Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wie laat jij op jouw kinderen passen?

<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 28 Mrt 2017 00:39

Re: Wie laat jij op jouw kinderen passen?

Mijn ouders, schoonouders voor korte momenten en mijn zus.
Sinds vorig jaar gaat de oudste (en nu dus de jongste ook) naar de gastouder. Daarvoor pasten een vriendin en iemand uit het dorp ook op haar als ik werken moest.

In de avond of weekend gaan ze of mee of mijn ouders passen op. Mijn zus kan om het weekend want dan is haar zoon er niet. Door de week passen mijn ouders ook wel op. Mijn schoonouders kunnen eigenlijk niet langer dan 2 uren oppassen.
2014 2016
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4410

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:16

Bericht 28 Mrt 2017 06:37

Re: Wie laat jij op jouw kinderen passen?

Dochter gast 1 of 2 dagen in de week naar het kinderdagverblijf. Verder past mijn moeder een dag in de week op en mijn schoonouders een dag in de twee weken. Maar mijn schoonouders wonen ongeveer bij ons om de hoek en ze passen vaker een avond of middag of uurtje op. Verder heeft mijn zusje ook al eens opgepast en een vriendin. Ik ben er wel redelijk makkelijk in, maar voor een oppasmeisje is ze nog wel veel te jong
december 2016
juli 2019
<<

Anoniem199

Bericht 28 Mrt 2017 07:59

Re: Wie laat jij op jouw kinderen passen?

Tot nu toe hebben we het altijd kunnen redden met mijn ouders, schoonouders, zwager en zijn vriendin. Schoonouders, zwager en vriendin wonen op babyfoon afstand, dus dat is super makkelijk. Verder gaat hij 1 dagen de week naar de opvang. Mijn zus en zwager wonen op een uur rijden en m'n andere zwager + vriendin op 2 uur rijden. Daar gaat hij in de toekomst vast nog wel een keer logeren.
<<

Anoniem281

Bericht 28 Mrt 2017 08:09

Re: Wie laat jij op jouw kinderen passen?

Onze moeders werken niet (op wat vrijwilligerswerk na) dus die hebben genoeg tijd en zin om op te passen, daardoor hebben wij verder weinig nodig.

Maar mocht 't nodig zijn, dan heb ik mijn beste vriendin die staat te springen om een keer te mogen oppassen, een schoonzusje en een collega die me kan en wil helpen. En dat zijn ook de mensen die ik vertrouw.
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 28 Mrt 2017 08:22

Re: Wie laat jij op jouw kinderen passen?

Mijn ouders en stiefouders
Mijn oma (moeders kant)
Mijn bovenburen (daar is N. elke vrijdagavond)
Mijn zusjes
Mijn beste vriendin
Mijn schoonmoeder (al heeft zij maar twee keer opgepast, mijn voorkeur gaat uit naar anderen)
<<

Anoniem197

Bericht 28 Mrt 2017 08:29

Re: Wie laat jij op jouw kinderen passen?

Onze ouders of (schoon)zussen. Broers niet want die kunnen (willen) geen luier verschonen.
Verder mijn buurmeisje voor in de avond ooit. Maar dat is nog maar 1 keer gebeurd.

Ik heb er 2 en ben dus wel kieskeuriger. Ik weet dat sommige 2 kinderen teveel vinden. Maar ik heb nog maar 1 keer moeite gehad met oppas vinden. Maar dat was inclusief avond eten. De kinderen werden toen opgesplitst. Zoon naar mijn vader en dochter naar schoonmoeder. Zij kreeg bezoek en dan vind ik het niet fijn dat mijn zoon erheen gaat omdat hij teveel aandacht vraagt. Dochter sliep toen nog veel.
Mijn vader kon niet op dochter passen omdat hij gewoon moest werken. Zoon kan 'helpen' maar met dochter erbij kon dat dus niet.
<<

Patsy

Bericht 28 Mrt 2017 08:42

Re: Wie laat jij op jouw kinderen passen?

Mijn vader of schoonouders. In geval van nood kunnen ze terecht bij een gezin hier in de straat. Dit is 2x voorgekomen.

Ook gaan ze naar de gastouder.
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 13:38

Bericht 28 Mrt 2017 08:49

Re: Wie laat jij op jouw kinderen passen?

Bij J ben ik daar heel makkelijk in ondertussen omdat ze zelf goed kan aangeven bij wie ze wel en niet wil blijven. Meestal zijn het de opa's en oma's of haar oom en tante waar ze blijft. Als het na school is dan regel ik nog wel eens dat ze met een vriendinnetje mee kan waarvan ik de ouders ook goed ken.

Bij S ben ik juist heel moeilijk, voor langer dan een uurtje is ze alleen nog maar bij mijn ouders geweest. Korte momentjes wel bij mijn schoonouders en schoonzus.
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 28 Mrt 2017 09:24

Re: Wie laat jij op jouw kinderen passen?

M'n ouders hebben m'n kinderen vaak te logeren. M'n schoonouders iets minder, maar ook wel een paar keer per jaar. Verder hebben we weinig oppas nodig. Ja soms savonds maar dan leg ik m'n kinderen wel zelf in bed, ik vind dat het fijnste, als het niet nodig is wil ik niet dat iemand anders dat doet.
Ohja m'n broertje past soms ook op maar dan alleen op m'n oudste.
#teammaple🍁
<<

Anoniem286

Bericht 28 Mrt 2017 09:57

Re: Wie laat jij op jouw kinderen passen?

Ze gaat naar de kinderopvang/BSO, daarnaast passen structureel opa en oma op. Ooms en tantes allemaal incidenteel en af en toe de buurvrouw even voor een momentje.
Logeren doet ze ook bij allemaal, ook voor de leuk soms. Dat vinden we zelf ook wel lekker, ze is voor het eerst gaan logeren met een maand of 10 geloof ik. Dat ging toen prima.
<<

Appel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1210

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:42

Bericht 28 Mrt 2017 10:04

Re: Wie laat jij op jouw kinderen passen?

Hij gaat 3 dagen in de week naar de opvang. Verder passen mijn schoonmoeder en ouders op. Bij mijn ouders gaat de gezondheid helaas hard achteruit waardoor hij sowieso niet meer kan logeren. Als de baby er straks is zal het oppassen van hun kant nog minder worden. Mijn schoonmoeder zal dan vaker oppassen.
Bij nood kan hij ook nog naar de buren.
1 april 2014
31 juli 2017
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 28 Mrt 2017 11:20

Re: Wie laat jij op jouw kinderen passen?

Mijn moeder, broer en zus
Mijn beste vrienden
Mijn achterburen
Mijn vorige gastouder/nu vrienden
De opvang
L2014 & H2017
<<

Bolus26

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2396

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:47

Bericht 28 Mrt 2017 11:21

Re: Wie laat jij op jouw kinderen passen?

Hier m'n schoonouders, m'n moeder, haar vriend, m'n zusje en schoonzusje. En Kdv/bso. Mijn oudste vraagt soms ook gewoon of ze mag logeren.

Verder kan ik ook de buren of een vriendin vragen. Dit doe ik eigenlijk nooit maar zou wel kunnen
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5876

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 28 Mrt 2017 11:50

Re: Wie laat jij op jouw kinderen passen?

Bij de gastouder en mijn ouders laat ik hem zonder er over na te denken of iets door te hoeven geven achter. Mijn broer woont ver weg dus het komt nauwelijks voor maar hij en mijn schoonzus hebben een keer of twee opgepast en dat vertrouw ik ook volledig.

Mijn schoonzusje heeft 's avonds weleens opgepast, meestal komt ze dan eerder, eet ze met S en leggen wij hem samen met haar in bed. Vooral mijn man vind het dan fijn om er te zijn als hij naar bed moet, ik zou wel weg kunnen gaan terwijl hij nog op is.

Bij eigenlijk al mijn vriendinnen zou ik hem ook met een gerust hart achter laten, de meeste hebben zelf ook kinderen, maar de meeste wonen ook ver weg dus dat is ook niet echt aan de orde.

Mijn schoonmoeder heeft twee keer opgepast en toen de luiers tot drie keer toe achterste voren gedaan waardoor het bed, slaapzak, pyjama, zijn kleertjes, de kinderwagen, werkelijk alles onder geplast was. Onze uitleg over de drie standen speen weg gewuifd waardoor we thuis kwamen bij een krijsend kind van de honger omdat hij niks uit de fles kreeg en hem toen hij pas 6 maanden oud was de hele dag niet naar bed gebracht ( ondanks dat we zijn slaaptijden vertelt hadden) want hij was niet moe, zaten wij met een kind wat helemaal over de zeik was. Ze voelt hem ook totaal niet aan, als ze kiekeboe speelt doet ze dat bijvoorbeeld zo wild dat hij schrikt en het op het huilen zet.
Ze bied zo nu en dan aan om op te passen maar wij willen hem beide eigenlijk niet meer bij haar achter laten.

Wij hebben nog geen jonge oppas die 's avonds op kan passen, we kennen niemand via via en laat hem niet graag achter bij een vreemde, dus plannen we vaak even een avondje uit eten als we het weekend bij mijn ouders zijn bijvoorbeeld, of als zij een dagje bij ons oppassen.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1691

Geregistreerd: 13 Jul 2015 09:12

Bericht 28 Mrt 2017 12:27

Re: Wie laat jij op jouw kinderen passen?

Eigenlijk voornamelijk mijn ouders passen op en af en toe mijn schoonmoeder. Ze zijn ook bij een gastouder geweest toen ze kleiner waren. Inmiddels kunnen ze alles wel goed aangeven en zou ik niet heel moeilijk zijn met wie er op past alleen gebeurt het eigenlijk nooit dat er iemand anders nodig is. Met slapen vind ik het wel het fijnste als mijn ouders er zijn, mijn zoon kan heel onrustig worden van het idee dat er iemand anders is. Als mijn schoonmoeder er is gaat het nog wel goed maar vindt hij al niet geweldig maar een oppasmeisje zou hij heel vervelend vinden denk ik.
2010 2012
<<

Anoniem321

Bericht 28 Mrt 2017 14:42

Re: Wie laat jij op jouw kinderen passen?

Mijn zoon gaat in 1e plaats naar de gastouder. Verder past de vriendin van mijn vader veel op en mijn moeder zo nu en dan ook wel.
Een vriendin van mij heeft een paar keer een uurtje opgepast.
<<

Ysa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1028

Geregistreerd: 08 Dec 2013 13:23

Bericht 28 Mrt 2017 15:03

Re: Wie laat jij op jouw kinderen passen?

Het eerste jaar ging hij 2-3 dagen per week naar het KDV en pasten mijn ouders regelmatig op (eens in de twee weken). Pas toen hij een jaar was ging hij uit logeren bij mijn ouders (ik heb het eerste jaar BV gegeven).
Met 1 jaar en 3 maanden kregen we te maken met heel veel koortsstuipen (en nog steeds) en dat maakt dat ik hem nu (wat betreft logeren) alleen nog toevertrouw aan mijn ouders.
Vanaf dat hij een maand of 20 is, passen mijn schoonouders wekelijks op. Eerder zaten we niet op één lijn wat betreft opvoeding, regels en afspraken. Nu begrijpen ze ons en ons kind beter en is er een fijne band ontstaan.
Gezien de aandoening van mijn zoontje zal het qua oppas hier voorlopig bij blijven.
<<

Dot

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 223

Geregistreerd: 29 Dec 2015 15:26

Bericht 28 Mrt 2017 18:49

Re: Wie laat jij op jouw kinderen passen?

Ze gaan twee dagen in de week naar de BSO. Verder vraag ik eigenlijk nooit oppas, voel me altijd zo bezwaard. Als het echt niet anders kan, vraag ik mijn ouders. Ik zou mijn broer en vriendinnen ook wel kunnen vragen, maar dat heb ik dus nog nooit gedaan.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 28 Mrt 2017 19:51

Re: Wie laat jij op jouw kinderen passen?

Oh ja eh mijn kinderen gaan ook naar de KDV en naar de BSO maar dat vind ik niet onder oppassen vallen, dus die heb ik niet genoemd.
#teammaple🍁
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6815

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 28 Mrt 2017 19:54

Re: Wie laat jij op jouw kinderen passen?

Ouders, schoonouders, mijn zwager en de gastouder.
Schoonouders logeert hij ook heeeel soms. Hier laat ik hem echt met een gerust hart achter.
2016
<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6162

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:08

Bericht 28 Mrt 2017 20:53

Re: Wie laat jij op jouw kinderen passen?

Mijn schoonouders, vader en vriendin en mijn zusje. Die laatste trouwens alleen overdag.
Mijn broertje zou ik dat ook zeker toevertrouwen, maar dat gaat niet meer lukken nu hij niet meer in Nederland woont jammer genoeg. Ook vriendinnen zou ik niet erg vinden, maar is nog nooit nodig geweest.
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 28 Mrt 2017 20:59

Re: Wie laat jij op jouw kinderen passen?

Naast kdv, bso en go passen onze ouders wel op. M'n schoonzus en haar ex eerder ook wel maar dat hebben we nooit echt meer nodig.
R. 2013
D. 2016
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11403

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 29 Mrt 2017 07:32

Re: Wie laat jij op jouw kinderen passen?

Tot nu toe:
Moeder, schoonouders, overbuurvrouw, nicht van mij.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

sophiee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1224

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:24

Bericht 29 Mrt 2017 13:54

Re: Wie laat jij op jouw kinderen passen?

Mijn moeder past 1 ochtend in de week op onze jongste. Verder past mijn schoonmoeder op alle drie als ik teamoverleg heb eens per maand. Onze ouders passen ook op als we iets leuks willen doen. Verder past er eigenlijk niemand op. Maar mochten we in nood zijn, kunnen we altijd familie/vrienden vragen. Dat vinden we zelf ook geen probleem. Is alleen nooit voorgekomen.
3 dochters van 11, 9 en 7 jaar 🖤
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers