Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Buisjes

<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 30 Mrt 2017 11:04

Re: Buisjes

Oh spannend Pompoen!


Wat snel al Kajaka!
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2848

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:15

Bericht 30 Mrt 2017 11:34

Re: Buisjes

Vanaf nu is het snel. Maar we wachten al vanaf 14-2 dus het heeft behoorlijk lang geduurd.

Jammer dat de buisjes nog niet het gewenste effect geven Pompoen.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 30 Mrt 2017 11:39

Re: Buisjes

Hij slaapt trouwens wel door sinds hij buisje heeft...dat kan haast geen toeval zijn toch?
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 30 Mrt 2017 20:10

Re: Buisjes

Kajaka schreef:Vanaf nu is het snel. Maar we wachten al vanaf 14-2 dus het heeft behoorlijk lang geduurd.

Jammer dat de buisjes nog niet het gewenste effect geven Pompoen.


Wij inderdaad ook vanaf 31 januari!
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 30 Mrt 2017 20:11

Re: Buisjes

Pompoen schreef:Hij slaapt trouwens wel door sinds hij buisje heeft...dat kan haast geen toeval zijn toch?


DIT GEEFT DE BROEDER MOED!! :banaan:
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5672

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 30 Mrt 2017 20:38

Re: Buisjes

Lejow schreef:
Pompoen schreef:Hij slaapt trouwens wel door sinds hij buisje heeft...dat kan haast geen toeval zijn toch?


DIT GEEFT DE BROEDER MOED!! :banaan:


Hahaha, hopelijk bij jullie ook dan!
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

mida4you

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2029

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:54

Bericht 05 Apr 2017 08:23

Re: Buisjes

Mijn dochter heeft afgelopen donderdag buisjes gekregen. We moesten om 7.30 aanwezig zijn. Uiteindelijk hebben we een dik uur gewacht want ook in dit ziekenhuis werken ze van jong naar oud en mijn dochter was de één na oudste. Gelukkig lag er genoeg speelgoed en tekenspul in de wachtkamer.

Toen was ze aan de beurt en dat ging opeens heel snel. Ik mocht mee tot ze de onder narcose was. Daarna kon ik wachten in de zaal waar ze naar toe gebracht zou worden. Ze hadden al wel gezegd dat kinderen rare bewegingen kunnen maken als ze de narcose in gaan. En dat bleek... Ze maakte zich opeens heel stijf en trok haar hoofdje weg. Ze kunnen zich er niets van herinneren want ze zijn dan al zo goed als onder narcose. Hebben jullie kindjes dit ook gehad? Of mochten jullie niet mee?

Ik heb een 15 minuten gewacht en toen kwam ze aangereden. Ze lag nog mooi te slapen. De meeste kindjes waren na 5 minuten weer wakker maar mijn dochter niet. Die lag nog lekker te slapen. Na 20 minuten maakte de arts haar wakker door op haar kaak te drukken? Maar ze wou nog niet :) maar na nog een keer kwam ze bij.

Ze had pijn en moest huilen. Bleek dat er in haar rechteroor een actieve ontsteking zat en die deed pijn. Ze heeft er een flinke dot zalf ingekregen.

Om 11.00 uur konden we weer naar huis, mooi op tijd. 's Middags heeft ze nog 2 uur geslapen en de rest van de dag nog best veel pijn gehad aan haar ene oortje. Maar vrijdags ging alles goed, hebben haar nog wel een dagje thuis gehouden.

Over 4 maanden hebben we een nacontrole.
Z. 3 augustus 2010 & A. 23 augustus 2013
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 05 Apr 2017 17:25

Re: Buisjes

Ja Lu. had dat ook, helemaal stijf, witte knokkels en probeerde weg te komen van het kapje terwijl hij eigenlijk al in slaap was. Het duurde daarna ook relatief lang voordat hij wakker was, hij had zich ook best verzet waardoor hij ook wat meer narcosemiddel heeft gekregen.
Wat vervelend dat zie oorpijn had trouwens.
Wij moeten over een maand terugkomen voor een gehoortest want we hebben nog steeds een erg doof jongetje.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 05 Apr 2017 18:18

Re: Buisjes

Nop, B ging liggen en was zo weg.. heel rustig en kalm en zo werd ze ook weer wakker.
Stuiterde thuis ook alsof er niks aan de hand was.

Hier geen doorslapen nog trouwens :/
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 05 Apr 2017 18:18

Re: Buisjes

Hier over 6 wkn nacontrole trouwens.
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2848

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:15

Bericht 13 Apr 2017 14:56

Re: Buisjes

Zo hier zit het er ook op. Was best een lange dag zkh. Moesten er om 8:00 zijn. Uiteindelijk mochten we tegen 9:30 naar de ok. Daar was meneer heel relexad, totdat het kapje op moest. Dus huilend in slaap en na 5-10 minuten ook weer huilend wakker. Zijn neusamandel(die ook verwijderd werd) was flink vergroot en hij had een ontsteking in een oortje. Na zon 20 minuutjes konden we weer terug naar zaal. Daar heeft hij nog een poosje geslapen. Om 13:00 uur ongeveer mochten we weer naar huis. Uit het oortje wat ontstoken was komt nu wel behoorlijk vocht en bloed. Morgen even overleggen of we daar voor het weekend al iets voor kunnen krijgen. Verder lijkt hij nergens last van te hebben.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 14 Apr 2017 16:52

Re: Buisjes

Was dus echt wel hard nodig zo te lezen Kajaka! Hoe gaat het nu?
<<

Parel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2447

Geregistreerd: 21 Mrt 2015 11:30

Bericht 14 Apr 2017 20:12

Re: Buisjes

Hier inmiddels bijna 2 maanden geleden dat K. is geholpen. Midden in een oorontsteking, bleek later, waardoor we nog tot 2 weken oordruppels hebben moeten geven. Ook kreeg ze daarna nog buikgriep, die 1,5 week duurde. Maar nu gaat het wel lekker, even afkloppen, al een week of 3. Haar praten is echt aanzienlijk verbeterd, en haar eten absoluut ook! Helaas haar donderstreken ook ;) en het slapen is nog steeds volledig bagger, maar goed kennelijk hoort dat erbij hier.

Ik hoop dat het jullie ook goed resultaat levert Kajaka!
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 14 Apr 2017 20:15

Re: Buisjes

Lucas slaapt nog steeds veel beter, maar we hij lijkt nog behoorlijk doof, dus binnenkort een gehoortest. Ben benieuwd. Wij hebben ook een tijdje gedruppeld want er zat een bloedpropje in zijn oor, het kan ook dat hij daardoor nog steeds minder hoorde.
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2848

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:15

Bericht 14 Apr 2017 20:19

Re: Buisjes

Gistermiddag was hij beter te pas dan vandaag. Hij heeft echt last van het oor dat ontstoken was/is. Om de 5 minuten kon ik een drup vocht wegvegen bij het oor. En met momenten wist hij eigenlijk niet waar hij het zoeken moest van de pijn. Vanmiddag tijdens telefonisch consult met iemand van de kno poli dan ook gevraagd of we de druppels al nu konden krijgen. Was gelukkig geen probleem. Hopelijk knapt hij nu snel op.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 15 Apr 2017 14:04

Re: Buisjes

Helaas, slapen blijft hier ook pet... Ik behoor tot jouw clubje denk ik Parel hahahaha
B heeft verder niets nergens last van gehad, had ook iets vocht uit haar oor verwacht omdat er ook flink vocht achter zat, maar niets gemerkt eigenlijk.

Vind het wel bijzonder dat de opname wijze in ieder ziekenhuis weer zo anders is.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 25 Apr 2017 17:47

Re: Buisjes

Nou vandaag controle gehad, hij deed de gehoortest echt super, de kno-arts was onder de indruk dat hij dat op zijn leeftijd al goed deed. Ik ben wel trots, bij de oogarts precies hetzelfde, hij hoefde zelfs niet meer steeds te druppelen omdat hij zo goed de testjes doet.

Zijn gehoor is wel iets minder maar voor een buisjeskind niet heel slecht, bovendien is zijn rechteroor erg nauw en zat er flink wat rommel in, oud bloed, proppen dus daardoor is het horen ook iets minder.
De kno zei dat het waarschijnlijk gewoon nog beter wordt in de loop van de komende tijd. Hij is nu ook weer verkouden, dat helpt ook niet mee natuurlijk.
Over een half jaartje wel terugkomen voor controle, maar verder is de verwachting dr het gewoon goed komt.
Ik heb ook zelf het idee dat hij al wel iets beter is gaan horen. En hij slaapt nog steeds door, dat is echt sinds die buisjes dus ik ben erg blij met die kleine plastic dingetjes in zijn oor.
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2848

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:15

Bericht 25 Apr 2017 18:18

Re: Buisjes

Fijn dat zijn gehoor goed is Pompoen. En dat het waarschijnlijk alleen maar verbeterd nog!

Wij zitten nog wel een beetje in de nasleep van het plaatsen van de buisjes. We hadden vrijdags dus druppels gekregen. Zaterdag had hij al wat uitslag en dinsdag zat hij er in zn gezicht helemaal onder en het oor bleef maar lopen. Mochten we smiddags op consult komen. Oor zat helemaal vol, schoongemaakt en andere druppels gekregen. Uitslag verdween gelukkig. Maar wel nog zo af en toe een nat oor. Vanmiddag op controle geweest. Ze heeft het oor weer schoongemaakt en we moeten nog een week door met druppelen, het zag er al wel beter uit.. Halverwege mei hadden we al een afspraak staan weer voor meerdere onderzoeken en dan checken ze de buisjes ook weer.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 25 Apr 2017 18:21

Re: Buisjes

Balen dat het nog zo rommelt bij jullie! Wel fijn dat ze het allemaal goed in de gaten houden. Wat gaan ze voor onderzoeken doen?
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2848

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:15

Bericht 25 Apr 2017 18:34

Re: Buisjes

M. praat nagenoeg niet. Daarvoor wordt hij zo om de 3 maanden gezien door een KNO-arts, logopedist, orthopedagoog en een audiologisch medewerker. Die bespreken hen bevindingen dan met elkaar. Hij krijgt sowieso weer een hoortest omdat het de vorige keer niet duidelijk was of hij wel of niet goed hoorde.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 25 Apr 2017 18:39

Re: Buisjes

Oh wat vervelend! En waren de buisjes om zijn gehoor eventueel te verbeteren?
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2848

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:15

Bericht 25 Apr 2017 19:15

Re: Buisjes

Ja. Bij de laatste keer zat er vocht achter zijn oren en hij was vanaf oktober eigenlijk constant ziek. Vandaar de buisjes en neusamandel eruit.
<<

Silver

Lady-post-a-lot

Berichten: 1392

Geregistreerd: 02 Sep 2013 11:33

Bericht 16 Nov 2017 23:09

Re: Buisjes

Ik up dit topic even.

T heeft juni 2015 buisjes gekregen. Ene kant ging er vrij snel uit andere kant bleef wel lang zitten. Geen idee wanneer die eruit is gegaan.
Maar nu hadden we vorige week 10 min gesprek op school en kwam duidelijk naar voren dat hij dingen gewoon niet mee krijgt. Op een hoorbare toon wordt er wat gezegd, iedereen reageert en T blijft zitten.
Dus wij gister naar het cb hoortest die overigens goed was, en in het oor gekeken. En ja hoor vocht in het middenoor. Dus doorverwijzing naar de KNO. Morgen kunnen we al terrecht. Maar wie heeft ervaring met meerdere malen buisjes plaatsen? Vriend zegt elk buisje is een nieuw litteken, betekent dat dat hij straks echt “Dover” gaat worden. Ik maak mij een beetje zorgen.
<<

Fender

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 747

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:01

Bericht 17 Nov 2017 20:48

Re: Buisjes

Ik heb zelf als kind 7 keer buisjes gehad. Ik heb dus ook flink wat littekenweefsel op het trommelvlies. Ik vind dat ik niet slechter hoor dan andere mensen. Ik heb ze van mijn 3e tot mijne 11e levensjaar bijna ieder jaar opnieuw gekregen en oh wat vond de operaties steeds vreselijk. Maar het resultaat daarentegen was fantastisch. De doofheid was dan weg en geen oorpijn meer. Ik kreeg Idd ook dingen niet mee die de meester zei en daarvoor schaamde ik mij heel erg.
Als het mijn kind was dan zou ik zeker weer buisjes laten plaatsen.
The day my heart grew a little more...17-09-2014
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 17 Nov 2017 21:51

Re: Buisjes

Ik denk dat doof zijn door ze niet te plaatsen erger is dan ze wel plaatsen en een litteken krijgen. Kno-artsen wegen dat soort dingen ook echt wel af. Zelf heb ik heel vaak busjes gehad, als ze er uit waren werd ik vaak snel weer heel doof en kreeg ik vanalles niet meer mee.
Ik heb nu nog steeds oorproblemen. Mijn trommelvliezen zijn stug en er zitten littekens op, mijn ene trommelvlies is ingetrokken en ik heb kalkvorming in mijn oor waardoor ik niet optimaal meer hoor. Dat ingetrokken trommelvlies komt volgens mij niet door de buisjes maar doordat ik hele smalle buizen van Eustachius heb (evenals hele kleine neuslamellen). Ik heb snel bijholteontstekingen en snel weken verstopte neus.
Ik functioneer prima, mijn gehoor is niet slecht genoeg voor een gehoorapparaat en behoorlijk stabiel. Een op een kan ik mensen goed verstaan, in groepen of met veel achtergrondgeluid wordt het moeilijker, maar zo lang ik mensen aan kan kijken weet ik toch wel wat ze zeggen meestal. Ik heb er niet echt heel erg last van.

Ik vond het wel heel naar om op school weinig mee te krijgen en had er echt last van op school. Ik zou dus ondanks mijn ervaring wel voor nog een keer buisjes gaan. Ik zou het wel kritisch bespreken met de kno-arts, maar ik heb wel vertrouwen in hun kunde. Bovendien weet ik dat wat ik heb niet heel vaak voorkomt, ik heb gewoon ook een beetje pech gehad.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers