nachts ook niet. Heel apart. Heb m'n hoofd daar ook vaak over gebroken, maar géén idee. Oké, 500-700 ml is goed inderdaad, ze moet per dag ong. 600 ml aan vocht krijgen.

Pfft die kinderarts. Heb je haar verteld dat ze zo krijst en dat je er zo lang over doet? Die kinderartsen die alleen naar groei kijken zouden ze ff een week een huilbaby moeten geven.
<<

Anoniem253

Bericht 06 Apr 2017 09:26

Re: Baby weigert fles

Ja gek is dat he?! Ze heeft 10 weken gekrijst, toen kregen we eindelijk nexium en nutramigen. Sindsdien is het een ander meisje maar sinds 4 weken dus een gevecht met de fles. De kinderarts kijkt alleen naar groei idd en hoe ze eruit ziet. Volgende week ga ik aangeven van het weigeren van de fles. De huisarts zei vd week ook zolang ze plasluiers heeft en groeit is er niks aan de hand.
<<

Anoniem250

Bericht 06 Apr 2017 09:36

Re: Baby weigert fles

F had ook reflux en is ook op een gegeven moment gaan weigeren op een zelfde manier als jouw dochter. Ik ben toen kleine hoeveelheden gaan geven. 90cc per keer. Ik was toen al weer aan het werk en ze kwam toen ook weer 3x per nacht voor een kleine hoeveelheid voeding. Omdat haar groei niet echt afboog (wel een beetje), deden ze ook niks. Ik heb tot 8 maanden (dan heb je reflux achter de rug) kleine voedingen gegeven, waaronder helaas ook nachtvoedingen. F zat toen gemiddeld rond de 600cc. Bij F werkte indikken ook niet. Daar werd ze nog onrustiger van. Sterkte.
<<

Anoniem253

Bericht 06 Apr 2017 09:36

Re: Baby weigert fles

Ze heeft overigens wel enorme zuigbehoefte, haar speentje wilt ze wel altijd.
<<

Anoniem253

Bericht 06 Apr 2017 09:38

Re: Baby weigert fles

HollyGolightly schreef:F had ook reflux en is ook op een gegeven moment gaan weigeren op een zelfde manier als jouw dochter. Ik ben toen kleine hoeveelheden gaan geven. 90cc per keer. Ik was toen al weer aan het werk en ze kwam toen ook weer 3x per nacht voor een kleine hoeveelheid voeding. Omdat haar groei niet echt afboog (wel een beetje), deden ze ook niks. Ik heb tot 8 maanden (dan heb je reflux achter de rug) kleine voedingen gegeven, waaronder helaas ook nachtvoedingen. F zat toen gemiddeld rond de 600cc. Bij F werkte indikken ook niet. Daar werd ze nog onrustiger van. Sterkte.

Jeetje wat heftig, kreeg je die 90cc er per keer wel in? Ik bied nu 6x 120cc met 4 scheppen aan.
<<

Anoniem250

Bericht 06 Apr 2017 09:41

Re: Baby weigert fles

Champagne schreef:
HollyGolightly schreef:F had ook reflux en is ook op een gegeven moment gaan weigeren op een zelfde manier als jouw dochter. Ik ben toen kleine hoeveelheden gaan geven. 90cc per keer. Ik was toen al weer aan het werk en ze kwam toen ook weer 3x per nacht voor een kleine hoeveelheid voeding. Omdat haar groei niet echt afboog (wel een beetje), deden ze ook niks. Ik heb tot 8 maanden (dan heb je reflux achter de rug) kleine voedingen gegeven, waaronder helaas ook nachtvoedingen. F zat toen gemiddeld rond de 600cc. Bij F werkte indikken ook niet. Daar werd ze nog onrustiger van. Sterkte.

Jeetje wat heftig, kreeg je die 90cc er per keer wel in? Ik bied nu 6x 120cc met 4 scheppen aan.


Nee ze heeft een fase gehad waarin ze niet meer dan 40cc dronk. Ze had toen ook een spreidbroekje en huilde heel veel. Ik heb haar toen hele dagen in de draagzak gehad. En het kinderdagverblijf belde me ook elke keer als ze daar was om haar eerder op te halen. Maar ze is nu 9 maanden en ze heeft er nu geen last meer van en drinkt zonder problemen flessen van 180cc. Dus het komt goed. Maar als je er middenin zit is het -bijna niet te doen- zwaar.
<<

Snirp

Major Yipyapper

Berichten: 4822

Geregistreerd: 22 Nov 2013 07:57

Bericht 06 Apr 2017 09:57

Re: Baby weigert fles

Champagne schreef:
Snirp schreef:Zeker!
Baadt het niet, dan schaadt het niet :)
Wordt gewoon vergoed door je zorgverzekeraar.



Waar ergens woon jij? :)


Ik werk in H.oofddorp, in het westen des lands.
<<

Believe

Yipyapper

Berichten: 1608

Geregistreerd: 29 Okt 2016 06:13

Bericht 06 Apr 2017 10:28

Re: Baby weigert fles

.
Laatst gewijzigd door Believe op 21 Jul 2017 13:06, in totaal 1 keer gewijzigd.
♥ 2015
♥ 2017
♥ 2021
<<

Geel

Bericht 06 Apr 2017 10:33

Re: Baby weigert fles

Eens. Vanaf 8 maanden gaat t over het algemeen net zo goed als bij niet-refluxkinderen.

Wat HG zegt zou ik achteraf gezien ook doen: echt kleine beetjes geven, maar dan vaker. En wat ik ook ontdekte, was dat ze die zuigbehoefte veel had omdat ze veel boeren had waarmee dan het zuur omhoog kwam. Zuigen hielp dan tegen de pijn, maar ik ontdekte ook haar signalen (bij ogen/neus wrijven, 'eh' roepen). Als ze dan uitgeboerd was, ging t weer beter. Jouw kind doet vast andere dingen, maar als je goed kijkt zie je haar communicatie.

Je hebt er nu idd maar weinig aan, maar het wordt echt beter, echt echt echt!

Edit: prikkelarme omgeving deden wij ook. Voelde heel meuterig, maar anders ging t helemaal niet.
<<

Anoniem253

Bericht 06 Apr 2017 10:43

Re: Baby weigert fles

Thanks meiden, wat heftig allemaal he?! Ik heb de poli net gebeld en mogen morgen bij de kinderarts komen ipv volgende week. Ik bied nu extra aan idd, ze plast gelukkig wel goed. Als ze vandaag zo doorgaat dan halen we de 400 niet :(.
<<

Anoniem253

Bericht 06 Apr 2017 10:43

Re: Baby weigert fles

En nog 5 maanden te gaan dus...
<<

Geel

Bericht 06 Apr 2017 11:14

Re: Baby weigert fles

Fijn dat je morgen al mag komen joh! Ja, 't is echt heel zwaar, heb met je te doen. Mss kun je de tijden en hoeveelheden opschrijven, zodat je dat kunt laten zien? Mijn hoofd was toen een grote wattenbaal, dus dan was opschrijven handig.
<<

Anoniem253

Bericht 06 Apr 2017 11:24

Re: Baby weigert fles

Geel schreef:Fijn dat je morgen al mag komen joh! Ja, 't is echt heel zwaar, heb met je te doen. Mss kun je de tijden en hoeveelheden opschrijven, zodat je dat kunt laten zien? Mijn hoofd was toen een grote wattenbaal, dus dan was opschrijven handig.

Ja dat hou ik idd ook bij, dank je! Heb het idee dat ik een beetje hetzelfde doormaak als jou destijds, zoveel herkenbaarheid ook in vorige topics :-(.
<<

Geel

Bericht 06 Apr 2017 12:35

Re: Baby weigert fles

Ja dat heb ik ook haha, als ik jouw topics en vragen lees is het net of ik mezelf hoor. Sisters in arms baby! Als je nog een pep-uptalk nodig hebt, moet je gewoon weer reageren. Laat je weten hoe t op de poli was?
<<

Anoniem253

Bericht 06 Apr 2017 13:31

Re: Baby weigert fles

Geel schreef:Ja dat heb ik ook haha, als ik jouw topics en vragen lees is het net of ik mezelf hoor. Sisters in arms baby! Als je nog een pep-uptalk nodig hebt, moet je gewoon weer reageren. Laat je weten hoe t op de poli was?

Haha lief! Ja laat ik zeker weten, dankjewel!!
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2813

Geregistreerd: 19 Okt 2013 10:39

Bericht 06 Apr 2017 21:37

Re: Baby weigert fles

Even een andere kijk op je verhaal. Ik herken het namelijk ook wel. Wij zijn bij de huidarts terecht gekomen en die dacht aan kma. Ook overigens omdat van reflux geen sprake lijkt. Wij zijn overgegaan op h.a. voeding en toen was het krijsen vrijwel gelijk over en gingen de flessen leeg. Inmiddels moeten wij weer terug aan de standaard voeding om te kijken of het echt kma is en eventueel die diagnose te stellen. Maar goed, kennelijk kunnen de klachten die je omschrijft ook op kma duiden. Sterkte, hopelijk komt er morgen al wat uit.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 07 Apr 2017 00:33

Re: Baby weigert fles

Geel schreef:
- zorgen dat ze met haar kin op haar borst drinkt. Maar dat gaat een logopedist je ook vertellen.



Dit is interessant, ik had borstvoedingscursus van de week en ze zeiden werkelijk precies het tegenovergestelde daar. Ze zei: probeer zelf maar eens te drinken als je kin op je borst is. En inderdaad, dat gaat bijna niet. Juist kinnetje wat omhoog. Ook vertelde ze dat mensen soms de zwaartekracht onderschatten. Als je een baby op z'n rug legt en de fles erboven, hoeft hij/zij bijna niet te zuigen want de zwaartekracht zorgt ervoor dat de melk snel in zijn/haar mondje komt. Soms teveel maar is moeilijk te controleren voor baby. Dat kan voor ongemak zorgen of dat er teveel melk binnenkomt met een chagie baby als gevolg. Beter om baby rechtop te zetten en zelf laten zuigen. Net als aan de borst.

Ik ben natuurlijk als moeder compleet onervaren maar wilde dit toch even delen, wie weet is het makkelijk te verhelpen met deze mini tips.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem253

Bericht 07 Apr 2017 04:04

Re: Baby weigert fles

Luisa schreef:Even een andere kijk op je verhaal. Ik herken het namelijk ook wel. Wij zijn bij de huidarts terecht gekomen en die dacht aan kma. Ook overigens omdat van reflux geen sprake lijkt. Wij zijn overgegaan op h.a. voeding en toen was het krijsen vrijwel gelijk over en gingen de flessen leeg. Inmiddels moeten wij weer terug aan de standaard voeding om te kijken of het echt kma is en eventueel die diagnose te stellen. Maar goed, kennelijk kunnen de klachten die je omschrijft ook op kma duiden. Sterkte, hopelijk komt er morgen al wat uit.


Bedankt voor je reactie! Ze krijgt nutrimigen ivm kma.
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers