Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Kinderen naar de opvang als je zelf vrij bent

<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 22:40

Bericht 31 Mrt 2017 11:11

Kinderen naar de opvang als je zelf vrij bent

Breng je je kind(eren) structureel naar de gastouder of kinderopvang toe als je zelf vrij bent om dus zelf vrije tijd te hebben of het huishouden te kunnen doen?
Ik zit erover na te denken de kinderen op vrijdag naar de kinderopvang te gaan doen, maar weet niet of dit not done is als je dan niet werkt.
Ik werk drie dagen in de week achter elkaar en maak hele zware en lange dagen. Ook neem ik veel werk mee naar huis toe dat zich steeds opstapelt en irriteert het me heel erg dat de kinderen me in alles achterna lopen en overal weer een bende maken.
Dus ik zat te denken om ze i.p.v. 1 dus 2 dagen naar de opvang te brengen zodat ik mijn werk thuis kan doen, het huishouden sneller gaat en ik ook eens naar de kapper kan of kan winkelen zonder kinderen.
Vanaf september moeten ze sowieso want dan ga ik 4 dagen werken.
Beide oma's passen verder 1 dag op in de week.
Maar voelt het voor jullie goed om ze weg te brengen terwijl je zelf vrij bent of had je een schuldgevoel?
04-2014
10-2015
<<

Geel

Bericht 31 Mrt 2017 11:17

Re: Kinderen naar de opvang als je zelf vrij bent

Ja hoor. Als ik haar niet breng, betaal ik toch, dus daarvoor hoef ik het niet te laten. Bovendien heeft ze het er erg naar haar zin en heb ik ook een fijne dag voor mezelf. Win-win. Ze gaat hier op donderdag en dat is officieel mijn werkdag, maar soms heb ik geen klussen en dan ga ik iets anders doen. Meestal ga ik flink het huishouden bijwerken.
<<

Charles

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 620

Geregistreerd: 17 Okt 2016 11:32

Bericht 31 Mrt 2017 11:17

Re: Kinderen naar de opvang als je zelf vrij bent

Ik heb het niet gedaan maar als ik de kans had gehad had ik het zeker wel gedaan haha.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43708

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 31 Mrt 2017 11:17

Re: Kinderen naar de opvang als je zelf vrij bent

Ik zou dat wel doen hoor!
Let's discover the world together.
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:09

Bericht 31 Mrt 2017 11:21

Re: Kinderen naar de opvang als je zelf vrij bent

Ik doe dat zo vaak, mijn zoon gaat elke maandag naar het kdv en ik werk om de maandag. Maar om de week kdv kon niet.
Binnenkort ga ik ergens anders werken en als ik avonddienst heb gaat mijn zoon smorgens al naar de gastouder, dan kan ik huishouden/koken/sporten etc.
M:21072011
J :08012014
<<

Patsy

Bericht 31 Mrt 2017 11:27

Re: Kinderen naar de opvang als je zelf vrij bent

Hier was dat, tot voor kort, nooit voorgekomen. Maar laatst heb ik dat een 2 dagen gedaan (vrije dagen opgenomen op de dagen dat mijn zoons naar de gastouder gaan). Dit was heerlijk en ik had echt even tijd voor mijzelf. Waarschijnlijk gaat het hier dus wel vaker gebeuren.
<<

Anoniem313

Bericht 31 Mrt 2017 11:28

Re: Kinderen naar de opvang als je zelf vrij bent

Ik zou het niet laten uit twijfel omdat het weleens not done zou kunnen zijn. Ik zou het hoogstens laten afhangen van de KOT.
<<

Snirp

Major Yipyapper

Berichten: 4823

Geregistreerd: 22 Nov 2013 08:57

Bericht 31 Mrt 2017 11:30

Re: Kinderen naar de opvang als je zelf vrij bent

Ik doe dat ook :)

We betalen gewoon voor alle woens- en donderdagen in het jaar.
Dus door vakantie en ziekte houden we soms een dagje over en die halen we dan later in.
Vaak ga ik dan lekker wat voor mezelf doen, gebruik ik die dag om eens rustig het huishouden te kunnen doen of ga ik een dagje shoppen ofzo, haha.

*edit: Ik doe het dus niet structureel. Het komt, denk ik, eens in de 2/3 maanden voor.
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 31 Mrt 2017 11:43

Re: Kinderen naar de opvang als je zelf vrij bent

Ik ben zelf gastouder en ik heb twee kinderen waarvan vader uitzendwerk heeft een nu niet werkt. Maar de kinderen komen wel gemiddelde twee middagen in de week. Zodat ze niet hoeven te wennen als vader ineens wel moet werken.
Een een ander kindje komt op vaste dagen en soms heeft moeder op vrijdag vrij en brengt ze het kindje en uurtje later.
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

GeKKiE

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4998

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:30

Bericht 31 Mrt 2017 11:51

Re: Kinderen naar de opvang als je zelf vrij bent

Als ik vakantie heb (werk in het onderwijs) dan gaat ze gewoon naar het kdv. We betalen er tenslotte genoeg voor. Ik breng haar wel later en haal haar eerder.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 31 Mrt 2017 11:56

Re: Kinderen naar de opvang als je zelf vrij bent

Ja. Elke donderdag en vrijdag gaan mijn dochters naar de opvang en de laatste tijd ben ik vaker vrij dan dat ik werk.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 31 Mrt 2017 12:05

Re: Kinderen naar de opvang als je zelf vrij bent

Caulfield schreef:Ik zou het niet laten uit twijfel omdat het weleens not done zou kunnen zijn. Ik zou het hoogstens laten afhangen van de KOT.
Dit inderdaad.
#teammaple🍁
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 31 Mrt 2017 12:28

Re: Kinderen naar de opvang als je zelf vrij bent

Ik doe het trouwens in de vakanties altijd. Dan heb ik zelf ook vakantie (onderwijs) en dan vind ik het heerlijk om een dag zonder kind te zijn. Geen schuldgevoel. Zou niet weten waarom ook. Kinderen vinden de opvang leuk en ik ken m'n eigen behoeftes en daar werk ik ook voor.
#teammaple🍁
<<

Wasmand

Kletskop

Berichten: 528

Geregistreerd: 09 Okt 2013 21:19

Bericht 31 Mrt 2017 12:55

Re: Kinderen naar de opvang als je zelf vrij bent

Ik werk op een kdv en hier wordt het regelmatig gedaan.
Ik geef ouders ook altijd groot gelijk, even tijd voor jezelf is erg belangrijk met een (drukke) baan en gezin.
Zelf vind ik het ook heerlijk en doe het ook weleens.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5876

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 31 Mrt 2017 13:29

Re: Kinderen naar de opvang als je zelf vrij bent

In dit geval zou ik het persoonlijk niet doen maar dat komt omdat ik graag wil dat onze kinderen meer dagen in de week bij ons ( ik of mijn man, opa's en oma's zie ik ook al opvang/oppas) zijn dan bij de opvang en ik dus 3 dagen voor mij zelf het maximum vind. Dat is puur mijn eigen gevoel.

Als ik straks verlof heb gaat S ook gewoon naar de opvang, we willen hem niet 20 weken uit zijn routine halen, kunnen het naar de gastouder niet maken dat ze zijn plek vrij moet houden maar wij hem 20wkn niet brengen/betalen en zodat ik ook wat tijd met de baby heb, misschien dat ik S dan wel later breng en eerder ophaal. Ik kan me voorstellen dat je als docent je baby/ peuter ook niet alle schoolvakanties helemaal thuis houdt van de opvang als je daar wel voor betaald, wij hebben maar zo weinig vakantie, die dagen brengen wij wel altijd als gezin door eigenlijk en betalen de gastouder dan ook niet door.

Ik denk dat het zeker voor een peuter maar ook voor jongere kindjes die gewend zijn naar de opvang te gaan ook echt een meerwaarde is bij hun ontwikkeling, leuk is om met andere kinderen te spelen ed. Dus mochten wij ooit thuis komen te zitten en we hebben de financiële middelen dan zou ik ze denk ik ook Eem dag of 2 brengen.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Pitty

Bericht 31 Mrt 2017 14:31

Re: Kinderen naar de opvang als je zelf vrij bent

Nee, dat doe ik niet. Voorheen wel, maar de oudsten zitten nu 1 middag per week op de bso. Ik werk in het onderwijs en in de schoolvakanties hou ik ze allemaal thuis. Geen zin om speciaal naar het kdv te moeten voor de jongsten. Huishouden doe ik gewoon overdag en in de avond, en dan komt er om de week een schoonmaakster.

Zou het een optie zijn om een schoonmaakster te vragen?
<<

Framboos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1810

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:13

Bericht 31 Mrt 2017 14:40

Re: Kinderen naar de opvang als je zelf vrij bent

Normaal niet omdat we een flexibel contract hebben en we die uren over de maand verdelen. Meestal komt dat precies of net aan uit. Nu ik verlof heb gaat zoon gewoon dezelfde uren per maand (1-2 dagen per week) naar de opvang als voorheen. Heerlijk vond ik dat toen ik nog zwanger was, even rust en tijd voor mezelf. En nu met de kleine geniet ik er ook van even lekker moeder-dochter tijd. Zoon vind het ook heel leuk om naar de opvang te gaan dus een win-win situatie.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

Ysa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1028

Geregistreerd: 08 Dec 2013 13:23

Bericht 31 Mrt 2017 15:38

Re: Kinderen naar de opvang als je zelf vrij bent

Ik zou het gewoon doen! Zeker omdat je aanheeft dat het later het jaar toch al in de planning staat. Als jouw kids het naar hun zin hebben daar, zou ik zeggen dat het een win-win situatie is.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 31 Mrt 2017 16:19

Re: Kinderen naar de opvang als je zelf vrij bent

Het is wel voorgekomen. Straks in mijn verlof, gaat mijn zoon ook gewoon. Ik vind het fijn om een regelmaat te hebben, mijn zoon vaart er ook wel bij en ik heb wat baby 1:1 tijd. Win-win. Mijn zoon zal ook gewoon vakantie(s) hebben.
L2014 & H2017
<<

Indigo

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1949

Geregistreerd: 23 Apr 2015 10:55

Bericht 31 Mrt 2017 17:49

Re: Kinderen naar de opvang als je zelf vrij bent

Ik werk in het onderwijs en houd mijn kinderen in de schoolvakanties thuis. Ze zitten beide op school en kijken altijd erg uit naar de vakanties. Ik heb ook geen behoefte aan een dag voor mezelf en de kinderen zijn het liefste thuis. Ik zou ze dan ook niet een dag extra in de week wegbrengen. Ze zijn altijd blij wanneer ik thuis ben en ze niet naar de oppas hoeven (ze vinden de oppas zelf wel leuk hoor :smile: ).
2011 2012 2017
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 12:19

Bericht 31 Mrt 2017 17:52

Re: Kinderen naar de opvang als je zelf vrij bent

Nee, eigenlijk niet. Wij hebben een flexibel contract en ik moet 2 weken op voorhand doorgeven wanneer mijn dochter komt. Dus ik geef dan alleen de dagen door dat ik moet werken. Als we vakantie hebben, ben ik dus ook niet verplicht om opvang te nemen, dus dat is wel fijn. Al sluit ik overigens niet uit dat ik haar in de zomervakantie wel eens wegbreng zodat ik met de oudste ergens heen kan, maar dat weet ik nu nog niet.
2012 & 2016
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 31 Mrt 2017 19:22

Re: Kinderen naar de opvang als je zelf vrij bent

Ja soms doe ik ze dan een ochtend op mijn vrije dag naar de gastouder. In mijn verlof ging de oudste ook. Ik wou niet dat ze na een hele tijd niet te zijn geweest weer helemaal moest wennen.
2014 2016
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4409

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:16

Bericht 31 Mrt 2017 19:36

Re: Kinderen naar de opvang als je zelf vrij bent

Ja dat is hier zelfs als gebeurd. Wij hadden de opvang aangevraagd op basis van mijn uitgerekende datum, maar onze dochter kwam 9 dagen later, dus ik had 9 dagen langer verlof. En toen sloot mijn verlof precies aan op de carnavalsvakantie en had ik dus nog een weekje extra. De week voor carnaval heb ik haar toch naar de opvang gebracht, toen heb ik ook alvast wat voorbereid voor mijn werk en ik vond het wel fijn om het wegbrengen en kolven alvast een keer ervaren te hebben. Ik sta voor de klas en in mijn vakanties zal ze ook gewoon naar de opvang gaan. Kan ik ook af en toe iets voor mezelf doen :)
december 2016
juli 2019
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9419

Geregistreerd: 25 Nov 2015 16:30

Bericht 31 Mrt 2017 20:05

Re: Kinderen naar de opvang als je zelf vrij bent

Een vrije dag opnemen ofzo kan ik niet omdat ik voor de klas sta. In de vakanties gaat ze niet naar de gastouder maar soms wel een dagje naar opa en oma zodat ik even goed in huis aan de slag kan of wat leuks kan gaan doen met vriendinnen.
⁠♡♡♡
<<

Anoniem236

Bericht 31 Mrt 2017 20:09

Re: Kinderen naar de opvang als je zelf vrij bent

De oudste ging vanaf dat hij 2 was een halve dag extra naar de opvang, daar hadden ze horizontale klassen en deden dezelfde activiteiten als psz. Hij kon niet naar psz vanwege onregelmatige diensten en hij ging maar een halve dag. Dus die ochtend had ik voor mijzelf.
Heerlijk was dat.

Straks als de oudste mei vakantie heeft gaat de jongste ook naar kdv een dag, betalen we voor. Heb ik een dagje uit met de oudste.
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers