Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoe vol is jullie agenda?

<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8451

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 31 Mrt 2017 11:01

Hoe vol is jullie agenda?

Pff ik probeer met vier vrienden een weekendje weg te plannen en doordat er een paar bizar druk zijn zitten we nu in oktober te kijken omdat eerder gewoon niet lukt :palm: . Zelf heb ik juist nog wel veel weekenden vrij en ik verbaas me een beetje over hoe vol de anderen al zitten. Lijkt me echt niet relaxed om al zoveel vast te hebben liggen. Of wij hebben gewoon geen leven, dat kan ook ;-)

Hoe zit dat bij jullie? Heb je een druk sociaal leven waarbij afspraken ver van te voren worden vastgelegd, of gaat het juist meer spontaan en ben je niet zo'n planner?

Ik hou niet van teveel plannen maar door al die volle agenda's van de mensen om ons heen moeten we wel. Spontaan afspreken zit er bijna niet in.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Geel

Bericht 31 Mrt 2017 11:05

Re: Hoe vol is jullie agenda?

Zullen we onze topics samenvoegen? ;-)
<<

Anoniem185

Bericht 31 Mrt 2017 11:06

Re: Hoe vol is jullie agenda?

Mijn agenda is zo vol dat afspraken puur over datumplanner gaan. Met een vriendin probeer ik regelmatig af te spreken, maar 99 van de 100 data die we overlopen kunnen we (allebei) niet.
<<

Anoniem313

Bericht 31 Mrt 2017 11:07

Re: Hoe vol is jullie agenda?

Het dilemma van m'n leven, ik wil niet zoveel plannen maar ik hou ook zo van leuke dingen doen! En als je dan doordeweeks gewoon werkt en alleen je weekenden vrij hebt, en ook nog twee kinderen en wilt sporten, zit het met een paar borrels en uitjes per maand al snel vol.
Ik ben de laatste tijd wel heel veel minder aan het plannen, omdat ik een minder volle agenda wil. Ik neem zelf gewoon nooit meer initiatief tot iets. Dus ik spreek van alles af maar het gaat eigenlijk altijd van anderen uit. En dat bevalt prima eigenlijk. En alle groepjes met kennissen waar eens in de zoveel tijd een 'laten we weer eens borrelen' opmerking door de whatsapp gaat, die negeer ik eigenlijk, en mocht het echt tot een datum komen kijk ik wel of ik aanhaak, maar ik ga niet meedoen met datumprikkers enzo.
<<

Snirp

Major Yipyapper

Berichten: 4822

Geregistreerd: 22 Nov 2013 07:57

Bericht 31 Mrt 2017 11:09

Re: Hoe vol is jullie agenda?

Wij hebben ook maanden gehad waarin er elk weekend wel iets te doen was...
Dus ja, wij hebben het ook vaak erg druk in het weekend.
En vind ik het fijn? Nee, haha! Vandaar dat we nu dus in onze agenda ook gewoon weekenden 'gezinstijd' hebben gepland.

Afgelopen maand hadden we bijvoorbeeld op 4 maart de verjaardag van T, 11 maart had ik de hele dag cursus en 12 maart mijn man een hardloopwedstrijd. Het weekend daarop was mijn man het hele weekend met een vriend weg en afgelopen weekend had ik op zaterdag weer de hele dag cursus.

Helaas zijn wij dus ook van die planners en merk ik dat dat bij vrienden ook steeds meer komt.
Spontane borrels hebben we vaak ook niet meer, alles wordt eigenlijk wel zo'n 3/4 weken van tevoren gepland.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 31 Mrt 2017 11:31

Re: Hoe vol is jullie agenda?

Kan het niet zo zijn dat je best wel een dag vrij hebt, maar dat je dus alleen een heel weekend niet meer weg kunt? Ik heb echt heel veel weekenden wel ruimte om íets te doen, maar weet bijvoorbeeld wel vaak al dat ik niet een weekend weg kan. En dat kan dan ook alleen maar komen doordat ik die vrijdag dan iets laats op mijn werk bijv.

Als dat voor al je vrienden geldt kan ik me voorstellen dat plannen heel moeilijk is!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem304

Bericht 31 Mrt 2017 11:37

Re: Hoe vol is jullie agenda?

Mijn agenda is over het algemeen niet heel vol, maar uitjes plannen is wel vaak lastig. Zeker als je met 4 of meer mensen bent, er is altijd wel iemand die al iets heeft.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 31 Mrt 2017 11:38

Re: Hoe vol is jullie agenda?

Mijn agenda is meestal vrij leeg. Ik plan gewoon weinig activiteiten in omdat ik het heerlijk vind om thuis te zitten. Maar deze maand en de volgende zitten ineens toch dik vol op de vrijdagen en zaterdagen. Allemaal leuke etentjes/borrels/verjaardagen maar als ik dat zo zie in m'n agenda krijg ik ook wel de kriebels.
#teammaple🍁
<<

Anoniem301

Bericht 31 Mrt 2017 11:44

Re: Hoe vol is jullie agenda?

Ik probeer het ook minder te doen, maar het is soms gewoon lastig. Vrijdag is vaak voor vrienden en de zaterdag proberen we voor ons als gezin vrij te houden. Dan kan ik dus om en om op vrijdag, omdat mijn man die andere vrijdagen weggaat.

Als een vriendin op de vrijdag dat mijn man weg is bij mij thuis af wil spreken dan kan dat natuurlijk gewoon. Ik kan ook door de week maar ik vind het eigenlijk wel belangrijk dat ik mijn dochter nog even zie, samen met haar eten, en dan naar bed brengen.
Ik zit al in Utrecht, teveel gedoe om eerst naar huis te gaan en dan weer de trein naar Utrecht te pakken, dus het liefst spreek ik meteen uit mijn werk af. Maar dan zie ik mijn dochter dus niet, dus dat wil ik ook niet te vaak doen.
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3069

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:50

Bericht 31 Mrt 2017 11:58

Re: Hoe vol is jullie agenda?

Ik heb niet zo een volle agenda en vind dat heerlijk. Dit weekend heb ik op vrijdagavond en zaterdag overdag (met mogelijk uitloop naar de avond) iets te doen en vind dat eigenlijk al veel. Ik heb er liever een dag tussen zodat ik lekker thuis kan zijn. Door de weeks plan ik ook niet zo veel. Ik ben best een huismus. Mijn vriend was dat totaal niet maar wordt dat ook steeds meer. En als hij wel weg is geniet ik van de rust.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 31 Mrt 2017 12:00

Re: Hoe vol is jullie agenda?

Niet. Ik hou van thuis zijn.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem301

Bericht 31 Mrt 2017 12:21

Re: Hoe vol is jullie agenda?

Susan schreef:Niet. Ik hou van thuis zijn.

Ik ook hoor, heerlijk. Vooral op vrijdag, als ik zie dat ik niks heb kan ik daar heel blij van worden.
<<

Jada

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1739

Geregistreerd: 19 Apr 2015 15:48

Bericht 31 Mrt 2017 12:31

Re: Hoe vol is jullie agenda?

Ik werk om het weekend, dat maakt dat mijn weekenden best snel vol zitten ondanks dat ik geen druk sociaal leven heb. Maar ik merk dat ik soms ook gewoon echt een weekend voor mezelf nodig heb, nou ja dan blijft er dus nog maar één weekend over die maand. Maar als ik nu mijn agenda van april erbij pak heb ik alleen 7, 11,18, 20 april nog niks staan. Mijn vakantie niet meegerekend die vanaf 24-4 begint, daar heb ik nog wel dagen vrij gelukkig :)

Maar goed dat betekend niet dat mijn dagen allemaal volledig vol staan, er zitten ook dagen tussen dat ik bijv alleen een uurtje therapie heb maar dan kan ik dus niet de hele dag weg. Of dat ik een vroege dienst heb doordeweeks dus om 11.00u weer thuis ben.
<<

Anoniem221

Bericht 31 Mrt 2017 13:34

Re: Hoe vol is jullie agenda?

Mijn agenda is, op verjaardagen en afspraken met ziekenhuis e.d., leeg. Ik vond het vroeger al vervelend om iets af te spreken voor het weekend. Ik liet het liever op zijn beloop gaan en als ik zaterdag zin had in visite/op stap te gaan, dan was dat op zaterdagavond vrij vlot geregeld. Nu idem. Vriend vindt het verschrikkelijk, want hij zou zo graag de agenda's vol plannen met 'leuke' afspraken met, vooral, zijn vrienden en ik zie dat amper tot niet zitten. Ik ben een behoorlijke einzelganger.
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8451

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 31 Mrt 2017 13:35

Re: Hoe vol is jullie agenda?

Leuk om al jullie reacties te lezen, veel vind ik herkenbaar. Ik geniet ook het meest van het vooruitzicht dat ik niks hoef op een dag, maar dat er wel veel kan. Behalve dus spontane borrels met vrienden met alle volle agenda's ;-). Maar ik geniet ook heel erg van weekenden met mijn man en kind. Toevallig is mijn agenda tm juni ook aardig gevuld in de weekenden, zo'n beetje de helft en dat vind ik ook fijn.

Ik haat alleen het gevoel dat als ik heel erg vooruit moet plannen om een groot deel van mijn vrienden überhaupt te kunnen zien.

Caulfield, zoals jij het aanpakt doe ik het in drukke tijden ook. Dan houd je nog steeds de vrijheid, lekker is dat ja.

Bedoel je je topic over Burn outs, Geel?
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Geel

Bericht 31 Mrt 2017 14:41

Re: Hoe vol is jullie agenda?

Ja, die bedoel ik. Dat komt ook in die serie voor, dat veel mensen zóveel aandachtspunten hebben: werk, vrienden, familie, sporten, hobby, huishouden etc. etc. dat je gewoon gek wordt. Het is gewoon te veel.

Ik probeer dat steeds niet te doen, maar zit wel snel aan m'n tax. Dat voelt heel sneuïg, sommige mensen doen zo veel, ogenschijnlijk heel gemakkelijk. Maar ik kan dat gewoon niet. Inderdaad vanwege wat jij zegt: er hoeft niks, maar er kan veel. En omdat ik vaak gestresst raak van verplichtingen. Want je hebt nooit vrijdagavond en zaterdagavond een gezellige borrel en een verjaardag. Nee, je moet ook nog boodschappen doen, en je belastingaangifte dit weekend écht, en iets voor iemand anders regelen, en iets van je club of weet ik wat fixen. Ik word nu al gestresst.
<<

Anoniem250

Bericht 31 Mrt 2017 15:32

Re: Hoe vol is jullie agenda?

Mijn werkagenda overvol. Privé niet, omdat ik geen oppas heb behalve voor dokter, tandarts, kapper, etc.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 31 Mrt 2017 15:38

Re: Hoe vol is jullie agenda?

Ik probeer niet te veel te plannen maar dat lukt niet altijd helaas. Het gebeurd weleens dat ik idd een maan vooruit moet plannen. Niet alle weekenddagen zitten vol want rust vind ik ook wel belangrijk.
Momenteel heb ik eigenlijk helemaal niks gepland staan, puur vanwege de zwangerschap, ik heb geen idee hoe ik me voel dus als er al iets in staat is het ovb.
30-04-2017
<<

Anoniem192

Bericht 31 Mrt 2017 15:46

Re: Hoe vol is jullie agenda?

Zo leeg mogelijk. Buiten werken om doe ik misschien 1x per week iets "leuks" met een vriendin of familielid. En soms valt het samen zoals deze week en dan heb ik 2 dagen verplichtingen.. ik vind het leuk om weg te gaan, maar ben ook graag thuis.
<<

Anoniem193

Bericht 31 Mrt 2017 15:47

Re: Hoe vol is jullie agenda?

Mijn agenda is in tegenstelling tot een half jaar geleden helemaal niet vol meer. Doordeweek maak ik 's avonds sowieso geen afspraken meer, 1x per maand op vrijdag avond, op zondag heb ik 3 vd 4 weekenden wat gepland.
Voorheen had ik eigenlijk elke dag wel een afspraak staan.
<<

Anoniem245

Bericht 31 Mrt 2017 15:53

Re: Hoe vol is jullie agenda?

Ik heb wel elk weekend wel iets te doen, dus een weekend weg plannen bijvoorbeeld is ook gewoon lastig. Maar buiten dat probeer ik het zo rustig mogelijk te houden. Doordeweeks heb ik het al druk genoeg dan wil ik in de weekenden echt bijkomen. Als ik veel gepland heb (noodlottig) in een weekend kan ik daar doordeweeks al gestressed van raken.
<<

Boerenkool

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1299

Geregistreerd: 17 Dec 2014 20:51

Bericht 31 Mrt 2017 15:54

Re: Hoe vol is jullie agenda?

Niet zo vol. Ik word daar kriegel van. Dus probeer niet te veel dingen te plannen. Sowieso is de regel zon beetje dat we 1 van de dagen in het weekend gewoon vrij houden. Zonder plannen. We doen overigens wel altijd heel erg veel in het weekend.
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 11:19

Bericht 31 Mrt 2017 17:03

Re: Hoe vol is jullie agenda?

Mijn agenda staat best wel vol. Enerzijds erg leuk, maar vaak baal ik ook wel dat we praktisch elk weekend wel wat te doen hebben en dan ook nog vaak 2 of 3 dingen. Ik heb ook veel verschillende groepjes vriendinnen en losse vriendinnen etc, sporten, werken etc, dan zit mijn agenda zo vol.
2012 & 2016
<<

anoniem203

Bericht 31 Mrt 2017 17:17

Re: Hoe vol is jullie agenda?

De laatste tijd best wel. Ik ben vooral druk met de kinderen, werk en in de avond ga ik 1x per week zwemmen, ga vaak uit eten (deze maand gewoon 4x daarnaast nog 1 high tea en nog 1 lunch) en heb deze maand nog een vrijgezellenavond, personeelsuitje en zo'n schoonmaakparty van Prowin. Het is niet zo dat ik iedere avond weg ben maar wel zo'n 1-2 keer in de week toch wel. Ik heb net als Snoes ook een aantal losse (groepjes) vriendinnen dus dan zit je agenda zo vol. Maar gewoon thuis zijn en bankhangen vind ik ook heerlijk!
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:06

Bericht 31 Mrt 2017 20:25

Re: Hoe vol is jullie agenda?

Mijn eigen agenda valt eigenlijk wel mee. Heb naast m'n werk niet echt verplichtingen en als ik met iemand afspreek, is dat vaak last minute.
Een weekendje weg kan wel lastiger zijn, omdat ik natuurlijk E. heb om rekening mee te houden. In weekenden dat m'n man moet werken, zou dat dus al niet kunnen.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
Volgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers