Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Autostoel

<<

Anoniem197

Bericht 28 Mrt 2017 07:41

Autostoel

We hadden 2 autostoeltjes gekregen. 1 is helaas kapot dus nu moet ik op zoek naar een andere. Nu zijn de mama mazzel dagen bij prenatal.
Wie kan helpen?
Zoon zit in stoel 1 en dochter nog even in de maxi cosi.
Zoon weegt ongeveer 13 kilo denk ik en is ongeveer 90 cm.
Pak ik dan een 0/1/2 stoel? Want 1/2/3 is er niet? Want 2/3 is van 15 tot 36 kilo en 1 tot 1.5 meter) maar dat is zoon nog niet.

En hoe zit het met achterwaarts vervoeren? Die regel verandert toch? Ik wil mijn stoel daarna door verkopen aan mijn zus dus dat lijkt mij wel een dingetje om rekening mee te houden?

Ik heb eventueel een isofix maar die zie ik in de folder bij veel er al standaard opzitten.
Het stoeltje dat we nu hebben is niet een fijn stoeltje.

Wat kan ik dan het beste doen? En hoe zit dat met het prijsverschil tussen een prenatal stoel of een merk stoel?
Iemand die mee kan kijken welke stoel het meest geschikt is?
<<

Anoniem205

Bericht 28 Mrt 2017 09:25

Re: Autostoel

Ik zou voor je zoon een groep 1 stoel kopen, dus een Maxi Cosi Priori of Tobi (die categorie). De maxi cosi Pearls 2 way fix of de Maxi Cosi assifix zijn de enige stoeltjes van Mc die de mogelijkheid tot achterwaarts vervoeren hebben. Bij de Pearl 2wayfix moet je een aparte familyfix basis kopen die op de isofix kunt vastmaken. Isofix is niet meer dan 2 beugels in de auto waar je iets in vast kunt klikken. De Pearl (incl basis) kost tegen de €500,-. de assifix 2way is ook rond die prijs.

Wij hadden een 2way Pearl, maar die is met onze auto gestolen. We hebben nu een 'goedkope' stoel van nog geen €100,- gekocht, een Tobi. Iets minder luxe, maar nog net zo functioneel.
<<

Anoniem197

Bericht 28 Mrt 2017 11:14

Re: Autostoel

Ehm ja bedoel dus de familiefix die wij hebben.
Wij hadden de priori en tobi maar de priori is kapot.
Tobi vind ik zelf niet zo fijn. Vond de andere veel steviger.
<<

Ysa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1026

Geregistreerd: 08 Dec 2013 12:23

Bericht 28 Mrt 2017 13:33

Re: Autostoel

Staar je niet blind op de mazzeldagen bij Prenatal. Sommige prijzen zijn nu hoger dan vorige week of de keuze is beperkt. Bij de Baby-Dump zijn nu ook kortingsweken en ze hebben laagste prijs garantie. Het loont echt om daar ook even in de webshop te kijken. Alles wat ik bij Prenatal wilde bestellen, heb ik nu bij Baby-Dump goedkoper kunnen bestellen.
<<

Ysa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1026

Geregistreerd: 08 Dec 2013 12:23

Bericht 28 Mrt 2017 13:40

Re: Autostoel

Ik zou overigens voor een stoel gaan die op je familyfix past (als je die al hebt), zoals de Priori en anders voor een Tobi of een Axiss. Wij hebben de Tobi en de Axiss en ik vind de Tobi echt een stevige en degelijke stoel. Ik kan eigenlijk niet bedenken wat je er niet stevig aan vindt. De Axiss vindt ik ideaal vanwege het draaisysteem bij het in en uitstappen.
<<

Anoniem197

Bericht 28 Mrt 2017 15:18

Re: Autostoel

De tobi krijg ik niet stevig vast. De priori zat veel steviger.

Ik weet dat baby dump voordeliger is maar ik heb een bon van 100 euro van prenatal vandaar.

Bedankt voor jullie hulp. Vanavond gaan man en ik even vergelijken op internet.
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:09

Bericht 28 Mrt 2017 21:44

Re: Autostoel

Wij hebben een tobi en ik vind het een prima stoel. zou ik nu een nieuwe groep 1 stoel moeten kopen dan zou ik gaan voor de cybex juno 2 fix. Onze jongste wurmt zich namelijk regelmatig met zijn schouders eruit, hoe strak hij ook zit.
M:21072011
J :08012014
<<

Anoniem197

Bericht 29 Mrt 2017 06:15

Re: Autostoel

Dat heeft mijn zoon ook een tijd gedaan. Maar de schouderbanden kan je in hoogte verstellen. Dat hebben wij toen gedaan en sindsdien niet meer gedaan. Misschien een tip, weet niet of jullie dat al hebben geprobeerd?
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:09

Bericht 29 Mrt 2017 11:08

Re: Autostoel

Ja staan al hoger. Mijn oudste heeft het nooit gedaan.
M:21072011
J :08012014

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Suus