Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Help elkaar aan een baan!

<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 04 Apr 2017 13:30

Help elkaar aan een baan!

Misschien een leuk idee, iedereen kijkt toch weer naar andere dingen. Als je hier neerzet naar wat voor soort baan je op zoek bent en in welke regio, kunnen we voor elkaar zoeken naar vacatures.

Ik zal aftrappen. Ik heb de opleiding HBO Rechten afgerond en zoek dus iets dat daarop aansluit in de omgeving Amsterdam. Wie o wie helpt zoeken?

♥♥
<<

Libelle'

Kwebbel

Berichten: 404

Geregistreerd: 04 Nov 2016 12:06

Bericht 04 Apr 2017 13:34

Re: Help elkaar aan een baan!

Leuk idee :) Alleen rechten klinkt voor mij bijv wel abstract, aan wat voor functies moet ik dan denken?
Ik ben op zoek naar een functie binnen internationale bedrijfsleven. Bijv als transportplanner voor een levensmiddelenbedrijf, inkoop, import/export, finance. (hoewel ik liever uit finance wil, maar wel weer meeste ervaring mee). Midden tot groot bedrijf, familiebedrijven lijken me niks.
Omgeving Zeeland, maar Bergen op zoom/Roosendaal zou bijv nog net kunnen.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 04 Apr 2017 14:15

Re: Help elkaar aan een baan!

Libelle, op welk niveau is dat?

Voor mij kun je denken aan functies als juridisch medewerker, griffier, notarieel medewerker, jurist, beleidsmedewerker bij een gemeente, dat soort dingen. Iets juridisch maar niet de bekende togaberoepen zoals advocaat, rechter, officier van justitie omdat je daar echt een WO opleiding voor nodig hebt.

♥♥
<<

Libelle'

Kwebbel

Berichten: 404

Geregistreerd: 04 Nov 2016 12:06

Bericht 04 Apr 2017 20:48

Re: Help elkaar aan een baan!

Ik ben voor je aan het zoeken! Zie wel dat voor veel WO gevraagd wordt!
Ik heb een HBO diploma, dus liefste natuurlijk HBO niveau, maar MBO vind ik evt ook geen probleem, als de functie wel uitdagend genoeg is.

Edit, is zoiets wat je bijv zoekt?
http://www.nationalevacaturebank.nl/vac ... medewerker
http://www.nationalevacaturebank.nl/vac ... cretaresse
Laatst gewijzigd door Libelle' op 04 Apr 2017 20:53, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

anoniem213

Bericht 04 Apr 2017 20:50

Re: Help elkaar aan een baan!

Leuk topic! Ik denk met jullie mee!
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3221

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 04 Apr 2017 20:58

Re: Help elkaar aan een baan!

@Elliot:

Ik zie vacatures bij:
- Das Rechtsbijstand als juridisch medewerker helpdesk (weet niet of je daar wil werken, hoor er niet heel veel positiefs over qua werkdruk).
- Exterus office assistent, bedrijf rondom immigratie van buitenlandse werknemers (staat niet op website, via indeed)

Misschien helpt heb je ook om op de term compliance te zoeken naar vacatures. Dit is wel een beetje de nieuwe hippe term voor een functie mbt wetgeving in sommige bedrijfstakken.
Laatst gewijzigd door MissEnergy op 04 Apr 2017 21:12, in totaal 1 keer gewijzigd.
08/2018
05/2021
<<

Libelle'

Kwebbel

Berichten: 404

Geregistreerd: 04 Nov 2016 12:06

Bericht 04 Apr 2017 21:06

Re: Help elkaar aan een baan!

Daar heb ik gewerkt voordat ik op reis ging :smile:
Heb ook weer contact gezocht met ze, maar het probleem is nu dat de afdeling waar ik werkzaam voor was opgeheven wordt(of althans, dat gaat naar oost europa) en binnen het bedrijf onderverdeeld moet worden.
Meeste vacatures gaan via uitzendbureau, en vandaag kreeg ik een berichtje dat ze allemaal on hold komen te staan voorlopig.
<<

Chava

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3589

Geregistreerd: 23 Jun 2016 20:23

Bericht 04 Apr 2017 21:10

Re: Help elkaar aan een baan!

Ik zoek, net als Elliot, een baan die aansluit op HBO Rechten. Alleen dan in provincie Gelderland/Overijssel.
To travel is to live
Mijn instagram
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 05 Apr 2017 07:53

Re: Help elkaar aan een baan!

Thanks! Libelle', die eerste vacature is zeker leuk! Dat is een beetje het soort werk dat ik zoek. Jammer dat het via een werving & selectiebureau is, ik reageer liever direct bij werkgevers, maar ik ga me hier zeker in verdiepen!
Die tweede vacature komt overeen met het soort werk dat ik nu doe, secretarieel werk in een juridische omgeving. Dat is niet echt wat ik zoek, ik wil juist juridisch inhoudelijk werk doen :)

MissEngergy, ik heb toevallig zelf net die vacature bij DAS ook zitten lezen, klinkt heel leuk! Ga ik me ook zeker in verdiepen. Exterus ga ik eens lezen, maar dat klinkt ook meer secretarieel dan inhoudelijk. Ik ga de vacature opzoeken :)

Libelle, voor jou is dit misschien iets? Ik vind het lastig omdat ik niet veel kennis heb van het gebied waarop jij zoekt.
http://www.nationalevacaturebank.nl/vac ... oerdinator
https://www.continu.nl/vacatures/werktu ... ner-149552

Chava, voor jou vond ik deze vacatures:
https://www.maandag.nl/Vacature-detail/ ... k%20Domein
https://www.maandag.nl/Vacature-detail/ ... k%20Domein
https://www.randstad.nl/vacatures/19291 ... =134305733

♥♥
<<

Chava

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3589

Geregistreerd: 23 Jun 2016 20:23

Bericht 05 Apr 2017 08:47

Re: Help elkaar aan een baan!

Thanks, Elliot!
Die laatste vacature lijkt mij echt leuk! Daar ga ik maar eens even achteraan. Is nog in mijn woonplaats ook.

Bij mijn werkgever (omg. Apeldoorn/Deventer zijn we op zoek naar een j.unior k.lantmanager

https://www.werkeningelderland.nl/vacat ... n-inkomen/
To travel is to live
Mijn instagram
<<

Serena

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 717

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:37

Bericht 05 Apr 2017 09:31

Re: Help elkaar aan een baan!

Wat een goed topic dit!
Chava, die functie lijkt mij wel interessant! Moet je daar nog een bepaalde vooropleiding of iets dergelijks voor hebben?
Ik zal ook even voor jullie zoeken.
<<

Anoniem222

Bericht 05 Apr 2017 09:41

Re: Help elkaar aan een baan!

Leuk topic!

Libelle, ik denk dat ik je misschien wel kan helpen. Ik ben corporate recruiter (sorry Fred) bij een groot bedrijf waar we regelmatig planners zoeken, ook in jouw omgeving. Als je wilt mag je me je cv sturen?

Elliot, is juridisch secretaresse bij een advocatenkantoor niet iets voor jou? Bij het kantoor waar ik werkte was dat vaak ook wel inhoudelijk werk.
<<

Chava

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3589

Geregistreerd: 23 Jun 2016 20:23

Bericht 05 Apr 2017 09:45

Re: Help elkaar aan een baan!

@Serena: we zoeken wel iemand met kennis van de Participatiewet en die al enige ervaring in dit werk heeft.
Die persoon moeten we bij wijze van spreken zo achter het bureau kunnen zetten zonder al te veel ingewerkt te moeten worden.
To travel is to live
Mijn instagram
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 05 Apr 2017 09:53

Re: Help elkaar aan een baan!

Harri, ik heb dat in het verleden wel gedaan op het kantoor op de Zuidas waar ik werkte, maar daar was het echt declaraties opstellen en agendabeheer. Dat zie ik niet zo zitten, ik doe nu al een aantal jaar secretarieel werk en dat vind ik eigenlijk helemaal niet leuk. Ik houd er niet van als mensen dingen aan mij vragen die ze prima zelf kunnen doen, als je begrijpt wat ik bedoel. "Elliot, ik ga van 10 maart tot 30 maart op vakantie, zet jij dat even in mijn agenda?". Dan denk ik: Jemig, in de tijd dat je dit mailtje heb getypt had je het ook zelf kunnen doen, haha.
Maar als jij kantoren weet waar het wel meer inhoudelijk werk is houd ik me aanbevolen!

♥♥
<<

Anoniem222

Bericht 05 Apr 2017 09:58

Re: Help elkaar aan een baan!

Haha! Ik snap wat je zegt. Het kantoor waar ik werkte had een beetje een combinatie van beide. Er werkte best wel wat meiden die hbo rechten hadden gedaan of als bijbaan tijdens master daar werkte en die kregen ook wel echt inhoudelijk werk te doen. Maar er zit zeker ook een stuk dingen regelen die iemand prima zelf kan doen bij ja. Al is dat wel meer de oudere generatie die dat soort dingen aan zijn secretaresse vraagt denk ik.

Nu ik er over nadenk was er één jonge advocate die echt dingen aan haar secretaresse vroeg dat je dacht doe even normaal hahaha.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 05 Apr 2017 10:03

Re: Help elkaar aan een baan!

Haha ja nou voor zo iemand heb ik in het verleden heel kort gewerkt en ik dacht echt dat ik gek werd. Of ik even koekjes wilde halen want ze had overleg en wilde wel iets kunnen serveren. Of ik even post-its wilde kopen maar dan wel alleen roze gelinieerde. De vakantiequote is ook van deze persoon. Haha. Ik trek dat heel slecht. Ze heeft ook heel snel iemand anders aangenomen toen, omdat de match er op z'n zachts gezegd niet was :laughcry:

♥♥
<<

Serena

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 717

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:37

Bericht 05 Apr 2017 10:29

Re: Help elkaar aan een baan!

Jammer Chava, dat gaat hem dan niet worden.

Ik ben trouwens op zoek naar iets als corporate recruiter of iets dienstverlenend, servicegericht, consultant. Ik heb werkervaring in de techniek, als mensen mee willen denken :)

Elliot en Chava, misschien dat bij Das of Achmea rechtbijstand nog iets is? Bij Achmea rechtsbijstand zijn altijd wel vacatures, is inhoudelijk en ze nemen ook HBO recht aan. (zie nu alleen even geen functie daar, maar misschien goed om in de gaten te houden)
<<

Frankie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 13 Jul 2016 16:13

Bericht 05 Apr 2017 10:36

Re: Help elkaar aan een baan!

Wat een super leuk topic!
<<

Chava

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3589

Geregistreerd: 23 Jun 2016 20:23

Bericht 05 Apr 2017 11:26

Re: Help elkaar aan een baan!

Jammer, Serena. Een oud-collega van me werkt bij een uitzendbureau, speciaal voor technische beroepen. Ze zoeken een intercedent. Is dat iets voor jou?
Stuur me dan maar een PB.

Bij DAS had ik laatst een hele leuke vacature gezien. Echt geknipt voor mij. Helaas erg ver weg en ik wil niet verhuizen, althans niet de kant op waar die baan was.
To travel is to live
Mijn instagram
<<

Anoniem282

Bericht 05 Apr 2017 14:18

Re: Help elkaar aan een baan!

Misschien is Wmo-consulent iets voor degenen met hbo en een juridische achtergrond? :) Daar zie ik regelmatig naar gevraagd worden.
<<

Anoniem221

Bericht 05 Apr 2017 14:32

Re: Help elkaar aan een baan!

Nu ga ik jullie niet vragen om een baan voor mij te zoeken en ook ik heb geen geschikte vacatures voor jullie, maar DAS is echt een supergoed bedrijf. Ik heb al twee jaar lang dezelfde dame aan mijn zij staan van DAS en toen mijn vriend een geschil had, zei ze: Zorg even dat ik deze ook nog krijg. Want ik ken jullie al en dit is wel zo fijn communiceren met elkaar. Keek in de agenda en het zei dat ze terug is na zwangerschapsverlof en zo blij. Het is net liefde en dat bij een bedrijf waar ik gewoon maandelijks premie voor betaal.
<<

Libelle'

Kwebbel

Berichten: 404

Geregistreerd: 04 Nov 2016 12:06

Bericht 05 Apr 2017 16:40

Re: Help elkaar aan een baan!

Elliot, lastig is dat he, om vacatures voor anderen te zoeken als je zelf hele andere richting hebt! Die eerste vacature spreekt me niet zo aan, omdat ik idee heb dat je alleen maar intern bezig bent, vind juist het leuke veel contact met klanten ook.
Die 2e vacature is meer als je al ervaring hebt, ik sta nog wat aan het begin zegmaar. Toch bedankt voor het meezoeken!
Bij jouw functie zat ik ook te denken aan incassobureaus, of schuldhulpverleningsbedrijven, verzekeraars.

Harri, kun je mij je email adres pmen? Dan zal ik mijn cv doormailen!

Als er iemand nog ideeen heeft voor bedrijven waar ik het kan proberen, ik sta overal voor open! Kan het sowieso altijd proberen met open sollicitaties, merk heel erg dat de markt weer aantrekt. Europa is goedkoop momenteel voor buitenlandse bedrijven :)
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4567

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:35

Bericht 06 Apr 2017 09:59

Re: Help elkaar aan een baan!

Libelle, ik kwam nog een vacature voor planner / administratief medewerkster tegen bij een internationaal transportbedrijf in Noord-Brabant. Weet niet of dat in jouw zoekgebied valt..?
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

Libelle'

Kwebbel

Berichten: 404

Geregistreerd: 04 Nov 2016 12:06

Bericht 06 Apr 2017 10:27

Re: Help elkaar aan een baan!

In welke plaats is het? :)
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4567

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:35

Bericht 06 Apr 2017 10:48

Re: Help elkaar aan een baan!

E.sbeek (zeg maar dorp :wink: )
A 06-11-2017
M 23-03-2020
Volgende

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers