Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoe vaak doe jij de financiën?

<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 29 Mrt 2017 15:26

Re: Hoe vaak doe jij de financiën?

Kees schreef:
Bliss schreef:
Kees schreef:
Ah ja, dat moet ik ook nog steeds doen. Ik heb al een mooi stapeltje (lees; bergje) bij m'n map liggen :)


Ik vraag me soms wel af waarom ik dit doe. Ik heb nu al een aantal mappen staan en eigenlijk kijk ik er daarna nooit meer in. Had het er toevallig met m'n vriend over gisteren, die houdt het niet meer bij en gooit gewoon dingen weg. Dat kan ik dan weer niet geloof ik, want stel dat je het toch nog een keer nodig hebt!


Ik bewaar alleen dingen vd belastingdienst en polissen van verzekeringen. De rest gooi ik ook weg. Ik denk dus ook dat de helft van de berg weer mee naar beneden gaat voor een laatste reis naar de container.


Ik heb 1 map en eens in de zoveel tijd schoon ik dat op. Ik bewaar de laatste overzichten/omzettingen/jaaropgaven/rekeningen/etc.. niet alles van 5 jaar terug wat gewoon probleemloos afgerond is.
<<

Serena

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 717

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:37

Bericht 29 Mrt 2017 15:46

Re: Hoe vaak doe jij de financiën?

Door dit topic bedenk ik weer dat ik even mijn rekening moet checken (einde van de maand).
Maar eigenlijk hou ik niks echt bij. Ik kijk een paar keer per maand op mijn rekening of de dingen afgeschreven zijn die afgeschreven moeten worden en hoeveel geld ik heb om te sparen/uit te geven.
Verder moet ik inderdaad ook hoog nodig eens de papieren verzameling (berg) opruimen. Dit zijn facturen, belasting dingen, jaaropgaven en contracten.
<<

Believe

Yipyapper

Berichten: 1608

Geregistreerd: 29 Okt 2016 06:13

Bericht 29 Mrt 2017 18:20

Re: Hoe vaak doe jij de financiën?

.
Laatst gewijzigd door Believe op 12 Mei 2017 13:10, in totaal 1 keer gewijzigd.
♥ 2015
♥ 2017
♥ 2021
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 29 Mrt 2017 19:06

Re: Hoe vaak doe jij de financiën?

Elke keer als ik zoiets lees denk ik ga ook een kasboek bijhouden maar het lukt gewoon niet zo goed. Vergeet ik weer een bon te vragen/mee te nemen bij de winkel en daar gaan we dan alweer.

Mijn man heeft een eigen bedrijf dus die is wat vaker bezig met de financiën. Het lastige is dat zijn inkomen ook heel wisselend is, we kunnen daardoor ook geen maandelijks bedrag sparen. Ja kan wel maar wel de ene maand meer dan de andere maand.

Maar misschien dat ik het kasboek toch maar eens moet gaan proberen. Hebben jullie een standaard excel sheet of zelf wat gemaakt?
⁠♡♡♡
<<

Anoniem316

Bericht 29 Mrt 2017 19:14

Re: Hoe vaak doe jij de financiën?

Geel, het betekent echt niet dat ik alles maar uitgeef. Alleen zoals afgelopen maand moest de auto 4 nieuwe banden. Dat kunnen we dan wel van de spaar halen maar is toen van de lopende gegaan, evenals een auto stoel en buggy (+/- € 700) Daardoor wordt het deze maand iets krapper maar dan halen we wat geld van de spaar. Wij zouden er ook meer op moeten Letten willen we goed gaan sparen maar op de een of andere manier is de nood niet hoog.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11502

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 29 Mrt 2017 20:32

Re: Hoe vaak doe jij de financiën?

Op het moment heel erg streng, ik weet gewoon wat ik uit kan geven en meer kan ik simpelweg niet uitgeven. Ik wil met het inrichten en schilderen gewoon niet het mijn hele rekening leeghalen dus ik moet wel. Morgen gaat de grootste klapper zijn als ik naar de ikea ga.
Verder weet ik precies wat mijn vaste lasten zijn. Ik moet er alleen even achter zien te komen wanneer alles afgeschreven wordt.
2015 💙
<<

Anoniem192

Bericht 29 Mrt 2017 21:25

Re: Hoe vaak doe jij de financiën?

Geel schreef:Kunnen de mensen die het niet zo bijhouden dan ook gewoon uitgeven waar jullie zin in hebben of heb je wel een soort limiet?


Ik zou kunnen uitgeven waar ik zin in heb, maar ik vind het belangrijk om ook een hoop te sparen, dus we hebben ons eigen samengestelde limiet, en daar houden we ons aan, meestal. Grote(re) uitgaven proberen we altijd eerst van het lopende geld te doen en anders gaat het van de spaar, daar is het spaargeld ook voor. Soms denk ik, wat gaat het geld hard en dan bedenk ik me vervolgens dat we lampen voor in de huiskamer gekocht hebben, 3x uit eten zijn geweest of zijn wezen winkelen en probeer ik zuinig(er) aan te doen, om toch met hetzelfde geld uit te komen. Haha, ik kan daar heel erg in zijn, aanbiedingen scoren, koopjes vinden :)
<<

Anoniem301

Bericht 29 Mrt 2017 21:50

Re: Hoe vaak doe jij de financiën?

Urban Naked schreef:Ik doe dat vrijwel nooit. M'n man doet dat. Eens per drie maanden kom ik er even bij zitten om te kijken of al mijn inkomsten en uitgaven nog kloppen met onze excelsheet.

Dit zo'n beetje.
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 22:54

Bericht 02 Apr 2017 08:16

Re: Hoe vaak doe jij de financiën?

Ik houd wel alles bij wat ik pin en contant uit geef en bestel. Vrijwel dagelijks. Ik noteer het bedrag en de winkel.
Boodschappen, uitjes en ergens koffie/thee/broodje etc noteer ik alleen de zaak en het bedrag. Kledingwinkels en Action etc probeer ik wat te specificeren dmv te vermelden wat ik voor wie heb (scrub, stiften, stickerboek) of (2x jeans dochter, 4 x shirt zoon, 2 x jurkje dochter2, joggingbroek man) zodat ik aan het eind vd maand een beetje het idee heb waar het naartoe is gegaan en aan wie ik het meest heb uitgegeven en of er veel onzin tussen zat. Ik ga vaak wel 2 keer per week winkelen en ontbijten/lunchen dus vind het wel fijn om het een beetje bij te houden, ook voor als mijn man weer eens vraagt waar ik het toch allemaal aan uit geef en koop nu vaak alleen maar zinvolle spullen.

Ik noteer het gewoon in een schrift wat op een vaste plek ligt. Wat ik pin of contant uitgeef schrijf ik achter in het schrift en werk dan naar voren toe op datum. Bestellingen die ik online heb gedaan en wat dus extra en variërende kosten zijn bovenop de standaard vaste lasten (mijn man betaald dat altijd achteraf) plaats ik voor in het schrift met de besteldatum, betaaldatum, voor wie het is en het bedrag. Wanneer er spullen retour gaan pas ik het te betalen bedrag aan.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 02 Apr 2017 09:39

Re: Hoe vaak doe jij de financiën?

Bij de bank waar ik bij zit kun je betalingen en inkomsten in een categorie indelen. Als je dan in het vervolg vaker bij bijvoorbeeld dezelfde winkel boodschappen doet dan plaats hij dat automatisch in de categorie boodschappen. Best handig en het kost niet veel moeite en geeft voor mij voldoende inzicht. Pinopnames zet ik onder kosten vrije tijd/uitjes neer, want meestal betaal ik daar de consumpties van bij de sportclub.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6220

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:32

Bericht 02 Apr 2017 09:58

Re: Hoe vaak doe jij de financiën?

Fred schreef:Bij de bank waar ik bij zit kun je betalingen en inkomsten in een categorie indelen. Als je dan in het vervolg vaker bij bijvoorbeeld dezelfde winkel boodschappen doet dan plaats hij dat automatisch in de categorie boodschappen. Best handig en het kost niet veel moeite en geeft voor mij voldoende inzicht. Pinopnames zet ik onder kosten vrije tijd/uitjes neer, want meestal betaal ik daar de consumpties van bij de sportclub.

Laat me raden, ABN? Vriend heeft deze app ook.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 02 Apr 2017 23:28

Re: Hoe vaak doe jij de financiën?

Nee Rabobank. Ik gebruik geen app. Hypotheek is trouwens van een andere versterker. Heb eigenlijk nauwelijks meer een voorkeur voor een bepaalde bank want spaarrente levert tegenwoordig toch nergens meer wat op.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 03 Apr 2017 11:21

Re: Hoe vaak doe jij de financiën?

SNS heeft dat ook :smile:
<<

Anoniem298

Bericht 03 Apr 2017 11:34

Re: Hoe vaak doe jij de financiën?

Ik doe de financiën bijna dagelijks. Ik houd de inkomsten en uitgaven bij in een Excelbestand en omdat ik een weekbudget heb ingesteld kan ik makkelijk zien wat er nog te besteden is. Daar ben ik wel echt streng in, want mijn man heeft nog wel eens zoiets van 'ah joh kan makkelijk', maar dan zie ik het nut van zo'n weekbudget niet meer als ik daar aan toe geef.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 03 Apr 2017 14:36

Re: Hoe vaak doe jij de financiën?

Bij ons is het zo dat wij standaard aan het begin van de maand geld over maken naar de spaarrekening en de gezamenlijke rekening voor de vaste lasten en de boodschappen e.d. het geld wat daarna nog op onze lopende rekeningen staat dat kunnen we gewoon vrij uit geven dus wat dat betreft hoeven we inderdaad ook niet precies te checken wat waar aan op gaat. Mochten wij het nou een stuk krapper krijgen, of echt met een doel veel willen sparen in korte tijd, dan zou ik het denk ik ook wel netter bij houden.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Elle123

Bericht 05 Apr 2017 10:34

Re: Hoe vaak doe jij de financiën?

Wij zetten maandelijks beide een bedrag op de gezamenlijke rekening, waar dan alle vaste kosten plus de boodschappen vanaf gaan. Ik kijk ongeveer 2x per week op die rekening of dat nog goed gaat (soms storten we er even iets bij). Zelf zet ik dan ook meteen een bedrag op mijn spaarrekening. Mijn lopende reken
Elk jaar maak ik een nieuw exceloverzicht van de vaste kosten en bepaal ik opnieuw wat het in te leggen bedrag voor ons beiden is. Verder doe ik weinig met de financien, ik geef jaarlijks de belasting aan en dat was het wel zo'n beetje.
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3159

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:00

Bericht 05 Apr 2017 11:30

Re: Hoe vaak doe jij de financiën?

Zodra de salarissen binnenkomen wordt er een deel overgemaakt naar de spaarrekening. Ik heb dit zo ingesteld dat dit automatisch gebeurd. Daarnaast hebben we een excelsheet waarin alle vaste lasten staan, die ik afvink zodra het afgeschreven is. De variabele uitgaven om zo maar te zeggen, vul ik handmatig in. Voor sommige uitgaven heb ik potjes gemaakt zodat ik in een keer kan zien wat daar maandelijks aan uitgegeven wordt, zoals de boodschappen en huisdieren. Deze excelsheet werk ik bij zodra ik achter de laptop kruip.

De post wordt meteen gesorteerd. Wat weg kan, gaat meteen weg. Rekeningen worden meteen betaald. En alles wat bewaard moet worden gaat op de stapel. Eens per zoveel maanden scant mijn man dit dan in, dan kunnen we het altijd terugvinden.
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

Linvi

Bericht 05 Apr 2017 14:57

Re: Hoe vaak doe jij de financiën?

Wekelijks houden wij het bij. Vooral de variabele kosten kunnen we zo erg laag houden.
Vorige

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron