Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Tampons bij vloeien na miskraam

<<

Anoniem304

Bericht 25 Mrt 2017 18:04

Tampons bij vloeien na miskraam

Okee, ik lees verschillende dingen en ik vind het een beetje gek om de polikliniek van de gyn te bellen en hier is vast iemand die het weet.

Waarom mag je nou geen tampons gebruiken tijdens een miskraam en geldt dat ook als je alles al kwijt bent en alleen nog vloeit? De ene site zegt ivm met infectiegevaar omdat je baarmoedermond open staat (is die dicht dan als je gewoon ongesteld bent??) en de ander zegt omdat je dan niet kan zien/schatten hoeveel bloed je verliest.

Nou wil ik graag douchen. Ik ben de hele week doodziek geweest en ik wil douchen. NU. En dan douchen zonder dat het bloed binnen 2 secondes aan m`n enkels kleeft. Zou ik 10 minuutjes een tampon mogen gebruiken als 'stop'?
En mag ik volgende week als ik nog vloei echt geen tampons gebruiken? Ik voel me zo verschrikkelijk vies met dat smerige maandverband. Sowieso moet ik anders morgen eerst een kleiner maatje halen, want mijn 'normal' komt zeker niet overeen met het 'normal' wat Libresse voor ogen heeft.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 25 Mrt 2017 18:13

Re: Tampons bij vloeien na miskraam

Als je het echt maar even gebruikt om te douchen zou ik de gok wel nemen hoor. Zoveel zal er in die paar minuten toch niet mis kunnen gaan lijkt me?
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Anoniem304

Bericht 25 Mrt 2017 18:26

Re: Tampons bij vloeien na miskraam

Ja dat lijkt mij ook. Ik ga het gewoon doen, want al dat bloed kan ik niet meer aan zien.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11588

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 25 Mrt 2017 18:28

Re: Tampons bij vloeien na miskraam

Ik weet dat het na een bevalling niet mag omdat er dan een soort van wondje zit aan de binnenkant van de baarmoeder waar de placenta vast heeft gezeten (tis een beetje klok klepel verhaal) en dan vergroten tampons de kans op infectie. Kan me voorstellen dat dat na een mk ook zo is. Ik denk dat 10 min absoluut geen kwaad kan. Ik zou dus nog niet met tampons gaan beginnen maar dit stukje gewoon ff doorbikkelen. Hoe shit ook
2015 💙
<<

Appel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1210

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:42

Bericht 25 Mrt 2017 19:33

Re: Tampons bij vloeien na miskraam

Na mijn miskraam moest ik uiteindelijk nog gecureteerd worden omdat er een stuk restweefsel was blijven zitten. Een paar dagen na de ingreep gingen we op vakantie. Ik mocht van de gynaecoloog met zwemmen wel een tampon in, mits ik natuurlijk niet de hele dag in het water was. Maar voor een klein poosje kon het prima. Dus ik denk dat 10 minuten onder de douche prima kan maar dat je volgende week nog wel maandverband moet gebruiken.
1 april 2014
31 juli 2017
<<

Anoniem304

Bericht 25 Mrt 2017 19:38

Re: Tampons bij vloeien na miskraam

Ja dacht ik al. Dan ga ik morgen kleiner maandverband halen haha. Het douchen was erg fijn iig!
<<

Boerenkool

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1307

Geregistreerd: 17 Dec 2014 21:51

Bericht 25 Mrt 2017 20:09

Re: Tampons bij vloeien na miskraam

Oh..wist helemaal niet dat dat niet mocht. Ik heb zo'n beetje mn halve miskraam met tampons opgevangen.
<<

Anoniem260

Bericht 26 Mrt 2017 07:56

Re: Tampons bij vloeien na miskraam

Ik zou het overigens niet gek vinden dat je de poli belt met die vraag..!
<<

Anoniem304

Bericht 26 Mrt 2017 14:01

Re: Tampons bij vloeien na miskraam

Jerry schreef:Ik zou het overigens niet gek vinden dat je de poli belt met die vraag..!

Ik denk ook niet dat ze heel raar staan kijken, maar het voelt voor mezelf vreemd.

Ik ben iig voor nu geholpen en heb inlegkruisjes voor aankomende week. Komt vast goed. Inlegkruisjes zijn 100x fijner dan maandverband iig.
<<

Anoniem252

Bericht 26 Mrt 2017 14:12

Re: Tampons bij vloeien na miskraam

Je mag ook niet ik bad. Daar kwam in achter nadat ik het had gedaan. Begon daarna toch te bloeden joh. Wss weekte er toen nog een stuk weefsel los ofzo.
Mij werd Iig verteld niet zwemmen sauna of tampons tot het vloeien is gestopt.
Overigens had ik bijna 3 weken tot na de cytotec nog last van bruin verlies.
<<

Anoniem304

Bericht 26 Mrt 2017 14:18

Re: Tampons bij vloeien na miskraam

Ieehhh AM wat eng dat je toen ineens enorm ging bloeden.
<<

brennie

Kwebbel

Berichten: 430

Geregistreerd: 18 Dec 2014 20:21

Bericht 26 Mrt 2017 21:15

Re: Tampons bij vloeien na miskraam

Nee in bad mag niet ivm infectiegevaar klopt

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers