Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Mijn zoon

<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 24 Mrt 2017 13:10

Mijn zoon

Ik weet even geen goede titel, maar ik wil even mijn verhaal kwijt.

Ik merk dat mijn zoon van 8 de laatste tijd niet goed in zijn vel zit. Er is ook wel een heleboel gebeurd in zijn leventje.

Sinds hij 8 maand is een co-ouderschap met zijn vader. Toen hij 4 was ging ik weer samenwonen en een aantal maanden later verhuizen. Zijn (half)zusje werd geboren toen hij 5 was. De afgelopen jaren nog 2 keer verhuisd.
En een paar maand geleden weer een scheiding met de vader van mijn dochter.

Ondertussen heeft hij op school ook een achterstand. Hij zit in groep 4, maar werkt bijna volledig op groep 3 niveau. Hiervoor wordt hij elke dag uit de klas gehaald en krijgt hij extra ondersteuning.
Een aantal weken geleden heeft hij de diagnose dyslexie gekregen en zijn we daar met training begonnen en het bijbehorende huiswerk bijna elke dag.

Nu lijkt hij steeds meer moeite te hebben bij het afscheid nemen bij mij (bij zijn vader heeft hij dit niet of nauwelijks).
Logeren bij opa en oma lukte laatst niet en ook als hij bij een vriendje gaat spelen na school rent hij op het laatste moment terug naar mij omdat hij toch niet wil. (Nu 3 keer gebeurd in 2 weken)

En als laatste vanochtend op school. Er was de zoveelste invaller in 2 weken en hij wilde dus niet de klas in. Uiteindelijk heeft de juf van de andere groep 4 (die in groep 3 zijn juf was) hem van mij losgehaald en hem meegenomen naar haar klas.

Ik heb later om 9 uur nog even gebeld met school. Hij was nog een tijd overstuur geweest en ze hebben hem mee laten lopen met de conciërge. Hij mag haar vandaag een dagje helpen en dan zouden ze later kijken of hij nog aan het schoolwerk gaat vandaag.

Ik maak me dus best wel zorgen om hem en weet niet goed hoe ik hem hierbij kan helpen.

Hij lijkt mij ook te willen beschermen. Zodat ik niet alleen ben. Ik wil in elk geval met hem en gesprekje aangaan dat ik dat helemaal niet erg vind en juist wel fijn.
Dus dat hij zich daarover geen zorgen hoeft te maken als hij op school, bij een vriendje of bij zijn vader is.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8165

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 24 Mrt 2017 13:21

Re: Mijn zoon

Sowieso zou ik hulp inschakelen. Je geeft aan dat hij jou wil beschermen, dat is helemaal geen taak voor een kind en ook niet goed voor de ontwikkeling van een kind.
Veel sterkte, lijkt me heel rot om te zien dat je kind slecht in zijn vel zit.
30-04-2017
<<

Anoniem201

Bericht 24 Mrt 2017 15:24

Re: Mijn zoon

Ik denk dat het sowieso al goed is om hulp in te schakelen voor wat hij in zijn korte leventje al heeft moeten mee maken. Het lijkt er bijna op dat hij niet meer tegen veranderingen kan. En dat beschermen herken ik ook van mijn zoon. Dat doet/deed hij ook bij mij. Dat is geen gezond gedrag maar wel te begrijpen waar het vandaan komt.

Wat geeft school voor een adviezen aan? Gezien hij bijna een hele groep achter loopt?
<<

Anoniem211

Bericht 25 Mrt 2017 22:32

Re: Mijn zoon

Het lijkt mij een logische consequentie van alle dingen die gebeurd zijn. Zijn basis is voor de tweede keer overhoop gehaald. Ik zou inderdaad hulp zoeken, maar er ook gewoon veel voor hem zijn en hem het vertrouwen blijven geven dat hij veilig is bij je. En geef hem de tijd.
<<

Anoniem301

Bericht 25 Mrt 2017 23:24

Re: Mijn zoon

Ik zou inderdaad ook hulp zoeken voor je zoon en voor jezelf en de keuzes die je gemaakt hebt. Hoe het in de toekomst anders kan.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Google Adsense [Bot]