Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Paasbrunch

<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 03 Apr 2017 13:13

Paasbrunch

Het is weer bijna zover. We kunnen weer bijna aan de paastafel met z'n allen! Dit jaar maak ik een paastafel/ brunch voor vijf volwassen en twee kiddos. Maar voor het eerst ben ik redelijk inspiratieloos. Althans, tot nu toe. Het zal vast wel goekdomen maar ik heb in mijn hoofd dat ik nog wéken de tijd heb terwijl dat niet zo is. Dus ik dacht, laat ik eens een topic openen :-). Wie weet welke briljante ideeën er nog uit gaan komen!

Twee jaar geleden heb ik overigens echt veel te veel gemaakt. Toen had ik ricottapannekoekjes, quiche, sandwiches (met zalm en kip), harde broodjes, zoet beleg, hartig beleg, hard gekookte eitjes, en nog meer dingen die ik allang weer vergeten ben.

Wie serveert wat?
<<

Anoniem186

Bericht 03 Apr 2017 15:02

Re: Paasbrunch

<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 03 Apr 2017 15:08

Re: Paasbrunch

Hé, ik hoopte eigenlijk op zon uitgebreide lijst zoals jij die altijd post :smile:
<<

Anoniem186

Bericht 03 Apr 2017 15:10

Re: Paasbrunch

Haha! Ik was een post van vorig jaar terug aan het zoeken. Toen had ik een uitgebreide paasbrunch gemaakt, maar ik kon het niet vinden.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 03 Apr 2017 15:14

Re: Paasbrunch

Ik weet nog wel van twee jaar geleden dat je die had gepost! Ik heb gewoon zo'n jaar dat ik even inspiratieloos ben.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 03 Apr 2017 15:18

Re: Paasbrunch

Wat wij meestal hebben bij een brunch:

Meloen met rauwe ham
Quiche
Bladerdeeghapjes
Gevulde eitjes
Carpaccio
Lekkere (afbak-)broodjes met beleg, salades, vleeswaren en luxe kaasjes
Sandwiches komkommer/roomkaas, evt. met zalm of kipfilet
Wraps met verschillende soorten beleg
Scones, maar dan met echte clotted cream die ze regelmatig bij Jumbo verkopen, want mascarpone met slagroom is het net niet
Mijn zus maakt altijd haar befaamde aardappel/ei salade (geprakte aardappels met geprakte hardgekookte eitjes, gemengd met yoghurt, mayo, kruiden (gewoon die zooi die je ook door gevulde eitjes doet, net wat er in de kast staat), peterselie, gesnipperde ui, augurk.. Dat was het wel denk ik. Klinkt heel goor maar het is zo lekker!
Soms nog iets zoetigs, brownies of taart ofzo

Volgens mij was dat het wel.

♥♥
<<

Anoniem304

Bericht 03 Apr 2017 15:25

Re: Paasbrunch

Is een Paasbrunch echt een ding ja? Nog nooit gedaan. Klinkt wel als iets wat ik moet doen.
<<

Anoniem202

Bericht 03 Apr 2017 15:29

Re: Paasbrunch

Mijn moeder maakt elk jaar een paasbrunch. De uitnodiging voor dit jaar heb ik helaas nog niet gehad, ga er meteen achteraan!
Wat bij ons meestal op tafel staat:
Matzes
Verschillende soorten brood
Kleine harde broodjes
Brioche
Suikerbrood
Scones
Gekookte Eieren
Oeufs en cocotte (Eieren uit de oven)
Burrata
Heel veel beleg
Kaneelbroodjes
Worstenbroodjes
Kaasbroodjes
Saucijzenbroodjes (allen mini)
Luxere kaasstengels met Parmaham er omheen
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 03 Apr 2017 15:34

Re: Paasbrunch

Cotton schreef:Is een Paasbrunch echt een ding ja? Nog nooit gedaan. Klinkt wel als iets wat ik moet doen.

Ja joh, de Paasbrunch is voor Pasen als het Kerstdiner voor Kerst! :yes:

Wij hebben trouwens ook altijd Matzes, hoe kan ik ze vergeten? Vet lekker met roomboter en een beetje suiker.

♥♥
<<

Anoniem304

Bericht 03 Apr 2017 15:37

Re: Paasbrunch

Elliot schreef:
Cotton schreef:Is een Paasbrunch echt een ding ja? Nog nooit gedaan. Klinkt wel als iets wat ik moet doen.

Ja joh, de Paasbrunch is voor Pasen als het Kerstdiner voor Kerst! :yes:

Wij hebben trouwens ook altijd Matzes, hoe kan ik ze vergeten? Vet lekker met roomboter en een beetje suiker.

Ohja dat kerstdiner doen we ook pas sinds 2-3 jaar een beetje bijzonder. :smile:

Maar als er een reden is voor food dan ben ik aanwezig, dus ik zal het eens even in de groep gooien hier.
<<

Ysa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1026

Geregistreerd: 08 Dec 2013 12:23

Bericht 03 Apr 2017 15:45

Re: Paasbrunch

Elliot, die aardappel/ei salade die je noemt klinkt lekker! Gebruikt je zus nog een bepaald recept wat betreft de hoeveelheden van de ingrediënten, of gewoon een beetje op gok?
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 04 Apr 2017 13:49

Re: Paasbrunch

Wat zijn matzes?

En kaneelbrood! Ja, dat wil ik maken inderdaad! En brownies!

Ik ben sowieso op de zoete toer de laatste tijd, weet niet waarom :-D
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 04 Apr 2017 13:51

Re: Paasbrunch

Deze wordt het dus!

Afbeelding
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 04 Apr 2017 14:07

Re: Paasbrunch

Ysa schreef:Elliot, die aardappel/ei salade die je noemt klinkt lekker! Gebruikt je zus nog een bepaald recept wat betreft de hoeveelheden van de ingrediënten, of gewoon een beetje op gok?

Volgens mij is het allemaal een beetje op de gok, maar het smaakt alsof de verhoudingen ongeveer 1 op 1 zijn, dus bij 4 eieren 4 gekookte aardappels :)

Caro, dat kaneelbrood ziet er TE lekker uit :heart:

♥♥

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron