Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Najaar 2017 mama's

<<

sonly

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 533

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:39

Bericht 30 Mrt 2017 06:43

Re: Najaar 2017 mama's

Dank jullie wel allemaal!

Burn: ik probeerde net je pbtje te beantwoorden maar kreeg een foutmelding, dus weet niet of dat nu gelukt is.

Brennie: wat goed dat je mee doet met mvm. Ik ben er nog niet over uit. Maar ik weet ook niet zo goed wat me nou echt tegen houd (naast het dat het toch een beetje een gedoe is)

Vinden jullie het iok zo lastig om te beslissen wie je het wanneer verteld? Ouders en schoonouders weten het nu. Verder nog niet, en daar wachten we ook nog mee, maar ben daar wel veel over aan het nadenken.
<<

Anoniem214

Bericht 30 Mrt 2017 06:56

Re: Najaar 2017 mama's

Wat lief alle felicitaties, bedankt!

Lennox ik ben iets langer dan 7 weken, het meten bij de gynaecoloog ging nogal vluchtig dus die kwam op n hele andere datum uit Maarja. Dat wordt pas echt rond 11 weken vastgesteld dus we zien het wel.

Ben sinds gister gestart met mvm omdat ik het enorm belangrijk vind, met zoiets kleins kun je iemand helpen.
Mn misselijkheid werkt niet echt mee maar goed, dat komt vast wel goed.
<<

brennie

Kwebbel

Berichten: 430

Geregistreerd: 18 Dec 2014 19:21

Bericht 30 Mrt 2017 08:56

Re: Najaar 2017 mama's

Sonly ja dst moet je zelf beslissen of je mee gaat doen. Sta er niet op te springen maar denk dan kleine moeite en er zijn veel vrouwen mee geholpen. Heb zelf ook getwijfeld maar aangezien in zelf aan de progestoron zit vind ik t wel zo netjes.

En bij ons is nog niemand op de hoogte willen tot de 1e echo wachten maar ik kan haast niet wachten op t de gezinnen en mn beste vriendin te vertellen. De rest wachten we zoizo nog mee. Dus misschien vertellen we t tegen de familie wel eerder.
Alleen in nederland wachten we t met vertellen is nergens gebruikelijk. Maarja als t fout gaat heb je ook steun van je familie nodig ik in ieder geval
<<

Joontjuh

Kwebbel

Berichten: 306

Geregistreerd: 03 Sep 2013 08:04

Bericht 30 Mrt 2017 13:28

Re: Najaar 2017 mama's

Ons ukje groeit netjes, dus dat wil zeggen dat we er weer op tijd bij waren om mijn suiker op orde te krijgen. De hoofdomtrek lag op 16,2 en ik was gister 16,3, een tevreden gyneacoloog :-)

Morgenvroeg even Nijmegen bellen voor de 20 weken echo en hopen dat het lukt om bij de collega van mijn schoonzus te komen (schoonzus werkt als verloskundige in het ziekenhuis in Boxmeer, evenals haar collega, maar de collega maakt 2 dagen per week 20 weken echo's in Nijmegen). Mijn schoonzus zou graag mee willen, maar dat kan/mag niet, de zwangere mag 1 persoon meenemen, dus dat is jammer. Hopelijk kunnen we via haar collega dan regelen dat ze erbij mag zijn, want zo'n echo maak je niet snel mee.

Morgen nog even naar de internist en dan verwacht ik ook positief nieuws.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

brennie

Kwebbel

Berichten: 430

Geregistreerd: 18 Dec 2014 19:21

Bericht 31 Mrt 2017 19:51

Re: Najaar 2017 mama's

Is het allemaal gelukt joontjuh voor de echo? En hoe was het bij de internist?

Hier vandaag tocb bij mn ouders en mn broer en vrouw het nieuwtje gebracht. Allemaal leuke reacties. Morgen schoonfamilie en maandag mn beste vriendin. We hebben het er over gehad en mocht het niet goed gaan willen we het toch met ze delen.
De moeheid is hier flink aanwezig momenteel verder alles goed.

Hoe is t met de rest?
<<

sonly

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 533

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:39

Bericht 02 Apr 2017 11:25

Re: Najaar 2017 mama's

Ik ben er toch over uit dat ik wel mee ga doen met mvm. Nog iemand hier die me op wil geven voor het badjasje?
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4567

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:35

Bericht 02 Apr 2017 11:30

Re: Najaar 2017 mama's

Ik ben sinds gisteren gestart en wil je wel opgeven Sonly.

Verder gaat het op en af qua klachten. Gisteren ook boven de pot gehangen :silent:
Oh en ouders en broer en zus en aanhang zijn al ingelicht.
Laatst gewijzigd door Amandine op 02 Apr 2017 18:49, in totaal 2 keer gewijzigd.
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

brennie

Kwebbel

Berichten: 430

Geregistreerd: 18 Dec 2014 19:21

Bericht 02 Apr 2017 11:33

Re: Najaar 2017 mama's

Sonly zou ik je mogen opgeven? Dit is de 3e keer dat ik meedoe met mvm maar heb nog niet zo'n badjasje.
Iemand van hier heeft mij ook opgegeven voor het badjasje. Als we elkaar zo kunnen helpen
<<

Believe

Yipyapper

Berichten: 1608

Geregistreerd: 29 Okt 2016 06:13

Bericht 02 Apr 2017 13:04

Re: Najaar 2017 mama's

.
Laatst gewijzigd door Believe op 12 Mei 2017 13:13, in totaal 1 keer gewijzigd.
♥ 2015
♥ 2017
♥ 2021
<<

Anoniem210

Bericht 03 Apr 2017 11:58

Re: Najaar 2017 mama's

Wat goed dat iedereen (of bijna iedereen) mee doet aan MvM. Toppers!

Hoe reageerden je ouders/zussen en broers Amadine? Ben je nog steeds zo misselijk?

Leuk he die enthousiaste reacties Brennie? Vervelend dat de vermoeidheid jou ook gevonden heeft. Maar het wordt beter... Houdt vol!

Wat fijn dat jullie baby goed groeit Joontjuh.

Ah Juliette wat slordig van de gynaecoloog, stom ook dat hij de tijd niet voor jullie nam.

Believe, wat fijn dat je klachten minder zijn geworden. Hoe het komt maakt niets uit. Ook al is het door bewust wording van je houding en dat fietsen beter is dan lopen, het werpt zijn vruchten af en je kunt er zo op anticiperen. Erg fijn!
<<

Joontjuh

Kwebbel

Berichten: 306

Geregistreerd: 03 Sep 2013 08:04

Bericht 03 Apr 2017 12:06

Re: Najaar 2017 mama's

Whaah, 28 April 20 weken echo, in Nijmegen, bij de collega van mijn schoonzus. Nu hopen dat haar collega het goed vind dat ze meegaat, dat weten we hopelijk vrijdag of zaterdag. Ben benieuwd...
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Believe

Yipyapper

Berichten: 1608

Geregistreerd: 29 Okt 2016 06:13

Bericht 03 Apr 2017 12:42

Re: Najaar 2017 mama's

Dat is zeker waar Lennox, super fijn is het!
Hoe is het met jou?
Laatst gewijzigd door Believe op 12 Mei 2017 13:14, in totaal 1 keer gewijzigd.
♥ 2015
♥ 2017
♥ 2021
<<

Anoniem210

Bericht 03 Apr 2017 12:49

Re: Najaar 2017 mama's

Nog 3 weken dames! Spannend.

Met mij gaat het wel goed. Een heerlijk, sociaal weekend gehad dus ben weer opgeleefd.
De vermoeidheid is naar de achtergrond en tot nu toe weinig andere klachten.

We zijn druk bezig met de naam. Ik ben een controlfreak en wil het het liefst nu al een beetje rond hebben.
De 1e naam staat nu vast en ik ben er helemaal verliefd op. :heart: We willen onze dochter net als H. een 2e naam geven, die weten we nog niet zo goed.

Ook het project peuterkamer staat op de planning. De babykamer van H is nog vrij nieuw en daarom volledig onze smaak nog dus hebben we besloten dat H een nieuwe kamer krijgt.
Hiervoor ben ik op dit moment online aan het shoppen. Het is maar goed dat we een fijne terugbetaling van de belastingdienst kunnen verwachten. :angel:
<<

Believe

Yipyapper

Berichten: 1608

Geregistreerd: 29 Okt 2016 06:13

Bericht 03 Apr 2017 13:05

Re: Najaar 2017 mama's

Wat fijn dat de eerste naam vast staat! Ik ben heel benieuwd!
Laatst gewijzigd door Believe op 12 Mei 2017 13:14, in totaal 2 keer gewijzigd.
♥ 2015
♥ 2017
♥ 2021
<<

Anoniem210

Bericht 03 Apr 2017 15:20

Re: Najaar 2017 mama's

Hebben jullie E ook vernoemd? Ik ben ook heel benieuwd naar jullie namen.
Wij gaan onze dochter niet vernoemen. Dat hebben we bij H ook niet gedaan. We vinden 2 namen gewoon heel mooi.

Leuk dat jullie ook druk bezig zijn. Maar jullie houden het eerst klein toch omdat jullie over een korte periode gaan verhuizen?

Ik heb intussen dit bij elkaar geshopt:

We hebben een soortgelijke kast. Deze verven we jadegroen.
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Even een groter plaatje gezocht. :ja:

Deze tipi gaat een vriendin voor mij maken in het wit. De vlaggetjes worden mintgroen met lichtgrijs & okergeel.
Afbeelding

Een paar pompons ter decoratie.
Afbeelding

Ik denk dat 3 muren wit blijven en we met 1 muur iets doen. Maar wat weet ik nog niet. Verf of behang en welke kleur.

En ik ben druk op zoek naar zo'n bed maar dan in houtskleur.
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Anoniem210 op 03 Apr 2017 17:22, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Believe

Yipyapper

Berichten: 1608

Geregistreerd: 29 Okt 2016 06:13

Bericht 03 Apr 2017 15:50

Re: Najaar 2017 mama's

Prachtig, super mooie kleuren ook bij elkaar Lennox!
Wil je een kleurtje op de muur nog? Of iets met grijs ofzo? Je hebt natuurlijk dan al okergeel en jade groen. Dan komt het lichtgrijs van de vlaggetjes misschien terug?
Laatst gewijzigd door Believe op 12 Mei 2017 13:14, in totaal 1 keer gewijzigd.
♥ 2015
♥ 2017
♥ 2021
<<

sonly

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 533

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:39

Bericht 03 Apr 2017 15:56

Re: Najaar 2017 mama's

Inmiddels heb ik Brennie een pbtje gestuurd met mijn gegevens.

Tot nu toe viel het mee, met af en toe wat vlaagjes misselijkheid, maar vandaag begint t toch wel aardig te draaien in m'n buik. Verder boer ik al anderhalve week alles bij elkaar haha. Gelukkig doet vriend net zo hard mee..
<<

Anoniem214

Bericht 03 Apr 2017 16:21

Re: Najaar 2017 mama's

Mooie kamertjes Lennox en Believe.

Ja Lennox de afspraak ging sowieso wat bijzonder, zou eerst een andere gynaecoloog krijgen maar na 40 minuten wachten werd zij opeens opgetrommeld, maar goed we zien het wel. Moeten met twee weekjes weer heen.9

Ik ben sinds het weekend steeds vaker misselijk. Vind het best vervelend haha.
<<

Anoniem210

Bericht 03 Apr 2017 16:49

Re: Najaar 2017 mama's

Jullie maken er ook een hele mooie kamer van Believe. Die konijnenposters hangen nu ook in H haar kamer maar die blijven dus hangen. Ze zijn zo leuk! Mooi bedje ook. We hebben wel een beetje dezelfde stijl.

Ik wil er misschien ook oud roze aan toevoegen. Maar dan wel subtiel dus misschien in de vlaggetjes verwerken en in kussens in de tipi. Wat ik op de muur wil weet ik nog niet precies. Misschien ook wel oudroze. Ik denk nu ik dit typ heel sterk aan een wit behang met een oud roze motiefje. De vloer van het kamertje is een grijze houten vloer dus een grijze muur vind ik niet zo mooi denk ik.

Ik zie nu trouwens dat het plaatje van het vloerkleed wel heel mini is haha.


Wat gek Juliette, lijkt me een beetje een domper. Ik hoop dat de volgende echo wat leuker verloopt.

Haha sonly wat supportive van je vriend. Was dit jullie 1e kindje? en hoeveel weken was je ook alweer? Als je het eerder hebt gezegd excuseer ik mij vast voor mijn zwangerschapsdementie.
<<

brennie

Kwebbel

Berichten: 430

Geregistreerd: 18 Dec 2014 19:21

Bericht 03 Apr 2017 20:30

Re: Najaar 2017 mama's

Lennox en Believe wouw dat worden hele mooie kamertjes super!

Sonly dank je wel nogmaals leuk! En goed dat je ook mee gaat doen met mvm!

Vandaag mn beste vriendin verteld.
Die is zelf ook zwanger dol entousiast was ze en haar man ook.
Nog 4 daagjes wachten dan de echo spannend.

Er was ook iemand die woensdag volgens mij de 1e echo heeft weet alleen niet meer wie sorry maar veel plezier.
<<

sonly

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 533

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:39

Bericht 04 Apr 2017 09:29

Re: Najaar 2017 mama's

Lennox: ja echt aardig van hem he! Heb wel een beetje met hem te doen want gister was k echt misselijk en niet zo fit en dan vind ik mezelf niet echt leuk gezelschap. En hij is een piekeraar dus die heeft vanacht weer eens de halve nacht wakker gelegen. Arme kerel!
Ik ben als het goed is vandaag precies 7 weken. Vrijdag de eerste afspraak bij de verloskundige, dus dan weten we het zeker. (Laatste x ongesteld was erg kort dus er is een kansje dat ik langer zwanger ben, maar ik ga er zelf van uit van niet)
En inderdaad 1e kindje.

Trouwens die tipi is echt leuk!
Laatst gewijzigd door sonly op 04 Apr 2017 14:33, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

brennie

Kwebbel

Berichten: 430

Geregistreerd: 18 Dec 2014 19:21

Bericht 04 Apr 2017 10:34

Re: Najaar 2017 mama's

Heel herkenbaar sonly. Lig al dagen om half9 op bed. Totaal niet gezellig maar niet vooruit te branden.

Hier helaas weer last van n lage bloeddruk. Net naar mn moeder gefietst maar stap af en word totaal niet lekker. Nu is mn moeder op mijn fiets met mn zoontje naar mn huis en ik met haar auto. Als de man naar bed gaat ga ik ook liggen vanavond ook werken.
<<

Believe

Yipyapper

Berichten: 1608

Geregistreerd: 29 Okt 2016 06:13

Bericht 04 Apr 2017 11:33

Re: Najaar 2017 mama's

Vervelend is dat he die misselijkheid, Sonly en Juliëtte.

Lennox, oud roze is ook mooi. Sowieso in combinatie met mint of pastel groen.

Wat gezellig Brennie, samen zwanger met je vriendin.
Lage bloeddruk is vervelend. Ik heb er ook last van, maar vooral als ik lang op 1 plek sta. Heb jij dat ook?

Spannend vrijdag Sonly.
Laatst gewijzigd door Believe op 12 Mei 2017 13:15, in totaal 1 keer gewijzigd.
♥ 2015
♥ 2017
♥ 2021
<<

Otje21

Noob

Berichten: 9

Geregistreerd: 03 Sep 2016 21:02

Bericht 05 Apr 2017 11:37

Re: Najaar 2017 mama's

Echt super mooie kamers wat jullie ingedachten hebben dames
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4567

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:35

Bericht 06 Apr 2017 08:01

Re: Najaar 2017 mama's

Even een ego-berichtje; we hebben gisteren een kloppend hartje gezien en ik lig waarschijnlijk goed op schema! Waarschijnlijk ben ik nu een dikke 8 weken, maar over 2 weken hebben we de termijnecho.
Verder nog erg veel last van misselijkheid, zelfs afgelopen nacht :(
A 06-11-2017
M 23-03-2020
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Kaat, Suus, Teun