Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vertel iets over jezelf wat nog niemand weet hier!

<<

Anoniem301

Bericht 03 Apr 2017 12:24

Re: Vertel iets over jezelf wat nog niemand weet hier!

Wat een narigheid van het pesten zeg. Herkenbaar ook wel, het buitensluiten is misschien wel het ergste inderdaad. Dat je er eerst bij mag staan op het schoolplein en je de volgende dag totaal en compleet wordt genegeerd. Dingen tegen je hoofd gegooid, zeggen dat je stinkt. Geschopt worden. Bah wat doen kinderen elkaar toch aan.

Ik ben inderdaad soms nog steeds onzeker door bovenstaande.
<<

Jada

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1739

Geregistreerd: 19 Apr 2015 15:48

Bericht 03 Apr 2017 12:24

Re: Vertel iets over jezelf wat nog niemand weet hier!

Wat ontzettend herkenbaar alle verhalen die gedeeld worden!
<<

Anoniem185

Bericht 03 Apr 2017 12:26

Re: Vertel iets over jezelf wat nog niemand weet hier!

Whatever schreef:Ik heb dus geen groepjes, dat vind ik ook echt jammer. Ik heb 3 losse vriendinnen, twee van mijn studie en 1 van mijn vereniging en die zie ik allemaal alleen 1 op 1. Ik heb ook nog nooit mijn verjaardag gevierd omdat ze eigenlijk allemaal elkaar niet echt kennen en ik het 2x geproveerd heb en 1x was awkward en 1x kwam er bijna niemand.

Maar het stomme is dus dat al die meiden wel vriendinnengroepjes hebben van studie/vereniging waar ik tijdens studie/vereniging ook gewoon mee om ginf (ik kende ook al die mensen en ging er tijdens collegws/reisjes/borrels etc ook mee om) maar dat ik er dan nu toch buiten val!
Dit is ook echt de reden dat ik dus mijn verjaardag niet vier. Ik ben ook serieus al een tijdje mijn hoofd aan het breken over hoe je een vriendinnengroepje 'krijgt' en ook 'behoudt'. En ik kom er maar niet uit en weet niet hoe ik dat moet aanpakken. Gewoon niet. Waar ontmoet je op deze leeftijd mensen? Ik ga niet in mijn eentje naar het café, groepssporteb kunnen niet omdat ik onregelmatig werk... wat dan? Ik weet het écht niet.
<<

Anoniem210

Bericht 03 Apr 2017 12:28

Re: Vertel iets over jezelf wat nog niemand weet hier!

Ik word er echt verdrietig van om te lezen voor hoeveel meiden het pesten herkenbaar is.

Heb je wel losse vriendinnen Bob?
<<

Anoniem185

Bericht 03 Apr 2017 12:31

Re: Vertel iets over jezelf wat nog niemand weet hier!

Inderdaad Lennox, denken dat ze uit medelijden met je omgaan. Dat is zo herkenbaar! Ookal weet je als je heel objectief kijkt dat het niet zo is, toch blijf je dat denken.


Ik heb één vriendin die ver weg woont, zie ik eens in het jaar. We kennen elkaar al vanaf dat we 3 waren en het werkte altijd goed omdat toentertijd onze moeders ook bevriend waren geworden en we dus daardoor altijd contact hebben gehouden, ondanks dat we dus vanaf ons 5e al een uur rijden uit elkaar wonen. Nu zelfs 2,5 uur.
Verder heb ik wel mensen waar ik mee om ga, van mijn vrijwilligerswerk, maar dan alleen in kader van dat. En eigenlijk was dat het wel. Collega's op het werk, klasgenootjes op de opleiding en daar buiten eigenlijk niets.
<<

Anoniem210

Bericht 03 Apr 2017 12:36

Re: Vertel iets over jezelf wat nog niemand weet hier!

Wel fijn dat je ergens wel een netwerk hebt opgebouwd. Zijn er collega's of studiegenoten waarbij je je echt op je gemak voelt en wel denkt dat er een vriendschap kan ontstaan? Vraag ze eens mee uit voor een drankje o.i.d. Ik weet uit eigen ervaring dat dat heel spannend is en de drempel hoog kan liggen. Zeker als je zo onzeker bent over jezelf. Maar ik heb ook uit die ervaringen geleerd dat anderen positiever zijn over mij dan ikzelf en het juist heel erg leuk vinden om voor die dingen gevraagd te worden. Zo zijn er bij mij mooie vriendschappen ontstaan.
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 03 Apr 2017 12:36

Re: Vertel iets over jezelf wat nog niemand weet hier!

Oh fijn dat bij jou ook je studententijd wat dat betreft wel beter was en ook vriendschappen heeft opgeleverd Lennox. Ja die onzekerheid herken ik inderdaad ook. Heel verdrietig eigenlijk. Want ik weet best dat ik het leuk heb met hen en zij ook met mij, maar inderdaad dat stemmetje in je achterhoofd.
<<

Anoniem210

Bericht 03 Apr 2017 12:43

Re: Vertel iets over jezelf wat nog niemand weet hier!

Ergens voelt het fijn dat je het herkent. Maar tegelijkertijd voelt het ook vreemd en naar om daar opgelucht over te zijn want het is gewoon heel verdrietig.
Ik ben ook heel dankbaar voor de mooie contacten die ik heb opgedaan en de vriendschappen die ik nu rijk ben. Ik koester ze elke dag. Maar het blijft ook vaak een strijd om te geloven dat ze oprecht en echt zijn. Bang om weer gekwetst en buiten gesloten te worden. En dat is pijnlijk.
<<

Anoniem187

Bericht 03 Apr 2017 13:09

Re: Vertel iets over jezelf wat nog niemand weet hier!

Wow, Whatever en Bob, jullie buitensluit verhaal komt mij zo bekent voor! Ik werd ook altijd buitengesloten of 'gebruikt' en als ze me niet meer nodig hadden mocht ik opzouten.

Toevallig heb ik hier gisteravond een heel goed gesprek over gehad met 2 vriendinnen. Zij kwamen met het idee om met z'n allen op vakantie te gaan (die 2 vriendinnen dus + hun partners en kinderen + ik). Ik reageerde daar niet direct op, want het eerste wat ik dacht was 'ja, ze vragen mij alleen maar mee om mij een plezier te doen' en 'ze hopen gewoon dat ik nee zeg en dat ze zonder mij kunnen gaan'. Daar ik niet direct reageerde gingen zij natuurlijk (door)vragen en toen heb ik alles eruit gegooid. Dat ik me niet kan voorstellen dat zij mij als vriendin zien want tja, wat moet je met mij? En dat ze mij vroeg of laat toch laten vallen, want dat doet iedereen (dit klinkt zooo aanstellerig nu ik het opschrijf). Hier schrokken ze van en ik heb een flinke preek van ze gekregen. Wel heel lief!

Nu vinden ze dat ik echt met een psycholoog in gesprek moet gaan, onder andere omdat zij gewoon zien dat het mij enorm belemmert en ik mensen niet voor 100% kan vertrouwen. Of zoals 1 vriendin zei 'jij hebt zo'n hartje van goud, ga dat zelf eens inzien. Jij bent zo onzeker, het maakt jou gewoon kapot'.

Bah, wat kinderen elkaar het leven zuur kunnen maken en wat je er later nog een last van kunt hebben!
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 03 Apr 2017 13:30

Re: Vertel iets over jezelf wat nog niemand weet hier!

Wat vreselijk om te lezen dat jullie zo gepest zijn. Terwijl jullie zulke leuke meiden zijn!

Ik heb overigens ook geen groepje. Maar ik mis het niet, ik heb er voor m'n gevoel ook geen tijd voor.
R. 2013
D. 2016
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3293

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:20

Bericht 03 Apr 2017 14:49

Re: Vertel iets over jezelf wat nog niemand weet hier!

Even een quote voor chiq zonder haar text te quoten. Ik snap jouw wraakgevoelens heel erg goed! Voelde het ook fijn om dat tegen haar te zeggen over dik en lelijk van binnen? Dat haar dochtertje nu gepest wordt is natuurlijk wel heel sneu. Maar het is wel goed dat zij tot besef komt wat ze vroeger heeft gedaan.

Oh wow! Ik reageerde na Chiq's verhaal maar wat hebben julliie vreselijke dingen meegemaakt. Het moet inderdaad compleet verpletterend werken als anderen zo op je reageren, je negeren, je niet erkennen in de ellende die je meemaakt. Ik kom niet eens in de buurt van me voor kunnen stellen hoe dat voelt. Echt heel erg vreselijk. Wat een stelletje slappelingen zeg, die docenten, die de andere kant opkijken, ontkennen of zelfs meepesten! :wtf:
Natuurlijk vinden jullie het heel moeilijk om vriendschappen te sluiten en te behouden, je hebt tenslotte geleerd keihard genaaid te worden als je een vriendschap aan gaat. Echt heftig!
<<

Anoniem236

Bericht 03 Apr 2017 15:49

Re: Vertel iets over jezelf wat nog niemand weet hier!

Wat heftig dat er veel meiden zo erg gepest zijn en daar nog hinder van onder vinden. Kinderen kunnen zo gemeen zijn!

Zelf ben ik nooit echt gepest maar heb altijd het gevoel te lelijk te zijn om mee om te gaan. En ik merk vooral de laatste jaren dat ik mij soms ook gedraag met die gedachten in het achterhoofd. Bijvoorbeeld als iemand interesse toont dat ik daar niet op inga omdat ik dan toch denk; dat vraagt hij/zij uit beleefdheid.

Ik heb ook niet veel vriendinnen maar altijd wel genoeg mensen gehad om mee om te gaan. Ook altijd losse mensen. Maar vier ook nooit mijn verjaardag om die reden en het is maar goed dat ik niet ga trouwen want een vrijgezellen feest ofzo dat zou niet van de grond komen. Ook nooit een babyshower of iets gehad.

Daarom reageerde ik eigenlijk in dit topic; Bob, ik heb een groepje meiden leren kennen via het viva forum. Met als gemeenschappelijkheid mijn woonplaats. Omdat ik eerder al merkte dat mensen op afstand en twee kleine kinderen een lastige combi is. Dus daar zou je nog een poging kunnen wagen om nieuwe mensen te leren kennen.
<<

Anoniem185

Bericht 03 Apr 2017 16:04

Re: Vertel iets over jezelf wat nog niemand weet hier!

Lotus schreef:Daarom reageerde ik eigenlijk in dit topic; Bob, ik heb een groepje meiden leren kennen via het viva forum. Met als gemeenschappelijkheid mijn woonplaats. Omdat ik eerder al merkte dat mensen op afstand en twee kleine kinderen een lastige combi is. Dus daar zou je nog een poging kunnen wagen om nieuwe mensen te leren kennen.
Heel lief dat je zo meedenkt, maar ik woon in het minst bewoonde gebied van Nederland, zelfs voor de Eindhoven meeting moet ik nog 2 uur reizen... Er is écht niemand die hier in de buurt woont. Althans, niet dat ik weet.
Wat naar dat jij het gevoel hebt dat je te lelijk bent om mee om te gaan. Ik hoop dat je dat toch aan de kant kunt zetten en niet gaat laten overheersen. Gelukkig heb je wel wat vriendinnen.

Oh een babyshower of een vrijgezellenfeest lijkt mij zo leuk, maar dat gaat bij mij inderdaad ook nooit gebeuren! Wel ben ik de afgelopen weken twee keer uitgenodigd (via mijn vrijwilligerswerk) om mee op de 'kar' te gaan voor de ossenwei van twee mensen, maar dan haak ik dus ook af omdat ik het gevoel heb daar niet écht bij te horen en dat ze me alleen vragen omdat ze iedereen van het vrijwilligerswerk vragen. :palm:
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 03 Apr 2017 16:32

Re: Vertel iets over jezelf wat nog niemand weet hier!

Wat een vreselijke verhalen hier allemaal :( En ohh Elliot, die van jouw neefje blijft wel hangen bij mij hoor. Wat zielig :(
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 03 Apr 2017 16:40

Re: Vertel iets over jezelf wat nog niemand weet hier!

Hey maar Bob, of ze nou wel of niet iedereen vragen.. eigenlijk moet je dan wel gewoon gaan als je graag je contacten uit wilt bouwen! Ik ben nu ook heel bewust contact aan het onderhouden met veiendinnen en meer op eigen initiatief even appen enzo, ook al denk ik van "ja maar hoe boeiend is het wat je hebt te melden en je ziet toch sat ze met dat groepje uit zijn het weekend, hebben echr geen behoefte aan jouw onzin appjes". Soms moet je dat rationeel onderdrukken!
<<

Anoniem192

Bericht 03 Apr 2017 19:00

Re: Vertel iets over jezelf wat nog niemand weet hier!

Jeetje, wat een hoop vervelende verhalen in dit topic. Ik had hem eigenlijk met intentie 'vrij luchtig" geopend, niet er bij stil gestaan dat er zoveel mensen ook zulke verhalen 'geheim' hebben. Ik wil jullie allemaal een hart onder de riem steken, ik vind jullie stuk voor stuk geweldige meiden hier op het forum!
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3221

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 03 Apr 2017 19:23

Re: Vertel iets over jezelf wat nog niemand weet hier!

geen reactie opgehad, *weg*
Laatst gewijzigd door MissEnergy op 07 Apr 2017 13:58, in totaal 1 keer gewijzigd.
08/2018
05/2021
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 03 Apr 2017 21:26

Re: Vertel iets over jezelf wat nog niemand weet hier!

Ik ben ook flink gepest op de basisschool. Toen werd ik regelmatig opgewacht door een groepje kinderen om me in elkaar te slaan. Of ze legden hun pen in mijn laatje om me er vervolgens van te beschuldigen dat ik die gestolen had. En ze zongen altijd een liedje op de wijs van vader Jacob met mijn naam er dan voor in de plaats en dan zongen ze huilt zij nog, huilt zij nog, alle traantjes vallen, alle traantjes vallen, drup drup drup, drup drup drup.
En altijd maar weer als laatste gekozen met gym, niet mee mogen doen met buiten spelen etc.
Oh en ook zo leuk, die keer op meerdaags schoolreisje dat ze (een groepje) aan me kwamen vragen of ik verkering wilde met een ander jongetje, niet een van de pesters, maar die hadden ze dus onder druk gezet. En toen ik zei dat ik dat wel wilde zei hij: "ik niet met jou." , nou dat werd me natuurlijk nog lang nagedragen. Vreselijk vond ik dat. Helemaal omdat ik alleen maar ja had gezegd omdat ik er bij wilde horen.
Wordt er nog wel verdrietig van.
Maar waar ik nog verdrietiger van wordt zelf is dat ik nog altijd liever op school was dan thuis. Ik heb echt heel lang gedacht dat ik best een gelukkige jeugd had. Heel verknipt eigenlijk als ik er nu op terugkijk.
Het heeft mij ook wel behoorlijk wat therapie gekost om mezelf niet meer als uitschot te zien. Ik vind het nog steeds moeilijk hoor, maar ik denk niet meer bij voorbaat dat mensen niet op me zitten te wachten, maar ik denk het wel snel. En ik zet nog steeds vaak niet de stap naar iemand toe omdat ik gewoon veel te bang ben om afgewezen te worden. Vriendschap kost me ook erg veel energie, hoewel ik het fijn vind om vriendinnen te hebben hoor, maar ik laat eigenlijk zelden het achterste van mijn tong zien, ik heb niemand met wie ik mijn gevoelens echt deel, behalve mijn vriend. Maar zelfs dat vind ik soms moeilijk.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 04 Apr 2017 14:34

Re: Vertel iets over jezelf wat nog niemand weet hier!

Nou, wat een verdrietig verhaal ook Pompen! Dat vind ik echt heel erg sneu voor je :-(. En die kinderen ook, bah bah bah.
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 04 Apr 2017 15:14

Re: Vertel iets over jezelf wat nog niemand weet hier!

Wat naar ook bij jou pompoen. We hebben het er laatst een beetje over gehad over onze wederzijdse jeugd, maar ik denk dat dat niet 1+1=2 maar 1+1=4 is. Ik denk dat hier ook vooral de combinatie van EN thuis EN op school bijzonder onveilig er zo hard in gehakt heeft. Nooit veiligheid, rust of ontspanning. Ik had het er gister over met mijn zus en die had een veilige schoolsituatie en heeft daardoor thuis en jeugd ook minder heftig ervaren en herinneringen van spelen en logeren en leuke schooldingen enzo. En mijn beste jeugdherinneringen zijn hindernisbanen bouwen voor de geitjes in het weiland enzo..

Ik ben wel even trots op mezelf. Ik zag een paar dagen geleden dat een meisje van mijn vereniging waar ik ook nog wel beetje mee bevriend was buiten en na die tijd me niet meer als vriendje had op facebook. Zusje van een van die goede vriendinnen van me die ik dus ook van die vereniging ken. Voel me al drie dagen rot en allemaal verklaringen proberen te bedenken en haar vriendenlijst met mutual frienda door gaan kijken of ze gewoon kon hebben opgeschoon maar dat was ook wel gek want nog bijna 70 mutual friends van vereniging en ook wel mensen waar ze veel minder mee om ging enzo en evht gelijk al die emoties en negatieve conckus6dat ze me qel niet aardig gevonden zal hebben of klaar met me is of boos over iets of wat dan ook. En net haar geappt en het heel rustig gevraagd... en het was gewoon een foutje, absoluut niet expres, heeeel erg sorry dat ik me er zo rot over voelde en laten we binnenkort weer afspreken.

Dus. :smile: Niet altijd conclusies trekken en je soms kwetsbaar op durven stellen!
Laatst gewijzigd door Whatever op 04 Apr 2017 16:25, in totaal 2 keer gewijzigd.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 04 Apr 2017 15:18

Re: Vertel iets over jezelf wat nog niemand weet hier!

Wat een nare verhalen over pesten, zo vreselijk vind ik dat. Ik ben vroeger ook weleens gepest, maar niet structureel gelukkig.

Whatever, wat is er vroeger thuis eigenlijk gebeurd? Hoef je niet te vertellen uiteraard, maar ik zie het nu een paar keer voorbijkomen en vraag het me af. Goed van je dat je het aan die vriendin hebt gevraagd, dat lucht toch weer op!
❤ 7 juni 2018
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 04 Apr 2017 15:27

Re: Vertel iets over jezelf wat nog niemand weet hier!

Dat zet ik liever niet openbaar omdat het best heftige dingen zijn en ik hier niet anoniem ben en daardoor mijn ouders/zus ook niet. Heb er in pm of telefonisch wel met een aantal bevriende of meelevende forummers over gesproken als het ter sprake kwam in lieve steungesprekken of adviezen en het is geen geheim maar eil dat niet zo online zetten voor het geval er mensen meelezen die mijn familie kennen.
Laatst gewijzigd door Whatever op 05 Apr 2017 12:44, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem278

Bericht 04 Apr 2017 15:34

Re: Vertel iets over jezelf wat nog niemand weet hier!

Ik heb mijn ACE ook berekend door wat jij erover schreef, Whatever.
Blugh, wil ik hier nog aan toevoegen....

Wat ook niemand hier van mij weet, denk ik, is dat ik bang ben voor lieveheersbeestjes
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4488

Geregistreerd: 11 Sep 2013 17:02

Bericht 04 Apr 2017 15:35

Re: Vertel iets over jezelf wat nog niemand weet hier!

Ik heb hier voor het eerst een vriendinnengroep gehad en dat was echt super gezellig (helaas is nu iedereen weer vertrokken). Verder ook alleen maar losse vrienden, vier dus inderdaad ook nooit m'n verjaardag.

Ik zat vroeger in een rolstoel, heb 6 zware operaties gehad en loop nu nog met een 'wandelstok' en zit in een rolstoel voor langere afstanden.

Ik heb vroeger ook naar 'Geef nooit op' geschreven. Volgens mij iets over een videoclip van Celine Dion in de hoop haar te kunnen ontmoeten haha..

Oh, en ik ben bang voor motten. Toen we in Nieuw Zeeland aan het kamperen waren vlogen er duizenden rond bij de toiletten en toen heeft m'n vriend me moeten redden van het toilet en moest ik heel hard huilen.. heel dramatisch allemaal haha
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 04 Apr 2017 15:35

Re: Vertel iets over jezelf wat nog niemand weet hier!

Haha die zijn ook wel heel eng! :smile: Edit: ik bedoelde de lieveheersbeestjes maar motten ook natuurlijk! :angel:

Ik eet graag bevoren bosbessen! Of blauwe bessen! Die uit een doosje van de ah en dan tot mijn tong blauw is. Gewoon bevroren dus, als snoepjes. Niet ontdooid.
VorigeVolgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers