Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Pauze houden

<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 29 Mrt 2017 19:18

Pauze houden

Even wat vragen over pauze!

- Hoeveel uur per dag aanwezig op je werk en hoeveel pauze heb/houd je dan?
- Wat doe jij in de pauze?
- Pauzeer je samen met collega's of alleen?
- Sla je ook weleens een pauze over (omdat je te veel werk hebt liggen of omdat je eerder naar huis wilt bijvoorbeeld)?

Ik heb een nieuwe baan en die lijkt me leuk, maar wat me alleen wat bevreemdde is dat de teamleider gisteren zei dat ze geen pauze houden. Niet dat dat verboden is ofzo, maar ze zijn het gewend om gewoon door te werken of hun brood achter de computer op te eten. Eén collega werkt ook in een ander team en zij gaat met mensen van dat team lunchen en een andere collega gaat ook wel even naar buiten geloof ik.

Ik vind pauze houden erg belangrijk, ik wil altijd gewoon even achter de computer weg 's middags. Eten kan idd achter de computer, dat maakt me niks uit, maar gewoon even naar buiten ofzo vind ik wel lekker. Ik ben dus zeker van plan dit te gaan doen en dan zal ook geen probleem zijn uiteraard, want ze weten zelf ook wel dat het niet echt gezond is om gewoon door te werken. Maar ik ben dus benieuwd hoe dit bij jullie gaat!
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem243

Bericht 29 Mrt 2017 19:27

Re: Pauze houden

Bij het bedrijf waar ik als laatste werkte was dat ook het geval; iedereen at aan het bureau, behalve op vrijdag, dan hadden we een lange lunch gezamenlijk. Maar ik ging wel gewoon een rondje lopen tussen de middag hoor, daar werd niet moeilijk over gedaan. En als je even stond te ouwehoeren bij het koffie-apparaat 's ochtends of eind van de middag was dat ook prima. In de zomer zaten/aten we trouwens ook wel eens buiten in de (weinige) buitenruimte die er was. Het was gewoon heel losjes allemaal. Ik sloeg wel regelmatig pauzes over als ik het druk had. Dat was ook een beetje de tendens daar; is het rustig dan gaan we even een rondje lopen/buiten hangen/koffie&kletsen, is het druk dan blijft iedereen veel achter de computer hangen. Ik vond het wel prima zo eigenlijk.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 29 Mrt 2017 19:29

Re: Pauze houden

Ik heb tussen de middag pauze van 12.30 tot 13:00.
Vaak is het iets korter. Maar ik ga zeker niet mijn brood opeten op mijn werkplek.
Het is overigens ook mijn eigen tijd.
2016
<<

Chava

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3589

Geregistreerd: 23 Jun 2016 20:23

Bericht 29 Mrt 2017 19:33

Re: Pauze houden

Ik werk 8 uur en heb verplicht een half uur pauze. In dat half uur ga ik vaak even het dorp in om boodschappen te doen of gewoon een stukje te lopen. Dit doe ik of alleen of met collega('s).
Eten doe ik tussendoor aan mijn bureau.
To travel is to live
Mijn instagram
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 29 Mrt 2017 19:40

Re: Pauze houden

Wij hadden 15min smorgens en smiddags en 30min lunch. Ivm bezetting helaas wel altijd alleen. Met mooi weer ging ik lekker buiten zitten anders in de kantine.
We hadden vaste pauze tijden maar ze verschoven weleens ivm drukte. Ook als we maar met 2en waren en het was druk dan skipten we weleens een/de pauze(s).
Eten vind ik geen probleem aan m'n computer maar ik heb wel graag even een momentje voor mezelf, vooral omdat het bij ons meestal hollen of stilstaan is.
30-04-2017
<<

anoniem203

Bericht 29 Mrt 2017 19:44

Re: Pauze houden

Ik werk meestal van 8 tot 18 en heb totaal een uur pauze. Kwartier om kwart over 10, half uur om 12.15 en een kwartier om 15.15. De helft van de tijd zit ik alleen en anders samen met 1 collega. Eten, kletsen, rondje WhatsApp/Facebook/Instagram en dan is de tijd snel voorbij. Ik sla nooit een pauze over. Ik ben dan veel te blij dat ik even kan gaan zitten en mijn pauze wordt toch niet door betaald.
<<

Anoniem192

Bericht 29 Mrt 2017 20:05

Re: Pauze houden

Ik heb geen tijd voor pauze, dan is het juist enorm druk bij ons. Ik probeer dus te ontbijten, en als ik ff iets op kantoor pak prop ik soms snel iets naar binnen, en anders naderhand, maar in kantine of buiten kom ik nooit, niemand van mijn afdeling eigenlijk, op geen een locatie overigens. Ik krijg betaald wat ik werk, pauze moet je dus opschrijven.
<<

Anoniem210

Bericht 29 Mrt 2017 20:10

Re: Pauze houden

Wij hebben geen echte pauze momenten. We lunchen en dineren samen met bewoners dus de eet- momenten kunnen ook niet als pauze gebruikt worden. Wel drinken we vaak rond 15.30 en 19.00 koffie of thee met collega's. We zitten dan wel gewoon in de gemeenschappelijke ruimte waar bewoners binnen druppelen met hun vragen. Dus ook dat is geen echte pauze. Maar ik ben het gewend en heb nooit echte pauzes gekend.
<<

Anoniem184

Bericht 29 Mrt 2017 20:24

Re: Pauze houden

Ik werk tussen de 8 en 9 uur op een dag en heb over de hele dag één pauze van drie kwartier of een uur (dat wisselt per dag, meestal ma-di-wo 45 minuten, donderdag vrij, en vrijdag een uur). Vaak blijf ik gewoon op het pand en ga ik in de pauzeruimte met collega's kletsen/wat drinken (eten heb ik al gedaan met de kinderen op de groep), met mooi weer gaan we buiten in het zonnetje zitten. Ik vind alleen pauze houden trouwens echt verschrikkelijk saai, het liefst heb ik een aantal mensen om me heen. Soms doe ik boodschappen of ga ik even naar dorp, en soms pleeg ik dan nog even snel noodzakelijke telefoontjes om (privé)dingen te regelen.
Ik skip eigenlijk nooit pauzes, ik heb er maar eentje en die is me heilig. Toevallig heb ik laatst wel een keer flink stuk korter een pauze gehouden omdat ik een rondleiding moest geven onder pauzetijd, dat vind ik dan prima.
<<

Anoniem316

Bericht 29 Mrt 2017 20:26

Re: Pauze houden

Ik werk 8 uur per dag. Wij mogen op pauze (moeten dit geloof ik zelfs) maar ik ga liever wat eerder naar huis :)
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1688

Geregistreerd: 13 Jul 2015 08:12

Bericht 29 Mrt 2017 20:30

Re: Pauze houden

Wij hebben geen pauze, we kunnen als de cliënten en eten of koffie drinken ook wat mee eten of drinken.
2010 2012
<<

Anoniem205

Bericht 29 Mrt 2017 20:33

Re: Pauze houden

Wij hebben 45min middagpauze. Ik ben een van de weinigen uit mijn team die ook daadwerkelijk elke dag pauze neemt. De rest werkt praktisch altijd door. Pauze is voor mij erg belangrijk, om wat jij zegt Bliss. Even weg van die computer, even een frisse neus en dan weer aan de slag. Misschien dat je uiteindelijk collega's meekrijgt met een rondje lopen buiten?

Gefeliciteerd met je nieuwe baan trouwens!
<<

Anoniem221

Bericht 29 Mrt 2017 20:43

Re: Pauze houden

Ik was in taal 8,5u aanwezig, waarvan 7,5u werken en een uur pauze. 30 minuten voor de werkgever/30 minuten voor mezelf. Als ik een half uur eerder naar huis moest vanwege een afspraak, dan skipte ik mijn eigen minuten, anders nam ik 3 maal 10 minuten pauze. Soms kwam ik eerder terug van de pauze doorbetaald door de werkgever en dan nam ik in de middag een extra pauze. Maar alleen als het buiten 30 graden was. Die manier van pauze houden vond en vind ik ontzettend fijn en hoop het ooit terug te krijgen.
<<

Anoniem244

Bericht 29 Mrt 2017 20:55

Re: Pauze houden

Ik heb nog nooit pauze gehad eigenlijk
Voorheen op de woongroep niet, dan werkte ik 8 tot 12u maar nooit pauze. Alle momenten waren de jongeren gewoon aanwezig en eetmomenten waren ook mwt elkaar.
Ook nu heb ik geen pauze in de 8u die ik op een dag maak. De jongeren hebben 2x een kwartier pauze maar daar ben ik gewoon bij aanwezig en dan heb ik zelf geen pauze.
<<

Anoniem257

Bericht 29 Mrt 2017 20:59

Re: Pauze houden

Hoeveel uur per dag aanwezig op je werk en hoeveel pauze heb/houd je dan?
1x 45 min.
- Wat doe jij in de pauze?
Wij zitten in de binnenstad,dus vaak kocht ik een broodje bij de AH, of soms als ik wat moest hebben ging ik even winkelen. En anders at ik mijn broodje en dan buiten zitten voor wat frisse lucht
- Pauzeer je samen met collega's of alleen?
Dat ligt eraan hoeveel mensen die dag werken.
- Sla je ook weleens een pauze over (omdat je te veel werk hebt liggen of omdat je eerder naar huis wilt bijvoorbeeld)?
Ja, of soms in de pauze dat ik wat werk moet afmaken. Soms komt het niet uit dus dan offer ik mijn pauze wel op. Maar er zijn dan ook vaker wel momentjes dat ik even en frisse lucht kan halen oid.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 29 Mrt 2017 21:07

Re: Pauze houden

Ik heb twee korte pauzes tussen de lessen door. Maar het gebeurt vaak dat ik in zo'n pauze (1x15 min en 1x 20 min) nog met een leerling in gesprek ben. Ook is mijn lokaal aan de andere kant van het schoolgebouw dus voor mijn docentenkamer moet ik ver lopen. Dat doe ik niet altijd, dat red ik niet qua tijd. Ben al blij als ik naar het toilet kan :)
#teammaple🍁
<<

Anoniem192

Bericht 29 Mrt 2017 21:18

Re: Pauze houden

Urban Naked schreef:Ben al blij als ik naar het toilet kan :)


Haha, meestal ga ik maar gewoon stug door omdat de receptie me continu belt en lukt zelfs naar het toilet gaan niet! Dus ik ben dan ook altijd erg blij als dat lukt :banaan:
<<

Anoniem273

Bericht 29 Mrt 2017 21:27

Re: Pauze houden

Ik ben vanaf 08:00 uur aanwezig. Ik heb 10 min pauze om 10:20 uur en 10 min pauze om 12:20 u. Ik moet dan eten en eigenlijk ook altijd naar de wc. Dus eten red ik vaak niet. Om 14:30u zijn alle kinderen meestal wel opgehaald en afhankelijk of ik wel of geen afspraken heb na schooltijd, plof ik dan een paar keer per week wel even in de teamkamer neer zodat ik mijn collega's ook spreek. Maar best vaak werk ik dan gewoon door tot 17:00/17:30 uur, dus zonder extra pauze na schooltijd. Dan eet ik nog wat achter de computer.
Laatst gewijzigd door Anoniem273 op 30 Mrt 2017 12:55, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5464

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 30 Mrt 2017 04:48

Re: Pauze houden

Wij hebben tussen de ochtend en middag groep een half uur pauze. Soms plan ik dan een gesprek als het echt niet anders kan. Maar over het algemeen neem ik gewoon pauze.
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Anoniem281

Bericht 30 Mrt 2017 07:10

Re: Pauze houden

Ik werk 7,5 uur op een dag en ben 8 uur aanwezig. Het half uur pauze is dus eigen tijd, maar hoe en waar ik 'm indeel, hangt af van m'n eigen planning. Ze zijn hier overigens wel heel makkelijk, zo zitten we regelmatig even in 't zonnetje, maar da's dan niet eens de pauze, maar gewoon even collectief de zon waarderen of zo :)
<<

Anoniem304

Bericht 30 Mrt 2017 07:47

Re: Pauze houden

Ik ben 8,5 uur aanwezig, krijg 8 uur betaald en werk 7,5 uur. Tussen de middag hebben we 1 uur pauze, de meeste eten voor de pauze aan het bureau en gaan in de pauze wandelen of tafeltennissen. Over de hele dag kunnen we gewoon koffie/thee drinken aan ons bureau, dus de 15 minuten van `s ochtends en de 15 minuten van `s middags zitten bij de middagpauze in.
Als het slecht weer is kijk ik ook wel eens een aflevering van een serie in de pauze.

We werken eigenlijk bijna nooit de pauze door, maar als je het wel doet kan je eerder naar huis of later 1 uur omwisselen, geen probleem.
Laatst gewijzigd door Anoniem304 op 30 Mrt 2017 08:23, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8451

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 30 Mrt 2017 08:12

Re: Pauze houden

Ik ben ook 8,5 uur aanwezig en krijg dan 8 uur betaald. Nu het weer lekkerder weer wordt ga ik vaker een rondje lopen tussen de middag met collega's. Mijn lunch eet ik eigenlijk altijd achter mijn bureau. Als ik niet naar buiten ga compenseer ik de lunchtijd soms door eerder naar huis te gaan, maar vaak ook niet. Ik ben ook niet de hele dag door effectief en stuur bijvoorbeeld ook weleens prive een appje of mailtje tijdens werktijd, dus het is een beetje geven en nemen.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 30 Mrt 2017 08:32

Re: Pauze houden

Ik ben 8 uur en 45 minuten aanwezig. Een kwartiertje per dag schuift door naar de vrijdag zodat we dan om kwart voor vier klaar zijn. De rest van de tijd werk ik van 08:15 tot 17.00. We hebben rond het middaguur ongeveer een half uur pauze, soms blijf ik zitten, meestal ga ik een rondje wandelen en eigenlijk zijn wij verplicht in de kantine te eten maar die regel begint ook alweer te versoepelen nadat ze dat een half jaar geleden met veel bombarie hebben aangekondigd.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 30 Mrt 2017 11:22

Re: Pauze houden

Ik werk op woensdag van 8.15-17.00 en heb dan 45 minuten lunchpauze, op donderdag werk ik van 12.30-21.00 J en dan heb ik een 30 minuten eetpauze. Op vrijdag werk ik van 12.30-17.00 u en heb ik geen pauze
We eten tussen de middag meestal in twee shifts, er zijn een aantal mensen die naar huis gaa, sommigen gaan lopen, de meesten eten in de kantine. Ik doe dat meestal ook, hoewel ik er soms ook naar hunker om naar buiten ga gaan. Maar dan moet ik eten meenemen en omdat ik maar 1 x in de week lunchpauze heb ga ik dan toch liever met collega's lunchen.
Ik vind 45 minuten pauze eigenlijk te lang, het is ook nog eigen tijd dus ik zou liever 30 minuten hebben. De eetpauze van 30 minuten vind ik dan juist vaak weer te kort om eten op te warmen en naar binnen te werken.
Wat ik jammer vind en een beetje mis is ergens een korte pauze tussendoor, ik loop dan maar iets vaker naar de wc, maar ik heb het wel even nodig er uit te gaan zeg maar.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 30 Mrt 2017 11:29

Re: Pauze houden

Bij mijn lessen deel ik het zelf in. Op kantoor werk ik 1 dag zonder pauze 7.5 uur achter elkaar (anders krijg ik het niet af) en de andere dag ben ik 9 uren aanwezig en zijn er 8 betaald. Omdat het vrijdag is ga ik meestal met de 2 andere Nederlandse meiden lunchen - heerlijk.
Afbeelding
Afbeelding
Volgende

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers