Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Schoonmaakster

<<

September

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:28

Bericht 09 Feb 2017 10:31

Schoonmaakster

Over 2 weken heb ik een kennismakingsgesprek met een schoonmaakster.
Zij zal als er een klik is iedere week 2 uurtjes komen voor vooral de badkamer.
Ik ben nu een lijstje aan het maken met dingen die ik graag zou willen.

Maar wat zijn nou dingen waarvan je vindt dat je ze NIET aan een schoonmaakster kunt vragen?
Afbeelding
Afbeelding
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 09 Feb 2017 10:44

Re: Schoonmaakster

Ik zou haar niet vragen om op te ruimen, omdat ik dat zonde geld zou vinden. Maar dingen die je niet KUNT vragen kan ik me even niet bedenken.

♥♥
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 09 Feb 2017 10:46

Re: Schoonmaakster

Je vieze onderbroeken wassen. :smile:

Maar ik vind opruimen ook niet voor een schoonmaakster. Je zorgt zelf dat het redelijk netjes is zodat zij kan SCHOONmaken. En niet al je zooi hoeft door te spitten. Maar het echt niet kunnen vragen vind ik ook weer niet.
<<

Geel

Bericht 09 Feb 2017 10:50

Re: Schoonmaakster

Ja, ik zou haar ook echt de grote klussen laten doen:
- badkamer goed soppen (inclusief tegels, ramen etc.)
- ramen zemen
- deuren soppen/afnemen
- keuken goede beurt (inclusief kastjes uitnemen)

Ik zou inderdaad zorgen dat het goed opgeruimd is. En afspreken dat jij elke keer aangeeft wat je wilt dat er gedaan wordt en dat ook precies zeggen. In de tijd dat ik schoonmaakte, had ik 3,5 uur voor een goede beurt van iets én stoffen, zuigen, wc, dweilen. Dus in twee uur kun je echt iets een goeie beurt geven.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 09 Feb 2017 11:08

Re: Schoonmaakster

Onze schoonmaakster heeft expliciet gezegd dat ze niet vindt dat wij echt moeten opruimen de dag voordat zij komt. Ze wil gewoon dat we leven in het huis. Zij ruimt zelf een beetje op (maakt wat stapeltjes hier en daar of zet 't allemaal net wat gezelliger neer) maar echt opruimen doet ze zelf ook niet. We hebben daar samen wel een prima middenweg in gevonden. Ik zou het zelf vervelend vinden als zij echt gaat opruimen maar vind het ook wel fijn dat ik niet het hele huis loop op te ruimen voordat ze komt.

Maar dingen zoals was zou ik idd niet aan haar vragen. M'n moeder had vroeger wel iemand die streek, dat vind ik wel weer anders.
Let's discover the world together.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 09 Feb 2017 11:15

Re: Schoonmaakster

Wassen en strijken vind ik er idd niet standaard bijhoren, bij een schoonmaker. Onze schoonmaker (ja wij hebben een man) doet sowieso de vloeren onder en boven inclusief moppen, hij doet het toilet en de keuken en de badkamer. En hij neemt stof af in de woonkamer. Met de overige tijd doet hij bijv eens de ramen voor of achter.

Qua schoonmaken vind ik dat alles er bij hoort, dus ook het doucheputje.
We zorgen wel dat de vloer leeg is van speelgoed en rotzooi, dat het aanrecht leeg is en de tafels.
#teammaple🍁
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 09 Feb 2017 11:17

Re: Schoonmaakster

Wij hebben een schoonmaker die prima schoonmaakt maar waar we door een taalprobleem moeilijk mee kunnen communiceren. Hij gaat er gewoon vanuit dat dingen zoals de bedden opmaken, de afwasmachine uitruimen, prullenbakken legen e.d. ook bij zijn werk hoort. Hij komt maar 2 uur om de week en ik heb liever dat hij gewoon poetst, dus wij zorgen er gewoon voor dat het huis inderdaad opgeruimd is, de afwasmachine niet vol en schoon is en de bedden dicht gelegd zijn.
Uiteraard kan je dit allemaal prima vragen maar dat zijn allemaal dingen waar ik geen hekel aan heb en ook vaker terug komen, ik heb liever dat hij zijn tijd besteed aan inderdaad elke keer de badkamer en de keuken schoonmaken, als er tijd over is ook de binnenkant van de kastjes een keer bijvoorbeeld, stoffen, zuigen, dweilen, ramen, dat soort dingen ( daar heb ik ook langer plezier van dan een afwasmachine die dezelfde avond weer aan gaat).
Ik hoor ook weleens dat mensen hun schoonmaker laten strijken bijvoorbeeld, denk dat je dat soort dingen prima kan vragen, als je er maar voor betaald en de schoonmaker het geen probleem vind om te doen.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 09 Feb 2017 11:20

Re: Schoonmaakster

Ja als je bijv wilt dat ze strijkt zou ik daar wel echt genoeg tijd voor rekenen. Ons huis is in 4 uurtjes per twee weken schoon genoeg voor de basis. Willen we eens wat extra's, dan vragen we dat aan haar bijv zoals nu als we op vakantie zijn omdat het huis toch niet vies wordt (ze doet de luxaflex bijv ipv algemene schoonmaak dingen) of als ze zou komen strijken, dan een uurtje extra. (niet dat dat voorkomt bij ons).
Let's discover the world together.
<<

Anoniem281

Bericht 09 Feb 2017 14:22

Re: Schoonmaakster

Oh ik lees even mee. Na lang wikken en wegen en twijfelen, heb ik toch besloten op mijn moeders aanbod in te gaan en zij gaat bij ons schoonmaken op de donderdag. 2 uurtjes ongeveer, elke week. Heel luxe :) Maar ze zei dat ik maar moest opschrijven wat en hoe ik gedaan wil hebben, alleen zou k 't niet weten..
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 09 Feb 2017 16:33

Re: Schoonmaakster

Bazinga ik zou de dingen opschrijven die je het stomst vindt om zelf te doen.
#teammaple🍁
<<

September

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:28

Bericht 09 Feb 2017 17:07

Re: Schoonmaakster

Ik ga haar wel vragen of ze de dakramen op zolder schoon kan maken. Dat zijn van die kantelkiep ramen en dat vind ik zo'n rotwerk! En de glazenwasser komt niet tot op zolder.
Hier ook een schoonmaakster na lang wikken en wegen. Het is niet dat ik de tijd er niet voor heb maar het wordt mij soms allemaal een beetje teveel. Vooral in tijden dat het druk is op het werk dan merk ik dat ik de badkamer nog wel eens oversla.

Ik ga denk ik vragen of ze iedere week de badkamer en wc wil doen en het bed verschonen. En dan om de week stofzuigen boven. Voor de rest kan ik het zelf wel.

Wat ik niet durf te vragen denk ik is of ze ook de tuin wil doen. Heb ik ook zo'n hekel aan!
Afbeelding
Afbeelding
<<

Geel

Bericht 09 Feb 2017 17:09

Re: Schoonmaakster

Dat zou ik ook niet doen September, dat is het werk van een tuinman.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12106

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 09 Feb 2017 19:26

Re: Schoonmaakster

ik heb zelf gewerkt als schoonmaakster bij mensen. Bij het ene gezin moest ik stofzuigen dweilen, badkamer, keukenkastjes, ramen.
Bij andere gezin ramen, keukenkastjes, badkamer, en de was opvouwen. Ze hadden 6 kinderen dus heel veel was. Ik was dan ook een uur bezig met opvouwen.

Wat ik niet zou vragen september is de tuin. Dat vind ik geen taak voor een schoonmaakster.
Afbeelding
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 09 Feb 2017 19:36

Re: Schoonmaakster

Nee inderdaad. Je zou evt afhankelijk van wat je in de tuin wilt doen eenmalig een tuinman langs kunnen laten komen. Dat hebben wij vorig jaar aan het begin van de zomer gedaan zodat het iig netjes bijgewerkt was. En in de herfst wilden we een scholier die bladeren wilde halen voor een paar uurtjes tegen vergoeding maar daar reageerde niemand op 't briefje in de AH.
Let's discover the world together.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 09 Feb 2017 20:04

Re: Schoonmaakster

Oh bluh ik zou dat ook zo graag willen, ik heb de schurft aan schoonmaken en ik 'kan' het volgens mij ook gewoon niet goed..
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10380

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 09 Feb 2017 20:15

Re: Schoonmaakster

Onze schoonmaakster komt 2 uur per week. Ze doet alles wat we vragen. Maar we laten haar naar eigen inzicht werken. Kan ze nl heel goed.
Ze doet elke week de badkamer en de wc. Stoffen van zolder naar beneden. Stofzuigen van zolder naar beneden. Om de week boven dweilen. Elke week beneden dweilen. De keuken afnemen.
Een keer in de zoveel weken doet ze de hele badkamer of wc. Dus alle tegels enzo ook. En de ramen wassen om de zoveel tijd.
Ze doet alles naar eigen inzicht. Heel fijn.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 09 Feb 2017 21:28

Re: Schoonmaakster

September net als wat de anderen zeggen tuin hoort niet bij een schoonmaakster. Dan moet je een tuinman/vrouw nemen.

Ik zou vragen om de badkamer, wc en overal stofzuigen en soms de ramen en keuken een grote beurt.
2014 2016
<<

Kreeft

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4227

Geregistreerd: 04 Sep 2013 01:06

Bericht 09 Feb 2017 22:27

Re: Schoonmaakster

Sam schreef:Onze schoonmaakster komt 2 uur per week. Ze doet alles wat we vragen. Maar we laten haar naar eigen inzicht werken. Kan ze nl heel goed.
Ze doet elke week de badkamer en de wc. Stoffen van zolder naar beneden. Stofzuigen van zolder naar beneden. Om de week boven dweilen. Elke week beneden dweilen. De keuken afnemen.
Een keer in de zoveel weken doet ze de hele badkamer of wc. Dus alle tegels enzo ook. En de ramen wassen om de zoveel tijd.
Ze doet alles naar eigen inzicht. Heel fijn.


Dit is precies wat er bij ons ook gebeurd!
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 02 Apr 2017 09:49

Re: Schoonmaakster

Ik gebruik dit topic even.

Wij hebben nu ook een schoonmaakster. Ze komt op vrijdag ik ben dan meestal vrij dus kan ik haar binnen laten. Maar binnenkort moet ik op een vrijdag werken en dan zijn wij alle 2 al voor 7 uur de deur uit.
Heeft jullie schoonmaakster een sleutel of hoe doen jullie dat als je niet thuis bent?
2014 2016
<<

Anoniem184

Bericht 02 Apr 2017 09:52

Re: Schoonmaakster

Ik zou het juist prettiger vinden als de schoonmaakster standaard komt op één van m'n werkdagen, ik zou dus sowieso al een sleutel geven.
<<

Anoniem313

Bericht 02 Apr 2017 09:59

Re: Schoonmaakster

Ja precies, als ik onverwacht thuis ben bel ik haar juist vaak af, ik wil niet in huis zijn terwijl ze schoonmaakt. Dus ze heeft een sleutel.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 03 Apr 2017 14:34

Re: Schoonmaakster

Ja wij laten onze schoonmaker juist op onze werkdagen komen, hij heeft vanaf het begin al een sleutel, ik vind het ideaal om thuis te komen in een schoon huis!
Wij leggen altijd gewoon geld op het aanrecht voor hem neer en communiceren met briefjes (zo schrijft hij een briefje als er iets van schoonmaak spul op is bijvoorbeeld) of via de app.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Tiara

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 367

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:05

Bericht 03 Apr 2017 20:57

Re: Schoonmaakster

Sam schreef:Onze schoonmaakster komt 2 uur per week. Ze doet alles wat we vragen. Maar we laten haar naar eigen inzicht werken. Kan ze nl heel goed.
Ze doet elke week de badkamer en de wc. Stoffen van zolder naar beneden. Stofzuigen van zolder naar beneden. Om de week boven dweilen. Elke week beneden dweilen. De keuken afnemen.
Een keer in de zoveel weken doet ze de hele badkamer of wc. Dus alle tegels enzo ook. En de ramen wassen om de zoveel tijd.
Ze doet alles naar eigen inzicht. Heel fijn.



Wat veel Sam, lekker! Onze schoonmaakster krijgt dat echt niet voor elkaar..

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers