Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Onze zoon is geboren! Bevallingsverhaal op p.14

<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43580

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 05 Apr 2017 20:14

Re: Onze zoon is geboren!

Dee schreef:Wil hij niet op jouw borst slapen? Dat heeft ons de eerste weken enorm geholpen. Kraamverzorgster gaf aan dat dit prima kon (ik was bang dat ze er af zou vallen bijv.) want wij moeders schijnen een hormoon aan te maken dat je gewoon blijft liggen.


Ik ben een paar keer wel echt met hem in m'n armen/borst in slaap gevallen. Maar ik schrik dan toch echt elke paar minuten wakker. Is ook niet echt te doen dus. Leg dekbed dan wel echt weg bij hem maar ik slaap dan toch echt onrustig.
Het stomme is, hij kán het wel, in blokjes van drie uur slapen. Van 3 tot 6 uur s nachts is het echte slaap blokje, dan kunnen wij ook echt even liggen en achter elkaar door slapen. Maar verder nog niet echt. Komt ook wel hoor. Ik moet zeggen dat ik ondanks de vermoeidheid er wel echt rustig mee om ga. Gisternacht was ik wel beetje wanhopig toen hij maar bleeeef huilen (en die fantoom huiltjes als je dan even naar de wc gaat!) maar we pakken wel echt onze rust waar kan. Twee daagjes zonder bezoek was ook echt het beste wat we hebben kunnen doen!

Haha ja echt, Pitty? :smile:
Let's discover the world together.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11349

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 05 Apr 2017 20:19

Re: Onze zoon is geboren!

Overdag kun je hem ook even aan de kraam meegeven naar beneden. Kun jij even slapen. Voelt de eerste keer gek, maar mij gaf het even wat rust. Die eerste weken is ook wel overleven.

Komt hij goed aan en zo? Dat was bij ons zo'n zorg er bij en maakte nog meer onrust.

Of hem tussen jullie in op een nestje van voedingskussen.

En het wordt beter!
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43580

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 05 Apr 2017 20:25

Re: Onze zoon is geboren!

Ja ze neemt 'm elke dag na mijn lunch (en zijn luier en voeden) naar beneden en dan kan ik (en man ook, doen we lekker samen) even een uurtje of twee slapen. Drie uur zou er tussen moeten kunnen zitten maar meestal komt ie iets eerder weer. Vind ik totaal niet gek voelen, vind het heerlijk om dan echt even zelf rust te pakken.
En dan daarna moet ik hem weer voeden maar krijg daarna een heerlijke fruitsalade van haar. Echt een topmens, moet je dit zien.

Afbeelding


Ja qua gewicht doet ie 't prima! Hij is van 3860 maar 3760 maar 3700 gegaan en daar nu al drie dagen stabiel op. Geen enorme dip gemaakt. Nu hopelijk lekker gauw weer omhoog.
Let's discover the world together.
<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2503

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:39

Bericht 05 Apr 2017 20:32

Re: Onze zoon is geboren!

Maar dan slaapt hij toch hartstikke goed al.

En voor dat blokje van 3 tot 6 slaapt hij dan ook blokjes? Of is hij dan juist vaak wakker.
Hier heeft E in een wiegje naast ons bed gelegen. Ik hing mijn hand er vaak in dat hielp goed.

En slaapt hij overdag wel goede blokjes in zijn eigen bed? Want dan kun je ook even bijslapen.

En slaap tekort is pittig, maar je went er wel aan. Hier tot 4,5 maand zeker nog twee keer wakker geweest snachts. En nu nog één keer per nacht en soms slaapt hij door tot 06:30.
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11349

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 05 Apr 2017 20:42

Re: Onze zoon is geboren!

Ach ja iedereen is er anders in :)
Ziet er heerlijk uit! Lemmet genieten van de verwennerij!

Hij doet het heel netjes zo te lezen!
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2503

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:39

Bericht 05 Apr 2017 20:54

Re: Onze zoon is geboren!

https://kiind.nl/let-your-monkey-do-it/

Dit vond ik een heel fijn artikel om te lezen als ik er even doorheen zat.
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11349

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 05 Apr 2017 20:57

Re: Onze zoon is geboren!

Raven schreef:https://kiind.nl/let-your-monkey-do-it/

Dit vond ik een heel fijn artikel om te lezen als ik er even doorheen zat.


mooi artikel en zo werkt het echt!
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

GeKKiE

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4984

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:30

Bericht 05 Apr 2017 21:03

Re: Onze zoon is geboren!

Wat een prachtig tevreden mannetje!
Bij ons hielp het inbakeren goed. En toen ze uit de doek ontsnapte, werkte de puckababy ook super.
Ze werd anders constant wakker van haar eigen handen.
Hoop dat het helpt vannacht!

Wat een heerlijke fruitsalade! Maakte onze kraamverzorgster ook. Ik vond het zo fijn!
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 05 Apr 2017 21:10

Re: Onze zoon is geboren!

Pittig hè Marin, dat slapen in het begin. Het wordt echt beter! Hopelijk werkt het inbakeren een beetje, en hier deed Ewan het slaapschaapje ook wonderen. Ik heb de eerste weken gekozen voor zelf half rechtop slapen met een baby op de borst, op die manier kon ik telkens blokjes van 3 uur slapen. Goed nestelen met kussens en dan was het nog wel goed te doen ook. Succes hoor! En kijk nou wat een heerlijk manneke, dat maakt alles meteen weer goed.

♥♥
<<

Geel

Bericht 05 Apr 2017 21:21

Re: Onze zoon is geboren!

Wat Elliot deed, deed ik ook idd, veel kussens om me heen zodat ik veel steun had en dan rechtop slapen. Maar echt slapen was het nooit, je ligt meer heel diep te doezelen. Gek genoeg zijn dat wel momenten die ik me herinner als mooi, hoe moe ik ook was. Wrsch omdat 't redelijk kort duurt idd. Hoop dat het inbakeren vannacht helpt! Hier scheelde dat echt veel.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9737

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 05 Apr 2017 21:26

Re: Onze zoon is geboren!

Van harte gefeliciteerd met jullie kleine wonder!!!


En wat een mooie naam. Vind het heel erg passend bij jullie.

Geniet ervan net volle teugen!
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 05 Apr 2017 21:29

Re: Onze zoon is geboren!

Ja Geel ik dus ook! En ik twijfelde of ik het moest typen omdat het zo'n irritant cliché is, maar als ik nu terugkijk op die eerste weken vind ik het zo jammer dat ik zo bezig was met dat hele 'in het eigen bedje slapen'. Achteraf had ik veel bewuster moeten zijn van hoe mooi en bijzonder het is dat zo'n kleine wurm zich alleen bij jou echt veilig voelt. Het is advies waar je niets mee kan als je middenin die tijd zit, maar terugkijkend op die tijd denk ik het altijd.

♥♥
<<

Geel

Bericht 05 Apr 2017 21:35

Re: Onze zoon is geboren!

Haha dat zeg je wel goed ja. Ik voelde me toen heel erg nodig én ook onvoorwaardelijk geliefd. Je baby wil alleen maar jou, heel dicht bij je zijn. Da's eigenlijk vet bijzonder.

Ik vind t heel irritant dat veel clichés waar blijken trouwens. Over alles. Grmbl.

Terug naar jou Marin! ;-) (Marin ligt allang te pitten natuurlijk.)
Laatst gewijzigd door Geel op 06 Apr 2017 08:29, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43580

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 05 Apr 2017 21:47

Re: Onze zoon is geboren!

Haha dat laatste, hell no! Net voeding klaar, gaan nu inbakeren proberen want poging zonet tot in bedje leggen duurde welgeteld een minuut :laughcry:

Maar heel fijn wat jullie zeggen over dat slapen bij jou in bed. Ik durf het zelf nog niet goed maar het gebeurt me gewoon wel af en toe. Daar moet ik misschien ook wat meer aan toe geven. Dat diep doezelen is het idd!

Thanks ladies!
Let's discover the world together.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9737

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 05 Apr 2017 21:49

Re: Onze zoon is geboren!

Co-sleeping is helemaal hot en trendy ;)
<<

Anoniem316

Bericht 05 Apr 2017 22:13

Re: Onze zoon is geboren!

Inderdaad aan toegeven! Vertrouwen op jezelf en op je lichaam (wie had ooit gezegd dat ik zoiets mutserigs zou zeggen). Ik heb gewoon op m'n rug gelegen, m'n handen om haar heen, deken tot m'n heupen en een dekentje om haar heen. Ik zou het gewoon proberen! En ik zag dat jullie een nestje hadden? Anders leg je die toch tussen jullie in?
Zo'n wiegje is gewoon nog heel groot en koud voor zo'n kleintje. Gewoon lekker bij je houden. En ze gaan echt wel in hun bedje slapen t.z.t.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15901

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 05 Apr 2017 23:03

Re: Onze zoon is geboren!

Oh ja, dat slapen! Ik vind het net als Elliot nu ook zo jammer dat ik daar toen zo krampachtig in was. Of rechtop slapen met hem op je borst of met mijn arm in een onmogelijke houding over de spijlen van zijn wieg. Nu denk ik weleens: had ik hem maar gewoon tussen ons in gelegd tussen onze hoofdkussens. Beide hoofdkussen zover mogelijk naar de rand van het bed zodra er flink ruimte is maar hij niet onder de dekens kan komen. Dat deed ik na een paar maanden, arm om hem heen en dan sliepen we alle drie heerlijk. Maar ach, het is gewoon een doodvermoeiende zoektocht.

Ik hoop dat je vannacht wat slaapt kunt pakken. Het is wel een beauty hoor!
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 06 Apr 2017 06:15

Re: Onze zoon is geboren!

Wij hadden T gewoon op een aankleedkussen tussen ons in die eerste nachten. Ideaal! Als ie het niet dikke prima vindt, eigen bedje, why bother :)
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

brennie

Kwebbel

Berichten: 430

Geregistreerd: 18 Dec 2014 19:21

Bericht 06 Apr 2017 06:22

Re: Onze zoon is geboren!

Wij hadden het matrasje vd wandelwagen tussen ons in. Daar lag de kleine man op. Aankleedkussen vonden wij niet fijn ademt niet plastic
<<

Snirp

Major Yipyapper

Berichten: 4822

Geregistreerd: 22 Nov 2013 07:57

Bericht 06 Apr 2017 07:20

Re: Onze zoon is geboren!

T. heeft de eerste 3 weken bij M. op de borst geslapen.
Mij lukte het ook niet om zo te slapen, maar hij had er geen moeite mee.
Zo lief, twee van die slapende mannen naast me in bed, haha.

Hopelijk hebben jullie een goede nacht gehad :)
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8453

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 06 Apr 2017 08:06

Re: Onze zoon is geboren!

Als E niet goed in haar eigen bedje sliep dan legden we haar wiegmatrasje gewoon tussen ons in met haar erop, helemaal tegen het hoofdeind aangeschoven zodat ze alleen met haar onderbenen onder ons dekbed lag. En dan om de beurt een pink in haar mond en hand op haar buikje bij krampjes, en later om de beurt spenendienst :wink:

Ik zou er ook aan toe geven en kijken hoe je het gezien de omstandigheden zo veilig mogelijk kunt maken.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43580

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 06 Apr 2017 08:20

Re: Onze zoon is geboren!

Nou inbakeren werkte voor geen meter, hij wurmde steeds z'n handjes er binnen no time uit. Maar vannacht heb ik toch een beetje gedoezeld met hem op m'n arm in bed. M'n man (en kraamzorg) is er geen fan van en ik zelf vind het eigenlijk ook wel eng maar zo met het voedingskussen in m'n rug en dekbed ver van hem weg leek me het veiligst. In het baby nestje s nachts tussen ons in durf ik niet, daar heb ik toch ook wel enge dingen over gelezen.
En hij heeft paar uurtjes in eigen bedje geslapen, hij kán het wel. Dus al met al best een redelijke nacht!
Let's discover the world together.
<<

Peinture

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1297

Geregistreerd: 09 Sep 2013 17:27

Bericht 06 Apr 2017 08:50

Re: Onze zoon is geboren!

Wat een prachtig ventje :love:

En wat zijn de nachten herkenbaar! Ik moet ook helemaal terugdenken.. Ik heb nachtenlang met 1 arm door de spijlen van de wieg heen geslapen, om het speentje er enigszins in te houden want dan waren ze stil-achtig. Of in slaap doezelend met een baby op me, en dat ook zeer eng vinden en dus helemaal niet fatsoenlijk kunnen/durven slapen.
En als ze dan wel langer echt stil waren gingen man en ik wakker liggen om geluidjes en zuchtjes te analyseren :smile:

Het is het allemaal waard, cliché, maar waar. En het wordt ook echt weer anders, jullie krijgen ooit weer slaap. En ooit is er een ritme, voordat je het weet is het zover. En je moet ook maar denken, iedere nacht is er weer een richting een nacht met wel meer slaap. Want hij gaat het snappen, en hij gaat echt straks langer ertussen laten.

Leuk om te lezen die updates, en die heerlijke fruitsalades vond ik echt een feestje :banaan:
<<

Geel

Bericht 06 Apr 2017 08:52

Re: Onze zoon is geboren!

Mooi zo Marin! Vaak zijn die baby's zo onrustig 's avonds. En dan na die nachtvoeding willen ze ineens wel. Gekke mensen zijn het ;-).

Inbakeren mag best strak trouwens, in je buik zat hij ook helemaal opgepropt en dat gevoel probeer je na te bootsen.

Krijg je veel bezoek vandaag of heb je lekker weer een rustige dag?
Laatst gewijzigd door Geel op 06 Apr 2017 09:12, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2503

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:39

Bericht 06 Apr 2017 08:59

Re: Onze zoon is geboren!

Marin een baby slaapt maar stukjes van twee of drie uur per keer en soms zelfs korter. Ook snachts. Dus zo slecht doet hij het echt niet.

Ook zijn baby's zoals Geel zegt in de avond vaak heel onrustig de eerste weken/maanden. Dan huilen en jammeren ze. Soms weet je dan echt niet hoe en wat.
Bij ons begon dat rond 19:00 en duurde tot 23:00.
Wij keken ook echt waar hij onrustig van werd. Dus ook niet teveel bezoek op een dag. En al helemaal niet in de avonden.

Helaas zit er geen gebruik aanwijzing bij. Maar volg je gevoel en doe wat jij fijn vindt.
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers