Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Sollicitatietopic #2

<<

Libelle'

Kwebbel

Berichten: 404

Geregistreerd: 04 Nov 2016 12:06

Bericht 06 Apr 2017 04:08

Re: Sollicitatietopic #2

Balen Fedora! Kom anders meeschrijven in het topic waarin we elkaar aan een baan helpen. Ik zag dat je al een berichtje had geschreven daar, maar als je uitlegt wat je precies zoekt en in welke regio, wie weet dat iemand iets weet?
<<

Anoniem221

Bericht 06 Apr 2017 04:23

Re: Sollicitatietopic #2

Misschien dat ik mezelf nog wel even meld. Ik weet alleen dat er geen vacatures openstaan voor dat wat ik echt wil. Ik solliciteer nu op alles wat ik mogelijk ook als fijn kan ervaren. Hoop toch dat ik ooit ergens voor in aanmerking kom. :)
<<

Lavendel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1462

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:58

Bericht 06 Apr 2017 06:51

Re: Sollicitatietopic #2

Ja gewoon blijven schrijven Fedora. Wie weet wat je tegen komt, en anders is alleen al het schrijven van goede brieven en het voeren van gesprekken zinvol. Waarom doe je niet mee in het topic help elkaar aan een baan?
Smile, it's free!
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 06 Apr 2017 07:00

Re: Sollicitatietopic #2

Goed idee Fedora! Het belangrijkste lijkt me dat je weer in het werkritme komt na zoveel tijd, en je sociale leven weer wat uitbreidt. Hoeveel sollicitaties per week is dat ongeveer, die dingen die je leuk lijken? Lijkt me lastig maar wel uitdagend om passende functies te vinden!
#teammaple🍁
<<

Anoniem221

Bericht 06 Apr 2017 12:10

Re: Sollicitatietopic #2

Ik heb er afgelopen week een aantal uitgedaan, omdat ik dacht dat het mogelijk leuke functies zouden kunnen zijn. Ik heb er nu nog één in het vat zitten die ik eruit moet doen, maar dat is echt een leuke functie en daar moet ik dan meer mijn best op doen. Van mezelf. Ik wil er immers wel uitspringen.
<<

Anoniem210

Bericht 06 Apr 2017 15:49

Re: Sollicitatietopic #2

Jammer Elliot maar gelukkig heb je er zelf wel vrede mee. Volgende keer beter!
Spannend Libelle. Succes!
Balen Fedora.

Ik heb op advies van jullie toch een brief geschreven en ben uitgenodigd voor gesprek. A.s. dinsdag al.
Ik vind het super spannend. Het is 7 jaar geleden dat ik voor het laatst gesolliciteerd heb.
<<

Infragilis

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 259

Geregistreerd: 14 Dec 2016 16:34

Bericht 06 Apr 2017 17:46

Re: Sollicitatietopic #2

Jaaa wat goed Lennox! En leuk!

En onthoud dat je niks moet he, voor is dit ook om eens te kijken wat er verder allemaal is.

Succes!!
<<

Anoniem210

Bericht 06 Apr 2017 18:13

Re: Sollicitatietopic #2

Ja ik weet het. Het is hoe dan ook een goede en leerzame ervaring.
Maar stiekem wil ik deze baan wel heel graag. Het is heel wat anders dan ik nu doe, regelmatiger werken, veel meer uitdaging en heel ander soort werk. Wat ik nu doe is leuk maar het voelt na al die jaren dat ik er wat uitgegroeid ben, er zit geen uitdaging meer in. Maar ja er zitten wel wat haken en ogen aan de situatie. Ik ben natuurlijk zwanger dus het is de vraag of ze mij wel willen en nu heb ik een vast contract en dan zou ik een jaar contract krijgen. Maar he, eerst maar eens op gesprek en kijken of ik de functie uberhaubt wel echt zo leuk vind als ik nu denk. En dan nog afwachten of ze mij willen.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 06 Apr 2017 18:56

Re: Sollicitatietopic #2

Ik heb inmiddels ook m'n eerste sollicitaties gedaan. 1 afwijzing, de ander net verstuurd. Ben benieuwd.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Serena

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 717

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:37

Bericht 07 Apr 2017 14:55

Re: Sollicitatietopic #2

Wat goed Lennox en spannend! een ook voor jou Thunder, hopelijk komt er wat uit.

Ik heb ook weer een brief gestuurd. En vanochtend een gesprek gehad bij een uitzendbureau, hij zag het wel zitten en gaat mij ergens voorstellen. Ben heel benieuwd of het wat wordt.
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4015

Geregistreerd: 26 Okt 2013 18:21

Bericht 08 Apr 2017 09:56

Re: Sollicitatietopic #2

Wat goed, Lennox! Ik vind dat een hele fijne positie. Je hoeft niet weg, maar kan wel weg. Gewoon kijken wat het gesprek gaat brengen. Heel veel succes!

Heb jij inmiddels gesolliciteerd op die ene leuke functie, Fedora? Lastig is dat he, als je echt een baan hebt gevonden die je zo leuk lijkt. Dan wil je echt een perfecte brief en cv hebben, want dat is de eerste stap tot succes. Hopelijk wordt het wat!

Jammer van die ene afwijzing, Thunder. Hopelijk heb je met de andere brief meer succes!

Goed bezig, Serena. Hopelijk komt er wat leuks uit voort.

Ik heb aanstaande donderdag een tweede gesprek voor een leuke baan. Ik vind het wel heel erg spannend allemaal. Het werk lijkt me erg leuk en uitdagend. Iets wat ik in mijn huidige baan wel mis. Maar die twijfel. Stel dat ik het wordt en de voorwaarden zijn voor mij allemaal oke, ga ik het dan wel doen? Ga ik mijn vaste contract, mijn leuke collega's en het comfort opgeven om weer aan iets nieuws te beginnen? Alles weer opnieuw te leren en je plekje te vinden etc. Ik weet het antwoord wel, dat ik het zou moeten doen als ik er echt enthousiast over ben. Omdat ik in deze functie ook niet gelukkig ben. Ik mis echt de uitdaging en wordt soms gedeprimeerd van mezelf omdat ik geen voldoening haal uit mijn werk op dit moment.

Daarentegen kregen we gisteren bericht dat ze bij mij op het werk een nieuwe functie open hebben staan wat me wel aantrekt. Maar het moet allemaal op zo'n korte termijn. Voor volgende week maandag moet je contact opnemen (ik werk maar drie dagen volgende week, dus dat is wel heel erg vlot) en in mei moet je daar al beginnen. Dat vind ik gewoon vervelend. Ik heb al afspraken staan in mei, ik zou mijn eigen klanten niet goed af kunnen sluiten en mijn collega's met een hoop extra werk opzadelen. Plus dat ik nu natuurlijk ook al aan het solliciteren ben en niet weet hoe dat gaat lopen. Slechte timing en zeer kort dag dus. Beetje jammer.
<<

Anoniem210

Bericht 10 Apr 2017 17:23

Re: Sollicitatietopic #2

We hadden vanmiddag vergadering op het werk en daarin vertelden 2 collega's dat ze een nieuwe baan hebben gevonden. Ik ga uiteraard nog van niets uit maar ik voelde mij wel een beetje lullig nu ik ook aan het solliciteren ben. Dan zijn er straks misschien 3 mensen weg. :palm:
<<

Peeteke

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 119

Geregistreerd: 16 Mei 2015 10:10

Bericht 10 Apr 2017 19:45

Re: Sollicitatietopic #2

Van de week benaderd naar aanleiding van het plaatsen van mijn cv op de nationale vacature bank door een bedrijf die starters zocht in commercieel administratief mederwerkers. Afgelopen donderdag op gesprek geweest en hoorde vandaag helaas dat er meer mensen op gesprek waren geweest die ook meer ervaring hadden. Je moet toch ergens beginnen? maar helaas wordt me die kans niet gegeven.
10 december 2014 werd ik zijn meisje, 20 mei 2016 zijn wij gaan samen wonen, 10 februari 2017 ging hij op zijn knieen!
Afbeelding
Afbeelding
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4015

Geregistreerd: 26 Okt 2013 18:21

Bericht 11 Apr 2017 09:42

Re: Sollicitatietopic #2

Dat is wel vervelend, Lennox. Maar mocht het zo zijn, dan is het niet anders. Ik vind het ook vervelend dat als ik mogelijk weg ga, mijn collega's het zoveel drukker hebben. Dat is geen prettig idee. Maar toch weerhoud het mij niet om dan maar hier te blijven zitten. Uiteindelijk komt het toch wel op z'n pootjes terecht.

Stom is dat, Peeteke! Dan vragen ze starters, maar blijken er toch nog mensen gesolliciteerd te hebben met (meer) ervaring. Jammer zeg, maar geef ze eens ongelijk. Ik vind het ook een stomme reden, want het moet toch ooit een keer de eerste keer zijn dat je iets doet. Maar als ze ook iemand kunnen nemen met ervaring, is de keuze voor mij ook snel gemaakt.

Heb je verder nog iets lopen?
<<

Serena

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 717

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:37

Bericht 11 Apr 2017 10:06

Re: Sollicitatietopic #2

Frustrerend Peeteke, je moet inderdaad toch ergens beginnen. Hoe lang ben je aan het zoeken? En heb je nog iets anders lopen.

Winegum, spannend veel succes donderdag! Wel jammer van de interne functie, kan je niet nog navragen of daar misschien iets in is te onderhandelen? Dat je bijvoorbeeld een geleidelijke overstap maakt en dus een tijdje een dubbele functie doet?

Lennox, dat is wel even een ongelukkige samenloop van omstandigheden, maar laat je er niet door weerhouden. Ze zullen vast wel weer nieuwe mensen vinden.
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4015

Geregistreerd: 26 Okt 2013 18:21

Bericht 11 Apr 2017 10:15

Re: Sollicitatietopic #2

Bedankt, Serena!
Misschien valt er wel over te onderhandelen, maar ik heb besloten om daar verder niet op te gaan solliciteren op dit moment.
Wie weet in de toekomst.
<<

Anoniem210

Bericht 11 Apr 2017 20:28

Re: Sollicitatietopic #2

Oh balen Peeteke, frustrend ook. Je moet inderdaad ergens beginnen dus iemand zou je die kans om te starten moeten geven.

Wat jammer van de omstandigheden winegum.

Ja, ik laat me er ook niet door weerhouden hoor maar het knaagde wel even.
Mijn gesprek ging goed. Ik heb een positief gevoel en er was echt een klik. De inhoud van de vacature spreekt mij ook heel erg aan. Er zijn nog 3 andere kandidaten. Ze gaan waarschijnlijk op basis van dit gesprek iemand kiezen. Eind van de week hoor ik meer.
<<

Serena

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 717

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:37

Bericht 12 Apr 2017 09:27

Re: Sollicitatietopic #2

Spannend Lennox!

Nou ik heb ook nog wat vorderingen. Een bedrijf wat me eerst afgewezen had heeft nu weer contact gezocht omdat er weer een vacature openstaat, super spannend want daar wilde ik heel graag werken. En vanmiddag heb ik nog een gesprek ergens anders, wat me ook een hele leuke functie lijkt. Zit nu dus echt even in de zenuwen.
<<

Anoniem210

Bericht 12 Apr 2017 11:27

Re: Sollicitatietopic #2

Oh wat een mooie vordering Serena. Spannend! Ik ga voor je duimen. Veel succes.
<<

Chava

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3589

Geregistreerd: 23 Jun 2016 20:23

Bericht 12 Apr 2017 12:07

Re: Sollicitatietopic #2

Winegum: herkenbaar. Ik heb ook een vaste baan met alle bijkomende zekerheden, maar totaal geen uitdaging meer. Ben nu ook bezig met solliciteren en ooit zal daar wel een nieuwe baan uit voortkomen. Een eng idee.

Wel jammer dat nu pas duidelijk is dat er een functie bij je huidige werkgever vrijkomt.

Succes donderdag!

Lennox: kan me wel voorstellen dat je je lullig voelt, maar mocht jij ergens anders worden aangenomen, dan is het niet anders. Het gaat om jouw eigen geluk.

Peeteke: vervelend is dat. Hopelijk krijg je snel wél de kans om ergens te beginnen.

Serena: spannend! Hoe ging je gesprek?

Ik ben geselecteerd om komende dinsdag naar een inloopavond van mijn mogelijk nieuwe werkgever te gaan. Mijn eerste echt serieuze sollicitatie en meteen al een stapje dichterbij!
To travel is to live
Mijn instagram
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:06

Bericht 12 Apr 2017 14:38

Re: Sollicitatietopic #2

Goed bezig iedereen!

Ik heb ook weer een sollicitatie verstuurd, waar ik heel enthousiast over ben, vind het zo lastig om dat dan op papier te zetten, maar volgens mij is het aardig gelukt.
<<

Serena

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 717

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:37

Bericht 13 Apr 2017 08:57

Re: Sollicitatietopic #2

Spannend Soleil en Chava

Gesprek ging gister best goed, mis in die functie wel wat inhoud en doorgroeimogelijkheden. Maar net gebeld met ander bedrijf en daar willen ze me wel graag hebben! (Daar waar ik dus eerder afgewezen was)
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:06

Bericht 13 Apr 2017 13:13

Re: Sollicitatietopic #2

Serena wat goed! Gefeliciteerd!

Ik ben vandaag teruggebeld (het was gisteren de laatste dag om te solliciteren) maar het kan niet parttime. Heel erg jammer! Ik had de vacature op verschillende sites zien staan, bij een van die sites stond dat hij wel parttime kon, maar blijkbaar dus een fout. En ik kreeg ze gisteren niet meer aan de telefoon.
Ik ben wel blij dat ik terug gebeld ben en mijn brief en profiel dus wel aanspraken.
<<

Anoniem210

Bericht 14 Apr 2017 12:38

Re: Sollicitatietopic #2

Serena gefeliciteerd! Wanneer kan je starten?

Jammer Soleil. Maar wel fijn om te weten dat ze je wel zien zitten.

Ik heb gisteren zoals verwacht een afwijzing ontvangen. Ze hebben stabiliteit in het team nodig en dat kan ik nu niet bieden. Wel hebben ze mij op het hart gedrukt als er weer een vacature vrij komt zeker te solliciteren.
<<

Serena

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 717

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:37

Bericht 14 Apr 2017 13:24

Re: Sollicitatietopic #2

Jammer Lennox en Soleil.
Begin mei, dus gelukkig al snel :)
VorigeVolgende

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers