Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Kinderen naar de opvang als je zelf vrij bent

<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15894

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 31 Mrt 2017 20:09

Re: Kinderen naar de opvang als je zelf vrij bent

Ja hoor, ik breng hem regelmatig een ochtendje zodat ik kan sporten ofzo. Komt ook omdat hij maar weinig naar de gastouder gaat en ik het wel fijn vind dat hij daar met enige regelmaat komt.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 31 Mrt 2017 20:24

Re: Kinderen naar de opvang als je zelf vrij bent

Mijn man en ik hebben zelfs laatst een vrije dag op haar opvangdag genomen, toen zijn we lekker naar een privéspa gegaan en heerlijk gaan shoppen. Gaan we vaker doen.
<<

Mickey

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1533

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 31 Mrt 2017 21:03

Re: Kinderen naar de opvang als je zelf vrij bent

De oudste gaat op mijn werkdagen naar de bso, de jongste gaat dan naar het kdv. In principe zou hij alleen de middagen hoeven gaan, maar op woensdag gaat hij de hele dag. Ik heb dus structureel op woensdagochtend een paar uurtjes voor mijzelf. Ik vind dat echt heel fijn. Al is het maar om even rustig een kop thee te kunnen drinken. De jongste vraagt heel veel aandacht als hij thuis is, al is het maar even een knuffel ofzo, hij volgt me echt constant. Dat begon mij op te breken. Op mijn werk ben ik ook met kinderen bezig, ik had gewoon echt behoefte aan een paar uurtjes in de week geen kinderen om me heen. Ik voel me er ook niet schuldig over.
Af en toe komt het voor dat ik vrijdags niet hoef te werken. De ene keer hou ik L dan thuis, de andere keer breng ik hem wel. Ligt er net aan wat ik op de planning heb.
07.12.2011
11.12.2014
<<

Bolus26

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2396

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:47

Bericht 31 Mrt 2017 21:40

Re: Kinderen naar de opvang als je zelf vrij bent

In de vakanties gaan ze ook als ik vrij ben.
<<

Anoniem197

Bericht 01 Apr 2017 05:27

Re: Kinderen naar de opvang als je zelf vrij bent

Bedoel jij echt iedere vrijdag? Dus dan is jouw kind 4 dagen weg, 2 keer naar opa en oma en 2 keer naar de opvang?
Persoonlijk vind ik het raar als je jouw kind iedere week naar de opvang stuurt als het niet nodig is.
Ik werk niet en heb mijn 2 kinderen ook de hele dag bij mij en toch krijg ik mijn huishouden gedaan dus om daarom de kids weg te brengen, vind ik een slecht excuus.
Oké als het 1 keer in de zoveel tijd is, snap ik dat bv om echt een grote schoonmaakbeurt maar iedere week? Nee daarvoor heb je toch geen kinderen gekregen? Om ze weg te brengen. Ik ben echt heel ouderwets ofzo maar ik vind dat je jouw kinderen zelf moet opvoeden en er zelf voor moet zorgen. Als je moet werken is het een ander verhaal maar iedere week wegbrengen terwijl je vrij bent, dat vind ik niet nodig.
Ze zijn dan ook meer bij een ander dan thuis bij papa en mama.

Maar goed dat is mijn persoonlijke mening. En ik veroordeel ook niemand maar wil wel even mijn mening geven.
(Het is echt zonder oordeel bedoelt maar ik schrijf dit na een hele onrustige nacht dus misschien niet goed verwoord.)
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 21:40

Bericht 01 Apr 2017 07:25

Re: Kinderen naar de opvang als je zelf vrij bent

Haha ddl je zegt dat je niet oordeelt maar je vindt het erg raar en niet nodig.

Op ma di woe werk ik, vanaf september ga ik ook de vrijdag werken. Ik werk nu 0.8 fte in 3 dagen en dat is niet te harden.
Ik doe het hele huishouden, koken en de verzorging vd kinderen alleen.
Mijn man is dagelijks weg van 7.30 tot 19.30 uur.
Het weekend wil ik niet alleen maar doodmoe en schoonmakend doorbrengen maar wil ik juist quality time met ons viertjes.
Ik merk dat ik met de kinderen op donderddag en vrijdag in mijn buurt vreselijk gestrest en chagrijnig word, en me opgejaagd voel.
Ze gaan nu alleen op maandag naar de opvang en verder zitten ze 6 dagen thuis in de week.
Ik heb de enorme luxe dat mijn moeder en schoonmoeder structureel elke week in ons huis komen oppassen.
De oudste moet over een jaar 5 dagen naar school. Ze is bijna 3. Op de opvang zeggen ze dat het voor beide kindjes beter is als ze 2 dagen komen en voor de oudste helemaal.
We gaan het maandag meteen regelen.
Zo heb ik tot september op vrijdag de tijd om het huishouden helemaal te doen en na 3 jaar wellicht eens een boek te lezen en naar de kapper te gaan.
Ik zit alle schoolvakanties ook thuis met ze.
04-2014
10-2015
<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2368

Geregistreerd: 23 Mrt 2014 08:52

Bericht 01 Apr 2017 07:32

Re: Kinderen naar de opvang als je zelf vrij bent

Gaat denk ik om de balans. Eens ddl, ik heb voor mezelf ook het gevoel dat ik geen kind heb gekregen om haar alleen maar naar de opvang te brengen. Niet vanwege een overtuiging dat ik haar zelf moet opvoeden, maar gewoon omdat man en ik dat te druk vinden voor haar en we het zelf ook niet leuk vinden. Man en ik willen ook genoeg tijd met haar! Aan de andere kant vind ik de opvang wel echt een verrijking. M'n dochtertje vindt het er heerlijk, lekker met andere kindjes spelen en ze doen toch weer andere activiteiten daar dan thuis. Sta er soms versteld van wat ze daar allemaal leert, zelfs destijds op de babygroep al (ze zit nu bij de dreumesje).

Ze gaat normaal gesproken 2,5 dag naar de opvang (man en ik werken beide 4 dagen, dus is elke week wel aanpoten om dat rond te zetten met 'maar' 2,5 dag opvang), maar soms hebben we dagdelen opvang over (na een vakantie bijvoorbeeld) en dan laten we haar rustig af en toe een extra dagdeel gaan. Zij blij en wij net iets meer tijd voor werk of soms voor iets leuks. Man en ik hebben ook wel eens een dagje vrij genomen terwijl zij op de opvang was. Alleen maar erg lekker hoor vinden wij haha. Maar wij proberen wel echt te voorkomen dat ze 4 dagen in 1 week naar de opvang zou moeten, dat vinden wij voor haar teveel (ze is wel echt moe na een volle opvangdag).

Dus zo de balans voor onszelf gevonden en denk dat dat t belangrijkste is. Kijk waar je kind blij van wordt, maar als je jezelf er eigenlijk niet goed bij voelt/ een schuldgevoel gaat hebben, dan zou ik t niet doen, want daar word je zelf uiteindelijk niet gelukkiger van.
<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2368

Geregistreerd: 23 Mrt 2014 08:52

Bericht 01 Apr 2017 07:37

Re: Kinderen naar de opvang als je zelf vrij bent

Fauve, klinkt als een goede keus waar jezelf achter staat! Ik wilde je nog als tip meegeven om ook eens te kijken naar andere oplossingen voor de rest, bijvoorbeeld een schoonmaakster eens in de 2 of 3 weken, zodat je t niet alle weken helemaal zelf hoeft te doen. Sommige maaltijden echt in het groooot koken, zodat je op andere dagen gewoon lekker makkelijk iets uit vriezer kunt plukken. Op moment dat je wel iets ih huishouden doet terwijl de kids er zijn ze ook een taakje geven en vooral de lat lager leggen en niet verwachten dat je veel/alles afkrijgt. Dat scheelt ook al in je hoofd. Want als je vanaf september op die vrijdag weer gaat werken krijg je alsnog weer met hetzelfde probleem te maken. Wellicht allemaal al eens overwogen hoor, maar wilde het je toch nog even meegeven.
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 21:40

Bericht 01 Apr 2017 07:54

Re: Kinderen naar de opvang als je zelf vrij bent

Bedankt voor de tip SophieZMY.
Vanaf september dus maar op zoek naar een schoonmaakster voor de vrijdag.
04-2014
10-2015
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 01 Apr 2017 10:13

Re: Kinderen naar de opvang als je zelf vrij bent

Leuk zeg, een hele veroordelende reactie typen en dan zeggen: ik veroordeel niemand :laughcry:

Ik breng mijn zoon in principe alleen weg op dagen dar ik werk. Vorige week was ik twee dagen ziek thuis maar toen heb ik hem wel weggebracht. En afgelopen donderdag had ik een vrije dag en toen heb ik hem ook weggebracht. Ik zou het zelf niet structureel doen maar incidenteel vind ik het geen probleem. In geval van Fauve zou ik het misschien wel doen, omdat de kinderen dan alvast kunnen wennen. Niet vanwege het huishouden, dat boeit me geen sikkepit, maar wel voor de continuïteit.

♥♥
<<

Anoniem184

Bericht 01 Apr 2017 10:49

Re: Kinderen naar de opvang als je zelf vrij bent

DdL schreef:Bedoel jij echt iedere vrijdag? Dus dan is jouw kind 4 dagen weg, 2 keer naar opa en oma en 2 keer naar de opvang?
Persoonlijk vind ik het raar als je jouw kind iedere week naar de opvang stuurt als het niet nodig is.
Ik werk niet en heb mijn 2 kinderen ook de hele dag bij mij en toch krijg ik mijn huishouden gedaan dus om daarom de kids weg te brengen, vind ik een slecht excuus.
Oké als het 1 keer in de zoveel tijd is, snap ik dat bv om echt een grote schoonmaakbeurt maar iedere week? Nee daarvoor heb je toch geen kinderen gekregen? Om ze weg te brengen. Ik ben echt heel ouderwets ofzo maar ik vind dat je jouw kinderen zelf moet opvoeden en er zelf voor moet zorgen. Als je moet werken is het een ander verhaal maar iedere week wegbrengen terwijl je vrij bent, dat vind ik niet nodig.
Ze zijn dan ook meer bij een ander dan thuis bij papa en mama.

Maar goed dat is mijn persoonlijke mening. En ik veroordeel ook niemand maar wil wel even mijn mening geven.
(Het is echt zonder oordeel bedoelt maar ik schrijf dit na een hele onrustige nacht dus misschien niet goed verwoord.)

Jij werkt niet maar dat maakt automatisch dus al dat je meer tijd voor het huishouden hebt en niet alles in één of twee vrije doordeweekse dagen hieft te proppen om het weekend als family time te houden.

Maar Fauve, ik kan me herinneren dat je in een ander topic aangaf je norm voor het huishouden enorm hoog te leggen. Dat mag natuurlijk, maar zou het je misschien al helpen om wat dingen los te laten, wat huishouden betreft? Waarmee ik niet bedoel dat je het een onhygiënische bende moet laten worden, maar hey, je hebt twee kinderen. Niemand zal je erop afrekenen als je in jouw huis ook wel een beetje kunt zien dat er geleefd wordt.

Verder ben ik het trouwens wel eens met Elliot wb de continuïteit.
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 21:40

Bericht 01 Apr 2017 12:54

Re: Kinderen naar de opvang als je zelf vrij bent

Ja want vooral de oudste heeft nog steeds moeite met afscheid nemen en doet elke week verlegen. Dat is ook de aard van het beestje maar omdat ze bijna 3 is en ze vlg jaar naar school moet en niet naar de psz gaat (weeeeer wat nieuws) is het beter als ze 2 dagen ipv 1 dag naar de opvang gaat. Ze bereiden haar dan ook voor op de basisschool. De basisschool zit in hetzelfde grote gebouw als de kinderopvang dus dat is fijn.
De tweede is toch een stuk makkelijker en zal er gewoon in meegaan.
En ja in het schoonmaaktopic leg ik de lat erg hoog voor mezelf maar in de praktijk dweil ik echt niet elke dag.
04-2014
10-2015
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3293

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:20

Bericht 01 Apr 2017 12:55

Re: Kinderen naar de opvang als je zelf vrij bent

Tjee ik vind de opmerking: 'je hebt toch geen kinderen gekregen om ze weg te brengen' wel een hele flauwe zeg. Zelfs nog nadat Fauve zegt dat de kinderen 6 dagen thuis zijn per week. 2dagen oma's, leuk toch?
Ik vind het juist een hele goede keuze om ze naar de opvang te doen op vrijdag. Ze hebben en krijgen steeds meer de leeftijd dat die interactie met andere kinderen alleen maar leuk is.
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 21:40

Bericht 01 Apr 2017 13:00

Re: Kinderen naar de opvang als je zelf vrij bent

En ddl ze zijn dus niet 4 dagen van huis maar dus 1 dag in de week op maandag op de kinderopvang en ze zitten dus 6 dagen in huis.
Mn schoonmoeder zit dinsdag de hele dag bij mij in huis en woensdag mijn moeder.

Er zitten daar ook een paar kinderen die dus 5 dagen naar de opvang gaan. Beide ouders werken fulltime. Soms kun je niet anders en het argument 'waarom heb je dan kinderen gekregen' vind ik een dooddoener.
04-2014
10-2015
<<

Lynn_

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 649

Geregistreerd: 04 Sep 2013 21:06

Bericht 01 Apr 2017 13:13

Re: Kinderen naar de opvang als je zelf vrij bent

Ik vind dat heel persoonlijke keuzes. Lijkt me niks goed of fout aan. Doen wat bij jullie past en wat goed voelt.

Zelf zou ik het niet structureel doen, maar incidenteel zeker wel hoor! Ook wel eens goed om samen met je partner een dag te hebben zonder de kinderen vind ik.
<<

Anoniem197

Bericht 01 Apr 2017 13:36

Re: Kinderen naar de opvang als je zelf vrij bent

Nee ik veroordeel niet want het is ieder zijn eigen keuze.
Ik dacht dat ze structureel weggebracht werden voor 4 dagen. Het zijn dadelijk dus maar 2 dagen en 2 dagen thuis met oma. Dat vind ik al anders. Kinderen vinden het fijn om thuis te spelen. Maar dat kan dus gewoon.
Helpen de oma's mee in het huishouden als ze er zijn? Dus dan bedoel ik echt alleen opruimen of stofzuigen. Niet de ramen wassen of de was. Maar niet dat je in een bende thuis komt. Anders zou ik dat wel even vragen.
En idd gaan voor een huishoudster dat geeft echt rust voor jou denk ik. Laat de vervelendste klusjes maar doen door anderen. Een doekje over de tafel is zo gebeurd, ook met kinderen. Dweilen of strijken is wat lastiger.
Ik heb idd de luxe om iedere dag een beetje te doen. Maar het meeste doe ik ook als de kids op bed zijn want ik wil veel aandacht besteden aan de kinderen. Dus in die zin is dat niet veel anders.
Maar wil echt niet iemand veroordelen, er wordt om een mening gevraagd en dat is mijn mening. Ik kan het alleen niet zo goed verwoorden (heb ik in het dagelijks leven ook last van).
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 01 Apr 2017 13:37

Re: Kinderen naar de opvang als je zelf vrij bent

Ik moest daar echt niet aan denken! Maar dat is inderdaad gevoel. Ik wilde haar niet meer missen dan nodig was.
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 01 Apr 2017 13:47

Re: Kinderen naar de opvang als je zelf vrij bent

Het kom eigenlijk maar 1x in de paar maanden voor.
Toevallig volgende week weer een dag dat ik extra vrij ben. Dan gaat T wel naar de gastouder.
Ik heb dan wat dingetjes gepland zoals apk voor de auto en een tandartsbezoek.
Rest van de dag heb ik dan voor mijzelf.
2016
<<

Anoniem336

Bericht 01 Apr 2017 16:20

Re: Kinderen naar de opvang als je zelf vrij bent

Ik heb over drie wkn verlof, en tijdens die 16 weken gaan de jongens 1x in de week naar de bso.
In de meivakantie en zomervakantie de gehele dag, tussendoor alleen na schooltijd.
Nodig? Nee, maar ik vind het heerlijk om wat tijd voor mijzeld te hebben.
Ik krijf daar energie van, en ik ben dan een leukere moeder.
Win win win, prima lijkt me.

Tot op heden kwam het nauwelijks voor, maar ik vind er eerlijk gezegd vrij weinig van.
En ja ik heb kinderen om voor te zorgen, en dat doe ik het beste als ik opgeladen ben. Dus dan is zo`n dag voor niemand een straf. Alhoewel, voor de portemonnee wellicht.
<<

Anoniem197

Bericht 01 Apr 2017 16:42

Re: Kinderen naar de opvang als je zelf vrij bent

Elja in jouw verlof zou ik dat ook zeker doen. Is ook beter voor de kinderen dat hun ritme door blijft gaan.
<<

Anoniem198

Bericht 01 Apr 2017 16:46

Re: Kinderen naar de opvang als je zelf vrij bent

Ja, ik breng mijn kinderen dan wel weg. Tijdens mijn zwangerschapsverlof ging zoon wel minder.
Nu ben ik ook meer thuis en gaan beide kinderen ook naar het kdv. Heerlijk! Even tijd voor mezelf,idd om het huishouden te doen, naar de kapper te gaan of te lunchen met een vriendin ofzo.
Dit is tijdelijk. Volgende maand is het weer anders.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 01 Apr 2017 18:36

Re: Kinderen naar de opvang als je zelf vrij bent

Ik moet me eigenlijk niet aangesproken voelen, maar ik voel me altijd een beetje rot als het gaat over de hoeveelheid kinderopvang. Het wordt vaak voor mijn gevoel wat afgezwakt doordat iemand uit de naaste omgeving één of meerdere dagen opvang verzorgt. Ik weet dat ik me niet hoef te verantwoorden en het misschien niemand boeit, maar mijn kind -straks kinderen- gaat wel vier dagen naar het KDV, omdat ik simpelweg het vangnet niet heb om ofwel minder te werken (of waardoor mijn man minder zou kunnen werken) ofwel een naaste opvang te laten verzorgen. Ik ben daar niet een mindere ouder om, mijn zoon houdt niet minder van me hierom. En nog steeds omt het voor, dan wel incidenteel, dat ik een keertje thuis ben terwijl mijn zoon naar de opvang gaat. Ook dit maakt me geen mindere ouder.

Wat ik misschien gewoon wil aangeven of vragen, is om respect te hebben voor andermans keuze ongeacht of je het persoonlijk wel of niet eens bent ben de keuze. Of je in elk geval te realiseren dat je niet altijd de TO bereikt met uitspraken, maar ook anderen. Verschillen in mening kan en mag natuurlijk, maar het is wel heel makkelijk om vanuit een andere situatie je mening op te pennen en te verwachten dat 'als je niet wilt dat het je raakt, je het niet moet lezen of gewoon niet op een forum moet komen'.

Overigens zijn de tips hier wel goed, m.b.t. hulp in huishouden en het loslaten van het eisenpakket w.b. het huishouden. Dat zijn de waardevolle zaken waarin een/in elk geval dít forum m.i. voorziet. Peace out.
L2014 & H2017
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers