Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wie laat jij op jouw kinderen passen?

<<

Anoniem192

Bericht 27 Mrt 2017 19:50

Wie laat jij op jouw kinderen passen?

Morgen ga ik op mijn neefje passen! Het is voor het eerst dat ik een hele dag met hem alleen ben :) Ik vind het leuk, we gaan lekker wandelen, boodschappen doen en spelen. Hij is nu 9 maanden en tot nu toe heeft alleen mijn moeder soms opgepast, verder (nog) niemand. Toevallig gaat woensdag mijn zusje voor het eerst oppassen ook, omdat ze dan ook een afspraak heeft! Het liefste wil zij ook dat het directe familie is, dus (schoon)ouders / (schoon)zussen of (schoon)broers. Verder komt hij nu nog niet bij een opvang oid, pas als mijn zus werk heeft!

Dus ik ben eigenlijk wel benieuwd, wie laat jij op jouw kinderen passen? Heb jij nog 'voorkeur'? En hebben jullie in de avond bv. ook wel eens een oppas zoals een buurmeisje, of willen jullie dat niet?
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 27 Mrt 2017 19:55

Re: Wie laat jij op jouw kinderen passen?

Tot nu toe hebben opgepast:
Mijn ouders (vooral mijn moeder)
Mijn schoonouders (vooral mijn schoonmoeder)
Mijn zus
Mijn oma (alleen als hij ligt te slapen, ze is 91 en durft niet met hem op de arm te lopen)

Daarnaast is hij regelmatig bij het kinderdagverblijf, 2 of 3 dagen per week.

♥♥
<<

Snirp

Major Yipyapper

Berichten: 4821

Geregistreerd: 22 Nov 2013 07:57

Bericht 27 Mrt 2017 19:58

Re: Wie laat jij op jouw kinderen passen?

Tot nu toe hebben op T. gepast:
- mijn ouders
- mijn schoonouders
- mijn zusje
- 1 vriendin

Als we 's avonds weg gaan dan komt mijn zusje of (een van mijn) ouders oppassen.
Echt iemand uit de buurt willen wij zelf pas doen als T. (en dus straks zijn zusje ook) wat ouder zijn.
We denken aan een jaar of 3/4. Maar dat is zoals we er nu over denken :)
<<

Anoniem301

Bericht 27 Mrt 2017 20:02

Re: Wie laat jij op jouw kinderen passen?

Alleen m'n moeder en haar man. Mijn schoonouders 'kunnen' niet op haar passen helaas. Oh ja mijn zwager past soms een uurtje op. Verder niemand tot nu toe! We moeten echt eens een oppas vragen/haar bellen. Heb er al 1 gevonden via via maar stel het onbewust steeds uit. Kunnen we ook weer eens uit eten samen.
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8602

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 27 Mrt 2017 20:02

Re: Wie laat jij op jouw kinderen passen?

Ik ben hier vrij makkelijk in. Behalve de nachten, dat stond op de planning voor afgelopen weekend, maar heb ik toch afgezegd.

Tot nu toe hebben opgepast:
- Gastouder
- Ouders
- Schoonmoeder
- Zus
- Vriendin
- Buurmeisje
- Oppas bij de kerk (wisselt per week)
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 27 Mrt 2017 20:04

Re: Wie laat jij op jouw kinderen passen?

Wat leuk Pippa! Heel veel plezier! Wij vonden het vroeger zoo leuk om bij tante en oom te logeren als ze oppasten.

Ik heb natuurlijk nog geen kind maar we zijn van plan om iig onze beide ouders (mijn moeder, zijn ouders) op te laten passen. M'n schoonzusje (zus van man) misschien ook wel af en toe hoewel dat denk ik niet heel praktisch is gezien ze zelf twee kinderen heeft.

De vriendin van m'n broertje was zo snugger om toen ik net zwanger was direct te zeggen dat ze elke zaterdag wel wilde oppassen. Haha oeps. Gaan we haar niet aan houden hoor maar ze is zeker iemand die we zouden vertrouwen. En met m'n broertje er bij mag natuurlijk ook. En mn zus wil ook wel oppassen.

Op den duur als ie wat ouder is hopen we gewoon een oppasmeisje uit de buurt te vinden maar bij een echt kleine baby vind ik dat niet zo prettig. Wat Snirp zegt eigenlijk.
Let's discover the world together.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15894

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 27 Mrt 2017 20:06

Re: Wie laat jij op jouw kinderen passen?

Carrie schreef:Alleen m'n moeder en haar man. Mijn schoonouders 'kunnen' niet op haar passen helaas. Oh ja mijn zwager past soms een uurtje op. Verder niemand tot nu toe! We moeten echt eens een oppas vragen/haar bellen. Heb er al 1 gevonden via via maar stel het onbewust steeds uit. Kunnen we ook weer eens uit eten samen.


Ik vond de eerste keer ook zo lastig! Stelde het ook steeds uit. Maar na de eerste keer gaat het nu veel makkelijker en is het zo fijn weer eens samen weg te gaan.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2848

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:15

Bericht 27 Mrt 2017 20:07

Re: Wie laat jij op jouw kinderen passen?

Mijn ouders.
Schoonouders.
Man's neef en diens vrouw.
Als de jongens in bed liggen en wij in de buurt zijn ook wel een van hen kinderen(13 en 14).

En doordeweeks gaan ze 2,5 dag naar de opvang.
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8837

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:17

Bericht 27 Mrt 2017 20:10

Re: Wie laat jij op jouw kinderen passen?

Toen ik werkte pasten mijn schoonouders voornamelijk op. Soms mijn schoonzus of mijn ouders, maar mijn ouders wonen verder weg dus dat was niet praktisch.
's avonds hebben we eigenlijk niet zo vaak oppas nodig. We hebben een oppasmeisje gehad, maar die kon vaker niet dan wel.
Als we nu bijvoorbeeld een 10-minuten gesprek op school hebben, past de buurman even op. Dan slapen de kinderen al. Toen de jongste een keer ziek was en ik de oudste uit school moest halen heeft hij ook even hier op de bank gezeten.
2012
2016
2020

Instagram
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11501

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 27 Mrt 2017 20:14

Re: Wie laat jij op jouw kinderen passen?

Mijn ouders
Mijn broertjes
Mijn nichtje
Mijn andere nichtje
Beste vriendin
Mijn tante
Andere tante
De buren

Die hebben tot nu toe allemaal opgepast. Andere opties zijn nog:
Vrienden van mijn ouders
De moeder van mijn schoonzusje

En dan heb je het wel gehad.
2015 💙
<<

Anoniem316

Bericht 27 Mrt 2017 20:15

Re: Wie laat jij op jouw kinderen passen?

Hier (schoon)ouders en zussen. Voor de rest niemand en dat blijft ook nog wel even zo :)
<<

anoniem203

Bericht 27 Mrt 2017 20:16

Re: Wie laat jij op jouw kinderen passen?

Mijn ouders
Mijn schoonouders
En ons vast oppasmeisje (dochter van mijn neef) voor de avond

Verder ooit eens een paar vriendinnen, 2 tante's en een vriendin van mijn moeder.
<<

Meg

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1750

Geregistreerd: 20 Sep 2013 10:14

Bericht 27 Mrt 2017 20:28

Re: Wie laat jij op jouw kinderen passen?

Meestal passen mijn moeder en/of mijn stiefvader op. Anders mijn zus. Mijn vader en zijn vrouw hebben ook een keertje opgepast. En dat was het geloof ik.
De band met mijn schoonmoeder is niet heel goed, we zien haar hoogstens 1 keer per maand eventjes, ze kent onze dochter ook niet heel goed, dus haar zullen we niet vragen. Ik zou, als ik mijn familie niet kan, eerder vrienden vragen. (Of de buren. Die hebben het al zo vaak aangeboden als ik eventjes weg moet, maar eigenlijk neem ik mijn meisje gewoon heel vaak overal mee naar toe, anders zie ik dat serieus wel als goede optie.)

Veel plezier morgen Pippa! Oppasen op neefjes is leuk :)
🩷 jan '16
💙 nov '18

instagram.com/draag_handgemaakt
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 11:19

Bericht 27 Mrt 2017 20:39

Re: Wie laat jij op jouw kinderen passen?

Ouders
Schoonouders (schoonbroer woont nog thuis dus is daar dan soms ook)
Zus

En verder eigenlijk niemand. Heel sporadisch heeft er wel eens een vriendin heel even opgepast. De jongste gaat ook naar het kinderdagverblijf natuurlijk. Verder past er eigenlijk niemand op, ik wil (nog?) geen 'vreemd' meisje ofzo om op mijn kinderen te passen, dus daar hebben we ook (nog) niet naar gezocht.
2012 & 2016
<<

Noor

Major Yipyapper

Berichten: 2824

Geregistreerd: 01 Sep 2013 06:24

Bericht 27 Mrt 2017 20:42

Re: Wie laat jij op jouw kinderen passen?

Mijn schoonouders of mijn moeder en haar vriend.
En ze gaan 2 dagen in de week naar het kdv/bso
Luuk: 07-09-2012
Nora: 15-07-2014
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11501

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 27 Mrt 2017 20:44

Re: Wie laat jij op jouw kinderen passen?

Kleine toevoeging, de buren klinkt misschien raar maar onze buren zijn begin 60 en hebben zelf nooit kinderen gekregen. Ze vinden het absoluut niet leuk dat wij gaan verhuizen en eigenlijk zien en spreken we ze elke dag wel. J loopt daar ook heel vaak even heen en ze zijn echt gek met hem. Dus als oppas best wel logisch dan.
2015 💙
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:34

Bericht 27 Mrt 2017 20:55

Re: Wie laat jij op jouw kinderen passen?

Buiten het kinderdagverblijf hebben alleen mijn ouders en schoonouders opgepast.
Met mijn ouders ben ik heel makkelijk. Die vertrouw ik de kinderen met een gerust hart toe en mijn moeder hoef ik niks uit te leggen. Ze weet ook precies wat wij wel en niet willen.

Mijn schoonouders passen inmiddels ook wel eens op maar voor hun moeten we alles opschrijven (eetschema baby, slaap tijden etc). Daardoor voelt het voor mij alsof ze over alles onzeker zijn en het niet aan kunnen ofzo. Ik zit dus niet echt lekker als zij oppassen.
Wanneer we dus eens een nachtje of weekendje weg gaan zonder de meiden dan gaan ze naar mijn ouders, zodat ik ook kan genieten...
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Mickey

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1533

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 27 Mrt 2017 20:56

Re: Wie laat jij op jouw kinderen passen?

Mijn ouders.
Mijn zus (+ haar man).
Beste vriendin met vriend.
Bij bovenstaanden hebben ze ook al gelogeerd.
Verder gaan ze 2x per week naar de opvang (oudste bso, jongste kdv). Een van de leidsters is ook eens thuis komen oppassen in de avond.
De tante van mijn vriend heeft ook wel eens opgepast, maar dat is mijn laatste optie als we oppas nodig hebben. Ze is wel heel erg lief voor de kinderen, maar heeft er totaal geen verstand van.
07.12.2011
11.12.2014
<<

Anoniem236

Bericht 27 Mrt 2017 21:04

Re: Wie laat jij op jouw kinderen passen?

Mijn ouders
Mijn zus
Mijn schoonzus (zus van man) heel sporadisch
Mijn schoonouders

En bij vrienden van ons zou ik ze ook makkelijk achterlaten als het zo uit komt. Zoon speelt daar ook weleens een middag met hun kind, dus oppassen of playdate, net hoe je het noemt.

Gaan wij s avonds weg, dan passen 9 vd 10 keer mijn schoonouders bij ons thuis op of ze slapen bij een van onze ouders.

De jongste gaat een dag in de week naar het kdv en oudste BSO.

We hebben nog nooit iemand ingehuurd zoals een buurmeisje. Dit is niet nodig omdat schoonouders eigenlijk altijd kunnen en ook zeggen ' of we nu op jullie bank tv kijken of op onze, dat maakt niets uit'.
<<

September

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:28

Bericht 27 Mrt 2017 21:15

Re: Wie laat jij op jouw kinderen passen?

Hier gaat A naar een kdv 2 dagen.
A is wel eens een nachtje naar mijn ouders geweest.
Ook hebben zij wel eens overdag opgepast. En mijn schoonmoeder ook.
In de avond hebben mijn zusje, zwager en schoonzus, nichtje en een buurmeisje opgepast.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem243

Bericht 27 Mrt 2017 21:26

Re: Wie laat jij op jouw kinderen passen?

Ouders en schoonouders passen wel eens een dag(deel) op. Verder soms een vriendin (een oppas voor een oppas) en mijn nichtje (betaald).
<<

Anoniem198

Bericht 27 Mrt 2017 21:34

Re: Wie laat jij op jouw kinderen passen?

Ze gaan allebei naar het KDV.
Verder hebben tot nu toe de opa's en oma's opgepast, een vriendin, mijn schoonzusje en de oppas van mijn schoonzusje op mijn zoon gepast.

Opa's en oma's en een vriendin tot nu toe alleen op mijn dochter.
Mijn dochter vind ik nog te klein om bij een oppasmeisje achter te laten.

Zeer herkenbaar het uitstellen van het oppasmeisje. Heb ook een telefoonnummer maar heb nog geen contact gezocht.
Als dochter wat ouder is wil ik zeker een vast iemand hebben. Lijkt mij heerlijk om er 's avonds weer eens op uit te kunnen.
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2886

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:44

Bericht 27 Mrt 2017 22:03

Re: Wie laat jij op jouw kinderen passen?

Tot nu toe mijn alleen mijn moeder, schoonmoeder en tante.
<<

Joontjuh

Kwebbel

Berichten: 306

Geregistreerd: 03 Sep 2013 08:04

Bericht 27 Mrt 2017 22:13

Re: Wie laat jij op jouw kinderen passen?

Mijn ouders, zijn ouders, zijn zusje en goede vrienden (wonen schuin achter ons, dus is vaak voor korte momentjes)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 27 Mrt 2017 23:29

Re: Wie laat jij op jouw kinderen passen?

Afbeelding

Op E dus bijna niemand, buiten het kinderdagcentrum en de begeleiding om eigenlijk alleen mijn ouders. Hij is soms zo impulsief en watervlug, daar moet je echt op voorbereid zijn, en hem dus echt heel, heel goed kennen.

Y gaat ook wel naar andere familie, en er zijn ook wel een paar moeders van school met wie ik bevriend ben, die ik kan bellen. Voorheen ging ze ook naar de BSO, daar kon ik ook wel eens een extra middagje regelen, maar daar zit ze nu niet meer.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers