Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Nachtje weg, welke NL stad? Update; Den Bosch

<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:34

Bericht 17 Jan 2017 20:23

Re: Nachtje weg, welke NL stad?

Kreeft schreef:
Ooh La La! schreef:
Quickster schreef:
Jij bent zo goed met inrichting en design, dan is Eindhoven echt wel leuk. Vergeet Strijp-S ook niet. Ik vind Civo en van Beek Art ook leuk maar dat is alleen als je creatieve meuk wil kopen. De pop up winkels, oa op Strijp-S, zijn eigenlijk het leukste omdat er daarvan geen honderd in Nederland zijn.
De winkel 'Waar' in de Hermanus Boeckstraat is ook aan te raden.


Precies zo dachten wij ook. Daarom naar Eindhoven :)
Van Beek Art kom ik heel vaak, die zit ook hier in de buurt. Waar is inderdaad ook een leuke winkel.

Strijp-s ga ik opschrijven, dank je!


Als je nog tips voor leuke restaurants zoekt, laat maar horen!


Ja graag!
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Anoniem278

Bericht 17 Jan 2017 20:56

Re: Nachtje weg, welke NL stad?

Ooh La La! schreef:
Kreeft schreef:
Ooh La La! schreef:
Precies zo dachten wij ook. Daarom naar Eindhoven :)
Van Beek Art kom ik heel vaak, die zit ook hier in de buurt. Waar is inderdaad ook een leuke winkel.

Strijp-s ga ik opschrijven, dank je!


Als je nog tips voor leuke restaurants zoekt, laat maar horen!


Ja graag!


Giornale http://www.restaurantgiornale.nl/
Ons: http://www.ons.nu/

Hier vast twee ideetjes....
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 17 Jan 2017 22:31

Re: Nachtje weg, welke NL stad?

@ Jeanette... Dat is geinig. Wij zijn er in september geweest op een stik hete dag.

Eerst gingen we naar het prachtige kasteel en kerk ruïne (best spooki dat laatste) in Ammerzoden en vervolgens via de dijk naar het gratis pondje (stonden we echt van te kijken dat deze gratis was!) naar Heusden. Omdat het zo warm was, was er nauwelijks andere toeristen. Marktpleintje aan de oude haven vind ik erg mooi. Lekker struinen door de oude straatjes.

Relatief bij mij in de buurt heb je Ravenstein en Grave (nu bekend in het nieuws vanwege de kapotte sluis) dat ook vestingstadjes zijn. Echter deze zijn kleiner dan Heusden en Willemstad die ook mooi is. Grave vind ik ook overigens ook mooi. Ook vanwege de historische ligging van de WW II. Grave ben ik zo vaak geweest dat ik het best goed ken.
<<

Anoniem243

Bericht 17 Jan 2017 23:17

Re: Nachtje weg, welke NL stad?

Leuk om alles te lezen!

Nijmegen is ook nog wel te doen hoor Bazinga, ben ik ooit alleen eens wezens shoppen dus wel leuk om beter te bekijken!

Groningen vind ik een héle leuke stad, maar zijn we dus al geweest en is inderdaad net ff te ver voor deze keer.

Den Bosch / Nijmegen / Deventer staan op de shortlist!
<<

anoniem213

Bericht 17 Jan 2017 23:46

Re: Nachtje weg, welke NL stad?

Als je naar Nijmegen gaat, heb ik nog wel tips!
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 18 Jan 2017 00:36

Re: Nachtje weg, welke NL stad?

Voordeel van Nijmegen vind ik dat de parken Valkhof (met uitzicht over de Waal) en Kronenburgerpark (beide parken hebben interessante ruïnes) zo mooi dichtbij op loopafstand van het winkelcentrum liggen waardoor je vrij snel even uit de drukte kunt. Daarnaast is de Waalkade ook fijn om uit te waaien.

Tip vind ik de grote viskraam tijdens marktdagen (oa zaterdag) voor het Valkhofmusuem. Het Valhofpark ligt daarnaast en je kunt de vis dan heerlijk in het park rustig op eten.

Enig nadeel van Nijmegen is dat het een auto-onvriendelijke stad is in vergelijking met bijv Eindhoven waar ze een binnen ring hebben waarbij je 70 mag rijden terwijl in Nijmegen de gehele stad je maar 50 mag rijden. OV is wel een oplossing want je staat met de trein en bus midden in de stad.
<<

Anoniem282

Bericht 18 Jan 2017 00:40

Re: Nachtje weg, welke NL stad?

Als je echt niet verder wilt reizen dan 75 min., zou ik voor Den Bosch gaan. Utrecht zou ook leuk zijn, maar ik kan me voorstellen dat je dat al wel een beetje kent, als je er maar een halfuurtje rijden vanaf woont. :)

Of je kunt nog uitwijken naar Texel. Door de boot ben je iets langer onderweg (1,5 uur in totaal), maar een eiland geeft wel echt het gevoel van er even tussenuit te zijn. Maar ik vind Texel pas leuk worden vanaf Pasen. Voor die tijd is het best wel uitgestorven en met deze kou ook niet fijn om over het strand te wandelen.
<<

Kreeft

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4227

Geregistreerd: 04 Sep 2013 01:06

Bericht 18 Jan 2017 00:56

Re: Nachtje weg, welke NL stad?

Quickster schreef:
Ooh La La! schreef:
Kreeft schreef:
Als je nog tips voor leuke restaurants zoekt, laat maar horen!


Ja graag!


Giornale http://www.restaurantgiornale.nl/
Ons: http://www.ons.nu/

Hier vast twee ideetjes....


Ja inderdaad Giornale! Wilde ik ook zeggen. Ons ben ik nooit geweest.

Maar ligt er een beetje aan wat je wilt,

In het centrum zitten ook Michelin sterren zaken, allebei top, Wiesen (Kleine Berg) en Zarzo (Bleekweg).

Wil je liever een stapje lager, dan zou ik zeggen:
1910 (Wilhelmina plein)
Sophie (Wilhelmina plein)
The Fat Angel (Vestdijk)
EVE (Dommelstraat)

Verdere andere leuke zaken vind ik:
Sopranos (Stationsplein)
Cooks (Kerkstraat)
Welp (Kleine Berg)
Mangiare (Kleine Berg)
Mood (Keizersgracht)

Als je nog vragen hebt, hoor ik het graag!
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:34

Bericht 18 Jan 2017 07:49

Re: Nachtje weg, welke NL stad?

Kreeft schreef:
Quickster schreef:
Ooh La La! schreef:
Ja graag!


Giornale http://www.restaurantgiornale.nl/
Ons: http://www.ons.nu/

Hier vast twee ideetjes....


Ja inderdaad Giornale! Wilde ik ook zeggen. Ons ben ik nooit geweest.

Maar ligt er een beetje aan wat je wilt,

In het centrum zitten ook Michelin sterren zaken, allebei top, Wiesen (Kleine Berg) en Zarzo (Bleekweg).

Wil je liever een stapje lager, dan zou ik zeggen:
1910 (Wilhelmina plein)
Sophie (Wilhelmina plein)
The Fat Angel (Vestdijk)
EVE (Dommelstraat)

Verdere andere leuke zaken vind ik:
Sopranos (Stationsplein)
Cooks (Kerkstraat)
Welp (Kleine Berg)
Mangiare (Kleine Berg)
Mood (Keizersgracht)

Als je nog vragen hebt, hoor ik het graag!


Super! Hier hebben we wel wat aan! Ik ga ze vandaag eens even googelen.
Jij ook bedankt Quickster.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Anoniem278

Bericht 18 Jan 2017 08:08

Re: Nachtje weg, welke NL stad?

O en als je van trendy casual houdt:
de Burger (Kerkstraat) : http://de-burger.nl/
<<

Anoniem243

Bericht 18 Jan 2017 11:16

Re: Nachtje weg, welke NL stad?

Thanks June! We hebben nog even om te kiezen natuurlijk, maar man is inmiddels geloof ik van plan om maar meteen 2 of 3 verschillende tripjes te plannen, haha.

Dankje voor de info Fred! Nijmegen gaat wel steeds beter klinken! Dat auto-onvriendelijke is jammer maar verder geen probleem.

Utrecht is ook zeker leuk Guattari, maar ben ik inderdaad al vaker geweest (alhoewel wel voornamelijk om te shoppen / eten maar toch).Texel hebben we ook over gedacht, maar zou daar eerder wat langer (weekendje) en juist ook wel mét kind naartoe gaan. En dan liever een van de andere eilanden want Texel ben ik al geweest en de rest niet (ik heb een beetje een tic om nooit 2x naar dezelfde plek te gaan, als er nog zoveel andere plekken te ontdekken zijn haha).

Zo lekker om uitjes te plannen! Inmiddels ook een midweekje vakantie (eigenlijk onze zomervakantie dus) met zoon in Nederland geboekt. Gaan dan naar 'Koe in de kost' in Heeten dus dat kunnen we mooi combineren met een bezoekje aan Deventer voor ons en Hellendoorn voor de peuter.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 18 Jan 2017 12:25

Re: Nachtje weg, welke NL stad?

In Nijmegen ligt midden in het winkelcentrum het Arsenaal (zit nu een restaurant) en daarbij ligt de Marienburgkapel die meestal wel open is en waar gratis een kleine expositie te zien is over de historie van Nijmegen (is over de Romeinen want Nijmegen is de oudste stad van Nederland). Je hebt ook nog mooie bossen bij Nijmegen (vrij heuvelachtig). Paar leuke museums zoals het Afrika en bijbels openluchtmuseum. Die twee museums liggen al in de buurt van de bossen.
<<

Anoniem243

Bericht 24 Mrt 2017 19:05

Re: Nachtje weg, welke NL stad? Update; Den Bosch

Het is Den Bosch geworden! Mochten jullie nog tips hebben voor bezienswaardigheden of eten/drinken dan heel graag!
<<

anoniem213

Bericht 24 Mrt 2017 23:24

Re: Nachtje weg, welke NL stad? Update; Den Bosch

Bar le duc. Ze hebben zelfgebrouwen biertjes en je kunt er, ook zonder voorliefde voor bier, heerlijk eten. Heel gezellig, bruin café. Ik vind een rondvaart door de binnendieze stiekem ook best leuk. Als je van moderne kunst houdt, is het Noordbrabants museum ook echt de moeite waard.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 25 Mrt 2017 09:17

Re: Nachtje weg, welke NL stad? Update; Den Bosch

Den Bosch is ook een goede keuze. Verdedigingswerken van de binnenstad. In de citadel dacht ik zit het Brabants historisch museum. Je kunt zonder entree daar over het verdedigswerk lopen wat je een mooi uitzicht geeft.

De Fijnproever, dat is een friettent vrij dichtbij de Sint Jan die heerlijke verse friet verkoopt tegen een normale eigenlijk zelfs goedkope prijs.

Bossche bol van de Groot.

Rondvaart over de binnen dieze.

Kamp Vught (ligt zowat tegen Een Bosch aan). Weet niet of je met de auto gaat maar dat is best indrukwekkend wat daar gebeurd is in de WW II. Ook ligt daar de ijzerenman (groot recreatieplas).
<<

Anoniem313

Bericht 25 Mrt 2017 12:06

Re: Nachtje weg, welke NL stad? Update; Den Bosch

Dit topic had ik een half jaar terug over DB, staan leuke dingen in:

post906820.html?hilit=Den%20bosch#p906820
<<

anoniem213

Bericht 25 Mrt 2017 22:33

Re: Nachtje weg, welke NL stad? Update; Den Bosch

Caulfield schreef:Dit topic had ik een half jaar terug over DB, staan leuke dingen in:

post906820.html?hilit=Den%20bosch#p906820

Oh ja. Daar zeg ik ook hetzelfde!
<<

Anoniem313

Bericht 25 Mrt 2017 22:57

Re: Nachtje weg, welke NL stad? Update; Den Bosch

June schreef:
Caulfield schreef:Dit topic had ik een half jaar terug over DB, staan leuke dingen in:

post906820.html?hilit=Den%20bosch#p906820

Oh ja. Daar zeg ik ook hetzelfde!


Je consistentie is prijzenswaardig.
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4358

Geregistreerd: 22 Feb 2015 14:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 25 Mrt 2017 23:11

Re: Nachtje weg, welke NL stad? Update; Den Bosch

Ik ben vandaag weer eens naar Den Bosch geweest, ik hou van die stad! Ik ben vooral dol op de omgeving Verwersstraat, Lange Putstraat en Korte Putstraat. Vandaag voor het eerst bij Robbies geluncht, erg leuk! Wat ik erg leuke winkels vind zijn Zoomers, Søstrene Grene, Sissy Boy homeland, Webshops Only, Oak, Koekwaus.. Om te doen denk ik dat de meeste dingen al genoemd zijn.
<<

Anoniem243

Bericht 26 Mrt 2017 13:08

Re: Nachtje weg, welke NL stad? Update; Den Bosch

Leuk leuk leuk! Dank voor alle tips en de topicverwijzing. Zo'n rondvaart lijkt me ook stiekem wel leuk, haha, en moderne kunst hou ik wel van dus die gaat ook op het lijstje.
<<

Anoniem243

Bericht 26 Mrt 2017 13:10

Re: Nachtje weg, welke NL stad? Update; Den Bosch

Oh, en iemand misschien nog een goede tip specifiek voor ontbijt? Doen we graag in de stad ipv in het hotel, als er wat leuks zit.
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4358

Geregistreerd: 22 Feb 2015 14:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 26 Mrt 2017 13:33

Re: Nachtje weg, welke NL stad? Update; Den Bosch

Eetbar DIT is heel leuk om te ontbijten vind ik.
<<

Anoniem243

Bericht 23 Apr 2017 21:36

Re: Nachtje weg, welke NL stad? Update; Den Bosch

We zijn dit weekend geweest en het was erg leuk! Gezellige stad hoor, dat Den Bosch!

Gisteren de Sint Jan bekeken (prachtig!) en naar het Noordbrabants museum geweest. De moderne kunstcollectie vond ik interessant maar het is wel een allegaartje in dat museum verder zeg! Wel leuk om bezocht te hebben maar geen must see wat mij betreft. 's Middags geluncht bij Bar Le Duc, dat was een goede tip, erg leuk en lekker. Zelfs ik heb een biertje genomen, haha (drink ik nooit, hou helemaal niet van bier). 's Avonds wilden we naar Tante Pietje maar we waren te laat met reserveren dus die zat vol. Toen terecht genomen bij Koe en Kreeft (Kek) en heerlijk gegeten. Tof restaurant ook en goede wijn, aanrader!

Vandaag ontbeten bij Dit, superleuk tentje en fantastisch ontbijt (en de cheesecake is briljant). Daarna een beetje door de stad gelopen en gewinkeld. Moest wel even van de gelegenheid gebruik maken eindelijk bij een Søstrene Grene te kunnen kijken tenslotte. Geëindigd met een Bossche bol bij 't Opkikkertje.

We wilden eigenlijk nog de rondvaart doen maar vonden het te koud (en vanmorgen ook te nat) daarvoor. Maar we gaan vast nog wel eens terug :)

Tot zover mijn reisverslag :razz:
Bedankt voor alle tips!
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3069

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:50

Bericht 28 Apr 2017 22:08

Re: Nachtje weg, welke NL stad? Update; Den Bosch

Ah wat leuk dat je verslag doet en ook zoveel aan de tips in dit topic hebt gehad! Klinkt als een fijn weekend!
<<

Jeanette

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 955

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:31

Bericht 02 Mei 2017 09:07

Re: Nachtje weg, welke NL stad? Update; Den Bosch

Leuk dat jullie zo genoten hebben! :)
Vorige

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers