Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zijn hier kapsters?

<<

Anoniem237

Bericht 24 Mrt 2017 12:30

Re: Zijn hier kapsters?

Chaos schreef:Ik maak even "misbruik" van dit topic met een vraag aan de kapsters. Mijn schaar is aan vervanging toe en nu heb ik ergens (weet niet meer waar) gelezen dat je via AliExpress fijne kunt kopen. Hebben jullie toevallig een of meerdere scharen via AliExpress, bevalt deze en welke heb je?
Dat had ik Bambina als tip gegeven. Ik zal het linkje even opzoeken. De scharen bevallen mij heel erg goed, als ze bot zijn laat ik ze niet slijpen want een nieuwe set is nagenoeg even duur. China staat erom bekend dat ze goede scharen en messen maken, net zoals wij goed zijn in kaas. :P
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11502

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 24 Mrt 2017 12:39

Re: Zijn hier kapsters?

Chaos schreef:Ik maak even "misbruik" van dit topic met een vraag aan de kapsters. Mijn schaar is aan vervanging toe en nu heb ik ergens (weet niet meer waar) gelezen dat je via AliExpress fijne kunt kopen. Hebben jullie toevallig een of meerdere scharen via AliExpress, bevalt deze en welke heb je?


Zie het Ali draadje ;)
2015 💙
<<

Anoniem237

Bericht 24 Mrt 2017 13:08

Re: Zijn hier kapsters?

Tondeo mesjes en Feather mesjes zijn trouwens ook top voor die prijs.

Look what I found on AliExpress
http://s.aliexpress.com/uuAriiiu
<<

Ilovethe90s

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3154

Geregistreerd: 03 Sep 2013 21:14

Bericht 24 Mrt 2017 13:12

Re: Zijn hier kapsters?

Elska schreef:
kippetje schreef:Dat kan ook ja zolang je het pas gewassen hebt en er niks in doet dan maken wij het alleen nat in de wasbak! :wink:

helemaal nat maken? die methode ben ik nog niet tegen gekomen.
Droog je het dan daarna weer voor het knippen of knip je dan doorweekt haar?
Er wordt toch gewoon geknipt in handdoekdroog haar? Even natmaken bij de wastafel is in het geval van lang haar meestal makkelijker dan stukje voor stukje natmaken met de waterspuit.
<<

Elska

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1489

Geregistreerd: 11 Okt 2015 19:55

Bericht 24 Mrt 2017 19:45

Re: Zijn hier kapsters?

goeie tip van de kappersschaar :thumbup:
Zijn er hier ook mensen die hun eigen haar knippen?

Ilovethe90s schreef:
Elska schreef:
kippetje schreef:Dat kan ook ja zolang je het pas gewassen hebt en er niks in doet dan maken wij het alleen nat in de wasbak! :wink:

helemaal nat maken? die methode ben ik nog niet tegen gekomen.
Droog je het dan daarna weer voor het knippen of knip je dan doorweekt haar?
Er wordt toch gewoon geknipt in handdoekdroog haar? Even natmaken bij de wastafel is in het geval van lang haar meestal makkelijker dan stukje voor stukje natmaken met de waterspuit.

het was maar een vraag, geen idee hoe kippetje werkt. elke kapper heeft zo weer zijn eigen methode en ik ken de methode van het haar natmaken bij de wasbak niet en het knippen in handdoekdroog haar ook niet.

natmaken bij de wastafel en daarna weer deels drogen lijkt mij veel meer werk dan alleen een beetje nat sprayen als dat nodig is. maargoed als kippetje mijn kapster zou zijn dan zou ik mij daar ook gewoon op aanpassen. bijvoorbeeld door het thuis te wassen en direct daarna naar de kapper gaan.
Afbeelding
<<

Ilovethe90s

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3154

Geregistreerd: 03 Sep 2013 21:14

Bericht 24 Mrt 2017 20:22

Re: Zijn hier kapsters?

Maar welke methode ken jij dan? Knippen in droog haar?
Is geen aanval hoor, ik ben gewoon benieuwd :).

Nee, mijn eigen haar knip ik niet. Niet te doen haha.
<<

Elska

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1489

Geregistreerd: 11 Okt 2015 19:55

Bericht 24 Mrt 2017 20:39

Re: Zijn hier kapsters?

droog en iets wat vochtig gesprayd als dat nodig is maar daarvan wordt het niet zo nat als het haar onder de kraan houden.
Afbeelding
<<

Monte

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 854

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:04

Bericht 24 Mrt 2017 21:02

Re: Zijn hier kapsters?

Ik ken juist geen knippen met droog haar. Heb altijd gehad dat ze het natmaken onder de wasbak of flink met de plantenspuit.

Ontopic: eerlijk gezegd vind het het niet heel netjes en best vies als je een salon binnenloopt met gel in je haar. Je weet toch dat je naar de kapper gaat? Waarom dan gel erin? Ik snap heel goed dat ze dan niet willen knippen en eerst willen dat het gewassen wordt. Of je komt inderdaad later maar een keer terug.
<<

Anoniem184

Bericht 24 Mrt 2017 21:07

Re: Zijn hier kapsters?

Elska schreef:droog en iets wat vochtig gesprayd als dat nodig is maar daarvan wordt het niet zo nat als het haar onder de kraan houden.

Als je je haar laat wassen bij de kapper dan wordt het toch ook nat gemaakt in de wastafel? Ik denk dat kippetje exact dat bedoelt, alleen zonder shampoo.
<<

Elska

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1489

Geregistreerd: 11 Okt 2015 19:55

Bericht 24 Mrt 2017 23:46

Re: Zijn hier kapsters?

Maple schreef:
Elska schreef:droog en iets wat vochtig gesprayd als dat nodig is maar daarvan wordt het niet zo nat als het haar onder de kraan houden.

Als je je haar laat wassen bij de kapper dan wordt het toch ook nat gemaakt in de wastafel? Ik denk dat kippetje exact dat bedoelt, alleen zonder shampoo.

Dat helemaal nat maken in een wasbak is nu juist mijn bezwaar aan het wassen :wink: de shampoo vind ik geen enkel probleem, de salon heeft prima shampoo (heb ik thuis ook staan)

Maargoed het ging niet om mij en bij een gelkapsel is zo'n aanbod om het haar te wassen juist ideaal. :afro:
Afbeelding
<<

Anoniem221

Bericht 25 Mrt 2017 02:29

Re: Zijn hier kapsters?

Een paar maanden geleden heb ik 2-1 shampoo gekocht in Duitsland. Doet niets voor mijn haar. Dus ik vroeg mijn moeder of ze mijn tubes wilde hebben. Niet overnemen/kopen. Het was mijn eigen miskoop en dan geef ik het liever weg dan dat ik er geld voor vraag. Moeder wilde het wel hebben. En na een aantal weken wassen ging ze naar de kapper. Hij zei: Ik wil je best blijven knippen, maar als ik eerlijk ben zie ik er geen heil in als je de shampoo blijft gebruiken die je nu gebruikt. Jouw haar is zo zacht dat ik het gewoon amper kan knippen. Al met al zijn ze samen in overeenstemming gekomen dat ze het gewoon niet meer gebruikt. In overleg is er ook heel veel mogelijk. De kapper/kapster wilde niet knippen met gel, jouw man kan toch ook gewoon kiezen om geen gel te gebruiken als hij naar de kapper gaat? Geen idee of het nog steeds daarom gaat, maar ik herinnerde me opeens. :wink:

2-1 shampoo gaat nu door naar mijn schoonzusje. We houden er gewoon niet van om iets weg te gooien als we het ook kunnen weggeven. :D
<<

Anoniem184

Bericht 25 Mrt 2017 07:04

Re: Zijn hier kapsters?

Elska schreef:
Maple schreef:
Elska schreef:droog en iets wat vochtig gesprayd als dat nodig is maar daarvan wordt het niet zo nat als het haar onder de kraan houden.

Als je je haar laat wassen bij de kapper dan wordt het toch ook nat gemaakt in de wastafel? Ik denk dat kippetje exact dat bedoelt, alleen zonder shampoo.

Dat helemaal nat maken in een wasbak is nu juist mijn bezwaar aan het wassen :wink: de shampoo vind ik geen enkel probleem, de salon heeft prima shampoo (heb ik thuis ook staan)

Maargoed het ging niet om mij en bij een gelkapsel is zo'n aanbod om het haar te wassen juist ideaal. :afro:

Waarom heb jij daar bezwaar tegen? Dat vraag ik me dan weer af. Dat wassen vind ik juist heerlijk.
<<

Anoniem237

Bericht 25 Mrt 2017 09:10

Re: Zijn hier kapsters?

Er is wel meer mensen die niet achterover in de wasbak willen hoor. Met allemaal verschillende redenen. Dat respecteer ik altijd, maar dan moeten ze wel met schoon gewassen haar komen.
<<

Moesje

Kwebbel

Berichten: 477

Geregistreerd: 09 Dec 2013 12:27

Bericht 25 Mrt 2017 09:13

Re: Zijn hier kapsters?

Ik vind het zelf heerlijk, vooral die hoofdmassage, maar ik lig nooit lekker met mn hoofd in die wasbak. Ik denk dat dat komt omdat ik maar 1.60 ben.

Voor mannen vind ik het wel wat anders, vind het ook vreemd als kapsalons dezelfde prijs voor mannen en vrouwen hebben. Maar knippen in een hard of vettig gelkapsel lijkt me allesbehalve praktisch en het lijkt me ook logisch dat je met schoon haar gaat als je niet gewassen wilt worden.
<<

Anoniem257

Bericht 25 Mrt 2017 09:27

Re: Zijn hier kapsters?

Wij hebben voor mannen wassen met euro, maar dat betekend dus ook dat het haar snel wordt gewassen en niet zo uitgebreid als bij de dames. Wij hebben ook veel studenten als klanten die maken daar vaak gebruik van.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12106

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 25 Mrt 2017 10:04

Re: Zijn hier kapsters?

Oeh wassen bij de kapper vind ik altijd niks. Ik kan ook niet zo goed achterover met mijn nek door een whiplash. Als ik moet wassen na verven dan helpt de kapster mij altijd omhoog.

Als ik naar de kapper ga heb ik altijd schoon haar mijn man ook. Lijkt me ook vies om te knippen met een klodder gel erin.
Wel bijzonder dat CBL niet meer reageert
Afbeelding
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 25 Mrt 2017 10:28

Re: Zijn hier kapsters?

Vervelend Sarah!

Ik vind die bak waarin je ligt ook altijd bijzonder oncomfortabel. Het doet altijd zo'n pijn aan m'n nek. Vraag me altijd af of dat nou aan mij ligt of niet. Dan gaan ze zo lekker je hoofdhuid masseren of conditioner in doen en ik probeer dan altijd maar rustig te ademhalen en te tellen, omdat het pijn doet.

Maar ik vind het inderdaad een beetje vreemd van je man dat hij met gel in z'n haar naar de kapper gaat en dan verwacht dat het gewoon geknipt gaat worden, CBL. Ik zou zeggen: Of zonder gel daar naar toe gaan, of met gel en dan laten wassen. Z'n haar moet natuurlijk wel schoon zijn voor je er een schaar in zet.
Let's discover the world together.
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 22:54

Bericht 25 Mrt 2017 11:09

Re: Zijn hier kapsters?

Forumster schreef:Tondeo mesjes en Feather mesjes zijn trouwens ook top voor die prijs.

Look what I found on AliExpress
http://s.aliexpress.com/uuAriiiu


Dank je! Krijg er vanmiddag een bijgeleverd bij de tondeuse dus kan aan het knippen. Zal er binnenkort zo een bestellen! Zal vast fijner zijn dan de schaar die bij de tondeuse zit.
Bestel ik gelijk wat van die mesjes.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 22:54

Bericht 25 Mrt 2017 11:18

Re: Zijn hier kapsters?

Elska schreef:goeie tip van de kappersschaar :thumbup:
Zijn er hier ook mensen die hun eigen haar knippen?


Ja, ik knip wel mijn eigen haar. Maar ik zou het niet aanraden aan een nitwit, zeg maar. En het alleen doen als er dan nog voldoende lengte over blijft om het eventueel nog naar je zin bij een kapper te kunnen laten knippen als je het verpest hebt.

Ik knip mijn dochter altijd met droog haar als ze gewoon 1 lengte wil, dat vind ik zelf prettiger bij krullen omdat elke lok anders opkrult en dat er soms weird uitziet als je het met nat strak getrokken haar hebt geknipt. Nu volg ik de natuurlijke lijn.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Anoniem257

Bericht 25 Mrt 2017 12:15

Re: Zijn hier kapsters?

Ik knip ook vaak genoeg droog en dus op valling. Kan allemaal wel mooi recht zijn als het nat is maar als het opdroogt en tis schots en scheef tja...
<<

Anoniem280

Bericht 25 Mrt 2017 13:22

Re: Zijn hier kapsters?

Ik heb ook een vraag, misschien wel een stomme vraag.
Ik snap dat pigment op een gegeven moment uit je haar verdwijnt, maar waarom begint je haar aan het uiteinde dan grijs te worden en niet bij de wortel?
Mijn grijze haren beginnen op deze manier steeds meer op te vallen :cry:
<<

Anoniem257

Bericht 25 Mrt 2017 19:10

Re: Zijn hier kapsters?

Het haar is ouder, slechter kwaliteit door wat voor reden dan ook en daardoor minder kleurbehoud
<<

kippetje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1267

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:07

Bericht 25 Mrt 2017 19:40

Re: Zijn hier kapsters?

Jaa bedoelde ook nat spoelen in de wasbak ipv natsprayen dat is handiger soms met dik lang haar bijv.
Maar het daarna handdoekdroog dus afknijpen met handoek en dan knippen.

Kijk het ook altijd na het drogen van het haar na hoe t valt.
En als mensen niet achterover kunnen bij de wasbak dan hebben ze het al gewassen vóór die tijd en spray ik het nat :wink:

En dat grijs worden aan de punten? Geen idee maar je hebt geen kleur in je haar?
<<

Anoniem280

Bericht 25 Mrt 2017 22:28

Re: Zijn hier kapsters?

Ik verf mijn haar nooit.
Valt natuurlijk ook sneller op wanneer je erg donker haar hebt, die grijze haren er tussen.
<<

Anoniem237

Bericht 26 Mrt 2017 10:06

Re: Zijn hier kapsters?

Ik heb nog nooit gezien dat grijze haren zich begonnen te ontwikkelen in de punten.
VorigeVolgende

Terug naar Beauty & mode

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers