Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat als je de zorg uit wilt?

<<

Laurie_

Noob

Berichten: 22

Geregistreerd: 26 Mrt 2017 18:57

Bericht 26 Mrt 2017 19:18

Wat als je de zorg uit wilt?

Sinds een jaar of 7 werk ik als Helpende in de zorg. Maar eigenlijk ben ik het zat om in de zorg te werken en zou ik wel wat anders willen. Iets met wat meer regelmaat.
Maar ik zou niet weten wat en ik zou ook niet weten waar en hoe te beginnen om uit te zoeken wat ik nog meer zou kunnen.
Hoe pak je nou zoiets aan? Mijn hoogste opleiding is mbo niveau 3 detailhandel.
Hebben jullie ervaring of tips?
2012 & 2015
Afbeelding
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11563

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 26 Mrt 2017 23:32

Re: Wat als je de zorg uit wilt?

Wat zou je willen daar moet je mee beginnen en vanuit daar een plan bedenken.
2015 💙
<<

Anoniem252

Bericht 27 Mrt 2017 00:22

Re: Wat als je de zorg uit wilt?

Wil je meer regelmaat en dan per se buiten de zorg? Anders zou je nog aan medisch secretaresse of doktersassistente kunnen denken.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 27 Mrt 2017 06:56

Re: Wat als je de zorg uit wilt?

Atelier Madame schreef:Wil je meer regelmaat en dan per se buiten de zorg? Anders zou je nog aan medisch secretaresse of doktersassistente kunnen denken.
Daar heb je een opleiding voor nodig.

Ik zou eerst eens gaan aankruisen welke vacatures je aanspreken. In de krant, online. En je dan niet laten tegenhouden door diploma's. Gewoon eens kijken waar je interesse ligt. Dan ben je al weer een stapje verder.
Zou je nog een opleiding willen doen? Gecombineerd met werken?
#teammaple🍁
<<

Frankie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 13 Jul 2016 17:13

Bericht 27 Mrt 2017 11:12

Re: Wat als je de zorg uit wilt?

Ik denk dat de tips van Urban Naked heel verstandig zijn.

Ik werk nu in de zorg (als voedingsassistent) en solliciteer ook vaak op administratieve functies maar dat is echt geen doen. Ze zijn zwaar aan het bezuinigen en alle mensen die boventallig zijn binnen bepaalde administratieve functies, vullen die openstaande administratieve functies weer gewoon op.

Ook mensen die boventallig worden door bijvoorbeeld invoering van EPD moeten ze eerst op andere functies krijgen. Die mensen kosten geld als ze geen plek hebben in het ziekenhuis en krijgen echt voorrang.

Ik baal daar ook wel van. Ik vind het ziekenhuis echt een top plek om te werken maar ik denk niet dat ik er tussen ga komen op dat soort functies. Ik solliciteer nu soms op wat hogere functies maar daar heb ik eigenlijk weer te weinig werkervaring voor (bijvoorbeeld op de afdeling die verhuizingen regelt in het ziekenhuis van poliklinieken of bepaalde afdeling aanpakt qua interieur. Echt heel erg leuk lijkt me dat maar ik heb daar geen ervaring in, alleen wat overlap met mijn eerdere studie).

Bij ons in het ziekenhuis hebben we een loopbaancentrum. Zit zoiets ook bij jullie? Daar kun je altijd vrijblijvend een afspraak maken. Ze kunnen je ook adviseren en kijken wat je wel graag zou willen doen.
<<

Laurie_

Noob

Berichten: 22

Geregistreerd: 26 Mrt 2017 18:57

Bericht 27 Mrt 2017 11:36

Re: Wat als je de zorg uit wilt?

Dank jullie wel voor de reacties.

@ Urban Naked, ik zou best een opleiding oid willen doen.
Weet alleen niet of dat voor mij nu al haalbaar zou zijn ivm ons jonge gezin.
En ik heb wel wat dingen wat mij leuk lijkt, maar ik heb er dan geen ervaring in.

@ Frankie, ik werk in een verpleegtehuis en volgens mij is daar geen loopbaancentrum.
Kan wel eens checken of dat hier in de buurt zit.

@ atelier madame, doktersassistent of iets inde apotheek bijv lijkt mij erg leuk.
Ik vraag me alleen af of daar wel werk in is en hoe kom je bij zoiets.
Door de vacatures in de gaten te houden?

Verder heb ik best wel dingen wat mij leuk lijkt. Heb er alleen totaal geen ervaring in.
Alleen dan in de zorg en in een winkel.
Daarom vind ik het zo lastig waar kan ik beginnen?

Voor nu is het nog even op mijn tanden bijten, maar als ik straks bevallen ben zou ik wel actief verder willen kijken.
2012 & 2015
Afbeelding
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 23:54

Bericht 27 Mrt 2017 12:49

Re: Wat als je de zorg uit wilt?

Omdat er veel vraag naar apotheek medewerkers is heb je nu kans op een studievoucher van het UWV twv maximaal € 2500,-
Als dat je dus leuk lijkt zou je met het UWV contact kunnen opnemen hierover.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Laurie_

Noob

Berichten: 22

Geregistreerd: 26 Mrt 2017 18:57

Bericht 27 Mrt 2017 13:08

Re: Wat als je de zorg uit wilt?

Chaos schreef:Omdat er veel vraag naar apotheek medewerkers is heb je nu kans op een studievoucher van het UWV twv maximaal € 2500,-
Als dat je dus leuk lijkt zou je met het UWV contact kunnen opnemen hierover.

Wat een goede tip. Hoe weet je dat? Ik kijk vaak op indeed, maar zie eigenlijk nooit vacatures voor apotheek medewerkers voorbij komen. Ik ga hier eens achteraan.
2012 & 2015
Afbeelding
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 23:54

Bericht 27 Mrt 2017 13:24

Re: Wat als je de zorg uit wilt?

Zie trouwens wel net dat het budget inmiddels op is en je er alleen nog voor in aanmerking komt als je langdurig in de zorg werkt. Ik weet alleen niet of het dan gaat om het verbreden van je kennis binnen je functie of dat je ook kunt overstappen naar apotheek.

Maar ik kom hierbij doordat ik in de afgelopen tijd veel contact met UWV heb gehad (ik heb recht op wajong, deze alleen nooit genomen omdat mijn man voldoende verdiend en ik het dus niet nodig vond om ook nog een wajonguitkering te ontvangen) omdat ik binnenkort voor mijzelf wil beginnen en dat "moet" overleggen.
Toen hebben zij aangegeven dat ik sowieso 1 van die studies door hun vergoed zou krijgen als ik die richting op zou willen omdat het kansberoepen zijn en ze mensen daartoe wilden motiveren.
Kansberoepen zijn beroepen waar veel vraag naar is. Je zou dus ook even kunnen googlen naar kansberoepen of daar iets voor je tussen zit waar je naartoe zou willen werken icm werken/leren als je een beetje zekerheid wilt hebben in het vinden van werk. Zal per omgeving misschien ook wel anders zijn.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 23:54

Bericht 27 Mrt 2017 13:27

Re: Wat als je de zorg uit wilt?

Voor vacatures bij de apotheek is het misschien een idee om de websites van de apothekers in de omgeving waar je wilt werken te bezoeken en de vacatures te zoeken of een open sollicitatie naar te versturen.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 27 Mrt 2017 14:46

Re: Wat als je de zorg uit wilt?

Laurie_ schreef:
@ atelier madame, doktersassistent of iets inde apotheek bijv lijkt mij erg leuk.
Ik vraag me alleen af of daar wel werk in is en hoe kom je bij zoiets.
Door de vacatures in de gaten te houden?

Verder heb ik best wel dingen wat mij leuk lijkt. Heb er alleen totaal geen ervaring in.
Alleen dan in de zorg en in een winkel.
Daarom vind ik het zo lastig waar kan ik beginnen?

Voor nu is het nog even op mijn tanden bijten, maar als ik straks bevallen ben zou ik wel actief verder willen kijken.

Als iets je leuk lijkt en je hebt geen idee hoe je daar komt, dan zou ik gewoon eens bellen met de instantie/bedrijf/post die de vacature heeft uitgezet. Vragen welke opleiding vereist is. Die info opschrijven, met elkaar vergelijken, online uitzoeken welke opleidingen daar bij horen, of je ze in deeltijd kunt doen (fulltime studeren met een jong gezin lijkt me best moeilijk, en dan mis je inkomsten).
Voor doktersassistente bijv is een opleiding vereist. Maar daar kom je achter als je er naar informeert.
Contact opnemen met het UWV kan idd ook heel goed, daar kunnen ze je precies vertellen waar vraag naar is zodat je misschien je zoektocht weer wat kunt afkaderen.
#teammaple🍁
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4379

Geregistreerd: 22 Feb 2015 15:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 27 Mrt 2017 15:02

Re: Wat als je de zorg uit wilt?

Apotheek zou ik je echt niet aanraden, daar wil ik juist weg. Is niet voor niets dat het UWV zo'n voucher biedt, niemand wil hier meer werken. Maar werk is er in ieder geval wel ja, alle vacatures staan op www.apotheekwerk.nl
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 15:55

Bericht 27 Mrt 2017 19:54

Re: Wat als je de zorg uit wilt?

Voor vacatures in ziekenhuizen zou ik specifiek op de websites kijken van de ziekenhuizen zelf. Als je een keer een lijstje maakt met alle ziekenhuizen binnen de straal waar je zou willen werken en dan de link naar de vacaturepagina er achter is dat wekelijks een fluitje van een cent.
Hetzelfde kun je doen met andere organisaties die je interessant vindt.

Is het verpleeghuis waar je werkt onderdeel van een grotere organisatie? Soms kun je dan bij andere delen van die organisatie sollicteren op interne vacatures. Daar komen vaak minder reacties op en heb je een grotere kans.
<<

Laurie_

Noob

Berichten: 22

Geregistreerd: 26 Mrt 2017 18:57

Bericht 28 Mrt 2017 20:06

Re: Wat als je de zorg uit wilt?

Dank jullie wel voor jullie adviezen.
Ik ga contact zoeken met het UWV.
Hopelijk kunnen ze me op weg helpen.
2012 & 2015
Afbeelding

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers